Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ Ασκούνη Αναστασία Γ

2 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Αρχικά, η εκκλησιαστική τέχνη αναπτύχθηκε ενιαία σε όλη τη Μεσόγειο. Με τις επιδρομές γοτθικών φύλων όμως, από τον 5ο μ.Χ. αιώνα και μετά, άλλαξαν πολιτιστικά τη Δυτική Ευρώπη. Αν και οι κατακτητές εκχριστιανίστηκαν, δεν είχαν δική τους αρχιτεκτονική, ζωγραφική ή γλυπτική. Γι’ αυτό στους μεσαιωνικούς ναούς, στη ζωγραφική και στη γλυπτική τους, εμφανίζεται μίμηση της παράδοσης με προσθήκες και αλλαγές.

3 Καθεδρικός Ναός Ντάραμ
ΡΟΜΑΝΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Ο ρομανικός ρυθμός γεννήθηκε στη Γαλλία περίπου το 1000 μ.Χ. και εξαπλώθηκε σε όλη τη Δυτική Ευρώπη. Είναι συνήθως μεγάλη τρίκλιτη βασιλική με μακρύ εγκάρσιο κλίτος στα ανατολικά. Εκεί όπου υπάρχει η αψίδα του Ιερού, ο ρομανικός ρυθμός έχει πολλές μικρότερες αψίδες που αποτελούν παρεκκλήσια. Ο τρούλος έχει πολυγωνική ή πυραμιδοειδή κατάληξη. Καθεδρικός Ναός Ντάραμ

4 ΓΟΤΘΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Το 12ο αιώνα δημιουργήθηκε στη Γαλλία ο γοτθικός ρυθμός. Κράτησαν μόνο τον πέτρινο σκελετό από το ρομανικό ρυθμό και μετέτρεψαν τις στρογγυλές του αψίδες σε αιχμηρές. Στη θέση των τοίχων μπήκαν μεγάλα παράθυρα με βιτρώ. Οι ναοί έγιναν εντυπωσιακοί εσωτερικά και εξωτερικά. Ο θόλος είναι ψηλότερος και το κτίριο δίνει την εντύπωση ότι υψώνεται προς τα επάνω. Στα γλυπτά και στις εικόνες οι μορφές βελτιώνονται ως προς την κίνηση. Παναγία των Παρισίων

5 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΝ 15ο ΚΑΙ 16ο ΑΙΩΝΑ
Φτάνοντας το 15ο μ.Χ. αι. η τέχνη επιστρέφει στην παράδοση της αρχαιότητας. Αναβιώνουν αρχαίοι ρυθμοί και στοιχεία. Κυριαρχεί ο νατουραλισμός, που χαρακτήριζε την ελληνιστική αλλά και την εκκλησιαστική τέχνη των εννέα πρώτων αιώνων. Το κάθε άγαλμα ή εικόνα δεν είναι μόνο σύμβολο, αλλά μορφή με συναισθήματα που πρέπει να εκφραστούν. Σκοπός των καλλιτεχνών είναι να πείσουν τον θεατή με συγκεκριμένες αντιλήψεις και ζωγραφικές κινήσεις ότι απέναντί του έχει μια αυτόνομη πραγματικότητα και όχι μια εικόνα. Το 16ο μ. Χ. .αι. η ακμή της Αναγέννησης κυριαρχεί πλήρως στην Ιταλία.

6 ΤΕΛΟΣ Πηγές:


Κατέβασμα ppt "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google