ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ B’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ- ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑπΟ το μυθιστΟρημα Ε.Π. (ΕνωμΕνες ΠΑντα)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Antivirus. •Στο Facebook, προστατεύει τα μνήματα του χρονολογίου σας, των φίλων σας, καθώς και τη ροή των νέων, ενάντια στο κακόβουλο λογισμικό.
Advertisements

 Τι είναι blog; Τι είναι blog; Παρουσίαση της έννοιας του blogs  Απο που προήλθαν; Απο που προήλθαν;  Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα Blog; Πως μπορώ να.
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Εγκαταστάσεις Στη Μεσόγειο
Πρόταση τελικού προϊόντος της ιστοεξερεύνησης προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα του σχολείου ( Προαιρετικά ) Χρόνος: 1 επιπλέον διδακτική ώρα.
Mein Haus Im Erdgeschoss kommt man zuerst in die Diele. Gleich vorne ist das Arbeitszimmer. Rechts sind das Esszimmer und die Küche. Hinten rechts ist.
Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης
Λεξικό Ασφάλειας. Download Σε δίκτυα υπολογιστών, για να κατεβάσετε τα μέσα για τη λήψη δεδομένων σε ένα τοπικό σύστημα από ένα απομακρυσμένο σύστημα,
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΙΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ ΝΙΚΟΣ ΕΞΑΜΗΝΟ:Ζ΄ ΑΜ:Β ΔΙΔΑΣΚΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜ: 4906 ΑΚ. ΕΤΟΣ : ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
Web APIs Θερινό Σχολείο, 14 – 20 Ιουλίου 2014 Δημοσθένης Νικούδης Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας.
Καριέρα στο Ανθρώπινο Δυναμικό Κωνσταντίνος Παπαχατζής Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού ΑΝΑΔΕΙΞΗ εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων και ανθρώπινου δυναμικού.
ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Τ.Ε. ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.
Σεμινάριο Φυσικής Εξέλιξη των αστέρων:λευκοί νάνοι,αστέρες νετρονίων,μελανές οπές Λυδία Μακρυγιάννη Υπεύθυνος Καθηγητής:κ.Γ.Κουτσούμπας.
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ.
Ανάπτυξη Εφαρμογής για τη Διερεύνηση Δυνατοτήτων Προσβασιμότητας στο Λειτουργικό Σύστημα Windows Mobile Πτυχιακή εργασία του Κωνσταντίνου Π. Τόλια Μυτιλήνη,
Ηλεκτρισμός Ευθυμίου Χρήστος. Ιστορία Ορισμός Ο τύπος Μονάδα μέτρησης Μέθοδοι παραγωγής ηλεκτρισμού Αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος Ερωτήσεις Βιβλιογραφία.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ) ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα (Ε) YΠΕΥΘΥΝΟΣ.
C o p y ri g ht © ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙ ΚΟ Σ R OSILI Έρευνα αγοράς και διαχείριση Ηλεκτρονικό Επιχειρείν: Καινοτόμα Μοντέλα σε ψηφιακό Περιβάλλον Μ. Βλαχοπούλου,
MOORE STEPHENS GREECE.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
8.1 Θεματικό πλαίσιο για σύστημα παρακολούθησης ασθενών σε νοσοκομείο
Ρομποτική Μάθημα 4ο «Κινηματική χειριστών»
8 διάσημες ταινίες της Disney βασισμένες σε σοκαριστικές ιστορίες
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Το σκάφος της Γιάννας Αγγελοπούλου νηολογημένο στα νησιά Cayman
Το σκάφος της Γιάννας Αγγελοπούλου νηολογημένο στα νησιά Cayman
HTML.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Α2 β΄ τετράμηνο
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
Μαρία Αμπατζή, Ε2, 1ο Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ.,
ΑΣΙΛ ~ ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΣΙ.
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
Βάσκο Ντα Γκάμα Γιώργος Καρανάσιος ΣΤ’2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Ransomeware.
Web development series My First CSS Steps
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Social Media Apostolos Sinioris.
Κεντρικό πλαίσιο ανακοινώσεων
ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Μορφές Ενέργειας
Εργασία Γυναίκες Στην Γαλλική Επανάσταση
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
6Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Μηχανές Αναζήτησης.
Ενότητα No 1 : Marketing/Προώθηση & Ηλεκτρονικό εμπόριο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Θετικό Δημιουργικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
Δομή και λειτουργία του ΕΠΕΣΠΠΕ
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ – ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΜΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017 «Η υποστήριξη.
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
Ληθαίος.
Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
MAC layer (Επίπεδο ζεύξης)
ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΟΡΗΓΙΑΣ Πρόταση Χορηγίας
ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΟΡΗΓΙΑΣ.
13η Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδοφθαλμολογίας & Στραβισμού (ΕΕΠΟΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ B’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ- ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑπΟ το μυθιστΟρημα Ε.Π. (ΕνωμΕνες ΠΑντα)

