Ενημερωτική συνάντηση Αλίαρτος 7 Νοεμβρίου 2018

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Οι υπηρεσίες της ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ και των επιμέρους δομών Καθ. Κυριαζής Πιτιλάκης, Επιστ. Υπεύθυνος ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Λέξεις-σημεια κλειδιά της παρουσίασης για τη Διαδικτυακή πύλη Συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού των εφήβων του ΕΟΠΠΕΠ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Προσανατολισμού N. Ιωνίας
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Γραφείο Διασύνδεσης Πα.Μακ. 1 Το Γραφείο Διασύνδεσης λειτουργεί από το 1994, προσανατολισμένο στην άμεση, έγκυρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Λειτουργία ιστοσελίδας και Βάσης Δεδομένων Αποφοίτων του Ι.Ε.Κ. Περιστερίου Ματθέ Παναγιώτα-Ισμήνη Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19 M.Sc. Προηγμένα Συστήματα.
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η πρόκληση για την Επαγγελματική Κατάρτιση
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΑΣ ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΡΑΞΗ: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΜΙΚΡΟ- ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ)
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενημερωτική συνάντηση Αλίαρτος 7 Νοεμβρίου 2018 Στόχοι ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ Ενημερωτική συνάντηση Αλίαρτος 7 Νοεμβρίου 2018

Έγγραφο Αριθ. Πρωτ. 2170/Γ2/09-01-2014 Ο ΣΕΠ ΣΤΟ ΕΠΑΛ Έγγραφο Αρ. Πρωτ. 179071/Γ2/22-11-2013 Έγγραφο Αριθ. Πρωτ. 2170/Γ2/09-01-2014 2ωρο μάθημα ειδικότητας Για κάθε ομάδα προσανατολισμού Ενότητες – στόχοι Αξιολόγηση Ατομικός Φάκελος Δεξιοτήτων (Portfolio)

Χαρακτηριστικά μαθήματος ΣΕΠ να είναι μαθητοκεντρικό προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών σύμφωνα με Το αναπτυξιακό στάδιο Το ηλικιακό στάδιο να είναι ευέλικτο με δυνατότητα προσαρμογής και ανανέωσης ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και συνθήκες σε επίπεδο ατόμου- ομάδας σε επίπεδο τοπικής πραγματικότητας να είναι σύγχρονο και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας κοινωνικοοικονομικές ανακατατάξεις, τεχνολογικές εξελίξεις σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο κοινωνική ανθρωποκεντρική διάσταση της σταδιοδρομίας προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη

Χαρακτηριστικά μαθήματος ΣΕΠ (2) να λειτουργεί λιγότερο συμβατικά όσον αφορά το ρόλο του εκπαιδευτικού ρόλο διευκολυντικό- υποστηρικτικό-εμψυχωτικό VS ηγετικό- καθοδηγητικό- δασκαλοκεντρικό να χρησιμοποιεί μέσα και μεθόδους που ανταποκρίνονται στην ενεργό συμμετοχική μάθηση, διεγείρουν το ενδιαφέρον καλλιεργούν την ανάπτυξη κριτικών ατόμων

Γενικοί στόχοι ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ Έγγραφο 179071/Γ2/22-11-2013 «να εφοδιάσει το/τη μαθητή/τρια με τις απαραίτητες πληροφορίες, γνώσεις και δεξιότητες που θα επιτρέψουν τη σταδιακή ένταξη σε μια δυναμικά μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας αλλά και στην ενεργό κοινωνική ζωή».

