ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ECVET workshop - 23/10/2012 ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) “ Ο ΟΑΕΔ ως φορέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ηλεκτρονικός-Μηχανικός(Η/Υ)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Ο τομέας της Πληροφορικής
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ «Παρουσίαση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ Ξάνθης»
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΕΚ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 – Σελ. 1 Η Τρέχουσα Εμπειρία της Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Ελλάδα. Στοιχεία Βιωσιμότητας και Ανταποδοτικότητας.
ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Σ.Ε.Κ.).
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
{ Εκπαίδευση στην Εργασία Ο Θεσμός της Μαθητείας & της Πρακτικής Άσκησης Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016 [1] ΆΛΛΗΛΟΝnet Webinars Κυριάκος Κωσταρέλος ΆΛΛΗΛΟΝnet.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
Στόχος παρουσίασης ΚΛΑΔΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΝΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να εντάξει τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην αγορά εργασίας μέσω εξειδικευμένης μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαθητές με συγκεκριμένες σοβαρές παθήσεις έχουν πρόσβαρη στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω του 5% Μαθητές με συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό προφορική εξέταση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις (3699 άρθρο 4 )

Ίδρυση ΣΕΚ Ε.Α. για μαθητές με σοβαρές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες(αποφοίτους ΕΕΕΕΚ) για μετά την γυμνασιακή εκπαίδευση έμεινε στα χαρτιά του νόμου 4186/2013

Οι απόφοιτη των ΕΛ έχουν δικαίωμα πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων και εφόσον ανήκουν στην κατηγορία του 5% έχουν ελεύθερη πρόσβαση Οι απόφοιτοι των ΕΕΛ έχουν δικαίωμα πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μόνο μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων

Μετά το τέλος της Δ/Βάθμιας εκπαίδευσης τι ?

Η πλειονότητα των αποφοίτων ΕΕΕΕΚ φοιτά σε κέντρα ημέρας ιδιωτικού δικαίου και σε δομές του Υπουργείου Υγείας Οι απόφοιτοι ΕΕΛ σε σχολές του ΟΑΕΔ και σε ΙΕΚ

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προσωπικές προτιμήσεις των μαθητών για συγκεκριμένη επαγγελματική σταδιοδρομία. Κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες και αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να οργανώσει την εκπαίδευση των μαθητών με ΕΕΑ σε ποιο οργανωμένο επίπεδο που να ξεφεύγει από τα όρια της τυπικής εκπαίδευσης

Πάγιο αίτημα των γονέων ΑμΕΑ για Συνεχή Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση των παιδιών τους . Κατοχυρωμένο δικαίωμα για όλους τους πολίτες.

ΙΕΚ Ο θεσμός των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ξεκίνησε με την ψήφιση του Νόμου 2009/14-2-1992 και τα πρώτα ΙΕΚ λειτούργησαν από το Σεπτέμβριο του 1992 με διάφορες ειδικότητες.

Το 2013 τα ΙΕΚ αναδιοργανώθηκαν ριζικά με το Νόμο 4186/17-9-2013 Με τις διατάξεις του νέου νόμου ανασυγκροτήθηκαν τομείς και ειδικότητες με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και τα προγράμματα σπουδών αναδιαμορφώθηκαν

Κύριος σκοπός των ΙΕΚ είναι η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, στην οποία συμπεριλαμβάνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν βασικές επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες σε ειδικότητες με προοπτική την επαγγελματική ένταξη και επανένταξη, την επαγγελματική κινητικότητα και κυρίως την καλύτερη διαχείριση και ανέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας, μέσω της εργασιακής και προσωπικής ανάπτυξης

τα ΙΕΚ έχουν ως στόχο Να εξασφαλίσουν στους καταρτιζόμενους τα κατάλληλα εφόδια(ανάλογα με την επιλεγόμενη ειδικότητα) μέσω της παροχής επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών γνώσεων. Να παρέχουν τη δυνατότητα ανάπτυξης αντίστοιχων με την ειδικότητα επαγγελματικών δεξιοτήτων. Να διευκολύνουν την εργασιακή αποκατάσταση στην κοινωνία Να εξασφαλίσουν την αναγκαία προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της παραγωγικής διαδικασίας.

