ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ-ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Το νέο Twinspace Η συνεργατική πλατφόρμα του etwinning, εργαλείο για την κοινωνική δικτύωση την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και τη διαχείριση ενός έργου.
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
ο Σύστημα Ψηφιακής Διαδραστικής Ξενάγησης σε ανοικτούς χώρους Το Xenagos city είναι ένα ισχυρό εργαλείο που αναβαθμίζει την αξία του Ασύρματου δικτύου.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Socrates Comenius 1 Συνάντηση στο Βέλγιο – Antwerp 23 – 27 November Τίτλος προγράμματος: ¨Χρήση και εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης¨
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΟΜΑΔΑ:ΦΑΝ ΦΑΤΑΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΦΡΟΣΣΩ ΔΙΣΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΤΣΟΛΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΥΠ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:ΤΡΑΨΙΩ ΤΗ ΑΘΗΝΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑΟΥΣΑΣ.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
Η φωτεινή πλευρά του Διαδικτύου Γρηγόρης Δερεκενάρης.
Για ποιόν λόγο χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή; Εργασίες 27% Διασκέδαση 50% Επικοινωνία 15% Ενημέρωση 8%
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Βιολογία Γυμνασίου.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Που και πως ψάχνουμε.
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔIΚΤYΟΥ
… μια προσπάθεια των μαθητών της Στ΄ τάξης του 1ου Δ.Σ. Φιλύρου
Πληροφορίες στον Παγκόσμιος Ιστός
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα θετικά του διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔιΚΤυΟΥ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ-ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ Κωνσταντίνος Καραγεωργιάδης Παναγιώτης Ρόκος Στάθης Βούζας

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Στις μέρες μας το ιντερνετ είναι ένα πολύ χρήσιμο μέσο ενημέρωσης και μάθησης. Μέσα σε λίγα μόνο λεπτά, με μερικά κλικ, με τη βοήθεια του υπολογιστή έχουμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε βιβλία, άρθρα, να περιηγηθούμε εικονικά στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, να παρακολουθήσουμε ιστορικά οπτικοακουστικά αρχεία. Είναι μια τεράστια πηγή γνώσης. Ποτέ άλλοτε τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν είχαν πρόσβαση σε τόσο μεγάλο όγκο πληροφορίας. Οι πληροφορίες που λάμβανε ένας άνθρωπος του 18ου αιώνα σε όλη του τη ζωή, τις λαμβάνει τώρα ένας νέος σε μία εβδομάδα.

Ναι μεν αλλά Δεν είναι όμως όλα ρόδινα: Το Διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους χρήστες του να συνδιαμορφώσουν το περιεχόμενό του. Παραγωγός της διαδικτυακής πληροφορίας μπορεί να είναι κάποιος επιστήμονας, αλλά και κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του «επιστήμονα» δίχως όμως να έχει την απαιτούμενη γνώση. Επομένως οι πληροφορίες στο Διαδίκτυο ενδέχεται να μην είναι πάντα ακριβείς. Τα παιδιά πλέον ανατρέχουν στο Διαδίκτυο για να αντλήσουν υλικό, όχι μόνο για τις εργασίες τους αλλά και για να βρουν απαντήσεις ακόμη και στις πιο απλοϊκές απορίες τους. Αρκεί απλά να το «googlάρουν» - όπως χαρακτηριστικά λένε - και θα έχουν μπροστά τους εκατομμύρια εναλλακτικές σελίδες, τις οποίες τείνουν να εμπιστεύονται. Κάποιες από αυτές τις σελίδες όμως είναι τελείως σκουπίδια και δεν ελέγχονται και από κανένα για αυτά που γράφουν.

Έρευνα στο σχολείο Από σχετική έρευνα που κάναμε για να μετρήσουμε τον τρόπο που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως μέσο πληροφόρησης οι μαθητές του σχολείου μας είχαμε τις ακόλουθες μετρήσεις σε δείγμα 200 παιδιών

Παρατηρήσεις Παρατηρούμε ότι το ιντερνετ είναι το βασικό μέσο ενημέρωσης σε μεγάλο ποσοστό 63% και ότι σε ποσοστό 80% οι μαθητές αντλούν πληροφορίες από το ιντερνετ για εργασίες τους ή κάτι που τους ενδιαφέρει. Όμως στην πλειοψηφία τους οι μαθητές δεν ελέγχουν αν αυτό που βρήκαν είναι και αξιόπιστο (πότε δημοσιεύτηκε, ποιος είναι αυτός που το αναφέρει), δεν το διασταυρώνουν με άλλες πηγές (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, άλλες ιστοσελίδες) και τέλος δεν κάνουν αναφορά στην πηγή της πληροφορίας που χρησιμοποιούν (π.χ. σε μια εργασία) Είναι επομένως σημαντικό να δώσουμε κάποιες συμβουλές ορθής διαχείρισης της διαδικτυακής πληροφορίας

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Έχε υπόψη σου ότι ο απλός χρήστης διαμορφώνει το διαδικτυακό περιεχόμενο. Σκέψου ότι οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει ένα blog ή ένα φόρουμ όπου θα γράφει ότι πιστεύει αυτός ότι είναι σωστό. Είναι όμως όντως σωστό; Βρες αξιόπιστες σελίδες που σου έχουν προτείνει οι δικοί σου ή από το σχολείο και προτίμησε αυτές ως πηγές για τις εργασίες σου. Μην ξεχάσεις να τις προσθέσεις στα aγαπημένα για να μπορείς να τις ξαναβρείς. Χρησιμοποίησε περισσότερες από μία ιστοσελίδες/πηγές όταν αναζητάς πληροφορίες για κάποιο θέμα. Αν δεν είσαι βέβαιος/η για την αξιοπιστία μιας διαδικτυακής πληροφορίας ζήτα βοήθεια από τους γονείς ή κάποιον εκπαιδευτικό.

