Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Δρόμος αρετής και δύναμης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας (Λειτουργία των Πιστών)
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Μετάνοια - Εξομολόγηση
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 17/2/14 Θρησκευτικά ΘΕ6: Από την αρχή.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΜΑΘΗΤΗΣ : ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΕΡΚΟΥΛΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜ / ΝΙΑ : 6/3/15 ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ.
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
21. Η θεραπεία ενός παράλυτου στην Καπερναούμ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ 102ου ΨΑΛΜΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΜΕΛΗ: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΑΝΑΗ ΣΟΥΣΑΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ ΣΟΦΙΑ.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Β’1Π.Γ.Ε.Σ.Σ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β’
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 21 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΤΑ ΧΕΡΙΑ Τ’ ΑΔΕΙΑΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Μτ 5,3-12
Λογικο-Ενορατικές θεωρίες (Rational-Emotive Therapies) Albert Ellis
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Σηκώνω χεράκι μιλάω Μάθημα: Θρησκευτικά
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ησαΐας Ο προφήτης του Εμμανουηλ
Δόξα στον Θεό! Ωσαννά! ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Για το μάθημα των θρησκευτικών Παπαγεωργίου Δανάη Παπαδημητρίου Μελίνα
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος καθηγητής: κ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Τί γιορτάζουμε ;. Το Σάββατο αυτό είναι αφιερωμένο στην νεκρανάσταση του Λαζάρου, το θαύμα που έκανε ο Ιησούς λίγο πριν αναστηθεί ο ίδιος εκ νεκρών. Σε.
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Να ζητώ συγχώρεση και να συγχωρώ
Ο Θεοσ στην εντατικη Ψαλμός 22.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου Το τραπέζι της Ευχαριστίας Τμήμα: Γ1 Μαθήτριες: Αμπασχαρούν Μαριάμ Δρακουλάκου Γωγώ Ζώτου Ελισσάβετ Καρυώτη Βέρα Κατσαμπάνη Αντριάνα Πρωτονοταρίου Ελένη Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης

Σχολιασμός κειμένου Πηγές Περιεχόμενα: Σχολιασμός κειμένου Πηγές

Σχολιασμός κειμένου: Στο κείμενο «Το τραπέζι της Ευχαριστίας: Ενσωμάτωση με τον Χριστό και απελευθέρωση από το κακό», το οποίο αποτελεί έναν κατηχητικό λόγο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, εκδηλώνεται η γενικότερη στάση που έχει ο Θεός απέναντι στους πιστούς του.

Είναι σε όλους μας γνωστό από τα διδάγματα της Αγίας Γραφής, ότι ο Θεός είναι ο Πατέρας όλων των ανθρώπων, ο Πλάστης και ο Δημιουργός μας. Έτσι ως Πατέρας εκδηλώνει διαρκώς την αγάπη του προς τα παιδιά του, μέσω των πράξεών του. Στο κείμενο αυτό, παρουσιάζεται αυτή η πατρική, προστατευτική αλλά και καταδεκτική αντιμετώπιση των πιστών Του.

Ο Θεός δεν επιθυμεί και δεν επιδιώκει την τιμωρία των πιστών Του Ο Θεός δεν επιθυμεί και δεν επιδιώκει την τιμωρία των πιστών Του. Αντιθέτως, τους συγχωρεί και αναιρεί τις αμαρτίες τους αν εκείνοι έχουν μετανοήσει και θέλουν να αλλάξουν. Εκτιμά ακόμη και τις αγαθές και καλές προθέσεις των ανθρώπων, ασχέτως από την αδυναμία τους να τις πραγματοποιήσουν, καθώς ως άνθρωποι είμαστε αδύναμοι και συχνά κάνουμε λάθη. Ο Θεός δεν ζητά να είμαστε αλάνθαστοι, απλά να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και να επιθυμούμε να τα διορθωθούμε. Αν συμβεί αυτό, τότε θα υπάρχει πάντα θέση στο τραπέζι του για όλους τους πιστούς που το εφάρμοσαν και παρέμειναν πιστοί και αγνοί.

Οι πιστοί Του μπορεί να είναι «αργοπορημένοι», δηλαδή να μην μετάνιωσαν εγκαίρως για τις πράξεις τους ή να μην κατανόησαν την διδασκαλία και τον λόγο του Κυρίου όταν θα έπρεπε, όμως αυτό δεν τους απαγορεύει να είναι κοντά Του άμα το θελήσουν, διότι ο Κύριος δείχνει κατανόηση και αποδοχή στην ατελή φύση των ανθρώπων. Ο σκοπός δεν είναι να αποκλειστούν οι άνθρωποι από την ζωή κοντά Του - επίγεια και μετά θάνατον- και γι’ αυτό δεν τους στερεί την θέση τους δίπλα Του. Διατίθεται να τους καλωσορίσει, έστω και «αργοπορημένοι».

Αυτή η στάση του Θεού εκδηλώνεται με τα τραπέζια Ευχαριστίας, στα οποία οι χριστιανοί βρίσκονται εκεί όπου τους αρμόζει ανάλογα με την συμπεριφορά τους. Κάθε τραπέζι Ευχαριστίας συμβολίζει και την νίκη του Χριστού, της αιώνιας ζωής και επομένως του Θεού επί του Διαβόλου- επί του Άδη σύμφωνα με το κείμενο. Στην Αγία Τράπεζα δεν υπάρχει χώρος για θρήνους, στενοχώριες και συμφορές, καθώς υπερισχύει η χαρά της αθανασίας και της απαλλαγμένης από δαίμονες και βάσανα ζωής. Αφού κέρδισε η ζωή αντί του θανάτου, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και συλλογισμού των δεινών που μάστιζαν τους ανθρώπους.

Ως τελευταίες όμως σκέψεις αξίζει να αναρωτηθούμε το εξής: Αφού ο Θεός αποδέχεται όλους τους θνητούς και το δείχνει μέσω των τραπεζιών Ευχαριστίας με τα οποία συμβολίζεται όπως ήδη αναφέραμε η νίκη του Καλού έναντι του Κακού, τότε στην Δευτέρα Παρουσία γιατί θα αποκλειστούν όσοι πιστοί δεν θα έχουν την ευκαιρία να μετανοήσουν για τα αμαρτήματά τους και να διεκδικήσουν αυτήν την θέση κοντά στον Θεό; Επειδή, σίγουρα, κάποιοι από αυτούς που θα είναι «αργοπορημένοι» αλλά πραγματικά μετανοιωμένοι και καλοί άνθρωποι, λόγω του όρου αυτού δεν θα μπορούν να συγχωρεθούν και να έχουν την αιώνια ζωή που θα επιθυμούσαν. Αν ο Θεός θέλει να δώσει δεύτερες ή και περισσότερες ευκαιρίες στους πιστούς Του να αλλάξουν και να βελτιωθούν, τότε γιατί τους στερεί την μεγαλύτερη ευκαιρία απ’ όλες τις προηγούμενες, για να το επιτύχουν;

Κείμενα Γ Γυμνασίου Θεματική Ενότητα 5 Πηγές: Κείμενα Γ Γυμνασίου Θεματική Ενότητα 5

ΤΕΛΟΣ