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο τα ΙΕΚ εντάσσονται στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση παρέχοντας επίσημη αλλά αδιαβάθμητη κατάρτιση σε αποφοίτους λυκείου. Η λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ τα τελευταία χρόνια εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας με βασική αρμοδιότητα τη διαμόρφωση και εποπτεία του εκπαιδευτικού του πλαισίου

ΙΕΚ Μαθητεία σε πραγματικούς χώρους εργασίας. Εποπτεία της πρακτικής άσκησης στους εργασιακούς χώρους. Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε φορείς, επιχειρήσεις, μουσεία κτλ. Ημερίδες συμβουλευτικής και σταδιοδρομίας. Δράσεις ένταξης ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων αξιολόγησης και διασφάλισης ποιότητας

ΙΕΚ και μαθητές με Ε.Ε.Α Στα ΙΕΚ μαζί με τον υπόλοιπο αριθμό των σπουδαστών φοιτούν και αρκετοί σπουδαστές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες . Οι σπουδαστές αυτοί προσκομίζουν γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ ή Ιατροαπαιδαγωγικού Κέντρου και χρήζουν της αντίστοιχης αντιμετώπισης τόσο σε θέματα εκπαιδευτικής πρακτικής όσο και σε θέματα αξιολόγησης

Συγκεκριμένα η παραπάνω κατηγορία των σπουδαστών εξετάζεται προφορικά σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 3699/2008 (Α΄-199) άρθρο 4 παρ. στ΄ που ισχύει για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης προφορικά εξετάζονται οι μαθητές με κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67%, μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα και αυτοί που πάσχουν από σπαστικότητα, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΚΕΠΑ. Τέλος προφορικά εξετάζονται οι τυφλοί μαθητές και οι έχοντες προβλήματα όρασης με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80% με σχετική βεβαίωση από ΚΕΠΑ

ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Το 2013 με το νόμο 4186(άρθρο 23 παρ.3) δόθηκε η δυνατότητα ίδρυσης, για πρώτη φορά, δημοσίων ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής. Αρχικά ιδρύθηκαν το ΙΕΚ Ε.Α. Αττικής με έδρα την Αγ. Παρασκευή, και το ΙΕΚ Ε.Α. Θεσσαλονίκης με έδρα την Πυλαία- Χορτιάτη(αρ.πρωτ.3691/7-4-2014/Β΄-945 ΚΥΑ)

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΙΕΚ Ε.Α. Τεχνικός χειριστής Η/Υ και τηλεφωνικών κέντρων, παροχής πληροφοριών και εξυπηρέτησης πελατών αποκλειστικά για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης Απομαγνητοφωνητής συνομιλιών- πρακτικών(άτομα με προβλήματα όρασης). Βοηθός Φυσικοθεραπείας (άτομα με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής).

Ξεναγός σε μουσεία και αρχαιολογικούς – πολιτιστικούς χώρους (άτομα με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής) Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα /Web designer-developper/video games) (άτομα με προβλήματα ακοής).

Πριν την ίδρυση των ΙΕΚ Ε Πριν την ίδρυση των ΙΕΚ Ε.Α, την περίοδο 2003-2012, υπό την εποπτεία του ΙΕΚ Ν. Σμύρνης λειτουργούσε στις εγκαταστάσεις του ΚΕΑΤ στην Καλλιθέα η ειδικότητα «Τειρεσίας - Άτομα με προβλήματα όρασης χειριστές τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πελατών». Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο αποφοίτησαν πλέον των 100 ατόμων με προβλήματα όρασης, εκ των οποίων ένας μεγάλος αριθμός έχει ήδη απορροφηθεί από την αγορά εργασίας.

Με νεώτερη απόφαση ιδρύθηκαν δύο ακόμη ΙΕΚ Ε Με νεώτερη απόφαση ιδρύθηκαν δύο ακόμη ΙΕΚ Ε.Α στο Βόλο και τις Σέρρες, τα οποία όμως δεν λειτούργησαν μέχρι σήμερα (αρ. πρωτ. Κ1/5082/14-1-2015/ Β΄-89 ΚΥΑ).

Τα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων του ΙΕΚ Ε Τα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων του ΙΕΚ Ε.Α ως προς τις ειδικότητες «Βοηθών Φυσικοθεραπείας » και «Τεχνικών Εφαρμογών Πληροφορικής» είναι όμοια με αυτά των υπόλοιπων ΙΕΚ. Η δυνατότητα όμως που προσφέρεται στο ΙΕΚ Ε.Α, ως προς τη διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι ότι εκτός των εκπαιδευτών της ειδικότητας διατίθεται επιπλέον ο αναγκαίος αριθμός διερμηνέων της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας καθώς και εκπαιδευτών με εξειδίκευση στην κινητικότητα των τυφλών.