Βιογραφικά στοιχεία της Συγγραφέα Η πεζογράφος Ζώρζ Σαρρή γεννήθηκε στην Αθήνα το1925 και πέθανε το 2012, από πατέρα Έλληνα και Γαλλίδα μητέρα. Συμμετείχε ενεργά στην Εθνική Αντίσταση. Το 1946, παραμονές του Εμφυλίου, έφυγε για το Παρίσι, όπου έζησε μέχρι το 1962, δημιουργώντας οικογένεια και ασχολούμενη με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, και χωρίς να εγκαταλείψει το Θέατρο, στράφηκε στη λογοτεχνία. Έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας για το έργο της ‘Νινέτ’ το 1994.

Το έργο της/ Κριτική Πρωτοεμφανίστηκε στο συγγραφικό πεδίο το 1969 με το μυθιστόρημα Ο θησαυρός της Βαγίας. Ακολούθησε μεγάλος αριθμός πεζογραφημάτων με επίκεντρο την προσωπικότητα και τον κόσμο των παιδιών και των εφήβων. Η συγγραφέας έχει γραφή ρεαλιστική και αντλεί τα θέματά της από την ιστορική, πολιτική και κοινωνική εμπειρία και πραγματικότητα. Τα έργα της έχουν, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, αυτοβιογραφικό χαρακτήρα και χαρακτηρίζονται από ευγένεια, τρυφερότητα και ευαισθησία. Έργα της: Το ψέμα (1970) Κόκκινη κλωστή δεμένη (1974) Τα Γενέθλια (1977) Τα στενά παπούτσια (1979) Νινέτ (1993) Ο χορός της ζωής (1998) κ.α.

Λίγα λόγια για το μυθιστόρημα 1935-1938: Δικτατορία του Μεταξά, λίγο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Ζωρζ πηγαίνει για πρώτη φορά στο Γυμνάσιο, όπου δουλεύει ο πατέρας της. Πρόκειται για ένα ιδιωτικό σχολείο, όπου φοιτούν μόνο κορίτσια. Διευθύντρια και ιδιοκτήτρια, η Ερασμία Δελαπόρτα, μια αυστηρή και άκαμπτη γεροντοκόρη. Εκεί η Ζωρζ θα περάσει τα τρία χρόνια [τότε το γυμνάσιο ήταν εξατάξιο] του Γυμνασίου, χρόνια γεμάτα εμπειρίες, λύπες και χαρές. Θα αποκτήσει φιλίες που θα κρατήσουν για μια ζωή. Μαζί θα περάσουν πολλά, θα κάνουν κοριτσίστικες ζαβολιές, θα τσακωθούν, θα ξαναμονοιάσουν. Η Άλκη (Ζέη), η Αθηνά, η Αθηνούλα, η Αννούλα και η Ζωρζ δίνουν τον όρκο της αιώνιας φιλίας: Ε.Π. = ΕΝΩΜΕΝΕΣ ΠΑΝΤΑ.

Θέμα: Το θέμα του αποσπάσματος είναι η γιορτινή ατμόσφαιρα της πρώτης μέρας στο σχολείο, μετά την ευχάριστη ανάπαυλα των θερινών διακοπών. Η συγγραφέας αναφέρεται στην ανεμελιά, την αισιοδοξία και την αθωότητα της εφηβείας, μέσα στο ιδιαίτερο κλίμα των σχολικών συναναστροφών. Αυτό που αναδύεται είναι η χαρά της ζωής και ο εφηβικός αυθορμητισμός, που κρατούν το φωτεινό πνεύμα του καλοκαιριού ακόμα και απέναντι στην αυστηρότητα των σχολικών πλαισίων. Ο aυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός των θερινών αναμνήσεων διακόπτεται από την έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο σχολικός θεσμός αντιπροσωπεύεται από την αυστηρή και επιβλητική διευθύντρια, αλλά η παρουσία της προσιτής και όμορφης καθηγήτριας προκαλεί τα ζωηρά χειροκροτήματα και την ειλικρινή χαρά των μαθητριών. Τέλος, το θέμα της έκθεσης που τους ανέθεσε η καθηγήτρια πυροδοτεί τον ενθουσιασμό τους και τη διάθεση της πρωταγωνίστριας για πολύ καλύτερη επίδοση από την περσινή, καθώς νιώθει άσχημα που είχε αντιγράψει.

