Αρχαία Κόρινθος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Τα μνημεία μας μιλούν για το παρελθόν το παρόν το μέλλον
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Αρχαιολογοι.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Αναδρομή στην Ιστορία της Α΄Λυκείου. Αρχαία Ελλάδα Σπουδαίοι πολιτισμοί, όπως οι Αιγύπτιοι, οι Φοίνικες, οι Εβραίοι, οι Χετταίοι και οι Βαβυλώνιοι, μέχρι.
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
Η Αρχαϊκή Εποχή.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Αρχαϊκή Τέχνη.
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
ΚΥΠΡΟΣ ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ. Η Κύπρος βρίσκεται στο ανατολικό άκρο της Μεσογείου, πολύ κοντά στην Τουρκία, το Ισραήλ, τη Συρία και την.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
Θέρμο Αιτολωακαρνανίας Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΜΑΘΟΥΝΤΑ Μαρίνος Νεοκλέους Νικόλας Γερολέμου Χριστόφορος Πολυστυπιώτης.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
Ερέχθειον.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
ΠΛΑΚΑ.
Διαδρομή Πάφος - Λεμεσός
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Πρόταση τριήμερης εκδρομής
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχαία Κόρινθος

Μύθοι Αρχαίας Κορίνθου Ο φημισμένος μύθος της Κορίνθου, ήταν αυτός του Βελλεροφών, του μεγάλου ήρωα που σκότωσε την Χίμαιρα Η ιστορία της Μήδειας και του Ιάσονα

Ιστορία Αρχαίας Κορίνθου Η αρχαία Κόρινθος ήταν σημαντική πόλη-κράτος της αρχαίας Ελλάδας Συνόρευε με τη Σικυώνα στα δυτικά, με τους Μεγαρείς στα ανατολικά, με τους Αργείους στα νοτιοδυτικά και με τους Επιδαύριους στα νότια Αποτελούσε το σημαντικότερο εμπορικό κόμβο του αρχαίου κόσμου, μέχρι να απειληθεί από την Αθήνα.

Ιστορία Αρχαίας Κορίνθου Η αρχαία Κόρινθος κατοικήθηκε ήδη από τα νεολιθικά χρόνια (6500-3250 π.Χ.). Η μεγάλη όμως ακμή της αρχίζει από τον 8ο π.Χ. αιώνα, όταν αναδείχθηκε σε ηγέτιδα δύναμη του ελληνικού κόσμου, πρωτοστατώντας στην ίδρυση ελληνικών αποικιών στη δυτική Μεσόγειο, όπως οι Συρακούσες.

Ιστορία Αρχαίας Κορίνθου Ο Κύψελος, (657 - 627 π.Χ.): Ήταν ο πρώτος τύραννος της Κορίνθου και κυβέρνησε την πόλη  ευνοώντας τις κατώτερες τάξεις και φερόμενος σκληρά προς τους αριστοκράτες. Περίανδρος, (627 - 585 π.Χ.): - Κυβέρνησε αυταρχικά, περισσότερο από σαράντα χρόνια. - Υποστήριξε τις τέχνες, κατασκεύασε διάφορα κτίρια και προσκάλεσε ποιητές, και γνωστούς συγγραφείς όπως ο Αρίων και ο Αίσωπος - Κατασκεύασε τη Δίολκο - Ένας από τους Επτά Σοφούς της αρχαιότητας

Περσικοί πόλεμοι (490-479 π.Χ.) η Κόρινθος εξελέγη ως το κέντρο της Ελληνικής Συμμαχίας πήρε μέρος στη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.) με σαράντα πλοία υπό την αρχηγία του Αδείμαντου Έλαβε επίσης μέρος στην μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.) με πέντε χιλιάδες βαριά οπλισμένους άνδρες και στην ναυμαχία της Μυκάλης Το 429 π.Χ. , η Κόρινθος ηττήθηκε από τους Αθηναίους

