Η κούνια του Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικογενειακή Φωτογραφία
Advertisements

Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Αλάτι χοντρό – αλάτι ψιλό
Όργανα- παραγωγή ρεύματος
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
HENRI MATISSE
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Μέτρηση μήκους.
Ο θάνατος του Μαρά.
Mανιερισμός ( ).
Amelie Amelie.
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Ιστορία Στην Αμερική πολύ πριν ανακαλυφθεί από τον Κολόμβο οι Ινδιάνοι χρησιμοποιούσαν τον καπνό και πίστευαν ότι έχει σπουδαίες φαρμακευτικές ιδιότητες.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Η χώρα που διάλεξα να σας παρουσιάσω είναι η Γαλλία.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
ΜΑθητησ: Αλεξανδρος Ντατσης Υπευθυνη καθηγητρια: Κωνσταντινα μαλαμου
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ-ΤΖΟΚΟΝΤΑ.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Ορφεασ.
Σταχτομαζώχτρες.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Αξιοθέατα της Ευρώπης Μαρία & Άννα-Μαρία.
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
Το κίνημα των Ναζαρηνών
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Ταγμα Αδελφων Ελασσονων Καπουτσινων
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κούνια του Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ

Η βιογραφία του: Ο Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ (γαλλ. Jean-Honoré Fragonard, 5 Απριλίου 1732, Γκρας - 22 Αυγούστου 1806, Παρίσι) ήταν Γάλλος ζωγράφος της εποχής του ροκοκό. Το 1752 κερδίζει το Βραβείο της Ρώμης και έτσι λαμβάνει μια βασιλική υποτροφία για να σπουδάσει στην Γαλλική Ακαδημία στη Ρώμη. Τα αισθησιακά και ερωτικά θέματα τα οποία ζωγράφιζε ο Φραγκονάρ μάγεψαν τους μεγαλοαστούς και τους αριστοκράτες και γρήγορα απέκτησε μεγάλη απήχηση στην Γαλλία. Κατά την διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης ονομάστηκε από την Εθνική Συνέλευση συντηρητής στο Μουσείο του Λούβρου, αλλά το 1805 όμως με διαταγή του αυτοκράτορα εκδιώκεται από το Λούβρο. Έναν χρόνο αργότερα πεθαίνει φτωχός. Οι πίνακες του κατακρίθηκαν πολύ κατά την διάρκεια της Γαλλικής Επανάσταση και κυρίως όσο κυριαρχούσε από το 1760 και μετά το κίνημα του νεοκλασικισμού. Πολύ αργότερα, στα τέλη του 19ου αιώνα ανακαλύφθηκε το ταλέντο του.

Η κούνια: Είναι ένα αντιπροσωπευτικό έργο με τέτοιες σκερτσόζικες διαστάσεις. Μία σύλληψη που αντανακλά και την κοινωνική νωχέλεια των ηθών της αστικής τάξης, με μια σειρά συμβολισμών που δεν είναι ορατοί με πρώτη ματιά. Εκ πρώτης όψεως, δεν είναι παρά ένας αθώος πίνακας μιας ευχάριστης στιγμής, αλλά οι λεπτομέρειες θα εξελιχθούν εντελώς διασκεδαστικότερα.

Ο ηλικιωμένος άνδρας στο άκρο δεξιό μες στα φυλλώματα, με πρόδηλη χαρά κουνάει την αγαπημένη του στην κούνια της. Η διαφορά ηλικίας, ολοφάνερη, το κενό που τους χωρίζει ίσως είναι η απόσταση ανάμεσα στη φρεσκάδα και την ωριμότητα, η κούνια που επιστρέφει αλλά με ετοιμότητα πετάει και πάλι μακριά υπογραμμίζει το άπιαστο όνειρο του μεσήλικα, τη ζωή που όλο πάει να την πιάσει και του φεύγει. Αν εμβαθύνει προσεκτικά κάποιος στα πόδια πίσω από τις φυλλωσιές, ένα μικρό σχεδόν αθέατο σκυλάκι γαυγίζει με νευρικότητα : Νιώθει πράγματα, αντιλαμβάνεται παραδοξότητες.

