Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Αφροδίτη Τέλη Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Τμήμα ένταξης 1ο Πεύκων
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné

I.) Διδακτικά γεγονότα 1. Προσέλκυση προσοχής 2.Πληροφόρηση για στόχους 3.Προκαλώντας ανάκληση προαπαιτούμενων γνώσεων 4.Παρουσίαση νέου υλικού 5.Παροχή μαθησιακής καθοδήγησης 6.Εξάγοντας επιδόσεις 7.Παρέχοντας ανάδραση για διόρθωση 8.Αξιολογώντας επίδοση 9.Ενισχύοντας προσοχή και ανάκληση

ΙΙ.) Είδη μάθησης Συμπεριφορά που επιδεικνύεται μετά την πρόσκτηση της γνώσης. Διαφέρουν ανάλογα με τις αναγκαίες συνθήκες για την ενίσχυσή τους. 1. Διανοητικές δεξιότητες - Επίλυση προβλήματος - Κανόνες υψηλού επιπέδου - Ορισμός εννοιών - Συγκεκριμένες έννοιες - Διαφοροποίηση 2. Γνωσιακές στρατηγικές 3. Ρηματική (προφορική) πληροφορία 4. Κινητικές δεξιότητες 5. Στάσεις

Μαθησιακές ιεραρχίες Κατασκευαστική διαδικασία: οι χαμηλότερες διαδικασίες είναι το αναγκαίο θεμέλιο για τις υψηλότερες Περίπλοκες διαιρέσεις : προαπαιτούνται μαθηματικές δεξιότητες όπως αναγνώριση αριθμών, αριθμητικά δεδομένα, απλές προσθέσεις και αφαιρέσεις, πολλαπλασιασμοί, και απλές διαιρέσεις

Συνέπειες στην εκπαίδευση: Αρχές διδακτικής σχεδίασης Περισσότερο για κατάρτιση Αλλά και σε σχολεία προσέγγιση μαθησιακής ιεραρχίας για σειριακή γνώση Συνέπειες για εκπαιδευτική τεχνολογία Εφαρμογή διδακτικών συμβάντων για σχεδιασμό εκπαιδευτικών λογισμικών (εξάσκησης, παρουσιάσεις, προσομειώσεις)

Χαρακτηριστικά καθοδηγούμενης διδασκαλίας : 1.Διασφάλιση προαπαιτούμενων δεξιοτήτων 2.Παροχή διδακτικών συνθηκών (δομημένες παρουσιάσεις και δραστηριότητες για κατανόηση (διαδικασία), ενθύμηση (κωδικοποίηση και αποθήκευση) και μεταφορά (ανάκληση) πληροφορίας και δεξιοτήτων 3. Καθορισμός τύπων μάθησης (διαφοροποίηση συνθηκών για διαφορετικά είδη μάθησης

Αξιολόγηση διδακτικού σχεδιασμού • Διδακτικοί στόχοι και σκοποί (διδάσκω αυτό που πρέπει; Σκοποί και στόχοι διδακτικού υλικού συμπίπτουν με τους δικούς μου;) • Διδακτική ανάλυση (Ανάλυση εργασίας) (έχουν όλοι τις προαπαιτούμενες δεξιότητες; Το μάθημα απαιτεί δεξιότητες που δεν έχουν;) • Δοκιμασία και μετρήσεις (μετράνε αυτό που θέλω; Τα συμπεράσματα συμπίπτουν με τις μετρήσεις μου;) •Διδακτικές στρατηγικές (είναι καλά δομημένες για να δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες (παραδείγματα και επεξηγήσεις όπως και προσέλκυση προσοχής; •Αξιολόγηση και αναθεώρηση διδασκαλίας (Επιτυχής; Πώς μπορώ να την βελτιώσω; Καλύτερη στρατηγική; Καλύτερη πορεία μαθήματος;

Κριτικές •Οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν επίλυση προβλημάτων •Οι μαθητές βρίσκουν τις δραστηριότητες καθοδηγούμενης διδασκαλίας χωρίς κίνητρα και ακατάλληλες •Οι μαθητές δεν εργάζονται συνεργατικά

Εποικοδομιστική προσέγγιση Εστίαση στην ικανότητα του μαθητή για επίλυση αυθεντικών, πρακτικών προβλημάτων, η διδακτική μεθοδολογία αποβλέπει στην κατασκευή της γνώσης από τους ίδιους τους μαθητές Συνεργατική παρά ατομική εργασία Εστίαση σε σχέδια εργασίας που έχουν ως σκοπό την επίλυση προβλήματος ή την εκπλήρωση στόχου Papert οι μαθησιακές δραστηριότητες αδόμητες και ανοικτές, χωρίς καθορισμένο σκοπό. Περισσότερο ανακάλυψη ισχυρών ιδεών Spiro ευκαιρίες εξερεύνησης σε ασαφώς δομημένα γνωσιακά πεδία

• Συνδυασμός θέσης προβλήματος και επίλυσης προβλήματος • Σχέδια εργασίας : • με όρους καθορισμένων στόχων (πώς αναπτύσσεται πληροφοριακό σύνολο για να σταματήσει η ρύπανση των παραλιών) • Με «τι θα συνέβαινε αν;) (πώς θα ήταν η ζωή στη Γη αν είχαμε τη μισή βαρύτητα;) • Ανοικτού – κλειστού τύπου (με όσα ξέρετε για τους χαρακτήρες και την εποχή ποιο είναι το καλύτερο τέλος για την ιστορία;)

Κριτικές Πώς πιστοποιείται η μαθησιακή δεξιότητα; Πόση προπαιτούμενη γνώση απαιτείται; Μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν την πλέον κατάλληλη διδασκαλία; Ποια θέματα είναι πιο κατάλληλα για εποικοδομηστική προσέγγιση; Μεταφέρονται οι δεξιότητες σε πρακτικές καταστάσεις;