Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Κ Ε Σ Υ Π Α Λ Ι Μ Ο Υ ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ Δωδεκανήσου και Πάτμου 1 Άλιμος, τηλ: , Ρέππα Ειρήνη, Σύμβουλος Επαγγελματικής σταδιοδρομίας, Οικογενειακή θεραπεύτρια

2 Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή :
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : να γνωρίσει τον εαυτό του και τον κόσμο της εργασίας να αναπτύξει την προσωπικότητά του να καλλιεργήσει θετική αυτοαντίληψη να αποκτήσει αισιόδοξη στάση για τη ζωή να μάθει να παίρνει αποφάσεις

3 Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή :
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ βοηθά το μαθητή : να αντιλαμβάνεται ότι οι στερεοτυπικές αντιλήψεις ασκούν επίδραση στη συμπεριφορά και τις επιλογές τους να αναζητά και να αξιοποιεί πληροφορίες

4 Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ:
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ: να αναπτύσσει δεξιότητες χρήσιμες για την προσωπική και επαγγελματική ζωή να βρίσκει μόνος του λύσεις και να θέτει στόχους να γίνει υπεύθυνος να πιστεύει στην αναπτυξιακή και εξελικτική του πορεία

5 Οι γενικές αρχές του ΣΕΠ
Δεν είναι θεωρητικό μάθημα , δεν αξιολογείται Δεν δίνει έτοιμες λύσεις , δεν καθοδηγεί Βοηθά το μαθητή να πάρει την ευθύνη της ζωής του και των επιλογών του Δεν είναι «απομονωμένη» εκπαιδευτική διαδικασία, υποστηρίζεται και από άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, προγράμματα, εκδηλώσεις, ημερίδες, έρευνες, εκπαιδευτικές επισκέψεις Οι αρχές και οι στόχοι του ΣΕΠ διαχέονται σε όλα τα μαθήματα και σε γενικά σε όλο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

6 Οι γενικές αρχές του ΣΕΠ
Σε καμιά περίπτωση δεν σφραγίζει το παιδί με τον ένα ή τον άλλο χαρακτηρισμό. Αντιμετωπίζει το μέλλον του παιδιού με αισιοδοξία και δεν το καλεί να συμβιβαστεί ή να περιορίσει τις φιλοδοξίες του. Αντίθετα του δείχνει ευκαιρίες και το ενθαρρύνει να ‘χει προσδοκίες για τον εαυτό του.

7 ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΕΠ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

8 Σχεδιασμός παρούσας διαφάνειας ΚΕΣΥΠ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ -ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕΠ Σχεδιασμός παρούσας διαφάνειας ΚΕΣΥΠ ΠΕΙΡΑΙΑ

9 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ- ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΙΚΡΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ PORTFOLIO (Βλ. σχετικά στην ιστοσελίδα: « Portfolio-Καινοτόμες Εφαρμογές, Σταματοπούλου Ιωάννα» Δραστηριότητες

10 ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΟΥ ΕΠΙΛΕΓΩ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΕΚΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΟΥ-ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΩ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΘΑΙΝΩ- ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΑΙ

11 Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ Χαρακτηριστικά προσωπικότητας Οικογενειακή μου ιστορία
Τι θέλω Τι δεν θέλω Επιρροές. Είμαι εγώ ή οι άλλοι; Τι μπορώ Τι δεν μπορώ Τι είναι σημαντικό για μένα Τι μπορώ να βελτιώσω Τι χρειάζομαι (ανάγκες)

12 ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ: στην εργασία στην οικογένεια
στις σχέσεις με τους άλλους στην εκπαίδευση Πηγή: 1.ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΤΕΡΕΖΑ, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΟΕΔΒ 1997. 2.ΓΚΙΑΣΤΑΣ Ι., ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Ε., ΡΕΠΠΑ ΕΙΡ.,ΤΣΕΡΓΑΣ Ν. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΕΔΒ, Α΄ΕΚΔΟΣΗ 2006

13 Δεξιότητες ζωής ή Δεξιότητες κλειδιά
ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ: ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ :ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ,ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ , ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ :ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΥΠΟΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΓΕΝΙΚΑ

14 Δεξιότητες ζωής επικοινωνία(λόγος, ξένες γλώσσες, Η/Υ)
προσαρμοστικότητα ευελιξία λήψη απόφασης αναζήτηση και χρήση πληροφοριών συνεργασία,ομαδικότητα οργάνωση χρόνου,προγραμματισμός αυτοπαρουσίαση (βιογραφικό, συνέντευξη)

15 αποφασιστικότητα ανάληψη πρωτοβουλιών δια βίου εκπαίδευση θετική αντιμετώπιση των πραγμάτων πρακτικό πνεύμα ικανότητα επίλυσης προβλημάτων ικανότητα συνεργασίας με άτομα από διαφορετικές κουλτούρες φαντασία, δημιουργικότητα, εφευρετικότητα, καινοτομία

16 ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΓΝΩΣΕΙΣ -ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

17 ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΠΗΓΗ: "ΚΑΡΙΕΡΟΣΚΟΠΙΟ" ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΕΠ 2007

18 Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
δηλ. θεώρηση της σταδιοδρομίας από τη πλευρά της χειροτεχνίας και όχι απλώς από την πλευρά της διαχείρισης της σταδιοδρομίας. Η θεώρηση αυτή αφορά στη συμμετοχή, στην ενεργοποίηση και στην ενδυνάμωση της δημιουργικότητας της σταδιοδρομίας Μια τέτοια προσέγγιση εστιάζει στο πάντρεμα της δημιουργικότητας, της δεξιότητας και της πρακτικότητας ως βασικά στοιχεία για το κτίσιμο της σταδιοδρομίας.

