ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βιολογία Γυμνασίου.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΛ ΠΑΡΓΑΣ Ομάδα ανάπτυξης Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΑΡΓΑ / ΙΟΥΝΙΟΣ 2018

Η διδασκαλία αφορά την ενότητα «Θέση–Μετατόπιση–Διάστημα–Μέση Ταχύτητα» στη Β Γυμνασίου Είναι μια από τις δυσκολότερες ενότητες της γυμνασιακής φυσικής και αυτό γιατί παρόλο που είναι έννοιες που χρησιμοποιούνται καθημερινά από τους μαθητές υπάρχουν πολλές παρανοήσεις και λαθεμένες αντιλήψεις. Οι έννοιες μονόμετρο και διανυσματικό μέγεθος είναι πρωτόγνωρες για τους μαθητές της Β γυμνασίου Η πρακτική αφορά τη χρήση νέων τεχνολογιών, στο εργαστήριο πληροφορικής, που απλά χρειάζεται να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οι προσομοιώσεις που χρησιμοποιούνται από το Φωτόδεντρο είναι απόλυτα φιλικές προς τους μαθητές, οι οποίοι με ευχαρίστηση ασχολούνται με έννοιες φυσικής εργαζόμενοι ανά ομάδες. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Η διδασκαλία των εννοιών «θέση», «μετατόπιση», «διάστημα», «μέση ταχύτητα» Χρήση ΤΠΕ και εργασία ανά ομάδες στο Εργαστήριο Η/Υ του Σχολείου Ελεύθερος και ανοικτός ψηφιακός πόρος, εύκολος και με φιλικό περιβάλλον για το μαθητή Οι μαθητές εκτελούν οδηγίες από τα φύλλα εργασίας και στη συνέχεια αυτενεργούν ως «μικροί επιστήμονες» οι ίδιοι. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Διδακτικοί στόχοι Ο μαθητής: - να προσδιορίζει τη θέση ενός αντικειμένου σε σχέση με ένα σύστημα αναφοράς - να διακρίνει τις έννοιες θέση και μετατόπιση - να υπολογίζει τη μετατόπιση ενός σώματος - να διακρίνει τις έννοιες μετατόπιση και διάστημα - να σχεδιάζει την τροχιά ενός αντικειμένου - να υπολογίζει τη μέση ταχύτητα ενός αντικειμένου σε μια διαδρομή ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι Ο μαθητής: - να πραγματοποιεί εικονικά πειράματα και να αξιοποιεί εργαλεία που διατίθενται διαδικτυακά -να συνεργάζεται με τους συμμαθητές τους για την επίλυση προβλημάτων - να εποικοδομεί τη γνώση διερευνητικά - να αποκτήσει θετική στάση απέναντι στο μάθημα της φυσικής ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η πρακτική υλοποιήθηκε για τη διδασκαλία της Φυσική της Β’ Γυμνασίου στο Κεφάλαιο 2 «Κινήσεις» μετά το Κεφάλαιο της «Εισαγωγής». Ηλικιακή ομάδα Μαθητές Β’ Γυμνασίου Σχεδόν ίδιος αριθμός αγοριών και κοριτσιών στις τάξεις που διδάχθηκε Σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων Εφαρμόστηκε σε τρία διαφορετικά σχολεία, σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές της χώρας από την ίδια τη διδάσκουσα (1 γυμνάσιο σε αγροτική περιοχή, 1 γυμνάσιο σε παραθαλάσσια περιοχή και 1 γυμνάσιο σε νησιωτική περιοχή) ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις Προαπαιτούμενες έννοιες είναι ο χρόνος, το χρονικό διάστημα και η μεταβολή. Οι ίδιοι οι μαθητές ανακαλύπτουν τις προς διερεύνηση έννοιες Ο μαθητής απλά πρέπει να γνωρίζει να πλοηγείται στο διαδίκτυο Διάρκεια εφαρμογής Η διάρκεια της πρακτικής είναι 3 διδακτικές ώρες. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: [Θέση-Μετατόπιση] Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Είδος δραστηριότητας: εικονικό εργαστήριο Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, υποκινητικός, τεχνική υποστήριξη. Ο μαθητής: - να προσδιορίζει τη θέση ενός αντικειμένου σε σχέση με ένα σύστημα αναφοράς - να διακρίνει τις έννοιες θέση και μετατόπιση - να υπολογίζει τη μετατόπιση ενός σώματος ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Θέση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1569?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Θέση- Εξάσκηση στην έννοια Θέση http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor- 8521-1626 Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Μετατόπιση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7773?