Μουσική Παιδεία & Μουσικά Σχολεία: Στόχοι και διαδρομές των μαθητών των Μουσικών Σχολείων Μυτιλήνη, 28-29 Μαρτίου 2008 Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών: Πρόγραμμα, Δράσεις, Προοπτικές
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Π.Τ.Δ.Ε.) του Α.Π.Θ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μουσική Παιδεία & Μουσικά Σχολεία: Στόχοι και διαδρομές των μαθητών των Μουσικών Σχολείων Μυτιλήνη, Μαρτίου 2008 Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών Σχολείων 2 ο Επιστημονικό Συνέδριο για τα Μουσικά Σχολεία

Μουσική - Μουσικολογία Πολιτεία - Παιδεία

Α΄ Μουσική - Μουσικολογία Η Γαλλική Επανάσταση και η αναδιάταξη της μουσικής παιδείας

Ωδείο Παρισιού: Εξέλιξη του θεσμού και της ονομασίας École Royale de Chant et de Déclamation Louis XIV, École de Musique Municipale 1792 ↓ Institut Nationale de Musique François Joseph Gossec, Étienne Méhul, 1793 ↓ Conservatoire National Supérieur de Musique, Gossec, Méhul, Luigi Cherubini, 1795

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας I. κατακερματισμός του μουσικού: εκτελεστής, συνθέτης, μαέστρος II. διαχωρισμός θεωρίας και πράξης III. διαχωρισμός τεχνικής και απόδοσης μουσικού έργου IV. ταύτιση της μουσικής με τη γραφή της V. κατάταξη του επιστήμονα στην κορυφή της μουσικής πυραμίδας

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας I. κατακερματισμός του μουσικού: εκτελεστής, συνθέτης, μαέστρος

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας II. διαχωρισμός θεωρίας και πράξης

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας III. διαχωρισμός τεχνικής και απόδοσης μουσικού έργου

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας IV. ταύτιση της μουσικής με τη γραφή της

Οι συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης στην αναδιάταξη της μουσικής παιδείας V. κατάταξη του επιστήμονα στην κορυφή της μουσικής πυραμίδας

Εφόσον Μουσική = Τέχνη Μουσική = Επιστήμη Ποια η σχέση της μουσικής τέχνης με τη μουσική επιστήμη; Πώς η σχέση αυτή επηρεάζει τη μουσική παιδεία;

Υπάρχει μουσικολογία χωρίς τη μουσική ως προαπαιτούμενη;

Πτυχία, Διπλώματα, Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά έχουν για μας και κάποια αξία ανάλογη μ’ αυτή που είχαν για τους παλιούς οι τίτλοι του Βαρόνου, Κόμη, Μαρκησίου, Δούκα ;

Ορισμένες επιπτώσεις στη σημερινή ελληνική μουσική παιδεία I. Η μέθοδος διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων II. Ο εμφύλιος πόλεμος μουσικών και μουσικολόγων (Ωδειακών και Πανεπιστημιακών) III. Τα εξεταζόμενα μαθήματα του dictée και της αρμονίας dictéeαρμονίαςdictéeαρμονίας IV. Οι μέθοδοι οργάνων (βιβλία) ελληνικής παραδοσιακής μουσικής V. Οι καθημερινές δηλώσεις, ονομασίες, τίτλοι δηλώσεις, ονομασίες, τίτλοιδηλώσεις, ονομασίες, τίτλοι Πτυχίο Σονάτας, Δίπλωμα Ιμπρεσιονισμού – Γιατί όχι;

 «Ύλη υποχρεωτικού αρμονίας»  «Πτυχίο ειδικού αρμονίας»  «Έντεχνη μονόφωνη μουσική» (προκήρυξη ΑΣΕΠ)  «Καλλιτεχνικά Σχολεία»  Όπου «Λόγια» Ευρωπαϊκή μουσική εννοείται το συνθετικό έργο αναγνωρισμένων Ευρωπαίων συνθετών (π.χ. J.S. Bach, W.A. Mozart, F. Schubert, Γ. Ξενάκη, Γ. Μαρκόπουλου). Το αποδιδόμενο έργο θα πρέπει να είναι εκδομένο και στην περίπτωση που δεν είναι, οι παρτιτούρες θα κατατίθενται στην Κριτική Επιτροπή την ημέρα διεξαγωγής των Αγώνων Μουσικής. (Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες του ΥπΕΠΘ, 2008 )

 Πολιτισμός της υπαίθρου  Αστικός Πολιτισμός Δύο κόσμοι σε σύγκρουση;

Β΄ Πολιτεία - Παιδεία Πώς οι θεσμοί και η κρατική οργάνωση επηρεάζουν τους σκοπούς και τη διάταξη της παιδείας

Πόσα υπουργεία απαιτούνται για την καλύτερη εποπτεία της μουσικής παιδείας; Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Υπουργείο Πολιτισμού Δύο χώροι ευθύνης με κοινούς στόχους και συνεργασία στη μουσική παιδεία;