Ελληνιστικά χρόνια Η Κόρινθος δεν έλαβε μέρος στον πόλεμο εναντίον του Φιλίππου της Μακεδονίας. Ήταν εδώ όπου ο Μέγας Αλέξανδρος συνάντησε τον κυνικό φιλόσοφο Διογένη. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους ο Αλέξανδρος ρώτησε τον φιλόσοφο "Τι χάρη θες να σου κάνω;" και ο Διογένης με λογοπαίγνιο απαντά: "Αποσκότισόν με" δηλαδή "Σταμάτα να μου κρύβεις τον ήλιο’’. Μόλις το άκουσε αυτό ο Αλέξανδρος είπε το περίφημο: "Εάν δεν ήμουν Αλέξανδρος, θα ήθελα να ήμουν Διογένης". Η πόλη καταστράφηκε από τον Ρωμαίο στρατηγό Λεύκιο Μόμμιο το 146 π.Χ.

Η Ρωμαϊκή περίοδος Η πόλη επανοικίζεται το 44 π.Χ., αναπτύσσεται και πάλι και το 51-52 μ.Χ. δέχεται την επίσκεψη του Αποστόλου Παύλου. Το κέντρο της οργανώνεται νότια του ναού του Απόλλωνα και περιλαμβάνει καταστήματα, μικρούς ναούς, κρήνες, λουτρό και άλλα δημόσια κτήρια. Το 267 μ.Χ., με την εισβολή των Ερούλων, αρχίζει η παρακμή της πόλης, η οποία ωστόσο επιζεί, παρά τις επανειλημμένες καταστροφές και εισβολές, μέχρι την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους το 1822.

Αρχαιολογική έρευνα Περιορισμένη σε έκταση και αποτελέσματα έρευνα έγινε κατά τα έτη 1892 και 1906 από τον Α. Σκιά με δαπάνες της Αρχαιολογικής Εταιρείας. Συστηματικές ανασκαφές στην περιοχή που συνεχίζονται έως σήμερα, άρχισαν το 1896 από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, που έφεραν στο φως την αγορά, ναούς, κρήνες, καταστήματα, στοές, λουτρά.

Χάρτης αρχαίας Κορίνθου

Δωρικός ναός του Απόλλωνα Ο ναός του Απόλλωνα: είναι αρχαϊκός ναός  χτισμένος με μονολιθικούς δωρικούς κίονες. Από τους 40 που υπήρχαν, σήμερα σώζονται μόνο 7 όρθιοι σε περίοπτη θέση πάνω από τα ερείπια της αρχαίας αγοράς. Ο ναός χτίστηκε το 530 π.Χ. περίπου. Για να στηριχθεί η οροφή υπήρχαν και εσωτερικοί κίονες κατά μήκος του αρκετά μεγάλου σε μέγεθος σηκού, που ήταν χωρισμένος σε δύο δωμάτια και επίσης σε πρόναο και οπισθόδομο που είχαν στην πρόσοψή τους ανά δύο κίονες ανάμεσα σε παραστάδες.

Μουσείο αρχαίας Κορίνθου Το μουσείο χτίστηκε το 1931-2 από τον αρχιτέκτονα W.Stuart Thompson και επεκτάθηκε στα ανατολικά το 1950.  Περιέχει συλλογές προϊ-στορικών ευρημάτων, ποικίλα  αντικείμενα κατασκευασμένα μεταξύ της γεωμετρικής και της ελληνιστικής  περιόδου, Ρω-μαϊκά και βυζαντινά ευρήματα, αντικείμενα από τις ανασκαφές στο Ασκληπιείο της Κορίνθου  καθώς και μια συλλογή γλυπτών και επιγραφών.

Αγγεία - κρατήρες Αμφορέας γεωμετρικής περιόδου (11ος-9ος αι. π.Χ.) με απλή διακόσμηση:  τρεις γραμμές διατρέχουν το αγγείο στο πάνω και κάτω μέρος του. Ο ερυθρόμορφος ρυθμός, που αποτέλεσε το βασικό τρόπο διακόσμησης αγγείων κατά την Κλασική περίοδο, βασίστηκε στην ακριβώς αντίστροφη τεχνική από αυτή του μελανόμορφου ρυθμού. Εδώ οι μορφές αφήνονταν στο χρώμα του πηλού και η υπόλοιπη επιφάνεια του αγγείου καλυπτόταν με μαύρο γάνωμα (μια στρώση λεπτόκοκκου σιδηρούχου πηλού). Κρατήρας 5ου αι. π.Χ.

