Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ…ΣΗΜΕΡΑ! ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Advertisements

Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Πρόγραμμα επιμόρφωσης ενηλίκων Sokrates- Grundtvig, Volkshochschule Schrobenhausen e. V. ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΑμεΑ & Εκπαίδευση Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
KΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
ΜΑΡΙΑ ΜΕΜΕΖΑ ΧΑΡΑ ΜΑΥΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΥΡΙΚΟΥ Γ2
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Άλκη Ζέη.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Χορός-Κίνηση-Έκφραση
5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ… Είμαστε οι Nos AIDS fovemus, που σημαίνει «περιβάλλουμε με αγάπη το AIDS» και σκοπός της έρευνάς μας είναι να ενημερώσουμε για.
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Λεωφορείο χωρίς οδηγο- Τεχνολογία Λεωφορείου Είμαστε οι : Κατσικάρη Αθανασία Παπαποστόλου Ξένια Καντζούρα Κατερίνα Γκαραγκούνη Έλενα.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Συνθήκες Διαβίωσης Στη Ζίτσα
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαρίελλα Αναστασιάδου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Κριτήρια επιλογής του θέματος
 Ο κινηματογράφος ή αλλιώς σινεμά αποτελεί σήμερα την αποκαλούμενη και έβδομη τέχνη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ…ΣΗΜΕΡΑ! ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν η σχέση μεταξύ του τρόπου ζωής στην Αθήνα του χτες και του σήμερα. Ειδικότερα ως ομάδα αναλάβαμε να ασχοληθούμε με τον τομέα της Ψυχαγωγίας. Τα επιμέρους θέματα στα οποία χωρίσαμε την έρευνα μας ήταν το Θέατρο, η Μουσική και ο Κινηματογράφος. Η αναζήτηση πληροφοριών έγινε με βάση τις χρονικές περιόδους [60-80, 80-σήμερα].

ΘΕΑΤΡΟ

Βασικό κομμάτι της ψυχαγωγίας αποτελούσε και αποτελεί το θέατρο, που σκοπό έχει την ανάπτυξη του πνεύματος και της κριτικής ικανότητας του θεατή. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στην ιστορία του! Στην εξελικτική πορεία του ελληνικού θεάτρου το χρονικό διάστημα 1950-1980 ,οι πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις που καθορίζουν την περαιτέρω πορεία του ,εντοπίζονται σε επίπεδο οικονομικό ,θεματολογίας παραστάσεων ,οργανωτικής δομής , υποκριτικής δυναμικής και διεργασίας επιλογών θεατρόφιλου κοινού Οι δεκαετίες 1950 έως τα μέσα του 1970 χαρακτηρίζονται από έντονες οικονομικές αλλά και προεχόντως, κοινωνικοπολιτικές ζυμώσεις και διεργασίες .

θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ το οποίο αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός και ορόσημο στην ιστορία του Ελληνικού θεάτρου. Ιδρύθηκε μεν στα πέτρινα χρόνια της γερμανικής κατοχής το 1942 και έχει θέσει ως στόχους του την ανάδειξη και καθιέρωση νέων Ελλήνων συγγραφέων, τη δημιουργία «Σχολής» με δικό της «ύφος» για την κατάκτηση της θεατρικής τέχνης, τη γνωριμία και συνεπώς την επικοινωνία του ελληνικού κοινού με τους μεγάλους ξένους κλασικούς και σύγχρονους συγγραφείς, την ερμηνεία του Αρχαίου Δράματος και, από τότε μέχρι σήμερα, υπηρετεί και πραγματώνει αδιάλειπτα τους αρχικούς στόχους του. Το έτος της ίδρυσης του (1942), μέσα στα χρόνια της γερμανικής κατοχής, υπαγόρευε στο θεατρικό φυτώριο το μέτρο της αυταπάρνησης, της αγωνιστικότητας, της ομοψυχίας και του φανατισμού που του χρειαζόταν για να επιζήσει και να επιτύχει.