Στο άκρο αριστερό ελοχεύει ο νεαρός εραστής Στο άκρο αριστερό ελοχεύει ο νεαρός εραστής. Περιχαρής απολαμβάνει την καλύτερη θέα που θα μπορούσε να έχει θεατής έτσι όπως ο αγέρας φουσκώνει τα φουστάνια της μούσας του. Το πέταγμα του παπουτσιού της δείχνει την ελαφρότητα μιας απιστίας που βρίσκεται σε μετεωρισμό, σε εξέλιξη, με ολοφάνερο σημείο πτώσης του υποδήματος εκεί που η φύση οδηγεί τα πράγματα. Εκτός πια κι αν φύγει ψηλά, να βρει έναν  ερωτιδέα που τα πανθ΄ ορά για να τον συνετίσει να βουβαθεί, καθώς εκείνος συναρπάζεται ήδη από τα παιχνίδια και αποζητά ένοχη σιωπή (σσσσς! με το δάχτυλο στο στόμα…) απευθυνόμενος κυρίως στο σκυλάκι που μυρίστηκε παρεκτροπές

Η πλέον απίθανη λεπτομέρεια είναι δύο ακόμη παρατηρητές ερωτιδείς καθισμένοι πάνω σε ένα δελφίνι σύμβολο αυτοθυσίας, εκφραστή των βουλήσεων της ερωτικής Αφροδίτης, μέσα στο νερό ως σύμβολο της πηγής της ζωής, μας κοιτά με τα μεγάλα του μάτια και τα παχιά του χείλια εντελώς αθώα, σε μια ευρύτατη συνωμοσία. Τώρα πώς κατάφερε ο Φραγκονάρ να δέσει σε μία και μόνη σκηνή τις θάλασσες, τις απιστίες και τόσα πρόσωπα είναι από μόνο του θαυμαστό.

Μια ακόμη λεπτομέρεια άξια λόγου θα ήταν η εξής : Όταν ο βαρώνος Saint Julien παρήγγειλε τον πίνακα, είχε το δύσκολο αξίωμα του Φοροεισπράκτορα της Εκκλησίας (ο πλήρης τίτλος ήταν “Receiver of the general goods offered by the clergy”). Αξίωσε λοιπόν στη θέση του ηλικιωμένου κυρίου να ζωγραφιστεί προσβλητικά σχεδόν ένας καρδινάλιος για να ξεφύγει το θέμα σε εντελώς άλλα υπονοούμενα: Για τη σχέση εκκλησίας και πιστών, για τις ελεημοσύνες και την αντίληψή τους από την κοινωνία, και πάει λέγοντας. Ευτυχώς ο Φραγκονάρ αυτοπεριορίστηκε και διατήρησε τα μηνύματα στην Ροκοκό χαλαρότητα της Γαλλικής αριστοκρατίας του 18ου αιώνα, εμάς δε ως ευγενικούς ηδονοθήρες

Ροκοκό: Με τον όρο Ροκοκό αναφερόμαστε στην τεχνοτροπία που διαδέχθηκε το μπαρόκ και αναπτύχθηκε στις αρχές του18ου αιώνα, κυρίως στη Γαλλία. Ως καλλιτεχνικό ρεύμα, εκδηλώθηκε κατά κύριο λόγο στη ζωγραφική, τη διακόσμηση και την αρχιτεκτονική. Το ύφος του ροκοκό εμφανίστηκε στη Γαλλία περίπου το 1710 και διαδόθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη - κυρίως στη Γερμανία, την Ιταλία και την Αυστρία, κατά τη διάρκεια των επόμενων δεκαετιών. Η καθιέρωσή του συνέπεσε χρονικά με την βασιλεία του Λουδοβίκου ΙΕ΄ καθώς και με μία γενικευμένη αντίδραση στο αυστηρό ύφος της μπαρόκ αισθητικής. Το τέλος του ροκοκό τοποθετείται περίπου στη δεκαετία του 1760 όταν σταδιακά αντικαθίσταται ως κυρίαρχη καλλιτεχνική τάση από το ρεύμα του νεοκλασικισμού. Κύριοι εκφραστές του ροκοκό ήταν ο Αντουάν Βαττώ (1684-1721), του οποίου η ζωγραφική του απεικόνιζε τα οράματά του για μία ζωή χωρίς δυσκολίες και καθημερινές ανάγκες, ο Φρανσουά Μπουσέ (1703-1770), ο Ζαν Νατιέ (1685-1766) και ο Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ (1732-1866).