Ο ρόλος των αποφοίτων ΤΕΕ στην Ελληνική Βιομηχανία Σημερινή κατάσταση και προοπτικές Παρουσίαση στη διημερίδα του ΤΕΕ για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
15 Απριλίου 2005 Life Cycle Assessment (LCA) as a Decision Support Tool for the ecoproduction of olive oil ECOIL LIFE 04/ENV/GR/ Πολυτεχνείο Κρήτης.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF): Θεωρία και Πράξη - Η ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η εφαρμογή του στους κλάδους του Εμπορίου και του Αγροτικού.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
ECVET workshop - 23/10/2012 ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) “ Ο ΟΑΕΔ ως φορέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
Το τμήμα αυτό έχει την ευθύνη για την επιστημονική οργάνωση και εφαρμογή ερευνών και πειραμάτων, με σκοπό τη βελτίωση όλων των φάσεων λειτουργίας της.
Ολοκληρωμένες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αγροτικού Τομέα Agribusiness consulting and marketing services.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε Θέματα Εξωστρέφειας.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
«Θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή της κρίσης Ημερίδα ΣΕΒΕ εις Ξάνθη «Έλεγχος της αγοράς. Προστασία καταναλωτή – προάσπιση.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
1. ΒΟΛΟΣ Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, 17.00’ ’ Ξενοδοχείο ΞΕΝΙΑ ΒΟΛΟΥ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF): ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ.
Ηλεκτρονικός-Μηχανικός(Η/Υ)
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
Αντιφάσεις στην αξιοποίηση του τεχνικού επιστημονικού δυναμικού στην ελληνική βιομηχανία Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης, TEE 3-5 Ιουλίου.
Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκη
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων επιστημόνων ΤΕΙ/ΑΕΙ στην καινοτομία, και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Σχεδιασμός.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Α.Ν.Παπαδόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Το κόστος Ποιότητας    
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος των αποφοίτων ΤΕΕ στην Ελληνική Βιομηχανία Σημερινή κατάσταση και προοπτικές Παρουσίαση στη διημερίδα του ΤΕΕ για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση Απριλίου 2005 Σύλλογος Τεχνικών Επιστημόνων Βιομηχανίας Κτίριο ΕΚΑ (Γραφείο 521), Γ’ Σεπτεμβρίου 48Β & Μάρνη, TK 10433, Αθήνα Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: - Ιστοσελίδα:

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Δομή της παρουσίασης •Ανάλυση της σημερινής κατάστασης •Επιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση •Υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης ; •Σύγχρονες ανάγκες & προϋποθέσεις ανάπτυξης της βιομηχανίας •Ο ρόλος της εκπαίδευσης •Η κατάσταση στα ΤΕΕ και η στελέχωση της βιομηχανίας σήμερα •Θέσεις εργασίας και επαγγελματικές δεξιότητες •Η εξέλιξη του αποφοίτου ΤΕΕ στη βιομηχανία •Συμπεράσματα

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Η σημερινή κατάσταση της βιομηχανίας στη χώρα μας (1)  Φθίνουσα πορεία παραδοσιακών κλάδων της πρωτογενούς βιομηχανίας (Μεταλλεία, Εξαγωγική Μεταλλουργία).  Η πρωτογενής μεταποιητική βιομηχανία παρουσιάζει σχετικά σταθερή πορεία με αναπτυξιακές προοπτικές.  Η παραγωγή ενδιάμεσου και τελικού προϊόντος υψηλής προστιθέμενης αξίας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας. Ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε νηπιακή κατάσταση. Υπάρχουν σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης εάν εγκαταλειφθεί η εσωστρέφεια.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Η σημερινή κατάσταση της βιομηχανίας στη χώρα μας (2)  Οι επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών και της αμυντικής βιομηχανίας αποτελούν ένα μεγάλο μερίδιο της βιομηχανίας της χώρας και το κυριότερο κατέχουν ένα μεγάλο ποσοστό της διαθέσιμης τεχνογνωσίας.  Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ο κλάδος που γνώρισε και γνωρίζει μεγάλη άνθηση στη χώρα μας. Έχει αποκτήσει τον κρίσιμο πυρήνα τεχνογνωσίας ώστε να μπορεί να επεκταθεί στην εξαγωγή της. Υποστηρίζει και υποστηρίζεται από την πρωτογενή βιομηχανία (χάλυβας, αδρανή, σκυρόδεμα).

