Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ Θεσσαλίας 2011-12 Υπεύθυνος καθηγητής: Καραγιαννίδης Χαράλαμπος

2 Τι είναι το WEB.2. Ο όρος Web 2.0 (Ιστός 2.0), χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη νέα γενιά του Παγκόσμιου Ιστού η οποία βασίζεται στην όλο και μεγαλύτερη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online. Το web 2.0, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Χαρακτηριστικές εφαρμογές του Web 2.0 είναι τα κοινωνικά μέσα (youtube), οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.ά.) τα wikis, τα ιστολόγια (blogs) και πλήθος άλλων εφαρμογών. Μέσα από εξειδικευμένα εργαλεία, όπως η αναζήτηση (search), το tag, η παράθεση links ή το authoring, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακό περιεχόμενο αλλά και να ανανεώσουν, να μοιραστούν ή να διαγράψουν το περιεχόμενο που δημιούργησαν.

3 Χαρακτηριστικά των εφαρμογών WEB.2. Διαδραστικότητα Δυναμικό περιεχόμενο Συνεργασία Συνεισφορά Κοινότητα και κοινωνική δικτύωση

4 Ιστολόγια (Blogs): εντάσσονται στις εφαρμογές του Web 2.0 και χαρακτηρίζονται από τη δυνατότητα εύκολης (χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις) και τακτικής ανανέωσης πληροφοριών που δημοσιοποιούνται. είναι πολυμεσικά και εύκολα στη χρήση websites που μέσα από τη χρονολογική τους δομή και τις αρχειοθετικές τους δυνατότητες λειτουργούν ως εξατομικευμένα και διασυνδεδεμένα φίλτρα του web δημιουργώντας μια νέα online «δημόσια σφαίρα» που γύρισε το web «πίσω στον κόσμο»” (Rodzvilla, 2002)

5 Ιστορικά στοιχεία για τα Ιστολόγια ( Blogs ) Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στα τέλη του 1977 στις Η.Π.Α. και αποτελούν μια εξελιγμένη μορφή των γνωστών μας «προσωπικών ιστοσελίδων». O όρος λέγεται ότι αναφέρθηκε για πρώτη φορά στις 17 Δεκεμβρίου του 1997 από τον John Barger, ιδιοκτήτη του website “robot wisdom” (Johnson, 2004; Blood, 2004) Η ραγδαία ανάπτυξη και διάδοσή τους σε ολόκληρο τον κόσμο ξεκίνησε κυρίως μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί τρομερά, χάρη στις δωρεάν πλατφόρμες όπως το Blogspot, Wordpress ή το Blogger, που κάνουν την δημιουργία όμορφων έξυπνων ιστολογίων, υπόθεση μερικών λεπτών.

6 Tα ιστολόγια Blogs στην εκπαίδευση (Ι) Γιατί; Τα ιστολόγια (blogs) μπορούν να : χρησιμοποιηθούν και στην εκπαιδευτική διαδικασία επειδή προσφέρουν διαδραστικότητα και υποστηρίζουν τη συνεργατική εργασία. Τα ιστολόγια (blogs): Βοηθούν την καλλιέργεια δεξιοτήτων γραφής και ανάγνωσης, παρέχοντας αυξημένα κίνητρα στους μαθητές να επικοινωνήσουν με ένα ευρύτερο ακροατήριο. Η συζήτηση που μπορούν να προκαλέσουν με το σχολιασμό και τις διαδοχικές απαντήσεις προσφέρουν ευκαιρίες αναστοχασμού και κοινωνικής δικτύωσης ταυτόχρονα.

7 Μερικοί τρόποι με τους οποίους τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία είναι: Ως πίνακες ανακοινώσεων Ως μέσα καθοδήγησης των μαθητών με την ανάρτηση οδηγιών Ως μέσα ενθάρρυνσης για τη σκέψη και την επικοινωνία Ως εργαλεία συνεργασίας Ως τοποθεσίες δημοσίευσης εργασιών Ως ηλεκτρονικός προσωπικός φάκελος εργασιών του μαθητή (portfolio) Tα ιστολόγια Blogs στην εκπαίδευση (ΙI) Πώς;

8 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και ιστολόγια (blogs) εκπαιδευτικών Στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει υλοποιηθεί : υπηρεσία ιστολογίων (http://blogs.sch.gr) βασισμένη στο Wordpress, το οποίο είναι ένα δημοφιλές σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) ανοικτού κώδικα, με την χρήση PHP και MySQL (2008)http://blogs.sch.gr μια υπηρεσία κοινωνική δικτύωσης βασισμένη στο plugin Buddypress (2010)κοινωνική δικτύωσης Οι δύο υπηρεσίες, (ιστολόγια και κοινωνική δικτύωση) φιλοξενούνται κάτω από την ίδια διεύθυνση URL http://blogs.sch.gr και αποτελούν την μεγαλύτερη εκπαιδευτικά εστιασμένη εγκατάσταση του BuddyPress στην Ελλάδα.http://blogs.sch.gr Επόμενη

