ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στον πλανήτη μας απαντώνται 92 χημικά στοιχεία ελεύθερα στο περιβάλλον. Από αυτά, 27 είναι απαραίτητα για τη σύσταση των οργανισμών. Χημικά στοιχεία όπως.
Advertisements

Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΤΩΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ Από οργανικά ανόργανα Από οργανικά ανόργανα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα (φυτά- ζώα έμβια όντα (λίθοι- μέταλλα.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΥΠΟ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ: ΒΕΡΒΕΡΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑΣ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Π. ΤΣΙΤΣΟΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ 39-40, 28 Μα ΐ ου 2015 Π.Παπαζαφείρη Βασικοί μηχανισμοί προσαρμογής Προσαρμογή σε μοριακό και γονιδιακό επίπεδο Επίπεδα ελέγχου.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Περιβαλλοντική Βιολογία Βιομόρια – Noυκλεϊκά οξέα & Υδατάνθρακες Περιβαλλοντική Βιολογία Βιομόρια – Noυκλεϊκά.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Περιορισμός της μικροβιακής αύξησης  Επιτυγχάνεται με δύο τρόπους:  Περιορισμό της μικροβιακής αύξησης  Θανάτωση των μικροβιακών κυττάρων  Αποστείρωση:
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Α ) Κύτταρο Β ) Δομές DNA - RNA Παρουσίαση Βιολογίας.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Κεφάλαιο 4ο: Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA
Πρωταθλητές στο κάπνισμα οι Έλληνες μαθητές.
Αντικείμενο και σημασία της Γενετικής:
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Γενετική μηχανική, ανασυνδυασμένο DNA, ΑΑΠ (PCR)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Β
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΚΡΟΜΟΡΙΑ ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
AIDS Σύνδρομο επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας
Η βιολογική εξέλιξη- O κόσμος του RNA
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Τα μόρια της ζωής.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Διατήρηση και μεταβίβαση της γενετικής πληροφορίας
ΚΥΤΤΑΡΟ: «Περιηγηση στο εσωτερικο του κυτταρου»
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Η θεμελιώδης μονάδα ζωής
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Κινητό: Επιπτώσεις στην υγεία.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Υδατάνθρακες: γλυκοί όπως η ζάχαρη και χρήσιμοι παντού, μόνοι
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Μάθημα 8ο, ΤΡΟΦΗ & ΤΡΟΦΙΜΑ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου Α. Δρίβας
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
ΝΟΥΚΛΕΪΚΑ ΟΞΕΑ.
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Παρατήρηση των χρωμοσωμάτων - καρυότυπος
ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λειτουργίες του γενετικού υλικού
ΗΛΕΚΤΡΟΦΟΡΗΣΗ.
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Υδατάνθρακες Ποιοι είναι οι βασικοί ρόλοι των υδατανθράκων;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ- ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ Ι Οι υδατάνθρακες είναι οργανικές ενώσεις που εκτός από άνθρακα αποτελούνται από υδρογόνο και οξυγόνο σε αναλογία 2:1. Ο γενικός μοριακός τους τύπος είναι: Cn(H2O)ν Θεωρούνται η κύρια πηγή ενέργειας για το κύτταρο. Οι ποιο σημαντικοί είναι: η γλυκόζη, το άμυλο και το γλυκογόνο. Κάποιοι υδατάνθρακες είναι δομικά συστατικά κυττάρων: η κυτταρίνη αποτελεί βασικό συστατικό του κυτταρικού τοιχώματος των φυτικών κυττάρων.

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ΙΙ Οι υδατάνθρακες διακρίνονται σε: μονοσακχαρίτες, δισακχαρίτες και πολυσακχαρίτες. Οι μονοσακχαρίτες διακρίνονται σε: τριόζες (3C), πεντόζες(5C) και εξόζες (6C). Από τους μονοσακχαρίτες οι ποιο διαδεδομένοι είναι: οι πεντόζες και οι εξόζες αποτελούν πηγή ενέργειας για τα κύτταρα και οι δεξυριβόζη/ ριβόζη (5C) συμμετέχουν στη σύνθεση των DNA και RNA. Οι μονοσακχαρίτες συμμετέχουν στη σύνθεση των δισακχαριτών και πολυσακχαριτών.

Είδη μονοσακχαριτών και η λειτουργία που αυτοί επιτελούν

Δισακχαρίτες Οι δισακχαρίτες προκύπτουν από τη συνένωση δυο μονοσακχαριτών. Οι σπουδαιότεροι είναι: Η μαλτόζηπροκύπτει από τη διάσπαση του αμύλου(πέψη). Η σακχαρόζη συστατικό των φρούτων(κύρια πηγή γλυκόζης). Λακτόζησάκχαρο του γάλακτος.

Πολυσακχαρίτες Ι Οι πολυσακχαρίτες προκύπτουν από τη συνένωση πολλών μορίων μονοσακχαριτών. Οι ποιο σπουδαίοι είναι: η κυτταρίνη το άμυλο γλυκογόνο. Οικοδομούνται από το ίδιο μονομερές (γλυκόζη), αλλά διαφέρουν στη μορφή, στο μέγεθος και στο βιολογικό ρόλο τους.

Πολυσακχαρίτες ΙΙ Η κυτταρίνη και το άμυλο συναντώνται στα φυτικά κύτταρα. Η κυτταρίνη  συστατικό του κυτταρικού τοιχώματος(δομικός πολυσακχαρίτης) Το άμυλο  αποταμιευτική ουσία. Το γλυκογόνο  υπάρχει στα ζωικά κύτταρα και στα κύτταρα των μυκήτων, ως αποταμιευτική ουσία.

Οι κυριότεροι πολυσακχαρίτες και η λειτουργία που επιτελούν

Video:Οι υδατάνθρακες στη διατροφή μας