ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Google docs Google docs forms
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Τα γλωσσικά μαθήματα στο Ψηφιακό Σχολείο
ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΤΩΤΑ ΡΗΜΑΤΑ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δραματική Ποίηση Σοφοκλέους Αντιγόνη
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Η διδασκαλία αδίδακτου κειμένου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στο Λύκειο «Υπατία»,25 Νοεμβρίου 2010 Χρύσα Αλεξοπούλου Αντώνης Μιχαηλίδης.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ.
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Google docs Google docs forms
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Προσχολική Παιδαγωγική
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
«Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΜΟΝΟΠΤΩΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΑΞΗ : Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΛΗΚΑ ΜΑΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

Σύντομη περιγραφή Οι μαθητές θα κληθούν να εντοπίσουν στα αρχαία ελληνικά σώματα κειμένων στον δικτυακό τόπο της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα συγκεκριμένα ρήματα, όπως πείθομαι, μάχομαι, κεράννυμι, που συντάσσονται με πτώση δοτική. Μετά την αναζήτηση και την παρατήρηση του παραδειγματικού υλικού θα οδηγηθούν με την αξιοποίηση των μεταφράσεων σε γενικεύσεις ( στη διαπίστωση και τον προσδιορισμό της κατηγορίας των ρημάτων που συντάσσονται με πτώση δοτική). Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος:2 ώρες Προϋποθέσεις: Εξοικείωση των μαθητών με τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων και τον τρόπο αναζήτησης λέξεων σε αυτά, καθώς και με τον επεξεργαστή κειμένου. Τεχνολογικά εργαλεία: Σύνδεση διαδικτύου, φυλλομετρητής, επεξεργαστής κειμένου και ιστολόγιο.

Διδακτικοί – γνωστικοί στόχοι: Στόχος του συγκεκριμένου σεναρίου είναι να προτείνει έναν πιο επαγωγικό τρόπο διδασκαλίας του αρχαιοελληνικού συντακτικού, υπολογίζοντας περισσότερο στην ερευνητική περιέργεια των μαθητών και λιγότερο στην καθοδήγηση του διδάσκοντα. Αυτό μπορεί άνετα να επιτευχθεί με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών. Ειδικότερα, η αναζήτηση σε αρχαιοελληνικά σώματα κειμένων επιτρέπει στο διδάσκοντα να αντιστρέψει τη συνήθη γνωστική διαδικασία και αντί να προσφέρει έτοιμες γενικεύσεις και κανόνες στους μαθητές, να τους ζητήσει να διατυπώσουν οι ίδιοι αυτούς τους κανόνες, χρησιμοποιώντας παραδειγματικό υλικό, το οποίο εύκολα μπορούν να αντλήσουν από ένα σώμα κειμένων, όπως ο Συμφραστικός Πίνακας Λέξεων για κείμενα της αττικής πεζογραφίας, που υπάρχει στο περιβάλλον της «Πύλης για την ελληνική γλώσσα». .

4. Πορεία εφαρμογής σεναρίου Οι μαθητές χωρίζονται σε 5 ομάδες των 5 ατόμων. Οι μαθητές θα κληθούν να εντοπίσουν στο ηλεκτρονικό σώμα αρχαιοελληνικών κειμένων της «Πύλης για την ελληνική γλώσσα» συγκεκριμένα ρήματα που συντάσσονται με δοτική. Με βάση τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους και αξιοποιώντας και τις αντίστοιχες μεταφράσεις των κειμένων που υπάρχουν στην Πύλη, θα προσπαθήσουν να προχωρήσουν σε γενικεύσεις και να καταλήξουν επαγωγικά σε διαπιστώσεις για τις κατηγορίες των ρημάτων που παίρνουν αντικείμενο σε δοτική.

Οι μαθητές χωρίζονται σε 5 ομάδες των 5 ατόμων. Οι μαθητές της ομάδας Α΄ πρέπει να επισκεφθούν την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα και ακολουθώντας την εξής πορεία:   Αρχαία ελληνικήΕργαλεία  Σώματα Κειμένων  Συμφραστικός Πίνακας λέξεων του ανθολογίου της αττικής πεζογραφίας, να αναζητήσουν στο Συμφραστικό Πίνακα το ρήμα βοηθῶ. Αφού εντοπίσουν ένα (1) παράδειγμα όπου το βοηθῶ (σε οποιονδήποτε ρηματικό τύπο και σε οποιοδήποτε θέμα) συντάσσεται με αντικείμενο σε πτώση δοτική με κλικ πάνω στα ονόματα των συγγραφέων που βρίσκονται στα αριστερά των  αποσπασμάτων των κειμένων θα μεταβούν στα κείμενα και θα μελετήσουν τις φράσεις που είναι τονισμένες με μπλε. Ανοίγοντας τις μεταφράσεις στο πάνω μέρος της σελίδας, θα καταγράψουν στο φύλλο εργασίας, το οποίο τους έχει δοθεί σε ηλεκτρονική μορφή, τις φράσεις και τη μετάφρασή τους (με αντιγραφή και επικόλληση). Ακολουθούν την ίδια διαδικασία και για τα ρήματα: εὐνοῶ, λυσιτελῶ φθονῶ, ἐπιβουλεύω, μάχομαι.

ομάδα Β’: πιστεύω, ὐπακούω,δουλεύω, ἀπειθῶ, ἀπιστῶ. ομάδα Γ: πλησιάζω πελάζω ἕπομαι, ἀκολουθῶ προσίημι ομάδα Δ΄ συμφωνῶ πρέπει , ἔοικα, ὁμοιάζω ἁρμόττει, ομάδα Ε κοινωνῶ.,κεράννυμι, ὁμιλῶ, μείγνυμαι. χρῶμαι.

Στη συνέχεια δίνονται για μελέτη τα παρακάτω παραδείγματα κοινά για κάθε ομάδα και καλούνται να σημειώσουν με κόκκινο χρώμα τα ρήματα ή τους ρηματικούς τύπους που συντάσσονται με δοτική και με μπλε τα αντικείμενά τους: 1. Όμοιος ὁμοίῳ ἀεὶ πελάζει 2. Τὸ τῆς πόλεως ὅλης ἦθος ὁμοιοῦται τοῖς ἄρχουσιν . 3.Τῇ πόλει Φίλιππος πολεμεῖ καὶ τὴν εἰρήνην λέλυκεν 4.Τοιούτοις χρώμεθα συμβούλοις ὧν οὐκ ἔστιν ὅστις οὐκ ἂν καταφρονήσειεν. 5. Ἀλλὰ φιλοσόφῳ μὲν ἔοικας, ὦ νεανίσκε

Αξιολόγηση Κατά την εφαρμογή του σεναρίου δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Περισσότερο χρόνο διέθεσαν στον εντοπισμό των ρηματικών και ονοματικών τύπων οι μαθητές που ήταν λιγότερο εξοικειωμένοι με την μορφολογία των τύπων της γραμματικής. Η αναζήτηση και η επισήμανση των τύπων σε κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και στις μεταφράσεις τους αντιμετωπίστηκε με ενδιαφέρον από τους μαθητές. Οι τελικές διαπιστώσεις ανέδειξαν τη νοηματική συνάφεια που υπαγορεύει τη συντακτική σχέση των όρων μιας πρότασης ,στοιχείο χαρακτηριστικό της δομής του αρχαίου ελληνικού λόγου.