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Επιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση  Επιδοτήσεις κατασκευής μεγάλων αναπτυξιακών έργων.  Πιστοποίηση και έλεγχος προϊόντων (Οδηγίες Ε.Ε, Πρότυπα, Σήμα CE).  Πιστοποίηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης και διαχείρισης ποιότητας.  Απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών.  Συγχώνευση αμυντικών βιομηχανιών.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης; Σε ποια προϊόντα; (1)  Μεταλλευτική Βιομηχανία •Σταθερά φθίνουσα πορεία •Ο κλάδος παραγωγής αδρανών υλικών και τσιμέντου παρουσιάζει προοπτικές ανάπτυξης. •Ανάγκη για ποιοτικό έλεγχο των παραγόμενων προϊόντων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των οδηγιών της ΕΕ και των Ευρωπαϊκών Προτύπων.  Μεταλλουργική Βιομηχανία •Σταθερή πορεία με αναπτυξιακή προοπτική (Παραγωγή αλουμινίου και χάλυβα – πρωτογενής μεταποιητική δραστηριότητα) με αξιοσημείωτη εξαγωγική δραστηριότητα •Χρειάζεται να αναπτυχθεί προς την κατεύθυνση παραγωγής ενδιάμεσου και τελικού προϊόντος (εξοπλισμός υπό πίεση, ηλιακοί συλλέκτες, ανελκυστήρες και ανυψωτικά μηχανήματα, βυτία μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων) •Ανάγκη για σχεδιασμό και ποιοτικό έλεγχο του παραγόμενου προϊόντος (ενδιάμεσου και τελικού).

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης; Σε ποια προϊόντα; (2)  Βιομηχανία Τροφίμων •Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης •Πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και στα συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης της ποιότητας του τελικού προϊόντος από την παραγωγή στην κατανάλωση. •Ανάγκη από εκπαιδευμένο προσωπικό για τη διεξαγωγή ελέγχων στην τροφική αλυσίδα καθώς και από προσωπικό για το συνεχή έλεγχο της παραγωγής.  Ηλεκτρονικά προϊόντα •Υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης •Υπάρχει δυνατότητα σχεδιασμού, παραγωγής και ελέγχου ηλεκτρονικών προϊόντων. •Ανάγκη έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων •Χρειάζεται εξειδικευμένο προσωπικό τόσο για τις ανάγκες της παραγωγής όσο και για τις ανάγκες ελέγχου τελικού και ενδιάμεσου προϊόντος.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Σύγχρονες ανάγκες & προϋποθέσεις ανάπτυξης της βιομηχανίας •Αυτοματοποίηση της παραγωγής, εκσυγχρονισμός παραγωγικών μέσων •Έμφαση στις διαδικασίες •Έμφαση στην ποιότητα •Διαρκής & ολοκληρωμένος έλεγχος από όλους τους εμπλεκόμενους στη ροή παραγωγής •Ελαχιστοποίηση αστοχιών / σφαλμάτων •Σεβασμός του περιβάλλοντος & των κανόνων υγιεινής & ασφάλειας

