Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
John Dewey
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η Πρακτική Στροφή στη Διδακτική Άσκηση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Μέθοδος Project Μάντω Βροντίση
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η διδακτική μέθοδος blended learning (συνδυαστική μάθηση), που στην ουσία είναι η τάση να χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία πολλές μέθοδοι παράδοσης του.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ

Τα κύρια χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευτή ενηλίκων; Είναι πηγή μάθησης. Βοηθά στον καθορισμό των μαθησιακών στόχων. Συμμετέχει στον εντοπισμό των μαθησιακών πηγών. Βοηθά στην επιλογή των μαθησιακών μεθόδων. Αναγνωρίζει οτι η υπευθυνότητα για τη μάθηση είναι ίση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου.

Οι πιο διαδεδομένοι όροι για τη λειτουργία και τον ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων είναι: 1.Δάσκαλος 2.Διευκολυντής της μάθησης 3.Εμψυχωτής

Ο δάσκαλος στην εκπαίδευση ενηλίκων «Οι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί πρέπει να πείσουν τον εαυτό τους ότι δεν είναι μόνο δάσκαλοι – κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί – δεν είναι μόνο ειδικοί της διδασκαλίας. Είμαστε πολιτικοί αγωνιστές, επειδή είμαστε δάσκαλοι. Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα πράγματα με σοβαρότητα και επιδεξιότητα, αλλά και να συμμετέχουμε, να αφιερωθούμε στον αγώνα για να νικηθεί η κοινωνική αδικία». (Freire, 2006, σελ. 185)

Από ένα παράδειγμα του Paulo Freire για τον ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων Κοίτα δάσκαλε, αν νομίζεις ότι ήρθες εδώ για να μας διδάξεις πως να κόψουμε το δέντρο, τότε δεν μας είσαι ιδιαίτερα χρήσιμος γιατί αυτό το ξέρουμε ήδη. Αυτό που χρειαζόμαστε να μάθουμε από σένα είναι αν θα είσαι μαζί μας όταν το δέντρο θα πέφτει.

Διευκολυντής της μάθησης Διευκόλυνση της μάθησης σημαίνει θέληση του εκπαιδευτή να απομακρυνθεί από τις τεχνικές και τις μεθόδους που είναι δασκαλοκεντρικές. Σημαίνει την αναζήτηση του τρόπου για τη δημιουργία ενσυναίσθησης αναφορικά με μια συγκεκριμένη μαθησιακή ανάγκη ενός εκπαιδευόμενου, την τροφοδότηση των εκπαιδευομένων περισσότερο με ερωτήματα από ότι με απαντήσεις και την έκθεση των εκπαιδευόμενων σε εμπειρίες με την ταυτόχρονη ενθάρρυνση για κριτικό στοχασμό.

Οι ενήλικοι μπορούν να διαχειριστούν τη μάθησή τους (Malcolm Knowles) Αυτοδιαχείριση της μάθησης σημαίνει ότι τα άτομα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών τους, για τον σχεδιασμό της μαθησιακής διαδικασίας, για τον εντοπισμό των πηγών μάθησης και προφανώς για την αξιολόγηση της μάθησής τους. Στο πλαίσιο αυτό ο εκπαιδευτής διευκολύνει τις προσπάθειες του εκπαιδευόμενου

Εμψυχωτής Η εμψύχωση δεν είναι ούτε οργάνωση μιας μαθησιακής δραστηριότητας ούτε διδασκαλία, αλλά περισσότερο είναι μια συμβουλευτική, καταλυτική δράση που εμπεριέχει τα στοιχεία της κινητοποίησης. Είναι η προσπάθεια από την πλευρά του εκπαιδευτή να ενεργοποιήσει τα μέλη της ομάδας των εκπαιδευόμενων να αποκτήσουν ενσυναίσθηση των μαθησιακών τους αναγκών ως ομάδα έτσι ώστε να προσδιορίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα μέσα για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες αυτές και τελικά να δράσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Από το βιβλίο Ηθική & Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ethics and Education for Adults) του Peter Jarvis Οι εκπαιδευτές ενηλίκων δεν μπορούν να ξεφύγουν από την ισχύ και την εξουσία της θέσης τους, και η έτσι η διδακτική πράξη που δεν αναγνωρίζει την προσωπικότητα του Άλλου στη σχέση μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης καταλήγει να γίνεται μια πράξη συμβολικής βίας και κατά συνέπεια είναι ηθικά αμφισβητήσιμη.

Οι αξίες ενός εκπαιδευτή ενηλίκων; Εκτιμά την εμπειρία του εκπαιδευόμενου. Μοιράζεται τις δικές του εμπειρίες. Ανταποκρίνεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. Δείχνει κατανόηση. Νοιάζεται για τους άλλους. Αποδέχεται τη διαφορετικότητα και βλέπει κάθε τι νέο ως ευκαιρία για απόκτηση νέων εμπειριών. Εκτιμά την ικανότητα των εκπαιδευομένων για αυτοδιαχείριση της μάθησης τους.

Επίλογος Η δουλειά του εκπαιδευτή ενηλίκων είναι να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις ομάδες, να ενθαρρύνει την διεπιστημονική προσεγγίση των θεμάτων που κάθε φορά εξετάζονται, να ενισχύει τον κριτικό στοχασμό, και ακόμη πιο ουσιαστικό είναι να βοηθά τις ομάδες και τα άτομα να επεξεργάζονται τις δικές τους ιδέες και αναλαμβάνουν δράση για αυτές