Μάθηση και Internet Η επίσκεψη μας στο AIT (athens information technology) όπου παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση με θέμα δημιουργικό internet και έξυπνη μάθηση αποτέλεσε αφορμή για να προβληματιστούμε πώς το internet μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικό στην εκπαίδευσή μας

Που μαθαίνουμε ; Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι στην εποχή μας μόνο το 10% της μάθησης είναι “επίσημη” (από σχολεία – πανεπιστήμια) ενώ το 90% είναι “ανεπίσημη” ( μέσω internet-κοινωνικών δικτύων, από φίλους, από βιβλία ή e-books, από εκπαίδευση στη δουλειά μας κ.ο.κ.) .

Ο ρόλος της εκπαίδευσης Αυτό κάθε άλλο παρά μειώνει το ρόλο της οργανωμένης εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, πανεπιστήμιο) γιατί εκεί ο νέος παίρνει τις θεμελιώδεις βάσεις, μαθαίνει να σκέφτεται και μαθαίνει να … μαθαίνει Όμως πρέπει και η εκπαίδευση να προσαρμοστεί σε ένα κόσμο όπου οι νέοι εγγράφονται κατά εκατομμύρια σε χώρους όπως το Myspace, το Facebook, το Twitter, γράφουν και διατηρούν weblogs, διαμοιράζουν φωτογραφίες μέσω Flickr, συμμετέχουν σε τρισδιάστατους κόσμους όπως είναι το Second Life. Πρέπει να προετοιμάσει τα παιδιά για τον κόσμο που αυτά θα γνωρίσουν και όχι για τον κόσμο που γνώρισε η προηγούμενη γενιά

Η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση σύμφωνα με έρευνες έχει πολύ θετικά αποτελέσματα: Οι νέοι εκπαιδευόμενοι γίνονται πιο δημιουργικοί. Διεγείρεται περισσότερο το ενδιαφέρον τους αφού στον αγαπημένο τους ψηφιακό χώρο μαθαίνουν πιο ευχάριστα. Επίσης νιώθουν ότι συμμετέχουν πιο ενεργά στη διαδικασία απόκτησης και παραγωγής της γνώσης, μαθαίνουν να συνεργάζονται πιο ουσιαστικά τόσο με τους εκπαιδευτές τους όσο και με τους συμμαθητές τους και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους. Οι αδύνατοι μαθητές κινητοποιούνται περισσότερο Οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό ποικίλων μορφών (video, εικόνες, διαδραστικές εφαρμογές) που τους είναι πιο ελκυστικό από το κλασσικό βιβλίο Χρειάζονται όμως κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες και σαφώς καθορισμένοι στόχοι μάθησης

Παραδείγματα Η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κοινωνικά δίκτυα για να μορφώσει με κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία (εκπαιδευτικό λογισμικό) τους νέους ή να δημιουργήσει ομάδες εργασίας μέσα από αυτά Το πανεπιστήμιο Harvard παραδίδει με επιτυχία μαθήματα για δικηγόρους μέσω ενός διαδικτυακού ηλεκτρονικού παιχνιδιού του SECOND LIFE

Ηλεκτρονική Μάθηση εξ’ αποστάσεως Βασικά χαρακτηριστικά: Περιβάλλον Χρήστη ικανό για uploading και downloading του εκπαιδευτικού υλικού Δυνατότητα Αποστόλης και λήψης e-mail Διεξαγωγή και βαθμολόγηση διαγωνισμάτων Πρόσθετα χαρακτηριστικά Δυνατότητα συζήτησης online (chat rooms) Κοινή χρήση αρχείων (file sharing) Πίνακες ανακοινώσεων (bulletin boards) Προχωρημένα χαρακτηριστικά Διδασκαλία με εικόνα και ήχο (απαιτείται μεγάλη ταχύτητα σύνδεσης στο ιντερνετ) Δυνατότητα διδάσκοντος να ελέγχει το υλικό που κάθε μαθητής χρησιμοποιεί για το μάθημα Δυνατότητα τηλεδιάσκεψης

Χρήσιμες ιστοσελίδες για πληροφόρηση Wikipedia (http://www.wikipedia.org) Η Βικιπαίδεια είναι ελεύθερη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια. Όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέα άρθρα ή να βελτιώσουν και να διορθώσουν εκείνα που ήδη υπάρχουν. Live Pedia (http://www.livepedia.gr) Η LivePedia.gr είναι ελληνική ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια. Οποιοσδήποτε μπορεί να την αξιοποιήσει χωρίς κανενός είδους υποχρέωση (αντίτιμο). Είναι συλλογικό έργο, δηλαδή, βασίζεται στους επισκέπτες και τα μέλη της οι οποίοι μπορούν να προσθέσουν νέα, δικά τους λήμματα, ή να επεκτείνουν αυτά που ήδη υπάρχουν. Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας (http://www.nlg.gr) Αναπτύσσει και διατηρεί την εθνική συλλογή, η οποία περιλαμβάνει υλικό που παράγεται στην Ελλάδα καθώς και υλικό που παράγεται στο εξωτερικό, αλλά συνδέεται ή έχει συνάφεια με τους ανθρώπους, τη χώρα, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό της Ελλάδας σε οποιαδήποτε γλώσσα και μορφή και αν βρίσκεται. Αξίζει να δείτε την ψηφιακή συλλογή εφημερίδων που περιλαμβάνει έντυπα από το 1917!