Προγράμματα Προαγωγής Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ελληνογερμανική Αγωγή
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγράμματα Προαγωγής Υγείας Συστηματικός και επιστημονικά τεκμηριωμένος σχεδιασμός Διασφάλιση Αποτελεσματικότητας προγραμμάτων Προαγωγής και Αγωγής Υγείας

Στάδια Σχεδιασμού- Εφαρμογής & Αξιολόγησης Προγραμμάτων ΠΥ: (1) της περιγραφής και ιεράρχησης των αναγκών, (2) της διατύπωσης των σκοπών και στόχων, (3) της επιλογής της καλύτερης δυνατής μεθοδολογίας προκειμένου να επιτευχθούν οι σκοποί και στόχοι, (4) της αναγνώρισης των πηγών και πόρων, (5) του σχεδιασμού του πλάνου αξιολόγησης του εγχειρήματος, (6) της εισαγωγής του σχεδίου δράσης και (7) της δραστηριοποίησης.

? ποια είναι η σοβαρότητα του προβλήματος; κατά το σχεδιασμό απαντώνται τα εξής ερωτήματα: ? ποια είναι η σοβαρότητα του προβλήματος; (πχ καρκίνος) ? ποια συμπεριφορά είναι υπεύθυνη γι αυτό; (πχ κακή διατροφή) ? ποιες οι αιτίες αυτής της συμπεριφοράς; (πχ κοινωνική πίεση από συνομηλίκους) ? ποιες παρεμβάσεις μπορούν να στηρίξουν την επιθυμητή αλλαγή; (πχ πρόγραμμα για αντίσταση στις κοινωνικές πιέσεις) ? πώς μπορούν να υλοποιηθούν οι επιδιωκόμενες αλλαγές; (πχ πρόγραμμα σε σχολείο). [Μεράκου, (2011-2012)]

Πιθανά Λάθη από παραλείψεις κατά το Σχεδιασμό: Παρέμβαση σε πρόβλημα που δεν υφίσταται. πχ δεν υπάρχει λόγος να οργανωθεί πρόγραμμα για διακοπή του καπνίσματος σε σχολείο με μεγάλη αθλητική δραστηριότητα και ως εκ τούτου χαμηλά ποσοστά καπνιστών. Παρέμβαση που απευθύνεται σε λάθος συμπεριφορά. πχ παρέμβαση που θεωρεί την κατάχρηση αλκοόλ ως παράγοντα κινδύνου για καρκίνο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ότι ο συνδυασμός αλκοόλ και καπνίσματος μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου. Η μη εμπλοκή της ομάδας – στόχου.

Πιθανά Λάθη από παραλείψεις κατά το Σχεδιασμό (συνέχεια): Πιθανά Λάθη από παραλείψεις κατά το Σχεδιασμό (συνέχεια): Παρέμβαση που απευθύνεται σε λάθος ομάδα – στόχο. πχ πρόγραμμα υγιεινής διατροφής σε σχολείο του οποίου η καντίνα δε διαθέτει υγιεινές επιλογές, δε μπορεί να απευθύνεται μόνο στους μαθητές αλλά και στους υπεύθυνους της καντίνας. Παρέμβαση που ασχολείται με λάθος αιτιολογικό παράγοντα. πχ σε πρόγραμμα διακοπής του καπνίσματος να μην συνυπολογίζεται ο ρόλος της παρέας ως υποκίνηση για κάπνισμα. Ανάπτυξη προγράμματος χωρίς να έχουν διατυπωθεί σαφώς οι σκοποί και οι στόχοι.

Πιθανά Λάθη από παραλείψεις κατά το Σχεδιασμό (συνέχεια): Πιθανά Λάθη από παραλείψεις κατά το Σχεδιασμό (συνέχεια): Η μη «πιλοτική» εφαρμογή του προγράμματος. Ελλιπής ή απούσα δυναμική αξιολόγηση σε όλες τις φάσεις του προγράμματος. Υλοποίηση προγράμματος χωρίς την ανάλογη υποστήριξη. [Μεράκου, (2011-2012)]

Μοντέλα Σχεδιασμού Προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας Μοντέλα Σχεδιασμού Προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας Μοντέλο PRECEDE-PROCEED Μοντέλο PATCH (Planned Approach to Community Health) Μοντέλο Οργάνωσης της Κοινότητας Μοντέλο Χαρτογράφησης Παρέμβασης Μοντέλο ΑΒC (Analysis of problem– Behavioral intervention – Continuation)

Μοντέλο PRECEDE-PROCEED Το πρώτο στάδιο του μοντέλου (Predisposing, Reinforcing and Enabling Causes in Educational Diagnosis and Evaluation) για το σχεδιασμό προγραμμάτων προαγωγής υγείας. Εστιάζει στη διερεύνηση των αιτίων συμπεριφορών σχετικών με την υγεία και αναφέρεται επί το πλείστον στην εκτίμηση των αναγκών.