9 Τα κύρια χαρακτηριστικά της υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης ΠΣΔ Διαθέτει εκτεταμένο προφίλ: Τα μέλη μπορούν να επιλέγουν ποιες πληροφορίες επιθυμούν να μοιραστούν με την υπόλοιπη κοινότητα Προσωπικά μηνύματα: Επιτρέπει στα μέλη την άμεση επικοινωνία μεταξύ τους, Φίλοι: Τα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν λίστεςφίλων Κοινότητες: Τα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν κοινότητες (ιδιωτικές, δημόσιες, κρυφές) για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με διάφορα θέματα Παρακολούθηση δραστηριότητας:. Καταγράφει τη δραστηριότητα κάθε μέλους (π.χ. προσθήκη νέων φίλων, νέες αναρτήσεις, νέα σχόλια, νέα κοινότητα, κλπ), τη δραστηριότητα κάθε κοινότητας καθώς και η συνολική δραστηριότητα του δικτύου Δραστηριότητα ιστολογίων: Καταγράφει τη δραστηριότητα των υφισταμένων ιστολογίων (π.χ. δημοσιεύσεις, σχόλια) σε ολόκληρο το δίκτυο Wiki: Δημιουργία συνεργατικών σελίδων, στις οποίες τα μέλη μπορούν να γράψουν μαζί, διευκολύνοντας έτσι τη συνεργασία μεταξύ πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός θέματος Φόρουμ: Επιτρέπει στις κοινότητες για να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν το δικό τους χώρο συζήτησης Ενημέρωση κατάστασης: Παρέχει την τρέχουσα κατάσταση ενός μέλους, την αναδημοσίευση της δραστηριότητας από το προφίλ του μέλους, κλπ. Επιστροφή Επιστροφή

10 Διαφορά ανάμεσα σε blog και φόρουμ Το blog είναι μία αμφίδρομη υπόθεση, με τον συγγραφέα / ιδιοκτήτη στην κορυφή που ελέγχει την κατεύθυνση της συνομιλίας, αφού στο δικό του χώρο δημοσιεύτηκε το αρχικό άρθρο. Ένα φόρουμ, αντίθετα, είναι μια υπόθεση στρογγυλής τραπέζης, όπου οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να ξεκινήσουν το δικό τους θέμα ή την απάντησή τους σε κάθε ένα από τα δεκάδες άλλα θέματα.

11 Πώς φτιάχνω Ιστολόγια (Blogs) Video για τη δημιουργία blog με το wordpress http://www.youtube.com/watch?v=zU5U3rh4JPE Video για τη δημιουργία blog με το Blogspot http://www.youtube.com/watch?v=Hdu0ZfwAPX8 http://www.youtube.com/watch?v=Hdu0ZfwAPX8 Πληροφορίες για δημιουργία ιστολογίων http://bloggertrics.blogspot.com/2009/08/blog-blog.html

12 Wiki – Ορισμός από τη Wikipedia Ένα wiki (σύμφωνα με τον Ward Cunningham) είναι μια μορφή ιστοχώρου που επιτρέπει στους χρήστες την προσθήκη και επεξεργασία περιεχομένου, και είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για εποικοδομητική συγγραφή με συνεργασία. Ένα wiki είναι μια απλουστευμένη διαδικασία δημιουργίας σελίδων HTML συνδυασμένη με ένα σύστημα που καταγράφει κάθε αλλαγή που συμβαίνει με το χρόνο, έτσι ώστε οποιαδήποτε στιγμή, μια σελίδα να μπορεί να επανέλθει σε μια προηγούμενη κατάστασή της (αναίρεση).

13 Πως το Wiki πήρε το όνομά του Το Wiki είναι μια τοπική λέξη από τη Χαβάη που σημαίνει “γρήγορο”, “ταχύ”. Το Wiki-Wiki είναι το όνομα του λεωφορείου της γραμμής στο διεθνές αεροδρόμιο της Χονολουλού.λεωφορείου Ο Ward Cunningham το 2004 Το πρώτο αυτό wiki ονομάστηκε Wikiwikiweb και λειτουργεί ακόμα

14 Πως το Wiki πήρε το όνομά του

15 Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) για την παραγωγή ενός κοινού έργου (λ.χ. μια μικρή σχολική έρευνα, παραγωγή σημειώσεων, ανταλλαγή ιδεών για ένα αντικείμενο συζήτησης κ.α.) που αναρτάται σε έναν δικτυακό τόπο.

16 Χαρακτηριστικά του wiki Από όλα τα χαρακτηριστικά του wiki τρία είναι τα σημαντικότερα: Κάθε σελίδα του, πατώντας το κουμπί edit, μετατρέπεται από μια σελίδα που βλέπεις, σε μια σελίδα που επεξεργάζεσαι με όποιο τρόπο επιθυμείς (να προσθέσεις ή να τροποποιήσεις κείμενο, να προσθέσεις φωτογραφία, βίντεο ή άλλα πολυμεσικά αρχεία κ.α.) Το wiki καταγράφει κάθε αλλαγή που κάνει ο οποιοσδήποτε χρήστης, έτσι ώστε να είναι δυνατά με το πάτημα του κουμπιού history – Ο έλεγχος των συμβολών κάθε χρήστη, από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε μια σελίδα, – Η επαναφορά της σελίδας σε μια προγενέστερη μορφή, από το πλήθος των αναθεωρήσεων στις οποίες υποβλήθηκε. Η ύπαρξη ενός κουμπιού forum, που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να συνεννοούνται πριν μεταβάλλουν μια υπάρχουσα σελίδα, προσθέσουν μια νέα κ.λ.π. και γενικά να παρακολουθούν και να επαναπροσανατολίζουν την πορεία της εργασίας τους.