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Παιχνίδι με τη μετατόπιση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1627?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Οι μαθητές έρχονται σε πρώτη επαφή με την εφαρμογή και εισάγεται η έννοια του «σημείου αναφοράς». Διανέμεται φύλλο εργασίας και ακολουθώντας τις οδηγίες μετακινούν τον πιγκουίνο, ο οποίος είναι ο πρωταγωνιστής της εφαρμογής, καταγράφοντας τις μετρήσεις τους Συζητούν με τα μέλη της ομάδας τους όσον αφορά το πρόσημο της θέσης του πιγκουίνου σε σχέση με το σημείο αναφοράς και μετακινούν τον πιγκουίνο όπου αυτοί επιθυμούν Εκτελούν διάφορες μετακινήσεις του πιγκουίνου διερευνώντας το πρόσημο της μετατόπισης Οι μαθητές με ευχάριστο τρόπο εισάγονται στις έννοιες του σημείου αναφοράς, θέση και μετατόπιση. Αυτενεργώντας διερευνούν τις δυσνόητες έννοιες του διανύσματος ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: [Μετατόπιση-Διάστημα-Τροχιά] Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Είδος δραστηριότητας: εικονικό εργαστήριο Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, υποκινητικός, τεχνική υποστήριξη. Ο μαθητής: -να διακρίνει τις έννοιες μετατόπιση και διάστημα -να σχεδιάζει την τροχιά ενός κινούμενου σώματος ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Μετατόπιση – Μήκος διαδρομής http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/995?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Μετατόπιση και τροχιά http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1576?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Στη δεύτερη δραστηριότητα ανακαλούν την έννοια της μετατόπισης με την οποία ασχολήθηκαν στην πρώτη δραστηριότητα Τους δίνεται φύλλο εργασίας με οδηγίες τις οποίες θα εκτελέσουν στη διαδικτυακή εφαρμογή και θα καταγράψουν τις μετρήσεις τους Για κάθε μετακίνηση του σημείου που εκτελούν, αυτό είναι το σώμα προς κίνηση εδώ, η εφαρμογή τους δείχνει τη μετατόπιση και την τροχιά, καθώς επίσης και τις αριθμητικές τιμές για τη μετατόπιση και το μήκος της διαδρομής. Εκτελώντας διαφορετικές διαδρομές, ευθύγραμμες, τεθλασμένες, καμπύλες, κ,α, καταγράφουν τα συμπεράσματα τους όσον αφορά τις έννοιες μετατόπιση και μήκος διαδρομής, το οποίο στη συνέχεια θα αποκαλείται διάστημα. Οι μαθητές συνεχίζοντας να εργάζονται όπως και στην πρώτη δραστηριότητα, πλέον ενεργούν περισσότερο αυτόνομα, κατέγραψαν πολλές και διαφορετικές διαδρομές και εξήγαγαν τα συμπεράσματα τους όσον αφορά τις διαφορές της μετατόπισης και του διαστήματος, ένα σημείο που δημιουργεί δυσκολίες στους μαθητές. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: [Μέση Ταχύτητα] Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Είδος δραστηριότητας: εικονικό εργαστήριο Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, υποκινητικός, τεχνική υποστήριξη. Ο μαθητής : - να υπολογίζει τη μέση ταχύτητα ενός αντικειμένου σε μια διαδρομή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Μέση Ταχύτητα http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/996?locale=el Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Η μέση ταχύτητα σε ένα ταξίδι http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521- 1572 Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Στην τρίτη δραστηριότητα διανέμεται ξανά στους μαθητές φύλλο εργασίας, από το οποίο εκτελούν τις οδηγίες ως προς την μετακίνηση ενός σώματος, το οποίο εδώ είναι ένα καραβάκι. Για συγκεκριμένες μετατοπίσεις καταγράφουν το μήκος της διαδρομής, το χρονικό διάστημα και τη μέση ταχύτητα, τα οποία υπολογίζονται από την εφαρμογή Υποθέτουν τι θα συμβεί στη μέση ταχύτητα αν μετακινήσουν πιο γρήγορα το καραβάκι, καταγράφουν τις υποθέσεις τους, εκτελούν την κίνηση μέσω της εφαρμογής, παρατηρούν και εξάγουν τα συμπεράσματα τους βασιζόμενοι στο τρίπτυχο «Υπόθεση- Παρατήρηση-Συμπέρασμα» Με την εφαρμογή «Η μέση ταχύτητα σε ένα ταξίδι», μια ρεαλιστική απεικόνιση της διαδρομής Θεσσαλονίκη-Αθήνα, όπου γίνεται εμπέδωση της έννοιας μέση ταχύτητα. Κάνουν επιπλέον υπολογισμούς με βάση τα δεδομένα του χάρτη για ενδιάμεσες διαδρομές και συζητούν με τους συμμαθητές τους. Οι μαθητές να εμπλέκονται και να επιλύουν μια καθημερινή κατάσταση με επιστημονικό τρόπο. Καταγράφουν δεδομένα, κάνουν υπολογισμούς και εξάγουν συμπεράσματα. Διαπίστωνουν πως η φυσική που διδάσκονται στο σχολείο έχει άμεση εφαρμογή στην καθημερινότητα τους. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Η θέση του πιγκουίνου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Η παρούσα πρακτική χρησιμοποιεί Νέες Τεχνολογίες και απέχει από την παραδοσιακή δασκαλοκεντρική διδασκαλία. Η καινοτομία της όμως βασίζεται στο ότι οι μαθητές αυτενεργούν και δημιουργούν τα δικά τους εικονικά, απλοϊκά και φιλικά προς αυτούς πειράματα Πρόκειται για μια ελκυστική πρακτική, όπου οι μαθητές με ευχαρίστηση ασχολούνται με θεμελιώδεις, αλλά συνάμα δυσνόητες έννοιες φυσικής. Αποκτούν θετική στάση απέναντι στο μάθημα της Φυσικής από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Οι ψηφιακοί πόροι στους οποίους βασίζεται η πρακτική είναι στα ελληνικά, γεγονός που διευκολύνει μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για ελεύθερους ψηφιακού πόρους, που απαιτούν απλά και μόνο διασύνδεση στο διαδίκτυο, χωρίς τα απαιτείται εγκατάσταση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές του Σχολικού Εργαστηρίου. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Από την πρώτη κιόλας χρονιά που υλοποιήθηκε η παρούσα πρακτική η αντίδραση των μαθητών στον πιγκουίνο ήταν εντυπωσιακή. Δημιουργήθηκε ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον στο εργαστήριο και η διεξαγωγή και των επόμενων δραστηριοτήτων εξελίχθηκε ευχάριστα για τους μαθητές. Μάλιστα μετά το πέρας των τριών διδακτικών ωρών κάποιοι μαθητές ήθελαν να συνεχίσουν και τα επόμενα μαθήματα με αυτό τον τρόπο. Κάποιοι θέλησαν να επαναλάβουν τις προσομοιώσεις από το σπίτι και να κάνουν περισσότερα παραδείγματα. Κατά την άποψη μου η θετική στάση που αποκτούν οι μαθητές απέναντι στο μάθημα της φυσικής, που παραδοσιακά θεωρείται δύσκολο, είναι από τα θετικότερα στοιχεία της παρούσας εκπαιδευτικής πρακτικής ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής πρακτικής δεδομένου του ενθουσιασμού που υπήρχε από τα πρώτα λεπτά, ενθάρρυνα περισσότερο τους μαθητές και διερευνήσαμε περισσότερες περιπτώσεις και εφαρμογές. Συμβούλεψα τους μαθητές που είχαν κάποια ερωτήματα πάνω στις νέες έννοιες να κάνουν επιπλέον διερεύνηση μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής. Όσον αφορά την έννοια της μέσης ταχύτητας, κάποιοι μαθητές είχαν ήδη κάποια εμπειρία, και συζητήσαμε επιπλέον για τις ενδείξεις που δίνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, πως υπολογίζεται η μέση ταχύτητα σε αυτά και έγινε αντιπαραβολή με την έννοια της στιγμιαίας ταχύτητας που δείχνει το κοντέρ του αυτοκινήτου. Η εισαγωγή καθημερινών καταστάσεων στο μάθημα της φυσικής ανέδειξε τη σημασία και την αναγκαιότητα διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Η πρωτοτυπία της παρούσας πρακτικής βρίσκεται στον απλό και φιλικό προς τους 14χρονους μαθητές τρόπο διερεύνησης του κεφαλαίου της Μηχανικής. Κατά την άποψη μου η καινοτομία της έγκειται στην απλότητα και την ευκολία χρήσης της από τους μαθητές. Το φιλικό προς τους μαθητές περιβάλλον του εκπαιδευτικού πόρου είναι αυτό που κάνει ελκυστική την πρακτική και προδιαθέτει θετικά τους μαθητές. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Βιβλία Σχολικό Βιβλίο Φυσική Β’ Γυμνασίου, Αντωνίου Ν., Δημητριάδης Π., Καμπούρης Κ., Παπαμιχάλης Κ., Παπατσίμπα Λ. Φύλλα εργασίας Από τη διδάσκουσα Websites Μαθησιακά αντικείμενα Φωτόδεντρου, http://photodentro.edu.gr/lor/ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