Το πολιτισμικό «δίλημμα» του Ελληνικού Κράτους  «Ανήκομεν εις την δύσην» VS «καλύτερα το τούρκικο τουρμπάνι, παρά η τιάρα του Πάπα»  Το ζήτημα της ονομασίας: «Ρωμιός», «Γραικός», «Έλληνας»

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 1. ΥπΠΟ, ΥπΕΠΘ & μουσική παιδεία: το ένα δεν αναγνωρίζει το άλλο - Οι απόφοιτοί τους προτιμούν να διαγκωνίζονται για μια θέση στη μουσική παιδεία, παρά να έχουν κοινό ορισμό γι’ αυτήν.

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 2. Η μουσική στην παιδεία έχει πρώτο στόχο το επάγγελμα; «Αισθητική αγωγή» στην παιδεία είναι μόνον η «μουσική» και οι καλλιτεχνικοί αγώνες; (ΥπΕΠΘ) «Αισθητική αγωγή» στην παιδεία είναι μόνον η «μουσική» το θέατρο και τα «εικαστικά»; (Π.Ι.)

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 3. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο, Μουσικά Σχολεία είναι αυτά από τα οποία οι μαθητές αποφοιτούν …χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία…

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 4. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: 4. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Σκοπός της μουσικής αγωγής είναι πρωταρχικά η ανάπτυξη και καλλιέργεια της ικανότητας για αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση, εκτέλεση και δημιουργία μουσικής ως μιας από τις εκδηλώσεις καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας του ανθρώπου. Mέσω αυτού του σκοπού και παράλληλα προς αυτόν, η μουσική αγωγή αποβλέπει στη γενικότερη καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της προσωπικότητας των μαθητών, μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τις δραστηριότητες μουσικής δημιουργίας και εκτέλεσης.

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 5. Τα νέα βιβλία μουσικής σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ. - Α.Π.Σ. Ο ανθρώπινος παράγοντας Βιβλίο εκπαιδευτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού Τετράδιο εργασιών Τετράδιο εργασιών Τετράδιο εργασιών Τετράδιο εργασιών Τετράδιο εργασιών Τετράδιο εργασιών

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 6. Νόμος 3475/2006. Τριχοτόμηση των διδασκόντων μουσικών του ΥπΕΠΘ: ΠΕ – ΤΕ – ΕΜ (Εμπειροτέχνες ΙΔΙΩΤΕΣ). Αξιολογείται η προφορική παράδοση με όρους της αστικής μουσικής. Διαβαθμίζονται (έμμεσα) οι Ωδειακές σπουδές ενώ την ίδια στιγμή αφήνονται ανέγγιχτες. Η ελληνική πολιτεία βαθμολογεί αρνητικά την «ιδιώτευση» (;) ενώ δεν ενοχλείται από τη δημόσια ιδιώτευση. δημόσια ιδιώτευσηδημόσια ιδιώτευση

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 7. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για πρόσληψη προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια παιδεία: Η επιστήμη υπερισχύει και κατευθύνει την τέχνη. Οι υποψήφιοι καλούνται να εξεταστούν στην μουσική επιστήμη (κυρίως) για να διδάξουν την μουσική τέχνη (κυρίως). Ενώ οι Ωδειακές σπουδές συνεχίζουν να παραμένουν ξένο σώμα στο σχεδιασμό της παιδείας, στην περίπτωση των Μουσικών Σχολείων λαμβάνονται υπ’ όψιν 100% Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Διαγωνισμός ΑΣΕΠ

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 8. Εισαγωγικές εξετάσεις για τα Μ.Τ. των Α.Ε.Ι. Οι υποψήφιοι φοιτητές που επιθυμούν να σπουδάσουν και στη συνέχεια να διδάξουν την επιστήμη της δυτικής, της ελληνικής και της παγκόσμιας μουσικής εξετάζονται μόνο στην πρώτη. Υποψήφιοι για την «τέχνη» και την επιστήμη, εξετάζονται μόνο στην «επιστήμη».

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 9. Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες του ΥπΕΠΘ: Τόσο «σημαντικά» είναι (σύμφωνα με τους παράγοντες της παιδείας) τα αντικείμενα στα οποία αγωνίζονται οι μαθητές, ώστε να μην «χωρούν» στον κορμό του σχολικού προγράμματος. Ποια η συμβατότητα των Αγώνων με το ΣΕΠΕΔ;

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 10. Η χρηματοδότηση της παιδείας ως παράγοντας επένδυσης στο μέλλον. Πολιτεία: «ΠΑΙΔΕΙΑ=ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ» VS «παραλάβαμε οικονομικό χάος, η χρηματοδότηση της παιδείας δεν αποτιμάται σε ποσοστό επί του ΑΕΠ, αλλά σε απόλυτους αριθμούς». Ωρομισθία Μ.Σ.: Ποιος και γιατί τη στηρίζει; Γιατί ο φετινός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν προβλέπει θέσεις στα Μ.Σ.;