Ειδικοί Στόχοι ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ αυτογνωσία να υποστηρίξει το μαθητή να εντοπίσει τα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά του που διαμορφώνουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές του αποφάσεις να διευκολύνει -υποστηρίξει το μαθητή στην προσπάθειά του να αναζητήσει ενεργά έγκυρη και πρόσφατη πληροφόρηση σε θέματα που αφορούν στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, να αναπτύξει δεξιότητες συγκέντρωσης, κριτικής ανάγνωσης και διαχείρισης της πληροφορίας να ενεργοποιήσει- ευαισθητοποιήσει το μαθητή ώστε να ενεργά- συνειδητά και ώριμα (ανάλογα με την ηλικιακή και αναπτυξιακή του πορεία) να πάρει αποφάσεις που αφορούν στη σταδιοδρομία του να επιλέξει ειδικότητα αφότου έχει γνωρίσει τις ιδιαιτερότητες των ειδικοτήτων που περιλαμβάνει η ομάδα προσανατολισμού του πληροφόρηση λήψη απόφασης

Ειδικοί Στόχοι ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ (2) να ενημερώσει- ευαισθητοποιήσει το μαθητή σε θέματα που αφορούν στο περιεχόμενο/ αντικείμενο των ειδικοτήτων της ομάδας προσανατολισμού του να συνδέσει τη θεωρητική εκπαίδευση τις σύγχρονες συνθήκες τις απαιτήσεις στην αγορά εργασίας σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο να αναδείξει τις αρχές τις προϋποθέσεις τις πρακτικές διασφάλισης της ατομικής υγείας και ασφάλειας του εργαζόμενου στο εργασιακό πλαίσιο να προετοιμάσει το μαθητή σε θέματα που αφορούν στο μελλοντικό του ρόλο ως εργαζόμενο στην ομαλή ένταξή του στην αγορά εργασίας. περιβάλλον εργασίας Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία μετάβαση

Εκπαιδεύοντας Μελλοντικούς Επαγγελματίες (179071/Γ2/22-11-2013) ο/η μελλοντικά εργαζόμενος/η οφείλει να έχει βασικές γνώσεις σε ζητήματα απασχόλησης, εργατικής νομοθεσίας, υγιεινής και ασφάλειας πρακτικών θεμάτων διοίκησης χρειάζεται … να μπορεί να ελίσσεται αποτελεσματικά στο σύγχρονο ευμετάβλητο εργασιακό περιβάλλον να έχει συνείδηση των ιδιαίτερων ατομικών χαρακτηριστικών του των επαγγελματικών δικαιωμάτων των επαγγελματικών του υποχρεώσεων

Θεματικές περιοχές του ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Στόχοι ΣΕΠ (ν.1566/85) «Ο ΣΕΠ στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών στην πληροφόρησή τους για τις επαγγελματικές διεξόδους στην ενημέρωσή τους για τα μεταβατικά στάδια προς την επαγγελματική αποκατάσταση και στην αρμονική ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο».

Τι είναι ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός; «Η παροχή βοήθειας προς τους μαθητές για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους έτσι ώστε να διαμορφώσουν υπεύθυνα και δυναμικά τα σχέδια για το μέλλον τους να μάθουν να κάνουν ώριμες εκπαιδευτικές επαγγελματικές και προσωπικές επιλογές και να αντιμετωπίζουν δημιουργικά τα μεταβατικά στάδια της ζωής και της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας» ΣΕΠ. Βιβλίο Καθηγητή Β τάξης Γενικού Λυκείου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1997

Στόχοι Θεματικής ΣΕΠ ΕΠΑΛ Διερεύνηση Προσωπικότητας – Αυτογνωσία Πληροφόρηση Λήψη αποφάσεων Μετάβαση

Διερεύνηση προσωπικότητας - αυτογνωσία Σύνολο διαδικασιών – διεργασιών του μαθητή στην προσπάθειά του για αυτοεξερεύνηση Παροχή ευκαιριών για την συνειδητοποίηση και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του Ατομικά χαρακτηριστικά Επαγγελματικά Ενδιαφέροντα Εργασιακές αξίες Προτιμήσεις Δεξιότητες που έχει ή θέλει να καλλιεργήσει