Μοντέλο PRECEDE-PROCEED (συνέχεια) Στο σχεδιασμό στρατηγικών παρεμβάσεων διακρίνει τις εξής φάσεις: Κοινωνική Διάγνωση Επιδημιολογική Διάγνωση Συμπεριφερική Διάγνωση Εκπαιδευτική Διάγνωση ή Διάγνωση Αγωγής Υγείας Διάγνωση των Αποτελεσματικών Στρατηγικών Διοικητική Διάγνωση 11 περίπου χρόνια μετά προστέθηκαν: Αξιολόγηση της Διαδικασίας. Αξιολόγηση του Αποτελέσματος της Παρέμβασης Αξιολόγηση του Τελικού Αποτελέσματος της Παρέμβασης

Μοντέλο PRECEDE-PROCEED : Φάσεις Κοινωνική Διάγνωση: προσδιορισμός του πως αντιλαμβάνονται τα άτομα τις ανάγκες τους και την ποιότητα της ζωής τους και των απόψεών τους σχετικά με το κοινό καλό. Συλλογή των πληροφοριών με : κοινωνικούς δείκτες ή/και υποκειμενικούς δείκτες όπως επιδημιολογικά στοιχεία, στοιχεία για επιθετικότητα, πρόνοια, απομόνωση, απουσιασμό από την εργασία κα. Επιδημιολογική Διάγνωση: προσδιορισμός των σημαντικών προβλημάτων με στοιχεία από δεδομένα θνησιμότητας, νοσηρότητας, γονιμότητας και αναπηρίας.

Μοντέλο PRECEDE-PROCEED : Φάσεις (συνέχεια) Συμπεριφερική Διάγνωση: προσδιορισμός και ανάλυση των αιτίων που προκαλούν συμπεριφορές σχετικές με την υγεία και αποτελούν στόχο του προγράμματος. Εκπαιδευτική Διάγνωση ή Διάγνωση Αγωγής Υγείας: προσδιορισμός των παραγόντων που προδιαθέτουν, ενισχύουν ή αποτρέπουν από την υιοθέτηση μίας συμπεριφοράς και αποτελούν το πεδίο στο οποίο θα κινηθεί το πρόγραμμα προκειμένου να επιτευχθούν οι επιδιωκόμενες αλλαγές. Διάγνωση των Αποτελεσματικών Στρατηγικών: προσδιορισμός των πόρων και χρονοδιάγραμμα.

Μοντέλο PRECEDE-PROCEED : Φάσεις (συνέχεια) Διοικητική Διάγνωση: προσδιορισμός του τρόπου υλοποίησης λαμβάνοντας υπόψιν περιορισμούς στους πόρους, οργανωσιακές και διοικητικές δυσκολίες. Αξιολόγηση της Διαδικασίας. Αξιολόγηση του Αποτελέσματος της Παρέμβασης: αλλαγές στη συμπεριφορά, το περιβάλλον, τους παράγοντες που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά κλπ Αξιολόγηση του Τελικού Αποτελέσματος της Παρέμβασης: αλλαγές που επήλθαν στην ποιότητα ζωής και το προφίλ της υγείας του πληθυσμού συνεπεία της παρέμβασης.

Μοντέλο PATCH (Planned Approach to Community Health) Προσομοιάζει με το PRΕCEDE-PROCEED, κύριο χαρακτηριστικό : η ενεργός συμμετοχή των μελών της ομάδας- στόχος σε όλες τις φάσεις του σχεδιασμού και υλοποίησης προγράμματος προαγωγής και αγωγής υγείας. Εμπλεκόμενοι: ιδιωτικοί, κρατικοί και κοινωνικοί φορείς και στα άτομα δημιουργείται μία αίσθηση υποστήριξης από τους φορείς αυτούς. Χώροι Υλοποίησης: Τα προγράμματα υλοποιούνται σε διάφορους χώρους όπως σχολεία, εργασιακούς χώρους, υπηρεσίες υγείας κα και συμπεριλαμβάνουν εκστρατείες από τα ΜΜΕ, εμπλοκή πολιτικών προσώπων κα.

