Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προσχολική Παιδαγωγική
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ Επιβλέπων καθηγητής : Αντώνης Λιοναράκης

ΑεξΑΕ : ένα ευρύ ερευνητικό πεδίο Εκ π αιδευτικό υλικό Καθηγητής - σύμβουλος Διδασκαλία - μάθηση Εξ α π οστάσεως π ανε π ιστημιακά ιδρύματα ΤΠΕ

Το εκπαιδευτικό υλικό στην ΑεξΑΕ : γιατί το προτιμούμε στις ερευνητικές μας προσπάθειες ; Εκ π αιδευτικό υλικό Έχει κυρίαρχο ρόλο. Έχει ευρεία ε π ίδραση. Η π οιότητά του ε π ηρεάζει την π οιότητα του όλου π ρογράμματος. Συνδυάζει την αυστηρότητα της μεθοδολογίας με την καλλιτεχνική διάθεση και τη φαντασία

Εστιάζω :

Τα μέρη της έρευνας Ε π ισκό π ηση της βιβλιογραφίας • ό π ου συλλέγονται τα δεδομένα με βάση τους στόχους π ου έχουν τεθεί και π ροσεγγίζονται κριτικά Ερμηνεία ή η ε π αλήθευση • ό π ου ερμηνεύονται ή και ε π αληθεύονται τα ευρήματα της π ρώτης φάσης

Μέρος Α ’: Σκοπός  Η καταγραφή και η ερμηνεία του διαφορετικού πλαισίου εργασίας των ομάδων δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού, όπως αυτό διαμορφώνεται στα διάφορα πανεπιστημιακά ιδρύματα Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Επιμέρους στόχοι  Να εξετασθούν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το πλαίσιο εργασίας των ομάδων δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού ΑεξΑΕ ( τη σύσταση, τη λειτουργία, τις διαδικασίες που ακολουθούν, κλπ.).  Να παρουσιασθούν αναλυτικά οι διαφορετικές πρακτικές που ακολουθούνται για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας τους.  Να αναδειχθεί η δυνατότητα ευελιξίας στις διάφορες εφαρμογές που μπορούν να ισχύσουν ανάλογα με τις συνθήκες και τις εκάστοτε ανάγκες του εκπαιδευτικού ιδρύματος.  Να παρουσιασθούν οι διαφορετικές, πολλές φορές αντίθετες, προσεγγίσεις στη διαμόρφωση της ομάδας δημιουργίας του εκπαιδευτικού υλικού που συνδέονται με το βραχυπρόθεσμο και το μακροπρόθεσμο προγραμματισμό και το όραμα του εκπαιδευτικού ιδρύματος.  Να διερευνηθεί η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευόμενων στις διεργασίες δημιουργίας του υλικού και οι αλλαγές που αυτή η παρέμβαση πιθανώς επιφέρει.

Έννοιες - κλειδιά Παραδοσιακή ακαδημαϊκή εργασία / ακαδημαϊκή μοναξιά Ακαδημαϊκή ε π ικοινωνία και αλληλε π ίδραση Εκ π αιδευτικός σχεδιασμός υλικού ΑεξΑΕ Ομάδες δημιουργίας εκ π αιδευτικού υλικού ΑεξΑΕ Παρέμβαση του φοιτητή στη δημιουργία του υλικού

Η αναγκαιότητα της ακαδημαϊκής επικοινωνίας  Αναφέρεται χαρακτηριστικά από συγγραφέα εκπαιδευτικού υλικού ότι το κύριο μειονέκτημα στον τρόπο, με τον οποίο εργάζεται, είναι η « ακαδημαϊκή μοναξιά - η έλλειψη της ακαδημαϊκής επικοινωνίας και της ακαδημαϊκής αλληλεπίδρασης »

Σχετικά με τον 1 ο στόχο (1/2) « Εξέταση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν το πλαίσιο εργασίας »  Η φιλοσοφία και η παιδαγωγική προσέγγιση του εκπαιδευτικού οργανισμού.  Ο διαθέσιμος χρόνος  Οι πόροι, οικονομικοί και ανθρώπινοι, για την ανάπτυξη του υλικού  Οικονομία κλίμακας : ποιος υπολογίζεται ότι θα είναι ο αριθμός των συμμετεχόντων ;

Σχετικά με τον 1 ο στόχο (2/2)  Το εύρος και το βάθος του αντικειμένου που εξετάζεται αλλά και η οπτική, με την οποία προσεγγίζεται το περιεχόμενο. Οι πιθανές ιδιαιτερότητες του θεματικού πεδίου και τα μέσα που χρειάζονται για την ανάπτυξή του.  Η δυνατότητα ( ή μη ) υποστήριξης που παρέχεται στην ομάδα δημιουργίας, όπως η επιμόρφωσή της πριν από την έναρξη της δραστηριότητας, η παροχή γραμματειακής υποστήριξης κατά τη διάρκεια του έργου, η υποστηρικτική βοήθεια του επιστημονικού προσωπικού, όπως είναι οι βιβλιοθηκονόμοι κλπ.

Σχετικά με τον 2 ο στόχο (1/2) « Παρουσίαση των πιο διαδεδομένων πρακτικών για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που εφαρμόζονται σε πανεπιστημιακά ιδρύματα »  Η ομάδα που μετασχηματίζει (the transformer team)  Η ομάδα που αξιοποιεί έτοιμο υλικό για τη δημιουργία ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού πακέτου (the wraparound team)  Εκπαίδευση των συγγραφέων στη μεθοδολογία σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού  A νεξάρτητα σχόλια – κριτική ανάγνωση  Οργάνωση εργαστηριακού σεμιναρίου για τη συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού (workshop generated)

Σχετικά με τον 2 ο στόχο (2/2)  Ιδιαίτερες συνθήκες δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού  Η « ομάδα » του ενός ατόμου  Η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Ν. Αφρικής (UNISA)  Οι κοινότητες πρακτικής  Πλούσια βιβλιογραφία, πολλά τα δεδομένα  Αναγνωρισμένη η ποιότητα του υλικού  Το πλαίσιο εργασίας στηρίζεται σε συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο  Δυνατότητα διαχρονικής εξέτασης των δεδομένων μέσα από έρευνα σε εκπαιδευτικό υλικό περασμένων δεκαετιών

Τα ιδρύματα που εξετάσθηκαν

Οι π ηγές π οικίλλουν Ως π ρος τη θεματολογία Ως π ρος την ο π τική γωνία των συγγραφέων Ως π ρος το είδος

Τα μέρη της έρευνας Ε π ισκό π ηση της βιβλιογραφίας • ό π ου συλλέγονται τα δεδομένα με βάση τους στόχους π ου έχουν τεθεί και π ροσεγγίζονται κριτικά Ερμηνεία ή η ε π αλήθευση • ό π ου ερμηνεύονται ή και ε π αληθεύονται τα ευρήματα της π ρώτης φάσης

Σκοπός της εφαρμογής  να διασαφηνίσει όλους τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τις διαδικασίες δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού  να σκιαγραφήσει τις πιθανές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στα 12 χρόνια λειτουργίας του  και τέλος, να προτείνει μια εναλλακτική μέθοδο για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που θα στηρίζεται περισσότερο στη συνεργασία, θα ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα που συνεχώς προκύπτουν και θα δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη διαρκή μαθησιακή εμπειρία του ίδιου του διδάσκοντα