Ενδεικτικές δραστηριότητες – Αυτόδιερεύνηση ΣΤΟΧΟΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ Ενδιαφέροντα Επαγγελματικά Ενδιαφέροντα: Πύλη Εφήβων(τεστ), Καριεροσκόπιο σ.42-44, Αξίες Επαγγελματικές Αξίες: Πύλη Εφήβων (τεστ) Καριεροσκόπιο σ.45 - 48 Δεξιότητες Καριεροσκόπιο σ.33-35, 36-37, 38 Ικανότητες Ατομικός Φάκελος (portfolio): Πύλη Εφήβων , Καριεροσκόπιο σ.14-16, 17-29

παράδειγμα

Πληροφόρηση Αυτό-πληροφόρηση Ετεροπληροφόρηση Ενεργός ρόλος πηγές πληροφόρησης κριτική ανάγνωση αξιολόγηση πληροφοριών διαχείριση πληροφορίας πηγές εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης

Ενδεικτικές δραστηριότητες - Πληροφόρηση ΣΤΟΧΟΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Αναζήτηση Επαγγέλματα : Καριεροσκόπιο σ. 76 – 77, Πύλη Εφήβων Εκπαίδευση : Καριεροσκόπιο σ.78 – 79, Πλοηγός (Ελλάδα), Πλοτέας (Ευρώπη) Διασταύρωση Υπουργείο Παιδείας, ΕΟΠΠΕΠ, ΙΚΥ, ΚΕΣΥΠ, Διέξοδοι Ευκαιρίες σταδιοδρομίας: Καριεροσκόπιο σ.63 – 65 Εναλλακτικές Σταδιοδρομίας: Καριεροσκόπιο σ. 69 – 75 Δομές Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Συνθήκες Επαγγελματικά δικαιώματα : ΕΟΠΠΕΠ Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία : Napo, OSHA.

παράδειγμα

παράδειγμα

Έγκυρες πηγές πληροφόρησης Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) Ιστοσελίδες ΚΕΣΥΠ Θήβας και Λιβαδειάς Έντυπο Υλικό (ΚΕΣΥΠ) … Προσοχή στην διασταύρωση !

Λήψη απόφασης εξελικτική – αναπτυξιακή διαδικασία αποφάσεις εκπαιδευτικές επαγγελματικές ζωής προϋποθέσεις στάδια λήψης απόφασης σχεδιασμός σταδιοδρομίας

Ενδεικτικές δραστηριότητες – Λήψη απόφασης Ενδεικτικές δραστηριότητες – Λήψη απόφασης ΣΤΟΧΟΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Προσδοκίες Οι σημαντικοί άλλοι : Καριεροσκόπιο σ.49-51, 52 - 57 , Επιρροές Πύλη Εφήβων, Τεστ επαγγελματικών αποφάσεων Αξιολόγηση Διαδικασία Λήψης Απόφασης: Πρόγραμμα ΚΕΑΣΕΣ , σ.22 -26 Χρήση Κριτηρίων, Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 27-30 Επιλογή Επιλογή μιας εναλλακτικής Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 35 - 36 Ανασχεδιασμός Σταυροδρόμια Καριέρας σ.23 – 25 Ανάγκη αλλαγών, Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 42 - 43

δυνατά σημεία αδυναμίες ευκαιρίες δυσκολίες ανάλυση ιδέας

παράδειγμα δυνατά σημεία γνώση των μηχανών αδυναμίες ελάχιστη υπομονή ευκαιρίες Τομέας Μηχανολογίας ΕΠΑΛ δυσκολίες δημιουργία προσωπικής επιχείρησης Μηχανικός αυτοκινήτων

Μετάβαση Προετοιμασία διερεύνηση οργάνωση ατομικού σχεδίου δράσης για την ενήλικη ζωή για την ένταξη στην αγορά εργασίας διερεύνηση εκπαιδευτικού ρόλου επαγγελματικού ρόλου οργάνωση ατομικού σχεδίου δράσης δια βίου ατομική και επαγγελματική ανάπτυξη διερεύνηση αγοράς εργασίας