Διακρίνονται πέντε φάσεις στο σχεδιασμό ενός προγράμματος: Μοντέλο PATCH (Planned Approach to Community Health) Διακρίνονται πέντε φάσεις στο σχεδιασμό ενός προγράμματος: Κινητοποίηση της Κοινότητας. Συλλογή και Οργάνωση των δεδομένων για τα θέματα υγείας. Ιεράρχηση των Αναγκών Υγείας. Ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλάνου παρέμβασης. Αξιολόγηση του Προγράμματος.

Μοντέλο Οργάνωσης της Κοινότητας Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων προαγωγής και αγωγής υγείας στην κοινότητα. Έμφαση: στην εμπλοκή σημαντικών για την κοινότητα προσώπων από τα αρχικά στάδια. Διακρίνει πέντε στάδια: Ανάλυση της Κοινότητας: σκιαγράφηση του προφίλ της και προσδιορισμός αναγκών και πόρων. Σχεδιασμός Προγράμματος και Προετοιμασία Επιμέρους Σχεδίων. Υλοποίηση των Σχεδίων. Διατήρηση και Σταθεροποίηση του Προγράμματος. Διάχυση του Προγράμματος και Επανεκτίμηση των Δραστηριοτήτων.

Μοντέλο Χαρτογράφησης Παρέμβασης Εισηγείται παρέμβαση σε πολλαπλά επίπεδα, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικότητα σε ένα πρόγραμμα. Αναφέρεται ταυτόχρονα σε επίπεδα: ατόμου και σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας, οργανισμού, κοινότητας και κοινωνίας. Στηρίζεται στην αρχή της αλληλεπίδρασης του ατόμου και του περιβάλλοντός του συμπεριλαμβάνοντας την οικογένεια, κοινωνικά δίκτυα, οργανισμούς, κοινότητες και κοινωνίες.

Μοντέλο Χαρτογράφησης Παρέμβασης (συνέχεια) Μοντέλο Χαρτογράφησης Παρέμβασης (συνέχεια) Η δράση πραγματοποιείται σε πέντε στάδια, ως εξής: Προσδιορισμός και Διατύπωση Άμεσων Στόχων του Προγράμματος: Οι στόχοι που αναφέρονται αφορούν τόσο στην ομάδα- στόχο όσο και σε όλες τις ομάδες ατόμων που είναι σε διασύνδεση με αυτή. πχ σε πρόγραμμα τροποποίησης του περιβάλλοντος του σχολείου δεν επικεντρώνεται μόνο στη συμπεριφορά των μαθητών αλλά και σε εκείνη των εκπαιδευτικών, διοίκησης κα. Επιλογή Μοντέλων, Μεθόδων και Στρατηγικών που ταιριάζουν με το Πρόγραμμα. Σχεδιασμός του Προγράμματος και προετοιμασία της υλοποίησής του. Υιοθέτηση του προγράμματος και Εφαρμογή – Υλοποίηση. Αξιολόγηση.

(Analysis of problem– Behavioral intervention – Continuation) Συνδυασμός των προηγούμενων μοντέλων. Κατά το σχεδιασμό ενός προγράμματος διακρίνει τρεις βασικές φάσεις: Ανάλυση του προβλήματος (Analysis of the Problem) Παρέμβαση στη συμπεριφορά (Behavioral Intervention Συνέχιση της παρέμβασης (Continuation)

Μοντέλο ΑΒC Φάσεις Ανάλυση του προβλήματος (Analysis of the Problem): μέσα από Γίνεται την αξιολόγηση της ομάδας- στόχος και των τρόπων προσέγγισής της, την εκτίμηση των αναγκών, της μελετώμενης συμπεριφοράς και των αιτιολογικών παραγόντων της. Γίνεται ιεράρχηση των αναγκών αναλόγως της διαθεσιμότητας πηγών και πόρων και προσδιορίζεται η προς αλλαγή συμπεριφορά (διευκρινίζοντα αν οι τροποποιήσεις αφορούν τελικά στα άτομα που την επιδεικνύουν ή στο περιβάλλον ή και στα δύο μέρη.)

Μοντέλο ΑΒC Παρέμβαση στη συμπεριφορά (Behavioral Intervention): Φάσεις Παρέμβαση στη συμπεριφορά (Behavioral Intervention): Προσδιορισμός Σκοπών και Στόχων, επιλογή μεθόδων και τεχνικών, πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγησή της. Συνέχιση της παρέμβασης (Continuation): Διατομεακή Συνεργασία με τη βοήθεια Ομάδων Υποστήριξης, Διάχυση, Υποστηρικτικές Πολιτικές.