19 Βήματα λήψης απόφασης Διερεύνηση προσωπικών στόχων - αναγκών (τι θέλω; Τι μου χρειάζεται;) Αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών Εξέταση πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων της κάθε λύσης Επιλογή Δράση Αξιολόγηση

20 Επιρροές (σημαντικοί άλλοι)
Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου). Αξιολογώ τα δυνατά και αδύνατα σημεία με σκοπό τη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων Δεξιότητες Ενδιαφέροντα Αξίες Προσωπικό στυλ Επιρροές (σημαντικοί άλλοι) Εμπειρίες ζωής-μαθησιακές-επαγγελματικές εμπειρίες

21 Δεξιότητες Είναι οι ικανότητες που μαθαίνονται και επηρεάζουν το πόσο καλά κάνουμε κάτι Μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες επαγγελματικές ή άλλες καθημερινές καταστάσεις

22 Ενδιαφέροντα Περιγράφουν τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει (π.χ. με τι είδους άτομα θέλουμε να συνεργαζόμαστε, τις συνθήκες εργασίας, τι είδους δραστηριότητες προτιμάμε…)

23 Αξίες Αφορούν στις πεποιθήσεις και στα συναισθήματα που κατευθύνουν τις πράξεις κάθε ατόμου Αντανακλούν ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς και αυτά που επιδιώκουμε μέσω της σταδιοδρομίας μας (π.χ. οικογένεια, χρήματα, επιτυχία…)

24 Προσωπικό Στυλ Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις καταστάσεις (π.χ. με συνέπεια, με ενθουσιασμό, με υπομονή, με ειλικρίνεια…)

25 ‘‘Σημαντικοί άλλοι’’ Οι Σημαντικοί Άλλοι είναι τα πρόσωπα που παίζουν ή έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας (π.χ. οικογένεια, φίλοι, δάσκαλοι, συνεργάτες…) και τα οποία μπορούν να μας προσφέρουν γνώσεις και υποστήριξη.

26 Εμπειρίες ζωής – Μαθησιακές-Επαγγελματικές εμπειρίες
Αναφέρονται σε εργασίες πλήρους απασχόλησης, εμπειρίες από την τυπική εκπαίδευση αλλά και σε οτιδήποτε μπορεί να έχουμε κάνει ή να έχουμε μάθει από οποιαδήποτε εθελοντική εργασία, εργασία μερικής απασχόλησης, χόμπι, αθλήματα, κτλ.

27 Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μου)
Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εκπαιδευτικό σύστημα - εκπαιδευτικές διέξοδοι Αγορά εργασίας

28 Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας
Εφόσον ανακαλύψαμε ποιοι είμαστε, τώρα είμαστε σε θέση να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε κοιτάζοντας μέσα μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μας βοηθήσουν να δούμε τις πιθανές εναλλακτικές επιλογές μας στον τομέα των σπουδών μας και στον επαγγελματικό τομέα.

29 Διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών
Αφού προσδιορίσουμε κάποιες πιθανές εναλλακτικές επιλογές, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτές. Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε με επιτυχία τις εναλλακτικές μας επιλογές, θα πρέπει να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτές Πληροφορίες για τα επαγγέλματα που έχουμε υπόψη, θα μπορέσουμε να βρούμε: Στο Διαδίκτυο Στα γραφεία ευρέσεως εργασίας Στα κέντρα σταδιοδρομίας Από βιβλία και αρχεία σε τοπικές βιβλιοθήκες Σε Σύμβουλοι εργασίας Από άτομα που κάνουν ή έχουν κάνει αυτή τη δουλειά

30 Εκπαιδευτικές Πληροφορίες-Θέματα που μπορούμε να εξετάσουμε:
Μετά το Λύκειο τι; Μαθήματα, χρόνος φοίτησης, εξετάσεις Προσόντα, διπλώματα, μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος Εκπαιδευτικές διέξοδοι (εισαγωγή σε τριτοβάθμια εκπαίδευση ή άλλη εξειδίκευση) Εργασιακές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση σπουδών

31 Διευθύνσεις φορέων στο διαδίκτυο σχετικών με την εκπαίδευση και την απασχόληση
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Δικτυακός τόπος για προσφορά και ζήτηση εργασίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ του ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ

32 ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ:
Η ΕΚΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ/ΝΕΕΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥ ΝΕΟΥΣ/ΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ


Κατέβασμα ppt "ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google