17 Πόσο ασφαλές είναι ένα wiki Αν καθένας από τους χρήστες μπορεί να μπαίνει και να αλλάζει το περιεχόμενο μιας σελίδας, πώς διασφαλίζεται ότι κάποιος από αυτούς δεν θα καταστρέψει τη δουλειά που έχουν κάνει οι άλλοι; Παρά το ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς, ένα τέτοιο ενδεχόμενο περιορίζεται καθώς: – Φαίνεται η συμβολή κάθε χρήστη, έτσι ο … δράστης μπορεί να αποκαλυφθεί. – Οποιαδήποτε στιγμή, η σελίδα μπορεί να επαναφερθεί, στην πριν τον βανδαλισμό κατάσταση, με το σχετικό κουμπί

18 Χρήση Wiki στην Εκπαίδευση Στην σχολική εκπαίδευση (Grant, 2009) Στην πανεπιστημιακή – σε προπτυχιακό ή – μεταπτυχιακό επίπεδο (Wheeler & Wheeler, 2009; Cole, 2009; Bold, 2006) Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Greenhow et al., 2010).

19 Γιατί Wiki στην εκπαίδευση; Υπάρχουν ενδείξεις ότι η χρήση wiki μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των επιδόσεων στα αντίστοιχα μαθήματα σε βελτίωση των δεξιοτήτων συγγραφής κειμένων σε βελτίωση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης Γενικά, οι μαθητευόμενοι στις περισσότερες έρευνες έχουν θετική στάση απέναντι στη χρήση wiki και αξιολογούν θετικά τη συνεισφορά τους στη μάθηση

20 Τι μπορούμε να κάνουμε με ένα wiki (Ι) Εκπαιδευτικοί και wiki…. Με τα wiki μια ομάδα εκπαιδευτικών ή ένας εκπαιδευτικός μπορεί να: κατασκευάσει ένα δικτυακό τόπο στον οποίο καταγράφονται οι δυσκολίες στη διεξαγωγή ενός μαθήματος, οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, οι διδακτικοί χειρισμοί για την άρση τους. συλλέξει διδακτικό υλικό (ασκήσεις, προβλήματα, εικόνες, animation, video, σχέδια μαθήματος, θέματα κλπ) που να εμπλουτίζεται και να αναθεωρείται συνεχώς από τα μέλη της. κάνει μια ιστοσελίδα του μαθήματός του που να περιέχει σημειώσεις, πρόσθετες πηγές αλλά και ερωτήματα και ασκήσεις προς τους μαθητές του, οι οποίοι ανταποκρίνονται απαντώντας στον ίδιο τον χώρο που η ιστοσελίδα παρέχει.

21 Τι μπορούμε να κάνουμε με ένα wiki (ΙΙ) Μαθητές και Wiki….. Με τα wiki μπορούν οι μαθητές μιας τάξης να: καταγράψουν τα διαδοχικά βήματα ενός πειράματος που εκτέλεσαν, να παραθέσουν φωτογραφίες, video, που τράβηξαν, πίνακες με στοιχεία που επεξεργάστηκαν, συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν κ.α. οργανώσουν την εργασία τους σε μια έρευνα που τους ανατέθηκε και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματά της, στο δίκτυο. καταγράψουν και να αναρτήσουν τις εντυπώσεις τους από μια σχολική επίσκεψη στο πεδίο, σε κάποιο ερευνητικό κέντρο, σε ένα μουσείο κλπ.

22 Παραδείγματα wiki από Eκπαιδευτικούς ή Πανεπιστήμια http://1dhmoraiokastro.wikispaces.com/ http://primaryschool-teacher.wikispaces.com/ http://atlaswikigr.wetpaint.com/ http://schoolcitizens.pbworks.com/ http://efepereth.wikidot.com/projects-heat

23 Δημιουργία wiki… Δημιουργήστε το δικό σας wiki – Φτιάξτε ένα δωρεάν λογαριασμό στην http://www.wikispaces.com/ http://www.wikispaces.com/ Συγκρίνετε όλες τις πλατφόρμες wiki: http://www.wikimatrix.org http://www.wikimatrix.org

24 Ένα wiki για το Wiki… http://dreamteam.wikidot.com/start

25 Δικτυογραφία http://el.wikipedia.org http://users.sch.gr/jimkol/epimorfosi_b/13Web2.0.pdf http://korinthos.uop.gr/~hcicte10/proceedings/142.pdf http://wiki-project- diuoa.wikispaces.com/%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE% BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1+Web+2.0


Κατέβασμα ppt "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google