Σχολικη ένταξη μαθητη με αυτισμο. Βασικες προϋποθEσεις .

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Αλβανόπουλος Γεώργιος Σχολικός Σύμβουλος 4ης Περιφέρειας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολικη ένταξη μαθητη με αυτισμο. Βασικες προϋποθEσεις . Αμανατιάδου Κατερίνα. Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Τμήμα Ένταξης Δημοτικού Σχολείου Λιμεναρίων.

Σχολική Ένταξη Θεσμικό πλαίσιο . Ν.2817/2000 – Ειδική Αγωγή . Ν.3699/2000 - Ειδική Αγωγή . Ν.2101/1992 Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού . Διακήρυξη της UNESCO 1991 «Εκπαίδευση για όλους» (Education for all) Χωρική – Κοινωνική – Λειτουργική Ένταξη. (Έκθεση Warnock, 1982): Προσαρμογές που βοηθούν τον μαθητή με αναπηρία. Προσαρμογές που βοηθούν τα υπόλοιπα παιδιά. (Ainscow, 1996).

Σχολικό πλαίσιο. Τμήμα Ένταξης Τμήμα Ένταξης 12/θ σχολείου. 11 μαθητές/τριες με Μαθησιακές Δυσκολίες 1/11 μαθητής με αυτισμό Γενική τάξη Γ΄ Δημοτικού. 18 παιδιά 11 αγόρια 8 κορίτσια 1/18 μαθητής με αυτισμό. Συμμαθητές/τριες από το νηπιαγωγείο.

Διδακτική μεθοδολογία. Δομημένη διδασκαλία (TEACCH) Ημερίσιο πρόγραμμα Δόμηση του χώρου. Ατομικό Σύστημα Εργασίας. Εξατομίκευση-Οπτικοποίηση. Σωματική καθοδήγηση-Λεκτικές προτροπές. Σύστημα αμοιβών. Προγράμματα ευαισθητοποίησης συνομηλίκων.

Φοίτηση στο Τμήμα ένταξης . Εξατομικευμένη διδασκαλία. Χώρος 1 προς 1 διδασκαλίας. Δομή χώρου. Πρόγραμμα εξατομικευμένης διδασκαλίας. Σύστημα Αμοιβών.

Φοίτηση στο Τμήμα ένταξης . 1η-2η ώρα. Εξατομικευμένη διδασκαλία. Φοίτηση στο Τμήμα ένταξης . 1η-2η ώρα. Εξατομικευμένη διδασκαλία.

Δείγμα προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού. Δείγμα προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού. Οπτικοποίηση. Αριστερά προς δεξιά .

Δείγμα προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού. Οπτικοποίηση. Αριστερά προς δεξιά .

Τμήμα Ένταξης. 2η-3η ώρα Παράλληλη Εργασία-Παράλληλο Παιχνίδι. Διδασκαλία συμμετοχής στην ομάδα. Στόχος η γενίκευση της συμπεριφοράς στη γενική τάξη.

Γενική τάξη Φοίτηση τουλάχιστον 15 ώρες/βδομάδα. Η τάξη φοίτησης είναι η ομάδα και το σημείο αναφοράς.. Σχεδιασμός προσαρμογών και δραστηριότητων για συμμετοχή. Συνεργασία εκπαιδευτικών. Οπτικοποίηση Ημερίσιο Πρόγραμμα. Βασικές προυποθέσεις για σχολική ένταξη.

Γενική τάξη 1η ώρα. Ανεξαρτησία Οπτικές οδηγίες. «Ετοιμάζω τα πράγματά μου»

Γενική τάξη 1η ώρα Συμμετοχή στην ομάδα. «Απαντώ στη δασκάλα μου!» Γενίκευση δεξιότητας με τη δασκάλα της τάξης.

Γενική τάξη 1η ώρα Συμμετοχή στην ομάδα. Γενίκευση δεξιότητας με τo δάσκαλο των Εικαστικών. Γενίκευση δεξιότητας με τη δασκάλα των Αγγλικών.

Γενική τάξη 1η ώρα Συμμετοχή στην ομάδα. Να χαιρετήσει ένα παιδί της τάξης. Λεκτική καθοδήγηση. Σύστημα Αμοιβών.

Γενική τάξη 1η ώρα Ανεξαρτησία Ακολουθώ το πρόγραμμα. Ανεξαρτησία. Κάρτα μετάβασης.

Γενική τάξη 4η ώρα. Παράλληλη Εργασία – Παράλληλο Παιχνίδι. Ελεύθερο Δομημένο Παιχνίδι. Παιχνίδι στο θρανίο .