Ενδεικτικές δραστηριότητες - Μετάβαση ΣΤΟΧΟΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ ΜΕΤΑΒΑΣΗ Αναζήτηση Εργασίας Ψυχολογική μετάβαση : διαχείριση άγχους, στρες, άγχος εξετάσεων Πρακτική μετάβαση: ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (Careerealism) ΕΟΠΠΕΠ Αντιμετωπίζοντας την ανεργία ΕΟΠΠΕΠ Εργασία στην Ε.Ε. Οργάνωση αναζήτησης εργασίας (ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ) Αυτοπαρουσίαση Βιογραφικό Σημείωμα Συνέντευξη Συνοδευτική Επιστολή Μαθησιακές - επαγγελματικές εμπειρίες, Καριεροσκόπιο σ.58-62 Σύνταξη Βιογραφικού (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ) Συνέντευξη Επιλογής Προσωπικού (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ) Σύνταξη Συνοδευτικής Επιστολής (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ, Careerealism)

παράδειγμα Παπανικολάου Παναγιώτης Αντιγονιδών 111, Ν. Σμύρνη   Αντιγονιδών 111, Ν. Σμύρνη *******@yahoo.gr +30210 9234567 Εκπαίδευση και κατάρτιση 2007 Μεταπτυχιακό Διαχείρησης ΑΠΕ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 2006 Σεμινάριο για την ανακύκλωση διάρκειας 100 ωρών. 2005 Δίπλωμα Ηλ. Μηχανικού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. 2001 Αποφοίτηση από το 23ο Λύκειο Αθήνας. Εμπειρία 2009 – 2010 Εταιρία Τάδε ΑΕ: Υπεύθυνος διανομών 2007 – 2009 Εταιρία Κάποια ΑΕ: Οδηγός. 2005 – 2006 Δήμος Ηλιούπολης: τεχνική υποστήριξη εταιρείας (πρόγραμμα stage). Δεξιότητες Υπολογιστές: Γνώση Linux, Windows, OpenOffice, HTML. Ξένες γλώσσες: Αγγλικά (FCE Cambridge), Γερμανικά. Δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου Γ΄ κατηγορίας. παράδειγμα

ΣΤΟΧΟΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ Ενδιαφέροντα Αξίες Επαγγελματικά Ενδιαφέροντα: Πύλη Εφήβων(τεστ), Καριεροσκόπιο σ.42-44, Αξίες Επαγγελματικές Αξίες: Πύλη Εφήβων (τεστ) Καριεροσκόπιο σ.45 - 48 Δεξιότητες Καριεροσκόπιο σ.33-35, 36-37, 38 Ικανότητες Ατομικός Φάκελος (portfolio): Πύλη Εφήβων , Καριεροσκόπιο σ.14-16, 17-29 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Αναζήτηση Επαγγέλματα : Καριεροσκόπιο σ. 76 – 77, Πύλη Εφήβων Εκπαίδευση : Καριεροσκόπιο σ.78 – 79, Πλοηγός (Ελλάδα), Πλοτέας (Ευρώπη) Διασταύρωση Υπουργείο Παιδείας, ΕΟΠΠΕΠ, ΙΚΥ, ΚΕΣΥΠ, Διέξοδοι Ευκαιρίες σταδιοδρομίας: Καριεροσκόπιο σ.63 – 65 Εναλλακτικές Σταδιοδρομίας: Καριεροσκόπιο σ. 69 – 75 Δομές Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Συνθήκες Επαγγελματικά δικαιώματα : ΕΟΠΠΕΠ Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία : Napo, OSHA. ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Προσδοκίες Οι σημαντικοί άλλοι : Καριεροσκόπιο σ.49-51, 52 - 57 , Επιρροές Πύλη Εφήβων, Τεστ επαγγελματικών αποφάσεων Αξιολόγηση Διαδικασία Λήψης Απόφασης: Πρόγραμμα ΚΕΑΣΕΣ , σ.22 -26 Χρήση Κριτηρίων, Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 27-30 Επιλογή Επιλογή μιας εναλλακτικής Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 35 - 36 Ανασχεδιασμός Σταυροδρόμια Καριέρας σ.23 – 25 Ανάγκη αλλαγών, Πρόγραμμα ΚΕΑΕΣ , σ. 42 - 43 ΜΕΤΑΒΑΣΗ Αναζήτηση Εργασίας Ψυχολογική μετάβαση : διαχείριση άγχους, στρες, άγχος εξετάσεων Πρακτική μετάβαση: ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (Careerealism) ΕΟΠΠΕΠ Αντιμετωπίζοντας την ανεργία ΕΟΠΠΕΠ Εργασία στην Ε.Ε. Οργάνωση αναζήτησης εργασίας (ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ) Αυτοπαρουσίαση Βιογραφικό Σημείωμα Συνέντευξη Συνοδευτική Επιστολή Μαθησιακές - επαγγελματικές εμπειρίες, Καριεροσκόπιο σ.58-62 Σύνταξη Βιογραφικού (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ) Συνέντευξη Επιλογής Προσωπικού (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ) Σύνταξη Συνοδευτικής Επιστολής (Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ, Careerealism)

