Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος:2016-2017 Θρησκευτικά
Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

2 Αρχιτεκτονική στην Δύση
Oι επιδρομές γοτθικών φύλων, από τον 5ο μ.Χ. αιώνα και μετά, άλλαξαν πολιτιστικά τη Δυτική Ευρώπη. Οι κατακτητές εκχριστιανίστηκαν σταδιακά, αλλά δεν είχαν δική τους αρχιτεκτονική, ζωγραφική, γλυπτική. Για το λόγο αυτό στους μεσαιωνικούς ναούς, στη ζωγραφική και στη γλυπτική τους, εμφανίζεται μίμηση της παράδοσης με προσθήκες και αλλαγές.

3 Μεσαίωνας: Γοτθική Αρχιτεκτονική
Η αρχιτεκτονική αποτέλεσε το κυριότερο εκφραστικό μέσο της γοτθικής τέχνης και με καταγωγή από τη Γαλλία, εμφανίζεται την περίοδο και ταυτίστηκε σχεδόν με την οικοδόμηση καθεδρικών ναών. Θεωρείται πως η πρώτη κατασκευή που ενσωματώνει το χαρακτηριστικό ύφος της γοτθικής αρχιτεκτονικής είναι το αββαείο του Αγίου Διονυσίου στο Saint-Denis. Ανάμεσα στα κύρια χαρακτηριστικά της γοτθικής αρχιτεκτονικής μπορούμε να αναφέρουμε: τις κάθετες δομικές γραμμές, την έντονη "γραμμικότητα" των κτιρίων τα ογκώδη μεγέθη και ειδικότερα σε ότι αφορά το ύψος των οικοδομημάτων τα περίτεχνα και λεπτομερή διακοσμητικά στοιχεία που κυριαρχούν Η γοτθική αρχιτεκτονική εκφράζεται με ιδιαίτερη λεπτότητα στη σχεδίαση και μεγάλη διάθεση για την περαιτέρω διακόσμηση των κτισμάτων προσδίδοντας το αίσθημα της ανάτασης και της μεγαλοπρέπειας. Τα πιο αντιπροσωπευτικά γοτθικά οικοδομήματα είναι: καθεδρικοί ναοί, ανάκτορα Γεγονός συνδεδεμένο με το είδος της πολιτιστικής ζωής της εποχής, που έχει ως επίκεντρο την Εκκλησία και το Παλάτι. Σύμβολα του γοτθικού αρχιτεκτονικού σχεδίου αποτελούν οι: αιχμηρές κυκλικές αψίδες σύνθετοι κίονες θόλοι και παράθυρα μεγάλων διαστάσεων, συχνά διακοσμημένων με υαλουργήματα. Στο εσωτερικό των ναών, δεσπόζουν διακοσμήσεις που αφηγούνται τμήματα της Βίβλου. Οι γοτθικοί καθεδρικοί ναοί αντιπροσωπεύουν ένα είδος μικρόκοσμου και το επιβλητικό αρχιτεκτονικό ύφος εξυπηρετεί στην μετάδοση του θρησκευτικού μηνύματος της μεγαλοσύνης του Θεού σε αντιδιαστολή με την ταπεινότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

4 Άγιος Διονύσης (Saint-Denis)
Παναγία των Παρισίων

5 Αναγεννησιακή Αρχιτεκτονική
Κύρια χαρακτηριστικά ήταν: Οι μαθηματικές αναλογίες Η καθαρότητα στις γεωμετρικές μορφές η αποθέωση της προσωπικότητας έντονο το στοιχείο της διακόσμησης, με θέματα από την αρχαιότητα, σε τοιχογραφίες που κοσμούν τις προσόψεις και το εσωτερικό . Ο ύψους 136 μέτρων τρούλος του θεωρούμενου ως μεγαλοπρεπέστερου ναού της Χριστιανοσύνης, του Αγίου Πέτρου της Ρώμης στον λόφο του Βατικανού, δεν οικοδομήθηκε από απλούς μεσαιωνικούς αρχιμάστορες αλλά από συνειδητούς αναγεννησιακούς καλλιτέχνες