Γενική τάξη 5η ώρα. Ατομική΅Εργασία Ατομικό Σύστημα Εργασίας Δουλεύω μόνος μου.

Γενική τάξη 5η ώρα Παράλληλη Εργασία – Παράλληλο Παιχνίδι. Ελεύθερο Δομημένο Παιχνίδι. Παιχνίδι στο θρανίο .

Γενική τάξη Μετάβαση για το διάλειμμα. Οπτικοποίηση. Διάλειμμα. «Ακολουθώ το πρόγραμμα.»

Σχολική Μονάδα . Πρόγραμμα ενημέρωσης – υποστήριξης Συνομηλίκων «Κατανοώντας τους φίλους » (Faherty.) «’Εκτη Αίσθηση » (Gray ) Βιωματικές δραστηριότητες. Βιωματικές δραστηριότητες.

Τι κατάφερε ο μαθητής. Τομέας Αυτοεξυπηρέτησης. Πέτυχε 100% τους στόχους ανεξαρτησίας που διδάχθηκαν. Συμμετείχε στο σχολείο ακολουθώντας το πρόγραμμα . Αυτοεξυπηρέτηση(φαγητό,W.C,προσωπικά αντικείμενα) Ανεξάρτητη εργασία 40 λεπτα/μέρα και Παράλληλη εργασία 2 φορές από 40 λεπτα/μέρα.

Τι κατάφερε ο μαθητής Τομέας Κοινωνικών Δεξιοτήτων. Εκφραζει λεκτικά ανάγκες «θέλω....»,με δική του πρωτοβουλία. Χτυπά την πόρτα για να μπει στην τάξη. Δραστηριότητα ανάγνωσης με 4 εκπαιδευτικούς της τάξης. Λέει «καλημέρα» με λεκτική προτροπή. Παράλληλο παιχνίδι 2 φορές από 40 λεπτα/μέρα. Περιμένει συνειδητά τη σειρά του. Ζητάει βοήθεια με λεκτική προτροπή. Παιχνίδι αλληλεπίδρασης-Κυνηγητό.

Δάσκαλος/α Ειδικής Αγωγής : Προϋπθεση Νο 1:Ειδική Εκπαιδευτική υποστηριξη. Σχολική Μονάδα –Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δάσκαλος/α Ειδικής Αγωγής : Εκπαιδευτικές Προσαρμογές –Εξατομικευμένη Διδασκαλία. Προτάσεις εκπαιδευτικού Σχεδιασμού . Ενημέρωση για την παιδαγωγική της Ένταξης. (γονείς, εκπαιδευτικοί, παιδιά) Συνεργασία με σαφή κατανομή ρόλων. Εκπαίδευση συνομηλίκων και εκπαιδευτικών σε πρακτικές Ένταξης. Αξιολόγηση βαθμού επίτευξης της Σχολικής Ένταξης.

Τι κατάφεραν οι εκπαιδευτικοί. Σημείο αναφοράς η γενική τάξη. Κατανομή ρόλων – Οδηγίες δασκάλας Τ.Ε Συνεργασία – Προσαρμογές για την ένταξη του μαθητή. Αλλαγή ρόλων. Μεθόδευση κοινωνικής Ένταξης (και όχι μόνο χωρικής). Προσωπικό στοιχείο του καθένα -Πρωτοβουλίες.

Προϋπθεση Νο 2:Συνεργασία Εκπαιδευτικών. Γενική τάξη Κατανομή ρόλων για την Ένταξη Συνέπεια. Χρόνος για συζήτηση. Πεποιθήσεις – Προσωπική στάση του καθένα για τη Σχολική Ένταξη .

Σχολική Μονάδα . Διαμόρφωση ωρολόγιου προγράμματος. 1) 8.15΄-8.35΄. 2) 8.35΄-9.40΄ 3) Διάλειμμα. 4) 3η διδακτική ώρα. 5) 4η διδακτική ώρα. 6)Διάλειμμα 7)5η διδακτική ώρα. 8)Διάλειμμα 9)6η διδακτική ώρα. 1)Γενική τάξη-Συμμετοχή στην ομάδα. 2)Τμήμα Ένταξης 3) Διάλειμμα. 4)Τμήμα Ένταξης 5)Παράλληλο παιχνίδι 6) Διάλειμμα 7)Ατομική Εργασία. 8)Διάλειμμα 9) Παράλληλο παιχνίδι.

Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα. 2/5 μέρες: Προγραμματισμός για μάθημα που μπορεί να συμμετέχει. 2/6 ώρες: δασκάλα γενικής τάξης . 3/5 μέρες: Δεν υπάρχει προγραμματισμός για ειδικότητα. 3/6 ώρες: Δασκάλα γενικής τάξης .

Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα. 3/5 μέρες: 0/6 ώρες: Προγραμματισμός αύξηση σχολικής συμμετοχής. Μουσική,Εικαστικά. 2/5 μέρες: 1/6 ώρες : Προγραμματισμός για αύξηση σχολικής συμμετοχής. Γυμναστική.

Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα Τι κατάφερε το σχολείο. Ωρολόγιο Πρόγραμμα 5/5 μαθήματα χωρίς κοινό διδακτικό στόχο.Γλώσσα,Μαθηματικά,Μελέτη,Αγγλικά 100%Συνθήκες για ανάπτυξη δεξιοτήτων Παράλληλης Εργασίας – Παιχνιδιού.( Χωρική - Κοινωνική Ένταξη.) 1/3 Μαθήματα με κοινό διδακτικό στόχο.Γυμναστική,Εικαστικά,Μουσική 33% Συνθήκες για ανάπτυξη δραστηριοτήτων συμμετοχής.(Κοινωνική -Λειτουργκή Ένταξη) Μερική ενημέρωση - υποστήριξη συνομηλίκων. Μερική Ενημερωση Εκπαιδευτικών.

Τι κατάφερε το σχολείο. Πρόγραμμα συνομηλίκων. 3/12 τμήματα του σχολείου, χωρίς προγραμματισμό . Ενότητα 1 (5 ώρες) + Ενότητα 2( 4 ώρες)= 9 ώρες. Για όλα τα τμήματα: 12 Χ 9 = 108 ώρες .

Προϋπθεση Νο 3:Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Σχολική Μονάδα Προϋπθεση Νο 3:Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Σχολική Μονάδα Διαμόρφωση ωρολόγιου Προγράμματος εξασφαλίζοντας προυποθέσεις Ένταξης . (J. Sebba και M. Ainscow ,1996), Θεσμική κατοχύρωση προγραμμάτων για τους συνομηλίκους. Εκπαιδευτικές - Ενημερωτικές συναντήσεις Διοίκηση σχολικής μονάδας.(Ainscow,1995) Συνεργασία με σχολικούς Συμβούλους (Θεσμικό - παιδαγωγικό πλαίσιο)

Κοινωνικός περίγυρος. Σχολική Μονάδα. Εκπαιδευτικοί. Προϋπόθεση Νο 4:Αντιλήψεις – Στάσεις για την Ένταξη ατόμων με αναπηρία. (Μittler 1995, Ainscow1997), Τύχη !!! Κοινωνικός περίγυρος. Σχολική Μονάδα. Εκπαιδευτικοί. Δράσεις για ενημέρωση.

Συμπεράσματα Ο μαθητής κατέκτησε- γενίκευσε στόχους ανεξαρτησίας και κοινωνικών δεξιοτήτων. Σημείο αναφοράς η γενική τάξη. Το μεράκι των εκπαιδευτικών. Ουσιαστική συνεργασία εκπαιδευτικών μέσω κατανομής ρόλων. 1/3 μαθήματα συμμετοχής προγραμματίστηκαν για σχολική ένταξη. Μερική ενημέρωση - υποστήριξη συνομηλίκων.

Κάθε φορά που κλείνει η πόρτα του σχολείου ( Σχολικής Ένταξης) Κάθε φορά που κλείνει η πόρτα του σχολείου ( Σχολικής Ένταξης)... ανοίγει η πόρτα της περιθωριοποίησης και του κοινωνικού αποκλεισμού (μοναξιά )....

Βιβλιογραφία. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για μαθητές με αυτισμό. Η ενσωμάτωση παιδιών με αναπηρίες στη Σχολική Διαδικασία.(Χριστοφοράκη,2008) Οι ανάπηροι και η εκπαίδευση τους. Ζώνιου-Σιδέρη, Αθηνά.Ελληνικά Γράμματα 1996. Τι σημαίνει για μένα . Faherty, Catherine . Εκδοτικός Οίκος: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ «Η παιδαγωγική της ένταξης του παιδιού με κινητική αναπηρία στο σχολείο.» Ανδρονίκη Παπαδημητρίου.ΕΠΕΑΕΚ 2008. Do2learn. “Understanding friends”. Faherty, “Sixth sense” Gray, “My Friend with Autism” Beverly Bishop, Craig Bishop:

Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας ! Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας !