Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού ΤΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 2η Διάλεξη

2 η παράθεση βασικών εννοιών & ορισμών της UML
Σκοπός Διάλεξης η παράθεση βασικών εννοιών & ορισμών της UML

3 Εισαγωγή στην UML UML = Unified Modeling Language
Ενοποιημένη Γλώσσα Μοντελοποίησης Μοντέλο: Μια αφαίρεση (απλούστευση) της πραγματικότητας – εστιάζει στα σημαντικά, κρύβει τις άσχετες πλευρές και τις δευτερεύουσας σημασίας λεπτομέρειες Γιατί μοντελοποιούμε; – Ένα μοντέλο μας επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση ενός συστήματος – Συνήθως φτιάχνουμε μοντέλα σύνθετων συστημάτων τα οποία δεν μπορούμε να κατανοήσουμε στην πληρότητα τους (ένεκα των περιορισμένων μας αντιληπτικών και διανοητικών ικανοτήτων) – Μοντελοποιώντας περιορίζουμε το πρόβλημα εστιάζοντας σε επιμέρους πλευρές του συστήματος (διαίρει και βασίλευε) και κλίμακες αφαίρεσης.

4 Εισαγωγή στην UML Η επιλογή του τύπου μοντέλου καθορίζει τον τρόπο μελέτης του συστήματος και τη μορφή της λύσης που θα επιτευχθεί • Κάθε μοντέλο μπορεί να παρασταθεί σε διαφορετικά επίπεδα ακρίβειας Καλά μοντέλα είναι εκείνα που συνδέονται με την πραγματικότητα Κανένα μοντέλο από μόνο του δεν είναι επαρκές. Κάθε μη τετριμμένο σύστημα προσεγγίζεται καλύτερα από ένα (σχετικά μικρό) σύνολο ανεξάρτητων μοντέλων από διαφορετικές σκοπιές

5 Εισαγωγή στην UML Υψηλού επιπέδου
Επιχειρηματικές ανάγκες Αναλυτική καταγραφή συγκεκριμένων απαιτήσεων Καθορισμός απαιτήσεων Επόμενο βήμα Μοντελοποίηση συστήματος Λειτουργκή/δομική/ συμπεριφοράς

6 Εισαγωγή στην UML Διάδοχος των μεθόδων αντικειμενοστρεφούς ανάλυσης και σχεδίασης (object-oriented analysis and design) Ενοποιεί τις μεθόδους του – Booch – Rumbaugh (OMT) – Jacobson Πλέον είναι πρότυμο OMG (Object Management Group standard)

7 Εισαγωγή στην UML 1980 C++ Jim Rumbaugh and G. Booch => Rational Software 1996: The 3 amigos (James Rumbaugh, Grady Booch, Ivar Jacobson) UML Version 1.1 Became OMG standard UML 2.0 UML 3.0

8 Εισαγωγή στην UML Σκοπός UML

9 Εισαγωγή στην UML

10 Εισαγωγή στην UML

11 Εισαγωγή στην UML Άλλα προβλήματα των τυπικών μεθόδων:
Συχνά η ουσία «χάνετε» εν μέσω δευτερεύουσας σημασίας (για το πρόβλημα που μελετάμε) λεπτομέρειες. Οι περιγραφές που προκύπτουν κατανοούνται δύσκολα και η διαχείριση τους είναι εξίσου δύσκολη

12 Εισαγωγή στην UML

13 Εισαγωγή στην UML Η ανάπτυξη λογισμικού έχει ως στόχο την παραγωγή εκτελέσιμου κώδικα Γιατί να χρησιμοποιήσουμε UML; Οι 3 κυριότεροι λόγοι - Επικοινωνία - Εκμάθηση Αντικειμενοστρεφισμού - Επικοινωνία με τους ειδικούς του πεδίου εφαρμογής

14 Εισαγωγή στην UML Θεμελιώδης λόγος για χρήση της UML
Η καλή επικοινωνία μεταξύ των εμπλεκομένων σε ένα έργο αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την έκβαση του Η UML υπερτερεί στο θέμα αυτό από άλλες εναλλακτικές – Φυσική Γλώσσα (ασάφειες), Κώδικας (υπερβολικά λεπτομερής, δεν προσφέρει εποπτική εικόνα), Τυπικές Μέθοδοι (δυσχρηστες)

15 Εισαγωγή στην UML Η UML 2.0 ορίζει 14 διαγραμματικές τεχνικές για τη μοντελοποίηση ενός συστήματος. Λειτουργική – Περιπτώσεων Χρήσης (Use Case), Δραστηριοτήτων (Activity), Δομή – Κλάσεων (Class) , Αντικειμένων (Object), Πακέτων (Package), Παράταξης (Deployment) , Εξαρτημάτων (Component) , Σύνθετης Δομής (Composite Structure) Συμπεριφορά – Sequence (Αλληλουχίας), Επικοινωνίας (Communication), Χρονισμού(Timing), Καταστάσεων (State), Interaction Overview, Protocol State Machine

16 Εισαγωγή στην UML UML 2.0 Περιγράφουν τη δυναμική δομή του συστήματος
Διάγραμμα Περιπτώσεων Χρήσης (Use case diagram) Διάγραμμα Δραστηριοτήτων (Activity diagram) Διάγραμμα Ακολουθίας (Sequence diagram) Διάγραμμα Συνεργασίας (Collaboration diagram) Διάγραμμα Καταστάσεων (Statechart diagram)

17 Εισαγωγή στην UML Ένα διάγραμμα κλάσεων δείχνει την στατική δομή των κλάσεων του συστήματος και των σχέσεων μεταξύ τους Ένα διάγραμμα κλάσεων συνήθως αποτελείται από: Κλάσεις (classes) Διαπροσωπίες (interfaces) Συνεργασίες (collaborations) Συσχετίσεις (relationships)

18 Εισαγωγή στην UML Τα διαγράμματα αντικειμένων περιγράφουν ένα σύνολο αντικειμένων καθώς και την σχέσεις τους μια δεδομένη χρονική στιγμή Ένα διάγραμμα αντικειμένων συνήθως περιέχει Αντικείμενα (objects) και Συνδέσμους (Links) Τα διαγράμματα αντικειμένων χρησιμοποιούνται για να καταγράψουν στατικές δομές αντικειμένων είναι ένα στιγμιότυπο του διαγράμματος κλάσεων Η στατική όψη ενός διαγράμματος συνεργασίας

19 Εισαγωγή στην UML Οι περιπτώσεις χρήσης περιγράφουν την δυναμική συμπεριφορά του συστήματος Δείχνουν το πως οι χειριστές χρησιμοποιούνε το σύστημα Αποτελούνε το σημείο αναφοράς μια και χρησιμοποιούνται για να καθοδηγήσουν την ανάπτυξη του συστήματος σε όλες τις φάσεις ανάπτυξης Τα διαγράμματα περιπτώσεων χρήσης περιέχουν Περιπτώσεις χρήσης (use cases) Χειριστές (actors) και Συσχετίσεις Είναι το βασικότερο είδος διαγράμματος της UML

20 Εισαγωγή στην UML Ποια διαγράμματα να χρησιμοποιήσω…
H UML είναι γλώσσα και μπορείς να περιγράψεις ένα σύστημα με πολλούς τρόπους Η UML δεν ορίζει πια διαδικασία να ακολουθήσουμε Μερικά από τα διαγράμματα είναι ισοδύναμα Τα διαγράμματα περιγράφουν το σύστημα από διαφορετικές οπτικές γωνίες (views) Η γλώσσα είναι δυναμική και σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις – φτιάξεις την δική σου διάλεκτο

21 Εισαγωγή στην UML

22 Εισαγωγή στην UML Σκοπός της UML δεν είναι να φτιάξουμε όμορφα διαγράμματα αλλά να προδιαγράψουμε το σύστημα Σκοπός μας είναι να κατασκευάσουμε το σύστημα και όχι τα διαγράμματα Δεν είναι σημαντικό ποιο είδος διαγραμμάτων θα χρησιμοποιήσουμε Μερικά διαγράμματα χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του συστήματος και όχι ως τελικά παραδοτέα

23 Εισαγωγή στην UML Η UML έχει εννιά διαφορετικά είδη διαγραμμάτων το καθένα εκ των οποίων περιγράφει μια διαφορετική συμπληρωματική όψη του συστήματος Η στατική δομή περιγράφεται με τα διαγράμματα κλάσεων, αντικειμένων, στοιχείων, διάταξης Η δυναμική δομή περιγράφεται με τα διαγράμματα περιπτώσεων χρήσης, δραστηριοτήτων,ακολουθίας, συνεργασίας, καταστάσεων Τα πιο βασικά και συχνά χρησιμοποιούμενα διαγράμματα στην UML είναι τα παρακάτω: τα διαγράμματα κλάσεων τα διαγράμματα περιπτώσεων χρήσης τα διαγράμματα συνεργασίας

24 Εισαγωγή στην UML Print HelloWorld 1. O χρήστης ξεκινά έναν πλοηγητή του ιστού 2. Πληκτρίζει τη διεύθυνση 3. Ο πλοηγητής εμφανίζει στην οθόνη τη φράση “HelloWorld!

25 Διάγραμμα Περιπτώσεων Χρήσης
Εισαγωγή στην UML Διάγραμμα Περιπτώσεων Χρήσης Σχέσεις ανάμεσα σε περιπτώσεις χρήσης

26 Εισαγωγή στην UML Σχέσεις μεταξύ actors

27 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας…


Κατέβασμα ppt "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google