΄Ερευνα Δράσης (Action Research)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

΄Ερευνα Δράσης (Action Research) Τι είναι η έρευνα δράσης (ΕΔ); Σχεδιασμός και διεξαγωγή της ΕΔ Ο ρόλος του ερευνητή στην ΕΔ Δυσκολίες και επικρίσεις για την ΕΔ Αξία της ΕΔ Βοηθητικό κείμενο: το άρθρο των Αγγελόπουλου, Καραγιάννη και Φωκά για την ΕΔ

ΕΔ: Ορισμός των Carr & Kemmis Ως ΕΔ ορίζεται: Ένα σύνολο ενεργειών και δραστηριοτήτων διαφόρων φορέων: εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, ειδικών κλπ με σκοπό την ανάπτυξη ενός προγράμματος σπουδών, την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη, τη βελτίωση σχολικών προγραμμάτων (Car & Kemmis, 1988)

ΕΔ: ορισμός του Burns ΕΔ χαρακτηρίζεται η έρευνα εκείνη που επιχειρεί να αξιοποιήσει δεδομένα που έχουν βρεθεί ύστερα από σκόπιμη και συστηματική συνεργασία φορέων για τη λύση πρακτικών προβλημάτων σε μια συγκεκριμένη περιοχή με στόχο τη βελτίωση της

Συνοπτική Ιστορική αναδρομή Στόχος δεν είναι να προκύψει από τη διερεύνηση αυτή μια γενικευμένη γνώση αλλά να μελετηθεί το πρόβλημα στο συγκεκριμένο χώρο και να εξευρεθεί λύση Η ΕΔ θεωρεί τα άτομα που εργάζονται σε ένα φορέα ικανά και υπεύθυνα Βελτίωση και του ερευνητή και των καταστάσεων στις οποίες δρα

Ενδεικτικά Θέματα για ΕΔ Ο καταρτισμός ενός προγράμματος για τη διδασκαλία της νεοελ/κής γλώσσας σε παιδιά που χρησιμοποιούν την ελληνική ως 2η γλώσσα Η συστηματική διερεύνηση των προβλημάτων και της αποτελεσματικότητας μιας συγκεκριμένης μεθόδου Η διερεύνηση προβλημάτων που προκύοτυν από την εφαρμογή μιας διαδικασίας π.χ. Αξιολόγησης επίδοσης μαθητών, διδακτικού έργου, συνεργασίας δασκάλων – γονέων κλπ

ΕΔ: συνδέει τη θεωρία με την πράξη Δεν μπορεί να υπάρχει έρευνα χωρίς πρακτικές εφαρμογές και δεν μπορούν να γίνουν πρακτικές εφαρμογές χωρίς έρευνα αν αυτές διεκδικούν επιτυχία, διάρκεια και κυρίως επιστημονική αναγνώριση (Lewin)

Ιστορική αναδρομή Dewey: Learning by doing Lewin: - ο κοινωνικός ερευνητής δεν είναι αδιάφορος ή αντικειμενικός παρατηρητής - τα προβλήματα πρέπει να επισημαίνονται αλλά και να λύνονται - δυναμική της ομάδας Stenhouse: αμφισβήτηση παραδοσιακών μοντέλων προγραμμάτων Kemmis: ανάπτυξη θεωρητικού μοντέλου

Σχεδιασμός και διεξαγωγή Σαφής προσδιορισμός θέματος/προβλήματος Σαφή διατύπωση σκοπών της έρευνας Διερεύνηση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας Κοινή δράση των συμμετεχόντων Καταρτισμός σχεδίου δράσης Αξιοποίηση ερευνητικού υλικού

Αξιοποίηση του ερευνητικού υλικού Αποδελτίωση, ταξινόμηση, και αξιολόγηση με άλλους συνεργάτες του ή ειδικούς στην έρευνα Τα πορίσματα χρησιμεύουν ως ανατροφοδότηση (επόμενες φάσεις της έρευνας, επαναδιατύπωση προβλήματος κλπ) Πληροφορίες και παρατηρήσεις μαζεύουν όλοι οι συμ/ντες π.χ. μαθητές (τριγωνισμός αλλά και ενεργή συμμετοχή)

Ο ρόλος του ερευνητή στην ΕΔ Συμμετέχει ενεργά στην έρευνα (διδάσκει και ταυτόχρονα παρατηρεί/καταγράφει) Απλός παρατηρητής, συμμετέχει μόνο στις συζητήσεις 3 δυνατότητες 1) Εκπ/κός + ερευνητής 2) Ομάδα ερευνητών-εκπ/κών 3) Διευρυμένη ομάδα εκπ/κών, γονέων, μαθητών Ενεργός συμμετοχή ή εξωτερικός ερευνητής;

Βαθμίδες πρόσφορες για ΕΔ Σε όλες τις βαθμίδες Κυρίως πρωτοβάθμια (δημοτικό) Ο δάσκαλος είναι: - άμεσα υπεύθυνος για την τάξη - διδάσκει τα περισσότερα μαθήματα - μπορεί να εξασφαλίσει τη συναίνεση Στη δευτεροβάθμια τα πράγματα είναι πιο δύσκολα

Κατανομή του χρόνου Η διάρκεια της έρευνας και των επιμέρους δραστηριοτήτων πρέπει να προσδιοριστούν Μία ΕΔ δεν μπορεί να συνεχίζεται για μακρύ διάστημα Ανώτατο όριο το διδακτικό έτος Να μην τελειώνει πριν το τρίμηνο Όλα τα παραπάνω εξαρτώνται από το θέμα

Δυσκολίες κι επικρίσεις στην ΕΔ Τα αποτελέσματα ενδιαφέρουν μόνο τους φορείς της συγκεκριμένης τάξης ή σχολείου Ακόμα κι αν μπορούν να γενικευτούν είναι δύσκολο να εφαρμοστούν Η ΕΔ είναι χρονοβόρα και κουραστική (ο ερευνητής κουράζεται και σταματά) Είναι δύσκολη η συνεργασία με άλλα άτομα (π.χ. γονείς) μπορεί να Είναι δύσκολη η εποπτεία της όλης προσπάθειας από ειδικό

Η Αξία της ΕΔ Κρίνεται από το βαθμό που αντιμετωπίζει προβλήματα και βελτιώνει καταστάσεις: Οι γνώσεις που προκύπτουν παράγονται από τους συμμετέχοντες Συστηματική ενίσχυση κι ενθάρρυνση των εκπ/κων Απαιτεί συνεργασία = δημιουργία ζεστού κλίματος Συμβάλλει στην παραγωγή ιδεών που συνδέουν πρακτικά προβλήματα με ευρύτερα θέματα Συνεχής αυτοβελτίωση Είναι ευκολότερο τα άτομα να αλλάξουν ως μέλη μιας ομάδας παρά ως μεμονωμένα άτομα

Πρακτική εξάσκηση Αφού χωριστείτε σε ομάδες, σχεδιάστε μία έρευνα δράσης. Μπορεί να έχει σχέση με τις πρακτικές σας σε δημοτικά και νηπιαγωγεία της περιοχής….