ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ (WEBQUESTS) γιατί ιστοεξερευνήσεις;;; πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν; τι είναι; 1
τεράστια πηγή πληροφοριών αξιοπιστία; καταλληλότητα για μαθητές; γνωστικό φορτίο; αποπροσανατολισμός; Διαδίκτυο 2 εκπαιδευτικό εργαλείο; προβλήματα;
ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ (WEBQUESTS) Μια καλά σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό δραστηριότητα που απευθύνεται στους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα: 3
επιλογή θέματος - εισαγωγή περιγραφή - στόχοι διαδικασία αξιολόγηση της εργασίας συμπεράσματα ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ (WEBQUESTS) 4
καταλληλότητα του θέματος σχετικές πρώτες πληροφορίες ενδιαφέρον και κίνητρα προς τους μαθητές η επιλογή του θέματος σημαντική παράμετρος επιλογή θέματος - εισαγωγή 5
μαθησιακοί στόχοι το αποτέλεσμα της δραστηριότητας διαθεματικότητα – αυθεντικότητα με ποιο τρόπο θα ολοκληρώσει την εργασία του ο μαθητής περιγραφή - στόχοι 6
οι απαραίτητες πηγές, ιστοσελίδες τυχόν ορισμός ομάδων οδηγίες προς τους μαθητές διαδικασία 7
γνωστοποίηση των κριτηρίων αξιολόγησης τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων αξιολόγηση της εργασίας 8
ανασκόπηση – ανακεφαλαίωση ανατροφοδότηση τυχόν επέκταση της εργασίας συμπεράσματα 9
10
11
12
ΠΗΓΕΣ Κυπαρισία A. Παπανικολάου, Μαρία Γρηγοριάδου, ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣΚυπαρισία A. Παπανικολάου, Μαρία Γρηγοριάδου, ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ WebQuest: ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΜΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, Μάϊος 2005 Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Αναστασία Σιόρεντα, Το Διαδίκτυο ως εργαλείο ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, ΟΕΠΕΚ Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής σκέψης, επιμ. Βασίλης Κουλαιδής 13