κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Advertisements

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Βιώσιμη Ανάπτυξη.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 1η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 1η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 3η
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Κεφάλαιο 5 Καθαρή παρούσα αξία και άλλα επενδυτικά κριτήρια Αρχές
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση άυλων παγίων στοιχείων
Διοικητική των επιχειρήσεων
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
11-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
4-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΝΑΛΑΓΕΣ ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Λογιστικές Διαδικασίες για την κατάρτιση ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
Εισαγωγή 1/2 Η δημιουργία συμμαχιών για πολλές αεροπορικές εταιρίες κρίνεται απαραίτητη για να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να εισέλθουν.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Η Στρατηγική των επιχειρήσεων.
Στρατηγική Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Διεθνές ΗΕ
Προγραμματισμός Δράσης Επιχείρησης.
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Κεφάλαιο 13 Μορφές Εισόδου McGraw-Hill/Irwin
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Β΄ ΜΕΡΟΣ Εναλλακτικές μέθοδοι υλοποίησης των στρατηγικών
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 2
Μεταγράφημα παρουσίασης:

κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση

Μαθησιακά αποτελέσματα Προσδιορίζετε τις μεθόδους με τις οποίες μπορούν να εφαρμοστούν οι στρατηγικές: οργανική ανάπτυξη, συγχωνεύσεις και εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Χρησιμοποιείτε τρία κριτήρια επιτυχίας για την αξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών: την καταλληλότητα, την αποδεκτότητα και τη δυνατότητα επίτευξης. Χρησιμοποιείτε μία γκάμα διαφορετικών τεχνικών για την αξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών.

Σχήμα 9.1 Μέθοδοι στρατηγικής αξιολόγησης

Τι είναι η στρατηγική μέθοδος; Η στρατηγική μέθοδος είναι τα μέσα για την υλοποίηση μίας στρατηγικής Οργανική ανάπτυξη Συγχωνεύσεις και εξαγορές Στρατηγικές συμμαχίες

Τι είναι η οργανική ανάπτυξη; Μια οργανική ανάπτυξη συντελείται όπου οι στρατηγικές αναπτύσσονται εμπλουτίζοντας και αναπτύσσοντας τις ικανότητες που κατέχει ο οργανισμός.

Λόγοι εφαρμογής της οργανικής ανάπτυξης Προϊόντα υψηλής τεχνολογίας Ανάπτυξη της γνώσης και των ικανοτήτων Διασπορά των επενδύσεων στο χρόνο Ελαχιστοποίηση της αναστάτωσης Φύση των αγορών

Τι είναι οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές; Η συγχώνευση είναι μια απόφαση αμοιβαίας συμφωνίας ότι οι δύο οργανισμοί από κοινού θα κατέχουν την κυριότητα. Μια εξαγορά συντελείται όπου ο οργανισμός αναλαμβάνει την κυριότητα ενός άλλου οργανισμού.

Περιβαλλοντικά κίνητρα για εξαγορές και συγχωνεύσεις Ταχύτητα εισόδου Ανταγωνιστική κατάσταση Ευκαιρίες ενοποίησης Χρηματαγορές

Κίνητρα για εξαγορές και συγχωνεύσεις τα οποία αφορούν ικανότητες Εκμετάλλευση στρατηγικών ικανοτήτων Αποδοτικότητα τιμής/κόστους Κατάκτηση νέων ικανοτήτων

Προσδοκίες των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων θεσμικών μετόχων Φιλοδοξίες των μάνατζερ Κερδοσκοπικά κίνητρα

Ζητήματα που σχετίζονται με την επιτυχία ή αποτυχία μιας εξαγοράς/συγχώνευσης Η εταιρεία που εξαγοράζει μπορεί να δυσκολευτεί να προσθέσει αξία στην αποκτηθείσα επιχείρηση; Μπορεί να εξασφαλιστεί η αφοσίωση των μάνατζερ της μεσαίας βαθμίδας; Θα πραγματοποιηθούν οι προσδοκώμενες συνέργειες; Θα επιλυθούν τα προβλήματα πολιτισμικής συμβατότητας;

Τι είναι η στρατηγική συμμαχία; Μία στρατηγική συμμαχία συνάπτεται όταν δύο ή περισσότεροι οργανισμοί μοιράζονται πόρους και αναπτύσσουν κοινές δραστηριότητες για την υλοποίηση μιας στρατηγικής

Κίνητρα για στρατηγικές συμμαχίες Ανάγκη για κρίσιμη μάζα Συν-εξειδίκευση Μάθηση

Τύποι συμμαχίας Συμπράξεις Δικαιόχρηση Κοινοπραξία Αδειοδότηση Δίκτυα Υπεργολαβία

Πίνακας 9.1 Είδη στρατηγικής συμμαχίας

Κριτήρια επιτυχίας στρατηγικών επιλογών Δυνατότητα επίτευξης Καταλληλότητα Αποδεκτότητα

Σχήμα 9.2 Στρατηγικές επιλογές

Εργαλεία αξιολόγησης σχετικής καταλληλότητας Ταξινόμηση των στρατηγικών επιλογών Δέντρα αποφάσεων Σενάρια

Εκτίμηση αποδεκτότητας Αποδόσεις Κερδοφορί α Οφέλη κόστους Πραγματικ ές επιλογές Ανάλυση αξίας μετόχου Κίνδυνοι Προβλέψεις χρηματοοικονο μικών αριθμοδεικτών Ανάλυση ευαισθησίας Αντιδράσεις ομάδων διακύβευσης συμφερόντων

Σχήμα 9.3(α) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων

Σχήμα 9.3(β) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Περίοδος αποπληρωμής

Σχήμα 9.3(γ) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Προεξοφλημένη ταμειακή ροή (DCF)

Περίληψη κεφαλαίου Τρεις είναι οι βασικές μέθοδοι για την ανάπτυξη μίας στρατηγικής: οργανική ανάπτυξη, συγχωνεύσεις και εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Η επιτυχία ή αποτυχία των στρατηγικών σχετίζονται με τρία βασικά κριτήρια επιτυχίας: καταλληλότητα, αποδεκτότητα και δυνατότητα επίτευξης

Μελέτη περίπτωσης – Tesco Να προσδιορίσετε τις «διαθέσιμες» για την εταιρεία μελλοντικές στρατηγικές κατευθύνσεις και να εκτιμήσετε την σχετική καταλληλότητα κάθε επιλογής ιεραρχώντας τις. Να συγκρίνετε τα σχετικά πλεονεκτήματα καθεμίας από τις τέσσερις αναπτυξιακές κατευθύνσεις στην ιεράρχηση που κάνετε. Να συμπληρώσετε την αξιολόγηση ως προς τις επιλογές που κρίνετε καταλληλότερες, εφαρμόζοντας τα κριτήρια της αποδεκτότητας και της δυνατότητας επίτευξης.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)