6 Μπαρόκ Αρχιτεκτονική Ο όρος μπαρόκ χρησιμοποιήθηκε για την τέχνη μόλις στον 19ο αιώνα για να αποδώσει ένα κοινό στην αρχιτεκτονική στιλ του 17ου και 18ου αιώνα. Είχε εμφανιστεί και πάλι στην Ιταλία, αλλά στη Ρώμη και όχι στη Φλωρεντία αυτή τη φορά. Αναπτύχθηκε ως έκφραση τόσο της επανευρεθείσας δύναμης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, εκφράζοντας το ρεύμα του νέου Καθολικισμού μετά τις περιπέτειες της Μεταρρύθμισης, όσο και των αναγκών της απολυταρχίας, που έπρεπε να εντυπωσιάσει υπηκόους και αντιπάλους Ως τυπικά χαρακτηριστικά της μπαρόκ αρχιτεκτονικής μπορούμε να αναφέρουμε: δραματική χρήση του φωτισμού με έντονες αντιθέσεις υπερβολική χρήση διακοσμητικών στοιχείων συμπεριλαμβανομένων και μεμονωμένων γλυπτών στο εξωτερικό μεγάλης κλίμακας διακοσμητικές αναπαραστάσεις στις οροφές των κτιρίων έντονη σύνδεση της αρχιτεκτονικής με τη ζωγραφική χρήση τεχνικών οπτικής "απάτης" (trompe l'oeil) Σημαντικά δείγματα μπαρόκ αρχιτεκτονικής έχουμε εκτός από την Ιταλία, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η κεντρική Γερμανία και η Ρωσία.

7 Ροκοκό Το Ροκοκό έδωσε στην διακόσμηση μια νέα πνοή και την έκανε πιο λεπτή και ευχάριστη με την χρήση φυσικών διακοσμητικών στοιχείων, όπως τα άνθη και τα φύλλα ,δεν θεωρήθηκε κατάλληλο για ορισμένα κτίρια δημόσια ή θρησκευτικά. Αντίθετα, τόσο στη Γαλλία όσο και στο εξωτερικό, είχε μεγάλη διάδοση στη διακόσμηση των ιδιωτικών κατοικιών, ιδιαίτερα των εσωτερικών χώρων. Οι λείες επιφάνειες ζωντανεύουν με λεπτά ανάγλυφα χωρίσματα, που πλαισιώνουν συχνά πίνακες ή καθρέπτες. Η σημασία που δίνει το Ροκοκό στο καθαρό φως και όχι στις φωτοσκιάσεις, οδηγεί στην προτίμηση για τους λεπτούς αλλά φωτεινούς τόνους παστέλ, για τα γυαλιστερά υλικά, εκτός από τα μέταλλα και τις πολύτιμες πέτρες, για λάκκες, καθρέπτες και μετάξια, που αντανακλούν το φως.

8 Νεοκλασικισμός Πολωνία- Μερλίνι Παρίσι- Κονστάν ντ'Ιβρύ
Η αρχιτεκτονική, η κυριότερη τέχνη της νεοκλασικής περιόδου, αντιτάσσει στην πλαστικότητα του μπαρόκ, την απλότητα των όγκων και της διακοσμήσεως, τη σκοπιμότητα των κατασκευών, των σεβασμό της φύσεως των χρησιμοποιημένων υλικών, αρχές που αποτελούν προϋποθέσεις και βασικούς όρους της έννοιας του «ωραίου». Αυτές, μαζί με τις καθαρές μορφές, τους αναγκαίους όγκους, τις αρμονικές αναλογίες, μπορούν, να δημιουργήσουν άπειρες παραλλαγές. Πολωνία- Μερλίνι Παρίσι- Κονστάν ντ'Ιβρύ


Κατέβασμα ppt "Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google