Διαμαντούλα Νάκα, 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
…Ιδανικός κι ανάξιος εραστής…
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Δημιουργία σεναρίου.
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
To Teach Curricular Subjects
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαμαντούλα Νάκα, 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Mε αφορμή ένα ποίημα… » Oι γάτες των φορτηγών. Μία ομαδοσυνεργατική διδασκαλία για την ποίηση του Ν. Καββαδία στη Σχολική Βιβλιοθήκη. Διαμαντούλα Νάκα, 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Γενικός Σκοπός Να γνωρίσουν οι μαθητές μέσα από τη διδασκαλία ενός ποιήματος, τον ποιητή της θάλασσας Ν. Καββαδία και το έργο του με τρόπο συνεργατικό, δημιουργικό και ευχάριστο.

Tι πρόσεξα; Να είναι ένα ανοιχτό και ευέλικτο σχέδιο διδασκαλίας, το οποίο μπορεί με μικρές αλλαγές των φύλλων εργασίας να εφαρμοστεί και σε ανάλογη διδακτική ενότητα της Γ’ Γυμνασίου (Κuro Siwo, N. Kαββαδία) . Να είναι στοχοκεντρικό και σε πλήρη συμβατότητα με τους στόχους και τις κατευθύνσεις του ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ. Να εξασφαλίζει τη συνέχεια και τη σύνδεση της γνώσης Να είναι διαθεματικό με αναφορές στην Γεωγραφία, στη Γλώσσα, στη Μουσική και τις Τέχνες. Να συνδυάζει στοιχεία από διάφορες εκπαιδευτικές μεθόδους (ανακαλυπτική / διερευνητική μάθηση, ερωταπόκριση, διδασκαλία με χρήση του Διαδικτύου, κ.λπ.) και έτσι να λαμβάνει υπόψη το διαφορετικό στιλ μάθησης του κάθε μαθητή. Να καλλιεργεί το βιωματικό και συνεργατικό τρόπος μάθησης, ώστε οι μαθητές να ερευνούν και έτσι να χειραφετούνται μαθαίνοντας με τρόπο αυτόνομο και υπεύθυνο Να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία.

Μεθοδολογία Η ερμηνευτική-κειμενοκεντρική προσέγγιση μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες (διέγερση ενδιαφέροντος, συμμετοχή και αυτενέργεια των μαθητών μέσα από ομάδες, εποπτικότητα και χρήση τεχνολογίας, διερεύνηση-ανακάλυψη της γνώσης, έλεγχος της επίτευξης των στόχων και αξιολόγηση της διδασκαλίας.

Προετοιμασία-Υλοποίηση Το μάθημα υλοποιήθηκε στη Σχ. Βιβλιοθήκη του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης το 2010. Προετοιμάστηκε ο χώρος της Σχολικής Βιβλιοθήκης και αποθηκεύτηκαν τα φύλλα εργασία στους σταθμούς εργασίας σε συνεργασία με τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης. Αξιοποιήθηκε το διαδίκτυο από τον εκπαιδευτικό κατά την προετοιμασία του μαθήματος, για να βρει υλικό για τον ποιητή και τα κείμενα από τους μαθητές, για να απαντήσουν στα φύλλα εργασίας και να συνθέσουν τα κείμενά τους. Οι μαθητές, όταν πήγαμε στη Βιβλιοθήκη, είχαν ήδη διαμορφώσει τις ομάδες τους. 6 ομάδες των τεσσάρων ατόμων Χρησιμοποιήθηκαν έξι φύλλα εργασίας

Διάρκεια Η διδακτική διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί σε δύο διδακτικές ώρες. Ωστόσο η διάρκεια εξαρτάται και από το βαθμό εξοικείωσης των μαθητών με τη χρήση του Διαδικτύου. Αν οι μαθητές είναι αρχάριοι χρήστες του διαδικτύου και δεν είναι εξοικειωμένοι με την ομαδική εργασία τότε συνιστάται να χρησιμοποιηθούν τρεις διδακτικές ώρες. Εναπόκειται στην πρωτοβουλία του διδάσκοντα να αναπροσαρμόσει τους στόχους και τη μορφή των φύλλων εργασίας ή και να χρησιμοποιήσει και τρίτη διδακτική ώρα ανάλογα με τις συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει.