ΚΕΣΥΠ Λιβαδειάς ΚΕΣΥΠ Θήβας Ευχαριστώ για την προσοχή σας pbenekou@sch.gr ΚΕΣΥΠ Λιβαδειάς ΚΕΣΥΠ Θήβας Ρούμελης 3 2ος όροφος 22610 80772 mail@1kesyp.voi.sch.gr http://1kesyp.voi.sch.gr/portal Twitter: @kesyplivadias Skype: kesyp.livadias 22623 52140 mail@2kesyp.voi.sch.gr

Μαθητοκεντρική μεθοδολογία : πρακτικές οργάνωση ατομικού φακέλου εξέλιξης (portfolio) προσκλήσεις- επισκέψεις άλλων στην τάξη (π.χ. μεγαλύτερων μαθητών, άλλων εκπαιδευτικών, επαγγελματιών) επισκέψεις σε εργασιακούς χώρους υλοποίηση μικρών ερευνών πεδίου συνεντεύξεις από επαγγελματίες οργάνωση, διατήρηση και χρήση αρχείου εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης στο σχολείο/τάξη ανά ομάδα προσανατολισμού παρακολούθηση ταινιών και βίντεο καταιγισμός ιδεών

Μαθητοκεντρική μεθοδολογία : πρακτικές (2) συμπλήρωση ατομικών φύλλων ασκήσεων εργασία σε υποομάδες υλοποίηση ατομικών- ομαδικών εργασιών παίξιμο ρόλων παιχνίδια προσομοίωσης συζήτηση σε ζευγάρια αλληλοεκπαίδευση ασκήσεις επίδειξης αξιοποίηση του διαδικτύου για ενεργητική αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών κριτική μελέτη διεθνών/ευρωπαϊκών κανονισμών και συστημάτων διασφάλισης ποιότητας

Κλίμα προσωπικής ανάπτυξης ενεργούς μάθησης διευκολύνεται να αναπτύξει μια σχέση εμπιστοσύνης με τον/την εκπαιδευτικό η οποία σχέση από μόνη της μπορεί να καταστεί πηγή μάθησης και ανάπτυξης εμπλέκεται ενεργά στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται ικανός να συνδέει τα διαδραματιζόμενα στην εκπαιδευτική πράξη, με τις ατομικές του ανάγκες, ανησυχίες, προβληματισμούς αποκτά την δυνατότητα επιλογής και προσαρμογής των όσων λαμβάνουν χώρα στην τάξη με τις ιδιαίτερες ανάγκες- ικανότητες και ενδιαφέροντα εμπλέκεται δυναμικά και ενεργά στην υλοποίηση των στόχων που από κοινού με τον εκπαιδευτικό έχουν τεθεί αναγνωρίζεται ολιστικά σαν μια προσωπικότητα που σκέπτεται, αισθάνεται, και ενεργεί βιώνει ένα σύστημα αξιολόγησης που σκοπό δεν έχει να τον κατατάξει σε κλίμακα του καλού- κακού μαθητή αλλά ένα σύστημα που υπενθυμίζει τις ευθύνες του/ης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του τα οποία βρίσκονται σε δυναμική διαπραγμάτευση με το περιβάλλον του.