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά η έννοια παιδεία όμως συμπεριλαμβάνει και την ηθική, αξιακή, πολιτική διάπλαση του ανθρώπινου χαρακτήρα… Υπουργός Ε.Π.Θ. (Βουλή, ) Υπουργός Ε.Π.Θ. (Βουλή, )Υπουργός Ε.Π.Θ. (Βουλή, ) Η Ευρωπαϊκή συνείδηση: Ποιο είναι το ορόσημο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και της κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας για το ΥπΕΠΘ; ορόσημο

Οι κυβερνητικές και κοινωνικές αντιφάσεις - Tα θεσμικά κενά 12. Αξιοκρατία Δημόσιας Διοίκησης – Θεσμικά κενά Το στελεχικό δυναμικό του ΥπΕΠΘ στην υπηρεσία των Μουσικών Σχολείων. υπηρεσία Διοικητική – Παιδαγωγική Ιεραρχία των Μ.Σ. Διεύθυνση σχολικής μονάδας → Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης → ; Να ιδρυθεί «Διεύθυνση Μουσικής Αγωγής»; Ο λαϊκισμός τρυπώνει στα θεσμικά κενά. λαϊκισμός

Ποιος είναι o «ρεαλιστικός» στόχος ύπαρξης-λειτουργίας του ελληνικού Μουσικού Σχολείου;

Το σχολείο-πρότυπο για το σύνολο της α/θμιας & β/θμιας παιδείας

Σ’ ένα Μουσικό Σχολείο πρότυπο : ««««μουσική» σημαίνει πρώτα «μούσα», ύστερα επάγγελμα ηηηη «μουσική» είναι μάθημα ήθους/ύφους/εξερεύνησης του κόσμου ηηηη «μουσική» ξεκινά από την πρωτοβάθμια παιδεία

Στο Μουσικό Σχολείο πρότυπο : ηηηη ελληνική πολιτισμική διαδρομή δεν εμφανίζει αγκυλώσεις ηηηη αστική παράδοση δεν μάχεται την προφορική ηηηη επιστήμη υπηρετεί την τέχνη ηηηη διοικητική δομή δεν σταματά στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

και επιτέλους ! Η μουσική παιδεία υπάγεται σε ΕΝΑ υπουργείο

 Η ελληνική μουσική παιδεία υπό την επιρροή της επιστήμης της Μουσικής Παιδαγωγικής : Ένα βήμα μπρος και πόσα πλαγίως;  «Δημιουργικότητα», «ευχαρίστηση», «αισθητική απόλαυση» (ήγουν “creativity”, “enjoyment”, “aesthetic sensitivity”) ή «ατομική και συλλογική αξιακή συνειδητοποίηση», «διαμόρφωση του ανθρώπινου χαρακτήρα», «εξερεύνηση του εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου»;

…Έλληνες, για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου, πραγματικά, Ρωμιοί…

Δύο παραδείγματα εμπειρικής μουσικής παιδαγωγικής  Σάμος 1956 Καταγραφή: Παιδικό τραγούδι Έβγα ήλιε Έβγα ήλιε Samuel Baud-Bovy, Δοκίμιο για το ελληνικό δημοτικό τραγούδι  Ήπειρος 1930 Καταγραφή: Παιδικό τραγούδι Ένα είν’ τ’ αηδονάκι Χουλιαράδες 2 - CD με ιστορικές ηχογραφήσεις δίσκων 78 στροφών

Έχουμε την κύρια ευθύνη ως μουσικοί. Είναι καιρός να επιλέξουμε αν για τα θέματα της μουσικής παιδείας θα δηλώσουμε και «μουσικοί» και «πολίτες», ή αν θα συνεχίσουμε αποκλειστικά ως «ειδικοί».

Στέργιος Ζυγούρας Θεσσαλονίκη,

Μάθετε την επιστήμη και την αρετή δίχως να υπερηφανεύεσθε. Και δεν θα υπερηφανευθείτε, αν αληθινά μάθετε την επιστήμη και την αρετή. Αλλά μη παραχαμηλώνετε ποτέ την κεφαλή διότι θα ευρεθούν πολλά άτιμα και αχρεία χέρια, έτοιμα να σας πλακώσουν. Αν πάλι τολμήσουν οι άνανδροι να σας υβρίσουν για να σκεπάσουν τους πολλούς φόβους, οι οποίοι φωλιάζουν μες στην ψυχή τους, τότε, ναι, σηκώσετε την κεφαλή με όλη τη δύναμη πόχει και θα ιδήτε, ότι θα πέσει ευθύς εκείνη η αυθάδεια, επειδή είναι μικρόψυχη αυθάδεια. Δ. Σολωμός (~1810, Ιταλία, προς τους συμφοιτητές του)