ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΕΟ 42 ΤΟΜΟΣ Α ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο
Εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Οι ιδέες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας είναι κατά βάση πολύ απλές. Κάθε τμήμα της επιχείρησης έχει πελάτες, είτε εσωτερικούς είτε εξωτερικούς, και η ανάγκη ικανοποίησης των απαιτήσεών τους βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της ποιότητας Ο χρόνος κατά τον οποίο θα ληφθεί η απόφαση για την εισαγωγή κάποιου προγράμματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και για το πόσο χρόνο θα διαρκέσει.
Βήματα για την υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Δημιουργία ενός συμβουλίου ποιότητας Εκπαίδευση – επιμόρφωση της διοίκησης στις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Διενέργεια αναγνωριστικής επιθεώρησης για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης Διαρκής επικοινωνία με τους εργαζομένους και υλοποίηση συναφών προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
Συνέχεια…….. Ανάπτυξη ενός στρατηγικού σχεδίου ποιότητας και σταδιακή αναδιοργάνωση της επιχείρησης Δημιουργία ενός συστήματος αντιπροσωπευτικών δεικτών, μέτρησης και οριοθέτησης στόχων Δημιουργία κάποιων ομάδων βελτίωσης της ποιότητας Αναθεώρηση των συστημάτων αναγνώρισης, ανταπόδοσης και αξιολόγησης των προσπαθειών των εργαζομένων.
Συνέχεια……… Διαρκής επικοινωνία με τους εργαζομένους για την αποδοχή και υιοθέτηση του συνόλου της αναθεωρημένης δομής λειτουργίας του οργανισμού ή της επιχείρησης Πρωτοβουλίες για την επικοινωνία με το εξωτερικό περιβάλλον Διαρκής αξιολόγηση των επιμέρους αποτελεσμάτων και σύγκρισή τους με τους αντίστοιχους στόχους. Διαρκής ανασκόπηση και αναθεώρηση του συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
Πλεονεκτήματα της εφαρμογής της στρατηγικής Ολικής Ποιότητας Στη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων της επιχείρησης ή του οργανισμού Στην ικανοποίηση των πελατών Στην ικανοποίηση των εργαζομένων Στο μερίδιο της αγοράς Στον κύκλο των εργασιών Στο εσωτερικό και εξωτερικό, άμεσο και έμμεσο, κόστος της ποιότητας.
Η υποκίνηση των εργαζομένων προς τις ιδέες της Ολικής Ποιότητας Μπορεί να επιτευχθεί μέσω: Της οικοδόμησης ενός ομαδικού πνεύματος Της επικοινωνίας Της εκπαίδευσης και της προσωπικής ανάπτυξης Της ανατροφοδότησης των επιδόσεων Της αναγνώρισης των επιτευγμάτων Της παραδειγματικής συμπεριφοράς της ηγεσίας
Μοντέλα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Το Malcolm Baldridge θεσμοθετήθηκε το 1987 και πήρε το όνομά του από τον τότε υπουργό Εμπορίου της αμερικανικής κυβέρνησης
Τα κριτήρια που αξιολογούν οι επιχειρήσεις Ηγεσία Διαχείριση των πληροφοριών και ανάλυσή τους Στρατηγικός σχεδιασμός Διοίκηση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού Διαχείριση των διαδικασιών Επιχειρησιακά αποτελέσματα Προσανατολισμός στον πελάτη και ικανοποίηση των πελατών
Βραβεία Ποιότητας Το βραβείο Demingθεσμοθετήθηκε το 1951 από την Ένωση Ιαπώνων Επιστημόνων και Μηχανικών και πήρε το όνομά του από τον W. Edward Deming. H βασική διαφορά του σε σχέση με τα άλλα διεθνή βραβεία είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ένας μόνο νικητής, αλλά όλες οι επιχειρήσεις που πληρούν τα προκαθορισμένα κριτήρια, προκρίνονται
Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας Το Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας 1990 – 2000, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό οργανισμό για την Ποιότητα, καθώς και της κοινής θέλησής τους να προωθήσουν την ιδέα της ποιότητας στις επιχειρήσεις του ευρωπαϊκού χώρου.
Οι θεμελιακές αρχές του Ευρωπαϊκού Βραβείου Ποιότητας Εστίαση στον πελάτη Συνεργασία με τους προμηθευτές Ανάπτυξη και εμπλοκή του ανθρώπινου δυναμικού Οι διαδικασίες και τα δεδομένα Η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία Η ηγεσία και η συνέπεια του σκοπού Η δημόσια ευθύνη Ο προσανατολισμός στα αποτελέσματα