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Ο ρόλος της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (1) Να παρέχει: •Επαρκή θεωρητική & πρακτική κατάρτιση στον κλάδο εκπαίδευσης. •Ικανοποιητική γνώση της ροής παραγωγής ανάλογα με τον κλάδο εκπαίδευσης. •Επαρκή γνώση της τεχνολογίας των μέσων παραγωγής & των παραγόμενων προϊόντων. •Επαρκή γνώση των τεχνικών προτύπων, που αφορούν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. •Επαρκή γνώση των προτύπων ποιότητας, της σημασίας και του τρόπου λειτουργίας των συστημάτων ποιότητας.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Ο ρόλος της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (2) •Ικανοποιητική πρακτική άσκηση & εμπειρία, για την άμεση κατά το δυνατόν, ένταξη στην παραγωγική αλυσίδα. •Γνώση των βασικών κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. •Οι φορείς ΤΕΕ πρέπει να εξετάσουν τη δυνατότητα προετοιμασίας για πιστοποίηση των εκπαιδευόμενων σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ (π.χ. συγκολλητές, προσωπικό μη καταστροφικών ελέγχων).

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Η κατάσταση στα ΤΕΕ και η στελέχωση της βιομηχανίας σήμερα  Στα ΤΕΕ: •Υποβάθμιση εξαιτίας έλλειψης επαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής. •Έλλειψη σύνδεσης των ΤΕΕ με την παραγωγική διαδικασία. •Βασική αιτία η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης.  Στη βιομηχανία: •Ανεπάρκεια κατάρτισης των αποφοίτων μέσης εκπαίδευσης σε σύγχρονες τεχνολογίες και παραγωγικές μεθόδους και διαδικασίες. •Ανάγκη κάλυψης των αντιστοίχων θέσεων, σε πολλές περιπτώσεις από αποφοίτους ΤΕΙ.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Θέσεις εργασίας – Επαγγελματικές δεξιότητες •Άμεση ένταξη στην παραγωγική διαδικασία. •Πιστοποιημένο προσωπικό (εάν απαιτείται). •Ικανότητα μελέτης μιας απλής διαδικασίας και άμεσης αυτενέργειας. •Ικανότητα χειρισμού του εξοπλισμού, που απαιτεί η ειδικότητά του. •Δυνατότητα να φέρει εις πέρας πιο πολύπλοκες διεργασίες με την επίβλεψη του προϊσταμένου του. •Αντίληψη της σύγχρονης λειτουργίας μιας βιομηχανίας (διακρίβωση και συντήρηση του εξοπλισμού, διαδικασίες, ποιότητα).

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Η εξέλιξη του αποφοίτου ΤΕΕ στη βιομηχανία •Αυστηρά εκτελεστικός ρόλος στη διαδικασία παραγωγής με σαφή διαχωρισμό καθηκόντων από τους αποφοίτους ΤΕΙ / ΑΕΙ. •Βασική προϋπόθεση η τεχνική επάρκεια. •Προδιαγράφεται σε ορισμένες περιπτώσεις από τα πρότυπα (π.χ. NDT levels, EASA regulations). •Απαραίτητη η προσφορά συνεχιζόμενης κατάρτισης από τις βιομηχανίες (& σε συνεργασία με ΚΕΚ). •Συσσώρευση εμπειρίας. •Δυνατότητα αλλαγής θέσης εργασίας (roaming). •Αυστηρή, τεκμηριωμένη & συνεχής αξιολόγηση.

ΤΕΕ, 16 Απριλίου 2005Β’θμια Τεχνική Εκπαίδευση Συμπεράσματα •Ο ρόλος του απόφοιτου της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι σημαντικός για την ανάπτυξη της βιομηχανίας. •Αποτελεί το βασικό κύτταρο (με σαφή διακριτό ρόλο όμως από αυτόν των αποφοίτων ΤΕΙ/ΑΕΙ), στο οποίο θα στηριχθεί η βιομηχανία για να αποδώσει ένα ποιοτικό τελικό προϊόν. •Η τεχνογνωσία και η θεωρητική κατάρτιση του απόφοιτου της ΤΕΕ είναι απαραίτητες για τη σφαιρική κατανόηση της παραγωγικής διαδικασίας και την ποιοτική υποστήριξή της. •Ο απόφοιτος ΤΕΕ πέρα από την ειδίκευσή του πρέπει να γνωρίζει τις βασικές αρχές λειτουργίας μιας βιομηχανίας ή επιχείρησης. •Απαραίτητη η ουσιαστική αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.