Ποιοτική ανάλυση Μέρος Ι Περιγραφή Θεματική ανάλυση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Καταγραφή ιδεών Το πρώτο βήμα στη συγγραφή της έκθεσής σας είναι να καταγράψετε όλες τις ιδέες σας. Δε χρειάζεται να τις γράψετε με κάποια σειρά, αργότερο.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Στατιστικές Υποθέσεις II
Δομή ερευνητικής εργασίας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Slideshare.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοτική ανάλυση Μέρος Ι Περιγραφή Θεματική ανάλυση Βασισμένος στις σημειώσεις της κ. Τραγέα

Μαθησιακά αποτελέσματα Μέρος Ι : Βασικές αρχές ποιοτικής ανάλυσης Θεματική ανάλυση Μέρος ΙΙ Τύποι ποιοτικής ανάλυσης Η σημασία του αναστοχασμού, να αναστοχάζεσαι και την εξασφάλιση της αξιοπιστίας των δεδομένων

Ποιοτική ανάλυση Περίπλοκη και ενδέχεται να προκαλέσει σύγχυση Ορολογία / γλώσσα χρησιμοποιείται με διαφορετικό τρόπο / εναλλακτικά σε διαφορετικά κείμενα Οι συγγραφείς της ποιοτικής έρευνας δεν εξηγούν σαφώς τις διαδικασίες που χρησιμοποιούνται Αλλά μπορεί επίσης να είναι συναρπαστική, φωτίζοντας και μια πολύτιμη προσέγγιση στη διερεύνηση ζητημάτων υγείας

Ποιοτική ανάλυση Δεν υπάρχει καμία συνταγή ή συγκεκριμένη διαδικασία, εντούτοις πρέπει να είναι συστηματική και ισχυρή Η κατανόηση του θέματος, αναζητώντας μοτίβα, έννοιες, συνδέσεις (Carpenter, 2008) Παρουσιάσει τα ευρήματα σε έναν αναγνώστη ουσιαστικά, στοχαστικά και ορθολογικά Χρονοβόρα

Η συνέχεια της ανάλυσης Η συνέχεια της ανάλυσης Υποκειμενική/ Ερμηνευτική Αντικειμενικό Η συνέχεια Ποσοτική ανάλυση Ποιοτική ανάλυση Στατιστική ανάλυση ανάλυση περιεχομένου Θεματική ανάλυση

Διαφορετικές προσεγγίσεις Θεματική ανάλυση Περιεχομένου Περιγραφική Επαγωγική Οργάνωση δεδομένων(οργάνωση και κατάταξη σε πίνακες – κωδικό σχήμα) Μετατροπή ποιοτικών δεδομένων σε ποσοτικά Βασική θεωρία / Grounded theory

Θεματική ανάλυση

Θεματική ανάλυση Η θεματική ανάλυση είναι μια μέθοδος εντόπισης, ανάλυσης και αναφοράς των διαφόρων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από τα δεδομένα. Οργανώνει και περιγράφει τα δεδομένα με λεπτομέρειες (Braunand and Clarke, 2006). Στόχος είναι να επιλεγούν τα σημεία- κλειδιά των συνεντεύξεων, να γίνει μια κατανόηση του κειμένου με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα, επικεντρώνοντας στα βασικά θέματα και να βρεθούν τα κοινά σημεία μεταξύ των συμμετεχόντων.

Βήματα Οικειοποίηση του ερευνητή με τα δεδομένα μέσω της απομαγνητοφώνησης αλλά και των επαναλαμβανόμενων αναγνώσεων τους, σημειώνοντας κάποιες αρχικές ιδέες. Δημιουργία των αρχικών κωδικών: μέσα από τα δεδομένα τα διάφορα ενδιαφέροντα σημεία κωδικοποιούνται με συστηματικό τρόπο και κάτω από κάθε κωδικό προστίθενται τα σχετικά με αυτόν αποσπάσματα από τα κείμενα. Αναζήτηση των θεμάτων: οι κωδικοί ενοποιούνται σε πιθανά θέματα, συγκεντρώνοντας όλα τα δεδομένα που είναι σχετικά κάτω από κάθε πιθανό θέμα. Έλεγχος των θεμάτων: ελέγχεται αν τα θέματα βγάζουν νόημα σε σχέση με τα κωδικοποιημένα αποσπάσματα, και έτσι προκύπτει ένας θεματικός «χάρτης» της ανάλυσης.

Βήματα Καθορισμός και ονομασία των θεμάτων: Η ανάλυση συνεχίζεται με σκοπό να καθοριστούν λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά του κάθε θέματος αλλά και η συνολική ιστορία που η ανάλυση περιγράφει, δημιουργώντας ξεκάθαρους ορισμούς και ονόματα για κάθε θέμα. Παραγωγή της αναφοράς: Επιλέγονται πιο χαρακτηριστικά και σχετικά αποσπάσματα, γίνεται η τελική ανάλυση τους και ελέγχεται το κατά πόσο η ανάλυση είναι σχετική με τα ερευνητικά ερωτήματα. Όλες οι συνεντεύξεις απομαγνητοφωνούνται αυτολεξεί, συμπεριλαμβανομένων και των παραλεκτικών σημείων (π.χ. εεε, χμμμ κλπ), τις συναισθηματικές αντιδράσεις (π.χ. γέλιο, κλάμα) και των παύσεων κατά την διάρκεια της συνέντευξης. Όταν στο κείμενο κάποια λέξη ή φράση είναι γραμμένη με κεφαλαία γράμματα σημαίνει ότι ο συμμετέχοντας δίνει έμφαση στα λεγόμενα του.