1η Διδακτική Ώρα Αφόρμηση ποιήματος Ανάκληση προηγούμενων εμπειριών-γνώσεων των μαθητών Νοηματική προσέγγιση του ποιήματος

Σήμερα θα γνωρίσουμε έναν σπουδαίο ποιητή μας που τα ποιήματά του αγαπήθηκαν πολύ, μελοποιήθηκαν και πολλοί τα τραγουδάμε. Τον βλέπουμε νέο εδώ στη φωτογραφία. Μπορείτε να φανταστείτε ποιο είναι το επάγγελμά του; Όχι;;;;;;

Μήπως τώρα είναι πιο εύκολο;

Νίκος Καββαδίας Οι γάτες των φορτηγών, σ. 236 Εισαγωγικό σημείωμα: Ποιητική συλλογή «Μαραμπού» 1933 Θέμα: Η στενή συναισθηματική σχέση των ναυτικών με τη γάτα του πλοίου Πόσοι από εσάς έχετε κατοικίδιο στο σπίτι σας;

Ας διαβάσουμε το ποίημα

Aν σας ζητούσα να φανταστείτε πως είναι η ζωή του ναυτικού πάνω σε ένα φορτηγό τι θα λέγατε; Πριν απαντήσετε ας δούμε κάποιες φωτογραφίες με φορτηγά

Νοηματική Προσέγγιση Πως φαντάζεστε λοιπόν τη ζωή των ναυτικών; Μπορείτε να βρείτε στίχους μέσα στο ποίημα που δείχνουν τη ζωή που κάνουν οι ναυτικοί;

Οι ναυτικοί στα φορτηγά πάντα μια γάτα τρέφουν, που τη λατρεύουνε, χωρίς να ξέρουν το γιατί, κι αυτή, σαν απ' τη βάρδια τους σχολάνε κουρασμένοι, περήφανη στα πόδια τους θα τρέξει να τριφτεί. Τα βράδια, όταν η θάλασσα χτυπάει τις λαμαρίνες, και πολεμάει με δύναμη να σπάσει τα καρφιά, μέσα στης πλώρης τη βαριά σιγή, που βασανίζει, είναι γι' αυτούς σα μια γλυκιά γυναικεία συντροφιά. Είναι περήφανη κι οκνή,* καθώς όλες οι γάτες,  κι είναι τα γκρίζα μάτια της γιομάτα ηλεκτρισμό·  κι όπως χαϊδεύουν απαλά τη ράχη της, νομίζεις  πως αναλύεται σ' ένα αργό και ηδονικό σπασμό. Στο ρεμβασμό και στο θυμό με τη γυναίκα μοιάζει  κι οι ναύτες περισσότερο την αγαπούν γι' αυτό·  κι όταν αργά και ράθυμα* στα μάτια τους κοιτάζει,  θαρρείς έναν παράξενο πως φέρνει πυρετό.

Για ποιους λόγους οι ναυτικοί στα φορτηγά πλοία τρέφουν γάτες;

Οι ναυτικοί στα φορτηγά πάντα μια γάτα τρέφουν, που τη λατρεύουνε, χωρίς να ξέρουν το γιατί, κι αυτή, σαν απ' τη βάρδια τους σχολάνε κουρασμένοι, περήφανη στα πόδια τους θα τρέξει να τριφτεί. Τα βράδια, όταν η θάλασσα χτυπάει τις λαμαρίνες, και πολεμάει με δύναμη να σπάσει τα καρφιά, μέσα στης πλώρης τη βαριά σιγή, που βασανίζει, είναι γι' αυτούς σα μια γλυκιά γυναικεία συντροφιά. Είναι περήφανη κι οκνή,* καθώς όλες οι γάτες,  κι είναι τα γκρίζα μάτια της γιομάτα ηλεκτρισμό·  κι όπως χαϊδεύουν απαλά τη ράχη της, νομίζεις  πως αναλύεται σ' ένα αργό και ηδονικό σπασμό. Στο ρεμβασμό και στο θυμό με τη γυναίκα μοιάζει  κι οι ναύτες περισσότερο την αγαπούν γι' αυτό·  κι όταν αργά και ράθυμα* στα μάτια τους κοιτάζει,  θαρρείς έναν παράξενο πως φέρνει πυρετό.

