Η ερώτηση στην διδασκαλία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Το σύνολο των μεθόδων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και το σύστημα των αρχών και των κανόνων στο οποίο.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Σχεδιασμός διδασκαλίας
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές Β. Αργυρόπουλος
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
Προπονούμαι στην προπαίδεια
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο αντικείμενο Ενεργοποίηση της μαθητικής συμμετοχής Έλεγχος της προϋπάρχουσας γνώσης Έμμεσο έλεγχο της μαθητικής συμπεριφοράς Διάγνωση δυσκολιών και παρανοήσεων

Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο αντικείμενο Ενεργοποίηση της μαθητικής συμμετοχής Έλεγχος της προϋπάρχουσας γνώσης Έμμεσο έλεγχο της μαθητικής συμπεριφοράς Διάγνωση δυσκολιών και παρανοήσεων

Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο αντικείμενο Ενεργοποίηση της μαθητικής συμμετοχής Έλεγχος της προϋπάρχουσας γνώσης Έμμεσο έλεγχο της μαθητικής συμπεριφοράς Διάγνωση δυσκολιών και παρανοήσεων

Η ερώτηση στην διδασκαλία Γενικές αρχές διατύπωσης της ερώτησης Πρέπει να είναι διατυπωμένες σε απλή γλώσσα και να έχουν σαφή εστίαση Να αρχίζουν με ερωτηματική λέξη Να είναι σύντομες Να μην επιδέχονται μονολεκτικές απαντήσεις Πρέπει πρώτα να υποβάλλεται η ερώτηση στην τάξη και μετά να καθορίζεται ποιος θα απαντήσει εκτός…

Η ερώτηση στην διδασκαλία Γενικές αρχές διατύπωσης της ερώτησης Οι ερωτήσεις να είναι όλων των επιπέδων και να κατανέμονται ισότιμα σε όλους τους μαθητές(η έρευνα έχει δείξει ότι οι περισσότερες ερωτήσεις είναι χαμηλού επιπέδου και απευθύνονται κατά κανόνα στους καλού μαθητές) Μετά την ερώτηση, αναμονή 3-5 δευτερολέπτων Προσοχή στις απαντήσεις των μαθητών και κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω συμπληρωματικών ερωτήσεων (τι εννοείς με… μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα… τι άλλο θα ήθελες να προσθέσεις… μπορείς να εξηγήσεις γιατί… )

Μέθοδοι διδασκαλίας Η μέθοδος διδασκαλίας αναφέρεται στο εσωτερικό σκεπτικό που συνέχει τις διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες και τις καθιστά στο σύνολο τους ικανές να οδηγήσουν τον μαθητή στη μάθηση Η μέθοδος διδασκαλίας αναφέρεται στις κυρίαρχες συλλογιστικές διαδικασίες μέσα από τις οποίες αναμένεται ο μαθητής να κατανοήσει το περιεχόμενο της διδασκόμενης έννοιας

Μέθοδοι διδασκαλίας Στρατηγική επαγωγικό-υποθετικής διδασκαλίας Επαγωγή: κατά την επαγωγή το άτομο μετά από συστηματική παρατήρηση των επιμέρους περιπτώσεων καταλήγει στο σχηματισμό εννοιών και γενικεύσεων Υπόθεση: Κατ’ αυτήν το άτομο επεκτείνει τις γενικεύσεις στις οποίες έχει καταλήξει και προβαίνει σε πρόβλεψη σχετικά με τις υπάρχουσες γνώσεις Η εγκυρότητα μιας υπόθεσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πληρότητα της πληροφόρησης που κατέχουμε

Μέθοδοι διδασκαλίας Στρατηγική απαγωγικής διδασκαλίας Χαρακτηριστικά απαγωγής Αποτελεί μία λογική διαδικασία που ξεκινά με την διατύπωση μιας λογικής αρχής (κύρια πρόταση) Συνεχίζει με μια περίπτωση που συγκεκριμενοποιεί την γενίκευση (δευτερεύουσα πρόταση) Ολοκληρώνεται με ένα προβλεπτικό ή επεξηγηματικό συμπέρασμα

Ανακεφαλαίωση Δεν υπάρχει σωστή μορφή ή σωστή στρατηγική διδασκαλίας Κάθε μορφή ή μέθοδος έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Επιλέγουμε ανάλογα με την περίπτωση, με το επίπεδο των μαθητών, με το διδακτικό αντικείμενο αλλά και τον διδακτικό στόχο