Συλλογή αγγείων Κορινθιακά αγγεία με αποθέτη, 450-410 π.Χ. Γυάλινη τεφροδόχος, 2ος αι. π.Χ. Αντιπροσωπευτικά αγγεία της ύστερης κορινθια- κής περιόδου με πινάκιο 500 π.Χ. με 450 π.Χ. Γυάλινα πινάκια και λυχνάρια 2ος -3ος  αιώνας μ.Χ.

Σημαντικότερα εκθέματα του Μουσείου Σημαντικότερα εκθέματα του Μουσείου Σφίγγα: Θεωρούνταν φύλακας που προστάτευε αρχαίους χώρους, κυρίως αιγυπτιακούς, ελληνικούς και ρωμαϊκούς. Σύμφωνα με τον Ησίοδο ήταν κόρη της Χίμαιρας και του Όρθρου ή κατά άλλους του Τυφώνος και της Έχιδνας. Αναπαρίσταται ως φτερωτό λιοντάρι με κεφάλι γυναίκας (εν αντιθέσει με τη Σφίγγα της Αιγύπτου, που δεν έχει φτερά) ή ως γυναίκα με πέλματα και στήθη λιονταριού , ουρά ερπετού και φτερά πτηνού. Το όνομά της προέρχεται από το ρήμα σφίγγω.

Ψηφιδωτά Μωσαϊκό πάτωμα με ρωμαϊκό ψηφιδωτό, διακοσμημένο με το κεφάλι του Διονύσου, από έπαυλη 2ος αιώνας μ.Χ. Ρωμαϊκό ψηφιδωτό από έπαυλη 2ος  αιώνας μ.Χ. που απεικονίζει νεαρό βοσκό που παίζει τη φλογέρα του

Αγάλματα Αγάλματα βαρβάρων σκλάβων, μεγαλύτερα του φυσικού μεγέθους, 2ος αιώνας μ.Χ. . Αποτελούσαν τους κίονες που στήριζαν την οροφή της «Πρόσοψης των Αιχμαλώτων», δηλαδή μιας διώροφης στοάς δυτικά των Προπυλαίων.

Αγάλματα Μαρμάρινο άγαλμα νεαρού Ρωμαίου, πιθανότατα Μαρμάρινο άγαλμα νεαρού Ρωμαίου, πιθανότατα του Λούσσιου Καίσαρα, γιου του Αυγούστου, χρονολογημένο στα τέλη του 1ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ. Μιμείται ένα πρωτότυπο παρόμοιο ελληνικό έργο του 4ου αι. π.Χ.

Βυζαντινά εκθέματα Βυζαντινό επισμαλτωμένο πιάτο. Διακοσμείται από μια απεικόνιση του Διγενή Ακρίτα και μιας πριγκήπισσας και χρονολογείται από τον 12ο αι. μ.Χ. Πολύχρωμα αγγεία από την Κων/λη, 1100 με 1200 μ.Χ.

Δίδυμοι κούροι αρχαίας Τενέας Αναπαριστούν δύο άνδρες ηλικίας 35 ετών περίπου, που τάφηκαν ταυτόχρονα σε κοινό όρυγμα, αφού ενταφιάστηκαν πρώτα σε δίδυμες, πώρινες Σαρκοφάγους. Τα δύο αυτά αγάλματα, που τοποθετήθηκαν από τους οικείους των ανδρών ή από την ίδια την πόλη πάνω από τους τάφους, προορίζονταν για να διαιωνίσουν τη μνήμη τους (αποτελούσαν ένα παρόδιο επιτύμβιο σύνταγμα). Χρονολογούνται στα 530 π.Χ.

Καλή περιήγηση… Χωρίς φασαρία… Σεβόμενοι το χώρο… Παρακολουθώντας με προσοχή τα εκθέματα, γιατί έπεται… συζήτηση πάνω σε ό,τι θα δείτε!!!