Περιορισμός των δεδομένων / Data reduction Ανάγνωση του αντιγράφου αρκετές φορές Κυριολεκτικά Ερμηνευτικά αναστοχαστικά Χρησιμοποιήστε το περιθώριο να σημειωθεί κάτι ενδιαφέρον ή σημαντικό Προσδιορίσετε τα θέματα, τα ζητήματα (κώδικες) Μπορεί να αρχίσετε σε μεγάλο βαθμό και στη συνέχεια αποσυμπιέστε τα ευρύτερα θέματα σε επιμέρους κωδικούς Διαδικασία περιορισμού των δεδομένων, ώστε να δοθεί έμφαση σε αυτά που απαντούν στα ερωτήματα της υπόθεσης

Κωδικοποίηση δεδομένων Αρχίστε με κωδικό στα δεδομένα Αυτό μπορεί να είναι είτε: Μια λέξη Μια γραμμή κειμένου Μια πρόταση Μια σύντομη παράγραφος η διαδικασία με την οποία δίνεται ουσιαστικό νόημα στα δεδομένα αλλά και η σύνδεση μεταξύ των διαφόρων τμημάτων

Κωδικοποίηση δεδομένων Κρατήστε σημειώσεις στο περιθώριο Κωδικός με χρώμα Αποκοπή και επικόλληση σε κάρτες / σε διάγραμμα χωριστά έγγραφα του Word

Κωδικοποίηση δεδομένων Πρέπει να επιλέξετε μεταξύ «αποκλειστικών» και «πολλαπλών» τύπων κωδικοποίησης Αποκλειστικά δεδομένα μπορεί να αναφέρονται μόνο σε έναν κώδικα Πολλαπλά τα δεδομένα μπορούν να αφορούν πολλαπλούς κωδικούς Η διαδικασία περιλαμβάνει συνήθως: Εις βάθος επεξεργασία των δεδομένων, π.χ. επανειλημμένη ανάγνωση του εγγράφου Δημιουργία προσωρινών κωδικών Εφαρμογή και ανάπτυξη των κωδικών (διύλιση, την επεξεργασία, τον προσδιορισμό, την απόρριψη, διάσπαση) Ψάχνετε για αρνητικές περιπτώσεις - αυτό που δεν ταιριάζει

Παράθεση ή παρουσίαση των δεδομένων / data display Τεχνικές που θα χρησιμοποιήσει ο ερευνητής προκειμένου να οργανώσει τα δεδομένα του με τέτοιο τρόπο που θα διευκολύνει την επεξεργασία και ανάλυση τους, π.χ γραφήματα, πίνακες, κατάλογοι, ή με τη μορφή περιλήψεων

Παράθεση ή παρουσίαση των δεδομένων / data display Οι κωδικοί θα επεκταθούν, θα αλλάξουν ή θα έρθουν σε αντίθεση όσο περισσότερο αναλύετε Δείτε για παρόμοιους κωδικούς στα κείμενα Κατά την πλήρη κωδικοποίηση - κοιτάξτε για τις συνδέσεις μεταξύ των κωδικών Θεματικές ενότητες προκύπτουν από τους κωδικούς που ομαδοποιούνται μαζί 3 -5 βασικές θεματικές ενότητες Ο στόχος είναι να καταλήξουμε σε βασικά θέματα που περιγράφουν την ουσία των δεδομένων π.χ. Οι αντιλήψεις των μαθητών του Πανεπιστημίου κωδικούς για κοινωνικές, τον αθλητικές, εξωσχολικές δραστηριότητες, τους φίλους, τις δεξιότητες ζωής

Ανάδειξη των θεμάτων Ξαναδιαβάστε το κείμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα για την εξασφάλιση ότι δεν έχει χαθεί το νόημα Επαναληπτική διαδικασία με την οποία αναπτύσσονται θέματα τα οποία έχουν αναδιοργανωθεί, επεξεργαστεί, καθοριστεί και έχετε προβληματιστεί (Carpenter, 2008)

Εννοιολογικό πλαίσιο Εξηγεί είτε γραφικά είτε σε αφηγηματική μορφή τα ευρήματα ... και τις σχέσεις μεταξύ τους με βάση τις θεωρητικές έννοιες από τη βιβλιογραφία (Carpenter, 2008) Συμπέρασμα σχεδίασης και επαλήθευσης

Καταγραφή Μπορεί να χρειαστεί να γράψετε την ανάλυσή σας Συνοψίστε κάθε θέμα, επισημαίνοντας καίρια ζητήματα που θίχθηκαν Υποστήριξη σε σχέση με τη λογοτεχνία Χρησιμοποιήστε τις άμεσες αναφορές για να τονίσετε τα σημεία που θέλετε Ανάγκη για αναστοχασμό έτσι ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να καταλάβει πώς ερμηνεύονται τα δεδομένα με τον τρόπο που κάνατε

Να αναπτυχθεί ένας θεματικός χάρτης χρησιμεύει ως «χαρτί-μονοπάτι» για την επαλήθευση της ανάλυσης καθιστά τις σχέσεις σαφείς, μεταξύ του κωδικού και των δεδομένων καταδεικνύει τη διαδικασία της ανάλυσης

Θεματικός χάρτης ετικέτα / όνομα για κάθε κωδικό ετικέτα / όνομα για κάθε κωδικό ορισμός του τι αφορά ο κωδικός περιγραφή του να αποφασίσετε, πώς ο κωδικός να εμφανίζεται