Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη Μανώλης Χαιρετάκης Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστήμιο Αθηνών Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
Επεξηγήσεις συντομογραφιών & αστερίσκων (*)Στα λοιπά περιλαμβάνονται το video, οι δορυφορικοί και οι άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί. (**) Κατά το έτος 2000 αναφέρεται ως Σκάϊ/Alpha Περιοχές κάλυψης έρευνας τηλεθέασης Nielsen Audience Measurement (πρώην ΑGB Nielsen Media Research) Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη από 1 Μαϊου 2000 έως 14 Σεπτεμβρίου 2008 Πανελλαδικά από 15 Σεπτεμβρίου 2008
Ετήσια μερίδια σταθμών 2000-2010, σε ποσοστά-Κοινό : Σύνολο-Ζώνη : Σύνολο ημέρας 2000 01 02 03 04 2005 06 07 08 09 2010 ΕΤ1(1) 6.4 5.5 5.9 5.2 4.2 4.0 3.8 3.4 2.9 ΕΤ2/ ΝΕΤ(2) 5.0 6.9 8.8 9.1 10.1 9.6 10.3 9.4 8.6 ΕΤ3(3) 1.4 1.2 1.5 1.7 2.1 2.4 2.7 3.5 (1)-(3) Δημόσια 12.0 10.7 12.4 14.1 16.1 15.4 16.5 17.1 16.6 15.0 Mega(4) 21.2 21.3 20.1 17.3 16.9 18.5 18.8 18.3 19.8 20.5 Ant1(5) 21.8 22.9 22.5 20.8 19.4 18.0 15.2 14.8 15.8 (4)+(5) 43.0 44.2 41.9 39.8 37.7 37.9 36.8 35.0 33.5 34.6 36.3 Star(6) 13.7 12.7 11.2 12.2 11.5 10.4 10.8 10.0 9,.8 Alpha(7) 15.8(**) 14.6 13.0 13.3 14.2 15.5 13.9 13.6 11.9 Alter(8) 3.2 10.2 8.9 11.1 10.6 Σκάϊ(9) - 3.9 4.4 (6)-(9) 33.2 30.5 33.3 35.9 36.0 34.8 38.9 37.3 36.7 (4)-(9) Ιδιωτικά 75.2 74.7 75.7 743.7 73.8 71.6 70.0 72.4 71.9 73.0 Λοιπά(*) 12.8 10.5 Σύνολο 100
Ο αριθμός των ΜΜΕ ανά εταιρεία/συγκρότημα-Ελλάδα 2010 Ο αριθμός των ΜΜΕ ανά εταιρεία/συγκρότημα-Ελλάδα 2010 Εφημ. Περιοδ. Ραδιόφ. TV Διαδίκτυο Σύνολο ΔΟΛ 3 9 1 5 19 Μπόμπ. 4 - Βαρδιν. 2 Τεγόπ. Αλαφ. 8 ΕΡΤ 28 11 23 63 Γ.Κουρής 6 Α.Κουρής Μ.Κουρής Γιανν. 7 Λαυρεντ. (συμμ.) Κοντομ. ΚΚΕ Λιβάνης Αττ.Εκδ. 10 32 Κυριακού 14 Κωστόπ. Λυμπέρης 21 34 Hach.-Rizz. 20 75 44 180
Η συγκέντρωση του αριθμού των ΜΜΕ-Ελλάδα 2010 Ο πρώτος 25.9% Οι δύο πρώτοι 39.9% Οι τρείς πρώτοι 53.1% Οι τέσσερεις πρώτοι 60.9% Οι πέντε πρώτοι 68.7%
Η διαφημιστική δαπάνη στα κύρια ΜΜΕ- 2000-2011 σε εκατομ. ευρώ (*) Εφημ. Περιοδ. Ραδιόφ. TV Σύνολο +/- % 2000 302,5 470,4(m) 70,5(m) 665,1 1508,5(m) - 01 255,3 532,2 70,8 661,0 1.519,3 +0.7 02 253,5(m) 604,0 87,7 712,6 1.657,8 +9.1 03 684,6 98,6 720,7 1.806,4 +9.0 04 352,9 803,5 115,6 771,1 2.043,1 +13.1 2005 407,4 886,3 113,9 784,7 2.192,3 +7.3 06 452,4 978,3 119,4 793,6 2.343,7 +6.9 07 499,7(M) 1.047,9 165,6 941,5(M) 2.654,7 +13.3 08 478,6 1.113,3(M) 215,0(M) 862,0 2.668,9(M) +0.5 09 441,7 889,8 166,2 714,8 2.212,5 -17.1 2010 434,1 746,0 124,2 583,2 1.887,5 -14.7 11 359.9 [2004] 580,0 [2002] 87,8 566,3(m) 1.594,0 [01-02] -15.5 (*) Πηγή :Media Services (m) : ελάχιστο (M): μέγιστο. Στα αναγραφόμενα ποσά δεν περιλαμβάνεται αμοιβή της διαφημιστικής εταιρείας και ο ΦΠΑ.
Ποσοστιαία (%) κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης ανά ΜΜΕ Εφημ. Περιοδ. Ραδιόφ. TV 2000 20.0% 31.2%(m) 4.7%(m) 44.1%(M) 01 16.8 36.0 4.7(m) 43.5 02 15.3(m) 36.4 5.3 43.0 03 16.7 37.9 5.5 39.9 04 17.3 39.3 5.7 37.7 2005 18.6 40.4 5.2 35.8 06 19.3 41.7(M) 5.1 33.9 07 18.8 39.5 6.2 35.5 08 17.9 8.0(M) 32.4 09 20.0 40.2 7.5 32.3 2010 23.0(M) 6.6 30.9(m) 11 22.6