Σχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών
Σπίτι της ποιότητας
Σπίτι της ποιότητας (συνέχεια) Τα τι, ή οι «απαιτήσεις του πελάτη», είναι οι παράγοντες ανταγωνισμού, τους οποίους οι πελάτες θεωρούν σημαντικούς. Η σχετική τους σπουδαιότητα βαθμολογείται, στην παρούσα περίπτωση από το 1 έως το 10, όπου η ένδειξη «ακριβής» έχει τον υψηλότερο βαθμό. Η βαθμολογία σε σχέση με τον ανταγωνισμό δείχνει τη σχετική απόδοση του προϊόντος, στην παρούσα περίπτωση από 1 έως 5. Μαζί σημειώνονται και οι αποδόσεις δύο ανταγωνιστικών προϊόντων. Τα πώς, ή τα «χαρακτηριστικά σχεδιασμού» του προϊόντος, είναι οι διάφορες «διαστάσεις» του σχεδιασμού οι οποίες θα μετατρέψουν τις απαιτήσεις του πελάτη σε λειτουργικά χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Η κεντρική μήτρα (ή μήτρα σχέσεων) αντιπροσωπεύει μια όψη των συσχετίσεων μεταξύ των τι και των πώς. Αυτό συνήθως βασίζεται σε εκτιμήσεις της ομάδας σχεδιασμού. Τα σύμβολα δείχνουν τη δύναμη της σχέσης, για παράδειγμα, η σχέση μεταξύ της δυνατότητας απομακρυσμένης σύνδεσης στο σύστημα και της συμβατότητας του προϊόντος με το ενδοδίκτυο (intranet) είναι ισχυρή. Όλες οι σχέσεις μελετώνται, αλλά σε πολλές περιπτώσεις δεν υφίσταται καμία, και το κελί της μήτρας είναι κενό. Το πλαίσιο στο κάτω μέρος της μήτρας είναι μια τεχνική αξιολόγηση του προϊόντος. Περιέχει την απόλυτη σπουδαιότητα του κάθε χαρακτηριστικού σχεδιασμού. (Για παράδειγμα, το χαρακτηριστικό σχεδιασμού «διασύνδεση» έχει σχετική σπουδαιότητα ίση με (9 x 5) + (1 x 9) = 54). Αυτό επίσης μεταφράζεται σε μια ιεραρχημένη σχετική σπουδαιότητα. Επιπρόσθετα, ο βαθμός τεχνικής δυσκολίας στην επίτευξη υψηλών επιπέδων απόδοσης σε κάθε ένα χαρακτηριστικό σχεδιασμού σημειώνεται με ένα βαθμό στην κλίμακα από 1 έως 5. Στην τριγωνική «οροφή» της «οικίας» συγκεντρώνεται κάθε πληροφορία που έχει η ομάδα για τις συσχετίσεις (θετικές ή αρνητικές) μεταξύ των διαφόρων χαρακτηριστικών σχεδιασμού.