Οι γάτες υποκαθιστούν τη γυναικεία συντροφιά: Μπορείτε να εντοπίσετε στίχους όπου τα χαρακτηριστικά του ζώου θυμίζουν γυναίκα;

Οι ναυτικοί στα φορτηγά πάντα μια γάτα τρέφουν, που τη λατρεύουνε, χωρίς να ξέρουν το γιατί, κι αυτή, σαν απ' τη βάρδια τους σχολάνε κουρασμένοι, περήφανη στα πόδια τους θα τρέξει να τριφτεί. Τα βράδια, όταν η θάλασσα χτυπάει τις λαμαρίνες, και πολεμάει με δύναμη να σπάσει τα καρφιά, μέσα στης πλώρης τη βαριά σιγή, που βασανίζει, είναι γι' αυτούς σα μια γλυκιά γυναικεία συντροφιά. Είναι περήφανη κι οκνή,* καθώς όλες οι γάτες,  κι είναι τα γκρίζα μάτια της γιομάτα ηλεκτρισμό·  κι όπως χαϊδεύουν απαλά τη ράχη της, νομίζεις  πως αναλύεται σ' ένα αργό και ηδονικό σπασμό. Στο ρεμβασμό και στο θυμό με τη γυναίκα μοιάζει  κι οι ναύτες περισσότερο την αγαπούν γι' αυτό·  κι όταν αργά και ράθυμα* στα μάτια τους κοιτάζει,  θαρρείς έναν παράξενο πως φέρνει πυρετό.

Το φορτηγό πλοίο δεν φαίνεται να είναι αρκετά φιλόξενο περιβάλλον για μια γάτα. Από τι τελικά κινδυνεύει και τι παθαίνει στο ποίημα;

Της έχουν πάντα στο λαιμό μια μπακιρένια γύρα, για του σιδέρου την κακή αρρώστια φυλαχτό, χωρίς όμως, αλίμονο, ποτέ να κατορθώνουν να την φυλάξουν απ' το μαύρο θάνατο μ' αυτό. Γιατί είναι τ' άγρια τα μάτια της υγρά κι ηλεκτρισμένα κι έτσι άθελα το σίδερο το μαύρο τα τραβά, κι ουρλιάζοντας τρελαίνεται σε ένα σημείο κοιτώντας φέρνοντας δάκρυα σκοτεινά στους ναύτες και βουβά. Λίγο πριν από το θάνατον από τους ναύτες ένας, - αυτός όπου είδε πράματα στη ζήση του φριχτά - χαϊδεύοντας την, μια στιγμή στα μάτια την κοιτάζει κι ύστερα μες στη θάλασσα την άγρια την πετά. Και τότε οι ναύτες, που πολύ σπάνια λυγά η καρδιά τους, πάνε στην πλώρη να κρυφτούν με την καρδιά σφιχτή, γεμάτοι μια παράξενη πικρία που όλο δαγκώνει, σαν όταν χάνουνε θερμή γυναίκα αγαπητή.

Οι ναύτες πως αντιμετωπίζουν την αρρώστια της γάτας; Εσείς έχετε μια παρόμοια εμπειρία με κάποιο ζωάκι σας που αρρώστησε;

Της έχουν πάντα στο λαιμό μια μπακιρένια γύρα, για του σιδέρου την κακή αρρώστια φυλαχτό, χωρίς όμως, αλίμονο, ποτέ να κατορθώνουν να την φυλάξουν απ' το μαύρο θάνατο μ' αυτό. Γιατί είναι τ' άγρια τα μάτια της υγρά κι ηλεκτρισμένα κι έτσι άθελα το σίδερο το μαύρο τα τραβά, κι ουρλιάζοντας τρελαίνεται σε ένα σημείο κοιτώντας φέρνοντας δάκρυα σκοτεινά στους ναύτες και βουβά. Λίγο πριν από το θάνατον από τους ναύτες ένας, - αυτός όπου είδε πράματα στη ζήση του φριχτά - χαϊδεύοντας την, μια στιγμή στα μάτια την κοιτάζει κι ύστερα μες στη θάλασσα την άγρια την πετά. Και τότε οι ναύτες, που πολύ σπάνια λυγά η καρδιά τους, πάνε στην πλώρη να κρυφτούν με την καρδιά σφιχτή, γεμάτοι μια παράξενη πικρία που όλο δαγκώνει, σαν όταν χάνουνε θερμή γυναίκα αγαπητή.

Τώρα ήρθε η ώρα να δουλέψετε σε ομάδες και να γνωρίσουμε περισσότερα πράγματα για τον ποιητή και το έργο του. 1η ομάδα: Οι βιογράφοι 2η ομάδα: Οι ψυχολόγοι 3η ομάδα: Οι γλωσσολόγοι 4η ομάδα: Οι κριτικοί 5η ομάδα: Οι ανιχνευτές 6η ομάδα: Οι δημιουργοί