Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα

2 Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων Συνεντεύξεις

3 Θέματα Κατάλληλα για Δειγματοληπτική Έρευνα Διερευνητικές Έρευνες Περιγραφικές Έρευνες Ερμηνευτικές Έρευνες

4 Διατύπωση Ερωτημάτων Ερωτήσεις και Προτάσεις για τη συγκρότηση ερωτηματολογίου. Ερωτήματα ανοικτού και κλειστού τύπου. Το ζήτημα της σαφήνειας. Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι σε θέση να απαντήσουν. Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι διατεθειμένοι να απαντήσουν. Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σχετικές.

5 Διατύπωση Ερωτημάτων Οι σύντομες ερωτήσεις είναι καλύτερες. Αποφύγετε τις αρνητικές ερωτήσεις. Μεροληπτικές Ερωτήσεις – ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να απαντήσουν με συγκεκριμένο τρόπο. Οι επιθυμία των ανθρώπων για κοινωνική αποδοχή επηρεάζει τις απαντήσεις τους. Περισσότερες από μια ερωτήσεις για κάθε μεταβλητή.

6 Διατύπωση Ερωτημάτων Η εικόνα του ερωτηματολογίου. Ερωτήσεις Συνάφειας – Έχετε καπνίσει μαριχουάνα; – Πόσες φορές έχει καπνίσει μαριχουάνα;

7 Διατύπωση Ερωτημάτων Ερωτήσεις Πίνακα (Α) Δίπλα στις παρακάτω προτάσεις παρακαλώ υποδείξτε εάν συμφωνείτε … – Η χώρα χρειάζεται περισσότερο «νόμο και τάξη». – Η αστυνομία της Αμερική πρέπει να αφοπλιστεί. – Κατά τη διάρκεια επεισοδίων, οι πλιατσικολόγοι πρέπει να εκτελούνται επί τόπου.

8 Διάταξη Ερωτημάτων Η εμφάνιση μιας ερώτησης ενδέχεται να επηρεάζει τις απαντήσεις των άλλων ερωτήσεων. Τυχαιοποίηση του ερωτηματολογίου. Εκτιμήστε ποιες είναι οι ερωτήσεις που επηρεάζουν περισσότερο τους ερωτώμενους. Τα πρώτα ερωτήματα δεν πρέπει να είναι απειλητικά. Τα δημογραφικά στο τέλος.

9 Οδηγίες Ερωτηματολογίου Εξηγήστε πως θέλετε να συμπληρωθούν οι διαφορετικοί τύποι ερωτήσεων. Μην θεωρείτε τίποτα δεδομένο. Για κάθε ενότητα ενδέχεται να χρειάζονται συγκεκριμένες οδηγίες. Εάν πρέπει να γίνει ιεράρχηση των απαντήσεων, θα πρέπει να εξηγηθεί με σαφήνεια.

10 Προέλεγχος Πάντα γίνονται σφάλματα. Ζητήστε 10 ανθρώπους να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο. Αφήστε τους να το σχολιάσουν. Δείτε τι δεν καταλαβαίνουν. Ενσωματώστε τα σχόλια τους με προσοχή.

11 Ερωτηματολόγιο Ατομικής Συμπλήρωσης Παραδοσιακά ερωτηματολόγια ατομικής συμπλήρωσης. Δημοσκοπήσεις με συνεντεύξεις – πρόσωπο με πρόσωπο. Έρευνες που διεξάγονται μέσω τηλεφώνου. Έρευνες στο διαδίκτυο.

12 Ταχυδρόμηση με Επιστροφή Μάλλον ξεπερασμένη τεχνική. Συνοδεύονται από επιστολή. Κίνητρο για τη διευκόλυνση της επιστροφής του ερωτηματολογίου. Επαναληπτικές αποστολές. Κατάλληλο για μικρά δείγματα. Μικρό ποσοστό επιστροφής. Προβλήματα εγκυρότητας.

13 Συνεντεύξεις Ο ερευνητής διαβάζει τις ερωτήσεις και συμπληρώνει τις απαντήσεις. Μεγαλύτερο ποσοστό ανταπόκρισης. Η παρουσία του ερευνητή μειώνει τα «δεν γνωρίζω» και «δεν απαντώ». Ομαλή ροή των απαντήσεων. Διευκρινήσεις. Έλεγχος του περιβάλλοντος.

14 Οδηγίες για τις συνεντεύξεις Εμφάνιση και συμπεριφορά – προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες των ανθρώπων. Εξοικείωση με το ερωτηματολόγιο. Πιστή αναπαραγωγή των ερωτήσεων. Ακριβής καταγραφή των απαντήσεων. Διευκρινήσεις και σιωπή.

15 Τηλεφωνικές Έρευνες Περιορισμός σε εκείνους που διαθέτουν τηλέφωνο. Προβλήματα με εκείνους που δεν είναι φίλοι του τηλεφώνου και με τους απόρρητους αριθμούς. Τα κινητά τηλέφωνα συνδέονται με νεώτερα από τον Μ.Ο. του πληθυσμού άτομα.

16 Πλεονεκτήματα: – χρήματα και χρόνος. – Εύκολη διαδικασία. – Δυνατότητα διευκρινήσεων. – Ασφάλεια των ερευνητών.

17 Μειονεκτήματα – Καχυποψία – Κλείσιμο του τηλεφώνου – Τηλεφωνητές/Voicemail – Ψεύτικες πληροφορίες – Θέματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας

18 Διαδικτυακές Έρευνες Κερδίζουν έδαφος σταδιακά. Θέματα δειγματοληψίας. Κατάλληλες μόνο για ορισμένους πληθυσμούς – π.χ. για εκείνους που επισκέπτονται μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Δυσκολίες με τον γενικό πληθυσμό. Ποσοστά ανταπόκρισης παρόμοια με τις ταχυδρομικές δημοσκοπήσεις.

19 Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Περιγραφή χαρακτηριστικών του πληθυσμού. Ευελιξία Εύκολη συγκέντρωση δεδομένων Ταχύτητα Περιγραφικές αλλά και ερμηνευτικές προσεγγίσεις.

20 Μειονεκτήματα Τυποποίηση των δεδομένων Προβλήματα με κατάλληλες ερωτήσεις. Ζητήματα λειτουργικοποίησης. Επιφανειακές έρευνες. Δεν ασχολούνται με το πλαίσιο της κοινωνικής ζωής. Συγκέντρωση αναφορών αλλά όχι απαραίτητα κατανόηση ενός βιώματος. Εγκυρότητα/Αξιοπιστία


Κατέβασμα ppt "Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google