Δομή – Θεματικές Ενότητες : 1η ενότητα: «Η τάξη γιορτάζει... στο σχολείο πανηγύρι»: το γιορτινό και εγκάρδιο κλίμα της πρώτης συνάντησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. 2η ενότητα: «Όταν μπήκε στη τάξη... το καλοκαίρι μου»: Η πρώτη επαφή με το εκπαιδευτικό προσωπικό και πρωτη ώρα μαθήματος. 3η ενότητα: «Οι μαθήτριες ενθουσιάστηκαν... που φτερούγιζαν γύρω τους»: Η πρώτη έκθεση της νέας σχολικής χρονιάς. Η νοσταλγία της Ζώρζ για τις καλοκαιρινές διακοπές της.

Αφηγηματικές Τεχνικές -Γλώσσα –Ύφος: Αφήγηση: Η αφήγηση γίνεται σε γ΄ πρόσωπο από έναν αφηγητή απρόσωπο και αμέτοχο στην ιστορία (ετεροδιηγητικός αφηγητής) ο οποίος έχει καθολική εικόνα των προσώπων και των πραγμάτων της ιστορίας. Αυτός είναι ο λεγόμενος παντογνώστης αφηγητής με απεριόριστη πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών που αφορούν τα πρόσωπα και τα γεγονότα. Από την άποψη της αφηγηματικής σειράς, η αφήγηση είναι γραμμική: τα γεγονότα παρατίθενται με τη σειρά με την οποία διαδραματίστηκαν. Πάντως, παρεμβάλλονται μερικές αναδρομές, χωρίς όμως να επιδρούν καταλυτικά στη φυσική χρονική σειρά της ιστορίας. Ηιστορία διαδραματίζεται στην Αθήνα σε Σχολή Θηλέων. Και τοποθετείται χρονολογικά λίγο πριν το 1940. Οι αφηγηματικές μέθοδοι πουχρησιμοποιούνται είναι ο διάλογος (ζωντάνια και παραστατικότητα) και λιγότερο η αφήγηση και η περιγραφή.

Γλώσσα: Απλή δημοτική γλώσσα, φυσική γεμάτη ζωντάνια, αμεσότητα και παραστατικότητα. Ύφος: Ζωντανό, απλό, φωτεινό, γρήγορο, λυρικό ύφος με μικρούς διαλόγους και σύντομες, κοφτές προτάσεις.

Εκφραστικά μέσα – Σχήματα λόγου: Τα εκφραστικά μέσα είναι περιορισμένα: Θαυμάσιες και παραστατικές εικόνες: ‘αγκαλιές,φιλιά....χτενάκια, κορδέλες’...’έ, και να βλέπατε....24 λαμπτήρες’....’θα τα έγραφε όλα...κυρίαρχος του κόσμου’ μεταφορές: ‘μάτια λαμπερά, γεμάτα θάλασσες και βουνά’...’η τάξη ξεχείλισε από τις καλοκαιρινές αναμνήσεις’...’η θάλασσα λάδι’....’να χρωματίσει την λέξη’.... ‘ να ξεπλύνει την ντροπή της αντιγραφής’...’να σταματήσει το χρόνο πάνω σε μια κόλλα χαρτί... ‘η χρυσοχέρα η ρενέ’...’ήταν τα λόγια τους άσπρα πουλιά που φτερούγιζαν’ Παρομοίωση: ‘σαν θεά Αθηνά κατέβαινε το λοφάκι’ Χιαστό: ‘καινούριες τσάντες...μαλλιά κοντά’ Επαναλήψεις: ‘ μαλλιά κοντά, μαλλιά μακριά’...’γεμάτα θάλασσες και βουνά, γεμάτα παιχνιδια, γεμάτα τρέλες’...’ήταν όμορφη, πιο όμορφη από πέρσι’

ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS: www.wikipedia.org www.ekebi.gr – Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών \ Εθνικό Κέντρο Βιβλίου