Στη σύγχρονη Ελλάδα (1980-2010), η αγάπη για το θέατρο είναι εμφανής αν κανείς απλά παρατηρήσει τον αριθμό των παραστάσεων που ανεβάζεται κάθε χρόνο στη χώρα και τον αριθμό των θεατρικών ομάδων που παράγουν ποιοτικό θεατρικό έργο. Εκείνο που παρατηρεί κανείς μελετώντας τα ρεύματα που διαπερνούν το σώμα του νεοελληνικού θεάτρου των τελευταίων τριάντα περίπου ετών, είναι μια σταδιακή μεν απομάκρυνση από τις προγενέστερες ρεαλιστικές προδιαγραφές του, όχι όμως τέτοια ώστε να ισχυριστεί κάποιος ότι έχει εκδοθεί και το διαζύγιο. Το νεοελληνικό θέατρο ποτέ δεν έπαψε να λειτουργεί σαν ένας καθρέφτης των κοινωνικών τεκταινομένων, ένας καθρέφτης με καλά τοποθετημένα πλαίσια. Και εν μέρει θεωρούμε κατανοητή, εάν όχι αναμενόμενη, αυτήν την εμμονή του στο οικείο, το αναγνωρίσιμο και καθημερινό. Ειδικότερα την περίοδο αυτή στην Ελλάδα αναπτύχθηκε μια σκηνική τέχνη, ρεαλιστική στις προδιαγραφές της και αριστερίζουσα στους ιδεολογικούς της προσανατολισμούς.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Ο κινηματογράφος, ή αλλιώς σινεµά αποτελεί σήμερα την αποκαλουμένη και εβδόμη τέχνη, δίπλα στη γλυπτική, τη ζωγραφική, το χορό, την αρχιτεκτονική, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Αρχικά εμφανίστηκε περισσότερο ως µία νέα τεχνική καταγραφής της κίνησης και οπτικοποίησής της, όπως δηλώνει και ο ίδιος ο όρος (κινηματογράφος = κίνηση + γραφή). Ο ελληνικός κινηματογράφος ξεκίνησε στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, µε μικρό αριθμό ταινιών μέχρι το 1940 (35 κατά προσέγγιση). Τα χρόνια του πολέμου και της κατοχής 1940-1944 δεν αφήνουν περιθώρια εξέλιξης τον ελληνικό κινηματογράφο, έδωσαν όμως το υλικό και τα θέματα τους στους σεναριογράφους και τους σκηνοθέτες του μεταπολέµου. Αξιοσημείωτη είναι η ίδρυση της Φίνοs Φιλμ(1942)που κατόρθωσε να παρουσιάσει αξιόλογη δουλειά. Μετά την απελευθέρωση, η κινηματογραφική παραγωγή ανεβαίνει. Ο κόσμος έχει ανάγκη ευχάριστα θεάματα .κάτι που ο κινηµατογράφος μπορεί να τους προσφέρει. Ενώ το πρώτο - μέτριο σε εξοπλισμό - στούντιο του Σκουληκίδη κλείνει, ιδρύονται δύο αρκετά συγχρονισμένα στούντιο. Το Άλφα στα Μελίσσια και της Ανζερβός στη Φιλοθέη. Διαθέτουν την αναγκαία έκταση και σύγχρονο εξοπλισμό καθώς και ειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Αργότερα ιδρύονται και μερικά μικρότερα στούντιο. Οι εταιρίες παραγωγής γίνονται συνεχώς περισσότερες.

ΜΟΥΣΙΚΗ Συνοπτικά το συμπέρασμα που απορρέει από την έρευνα μας είναι ότι η μουσική ποτέ δεν παρήκμασε. Η εκ γενετής ανάγκη του ανθρώπου για πνευματική τροφή ακόμα και τις ώρες της εργασίας, της οδήγησης, της άθλησης και άλλων δραστηριοτήτων τον ωθεί όλα τα χρόνια της ύπαρξης του να στραφεί στην μουσική ως έναν εύκολο τρόπο ψυχαγωγίας.

Tα γραφήματα του πρώτου τετραμήνου και τα συμπεράσματα της δημοσκόπησης.

Συμπεράσματα Με την βοήθεια της δημοσκόπησης που κάναμε καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα: ---Η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι ο κινηματογράφος είναι αυτός που έχει αναπτυχθεί περισσότερο τις τελευταίες δεκαετίες. ---Όπως ήταν αναμενόμενο οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν ξεκάθαρα την προτίμηση τους στην μουσική της τελευταίας εικοσαετίας ενώ οι ενήλικες ισομοιράστηκαν στις 3 εικοσαετίες από το 1950 μέχρι σήμερα. ---Στην ερώτηση για το αν έχει μεταβληθεί ποιοτικά το θέατρο και αν ναι προς ποια κατεύθυνση, φάνηκε ξεκάθαρα η άποψη των ενηλίκων ότι τα τελευταία χρόνια το θέατρο ποιοτικά έχει παρακμάσει. Από την άλλη οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν δειχνουν να έχουν παρατηρήσει κάποια αλλαγή. ---Επίσης, όσον αφορά τον χώρο του κινηματογράφου τα παιδιά πιστεύουν ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές συντελέστηκαν στα εφέ. Και πάλι οι ενήλικες διαφωνούν υποστηρίζοντας εξίσου όλους τους τομείς. ---Τέλος, οι απαντήσεις των ερωτηθέντων καταδεικνύουν ότι οι νέοι σήμερα αφιερώνουν περισσότερο από το χρόνο τους στην ψυχαγωγία σε σχέση με το <χτες> .Την άποψη αυτή δείχνουν να στηρίζουν κυρίως οι μαθητές, αλλά και οι μαθήτριες, Αντιθέτως οι απαντήσεις των ενηλίκων είναι μοιρασμένες με ένα μικρό ποσοστό υπέρ του <χτες>.

Σε επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε στα πλαίσια του πρότζεκτ, στο Μοναστηράκι, μοιράσαμε ερωτηματολόγια με θέμα τον ελληνικό κινηματογράφο, από όπου και αντλήσαμε τις παρακάτω πληροφορίες….. 20

Ερώτηση: Από ποιές ταινίες πιστεύεις ότι είναι οι παρακάτω εικόνες ; Ερώτηση: Από ποιές ταινίες πιστεύεις ότι είναι οι παρακάτω εικόνες ; 21

Από τις απαντήσεις που πήραμε, συμπεραίνουμε….

…ότι ο Ελληνικός Κινηματογράφος παραμένει…

…ακόμα και σήμερα δημοφιλής.

Την εργασία επιμελήθηκαν… Νταή Αριστέα Παγκαλής Στέλιος Παπάρα Παναγιώτα Πλατανιώτη Τζίνα Πέτσα Ιωάννα Πανταζόπουλος Τάσος