Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε Ένα τμήμα, υποχρεωτικό - πρωινό Αίθουσα νηπιαγωγείου Κ. Μαζαρακίου, ουσιαστικά συστέγαση με το Δημοτικό Σχολείο Κ. Μαζαρακίου.
Σκοπός και στόχοι Γενικός σκοπός είναι η διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο. Στόχοι Η Προετοιμασία των νηπίων για την επερχόμενη αλλαγή, ώστε να εξαλειφθεί το άγχος τους. Η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του δημοτικού σχολείου, καθώς και η εξοικείωσή τους με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με τις δραστηριότητες της Α΄ τάξης. Η προετοιμασία του Δημοτικού για την υποδοχή των νέων μαθητών και η ανάπτυξη συνεργασίας δασκάλων, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων. Η Σταθερή συνεργασία ανάμεσα στις δύο σχολικές μονάδες και ενημέρωση για το προφίλ των μαθητών σε όλα τα επίπεδα. Η πρώιμη αντιμετώπιση προβλημάτων προσαρμογής των μαθητών στην πρώτη τάξη. Η συνειδητοποίηση και από την πλευρά των γονιών, της ενότητας, της συνεργασίας και της συνέχειας στην εκπαίδευση.
Καλώς μας ήρθες Άνοιξη Η πρώτη μας δράση ήταν, το ραντεβού μας με τα παιδιά της πρώτης, στον προαύλιο χώρο του σχολείο για να καλωσορίσουμε την Άνοιξη. Μας έφεραν λουλούδια στο καλαθάκι τους, μας τα μοίρασαν και εμείς τους τραγουδήσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης. Ήταν η πρώτη μας οργανωμένη επαφή και κοινή δράση, με την συνεργασία της δασκάλας της μουσικής που άρεσε πολύ στα παιδιά καθώς μοιράστηκαν την εμπειρία με τα παιδιά του δημοτικού, χάρηκαν με τα λουλούδια και το τραγούδι που τους είπαν και στην συνέχεια έπαιξαν μαζί στο προαύλιο.
Κάλαντα Λαζάρου Η δεύτερη δράση μας ήταν η επίσκεψη των παιδιών της πρώτης στην τάξη μας, τις παραμονές του Πάσχα, πάλι μαζί με την κυρία της μουσικής για να μας τραγουδήσουν τα κάλαντα του Λαζάρου. Αφού μας τα τραγούδησαν στην εκδοχή που τα γνώριζαν, τους τραγουδήσαμε και εμείς τα κάλαντα με την μελωδία και τα λόγια που τα είχαμε μάθει. Μας κεράσανε καραμελίτσες και εμείς με τη σειρά μας τους διηγηθήκαμε την ιστορία της Ανάστασης του Λαζάρου. Την γνώριζαν βεβαίως και τα παιδιά του δημοτικού και κάποιες φορές συμπλήρωναν την διήγησή μας. Ήταν μια πολύ χρήσιμη δραστηριότητα, γιατί μπορέσαμε και συνεργαστήκαμε πολύ αρμονικά με τα μεγαλύτερα παιδιά, και όλοι συνειδητοποίησαν ότι το νηπιαγωγείο δεν απέχει και πολύ από το δημοτικό, ούτε και το ότι το δημοτικό είναι κάτι το τόσο παράξενο και διαφορετικό. Τα μεγαλύτερα παιδιά αναπόλησαν τις ωραίες στιγμές τους από την φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο και μας είπαν πόσο θα τους άρεσε να ήταν ακόμα «νηπιάκια»…
Βάφουμε αυγά Η επόμενη δράση μας ήταν όταν καλέσαμε τα παιδιά της πρώτης με την κυρία τους για να βάψουμε τα αυγά του Πάσχα. Χαρήκαμε όλοι με αυτή την δράση, καθώς το βάψιμό των αυγών είναι από τα πιο αγαπημένα έθιμα. Τα πρωτάκια μας μίλησαν για το νόημα και των συμβολισμό της βαφής των πασχαλινών αυγών, ενώ και εμείς τους μιλήσαμε για πασχαλινά έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Μάθημα στην πρώτη Στην συνέχεια ήρθε η σειρά μας να επισκεφθούμε το Δημοτικό σχολείο. Μπήκαμε στο «μεγάλο σχολείο» και αφού ξεναγηθήκαμε στο χώρο οδηγηθήκαμε στην αίθουσα της πρώτης. Εκεί παρακολουθήσαμε την κυρία Ελένη να κάνει μάθημα στα παιδιά, τα οποία μας υποδέχθηκαν με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό στην τάξη τους. Μας έδειξαν τα βιβλία τους, τον τρόπο που δουλεύουν στην τάξη τους, μας κάλεσαν να συμμετέχουμε και εμείς στο μάθημά τους. Ήταν μια εμπειρία που μας ενθουσίασε, και μας έδειξε πως πολλά από αυτά που κάνουμε στο νηπιαγωγείο, γίνονται και στο δημοτικό, και πως δεν χρειάζεται να έχουμε κανένα άγχος ή φόβο για την είσοδό μας στο καινούργιο σχολείο τον Σεπτέμβριο.
Τελική γιορτή Η τελευταία μας κοινή δράση ήταν η διοργάνωση από κοινού και η τέλεση της τελικής σχολικής γιορτής. Στο χώρο της αίθουσας τελετών, πρώτοι, εμείς τα νήπια παρουσιάσαμε την γιορτή μας σε όλη την σχολική κοινότητα, και στην συνέχεια παρακολουθήσαμε την γιορτή των μεγαλύτερων παιδιών. Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, μερικοί δακρύσαμε και λίγο από συγκίνηση, αλλά στο τέλος όλοι φύγαμε χαρούμενοι, γνωρίζοντας πως στο δημοτικό μας περιμένουν εξίσου όμορφα ταξίδια, σαν και αυτά που κάναμε στο Νηπιαγωγείο μας.!!!
Αξιολόγηση Το πρόγραμμα της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό κρίνουμε πως στέφθηκε με επιτυχία. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου γνώρισαν το «μεγάλο» σχολείο, έμαθαν τον τρόπο της λειτουργίας του, και συνειδητοποίησαν πως απλώς θα συνεχίσουν την φοίτησή τους σε ένα άλλο σχολείο όχι και τόσο διαφορετικό από το δικό τους. Συνεργάστηκαν αρμονικά με τα μεγαλύτερα παιδιά, τα οποία, όπως και οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού τα αγκάλιασαν με στοργή και αγάπη, αποκομίζοντας και αυτοί με τη σειρά τους όλα τα θετικά από την συνεργασία των δύο σχολικών μονάδων. Καλή συνέχεια λοιπόν!!!!!