Δομή ερευνητικής εργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτική ανάλυση Μέρος Ι Περιγραφή Θεματική ανάλυση
Advertisements

Ερευνητική μεθοδολογία
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Διδακτική Πληροφορικής
Στάδια της επιστημονικής έρευνας (1) – θεωρητικό μέρος
Δομή Παρουσίασης μίας ερευνητικής εργασίας Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Μάθημα: Μέθοδοι και Δεξιότητες Ερευνας Β εξάμηνο, Εισηγήτρια: Δρ. Α. Μπατρίνου.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δρ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος Π.Α.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μάθημα: Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Στοιχεία μεθοδολογικής προσέγγισης 1/3
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Τίτλος εκπαιδευτικής έρευνας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
1 Φορέας -Οργανισμός, 2 Φορέας -Οργανισμός
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δομή ερευνητικής εργασίας Δρ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος Π.Α.

Δομή εργασίας Ευχαριστίες (προαιρετικά) Περίληψη (100-250 λέξεις ανάλογα με την έκταση της εργασίας) – Λέξεις κλειδιά (4-6 λέξεις ή φράσεις) Πίνακας περιεχομένων Κατάλογος Αριθμητικών Πινάκων

Στην περίληψη περιλαμβάνονται: Στην περίληψη περιλαμβάνονται: Γενική παρουσίαση του θέματος Σκοπός , Κύριοι στόχοι, Κύριες ερευνητικές υποθέσεις (ή ερωτήματα) Περίληψη μεθόδου Σύνθεση κύριων αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων Κύρια συνεισφορά και περιορισμοί

Εισαγωγή Περιλαμβάνει: Γενική περιγραφή του θέματος Σπουδαιότητα θέματος Βασικό σκοπό της εργασίας Δομή εργασίας (περίγραμμα κεφαλαίων)

Εισαγωγή Ξεκινά με ένα σύντομο κείμενο όπου αναλύεται η συλλογιστική της έρευνας Έχει τη μορφή «επιχειρήματος» που καταλήγει στις ερευνητικές υποθέσεις/ερωτήματα. Τελειώνει με τη διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων ή ερωτημάτων. Ερευνητική υπόθεση: Περιγράφουμε τι περιμένουμε να βρούμε σύμφωνα με όσα αναφέρουμε στην εισαγωγή μας Ερευνητικό ερώτημα: Θέτουμε τα ερωτήματα στα οποία αναμένεται να απαντήσει η έρευνα μας, και για τα οποία δεν υπάρχουν αναμενόμενα αποτελέσματα σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα.

1. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ Περιλαμβάνονται: Ανάλυση εννοιών και όρων του υπό μελέτη θέματος (π.χ. τυπική ανάπτυξη, συναισθηματική ανάπτυξη, σε σχετικά θέματα) (Τίτλοι υπο-ενοτήτων) Βιβλιογραφική επισκόπηση (παρουσίαση θεωρητικής και ερευνητικής γνώσης για το υπό μελέτη θέμα-από το γενικό θέμα στο ειδικό θέμα στης εργασίας) Στόχοι και Υποθέσεις της παρούσας έρευνας Αναλυτικά ο/οι επιμέρους στόχος/οι της εργασίας και ερευνητικές υποθέσεις (ή ερωτήματα)

2. Μέθοδος 2.1 Ερευνητική μέθοδος Περιγραφή και Αιτιολόγηση της/των Ερευνητικής/ών Μεθόδου/ων (συνοπτικά) Περιγραφή της/των Ερευνητικής/ών Μεθόδου/ων (π.χ. μελέτη περίπτωσης, δημοσκοπική έρευνα κ.λπ) -Αιτιολόγηση της συγκεκριμένης επιλογής (πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα )

2. Μέθοδος 2.2 Δείγμα Περιγράφουμε το δείγμα μας (π.χ. φύλο και ηλικία ή άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά) και τη μέθοδο επιλογής του δείγματος που ακολουθήσαμε. Προσοχή! Όσα στοιχεία αφορούν στο δείγμα μας παρουσιάζονται εδώ και όχι στα ευρήματα.

2. Μέθοδος 2.3 Μέσα συλλογής δεδομένων Περιγράφουμε αναλυτικά τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε για να συλλέξουμε τα δεδομένα μας. Αν χρησιμοποιήσαμε ψυχομετρικές κλίμακες αναφέρουμε τα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά της έκδοσης που χρησιμοποιήσαμε.

2. Μέθοδος 2.4 Ερευνητική Διαδικασία Αναφέρουμε αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο συλλέξαμε τα δεδομένα μας, ώστε αν το επιθυμεί κάποιος να μπορεί να αναπαράγει επακριβώς τα βήματα που κάναμε. Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσαμε ψυχομετρικές κλίμακες εδώ αναφέρεται ο τρόπος χορήγησης, ο χρόνος και η διάρκεια συμπλήρωσης κλπ. Περιγραφή και αιτιολόγηση της/των μεθόδου/ων στατιστικής ή/και ποιοτικής επεξεργασίας/ανάλυσης των δεδομένων (συνοπτικά)  

3. Αποτελέσματα Παρουσιάζουμε μόνο τα ευρήματά μας χωρίς σχολιασμό. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της επεξεργασίας των δεδομένων (στατιστική ή /και ποιοτική ανάλυση) ανά στόχο - υπόθεση με απλά λόγια, με αριθμούς, χωρίς σχόλια και κρίσεις. Προτείνεται η χρήση Πινάκων και Σχημάτων Το κεφάλαιο αυτό οργανώνεται βάσει των ερευνητικών υποθέσεων/ ερωτημάτων μας. Δηλαδή κάθε ερευνητική υπόθεση αποτελεί ένα υποκεφάλαιο, όπου παρουσιάζονται τα ευρήματα της περιγραφικής και της επαγωγικής στατιστικής μας ανάλυσης που σχετίζονται με αυτήν.  

4. Ερμηνεία ευρημάτων – Συμπεράσματα (ή Συζήτηση) Παρουσιάζουμε το σχολιασμό των ευρημάτων μας, με σύντομες αναφορές στα βασικά στατιστικά αποτελέσματα (χωρίς να επαναλαμβάνουμε τα νούμερα). Το κεφάλαιο αυτό, όπως και το κεφάλαιο των ευρημάτων οργανώνεται με βάση τις ερευνητικές μας υποθέσεις. Ανάλογα με την έκταση της εργασίας μας μπορεί να οργανωθεί σε υποκεφάλαια.

4. Ερμηνεία ευρημάτων – Συμπεράσματα (ή Συζήτηση) Συνηθίζεται να ολοκληρώνεται με μία παράγραφο όπου ανακεφαλαιώνονται τα κύρια συμπεράσματά μας, μία παράγραφο όπου κάνουμε κριτική της έρευνάς μας και παρουσιάζουμε τις αδυναμίες της (περιορισμοί) και μία παράγραφο όπου κάνουμε προτάσεις για περαιτέρω ερευνητικές προσπάθειες.

Βιβλιογραφία Τρόπος γραφής σύμφωνα με APA ή Harvard style

Παράρτημα Μπορεί να περιλαμβάνει: Αναλυτικούς πίνακες αποτελεσμάτων Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε Τις επιστολές που πιθανόν στείλαμε στους συμμετέχοντες Την απόφαση της άδειας που λάβαμε για τη διεξαγωγή της έρευνάς μας Οτιδήποτε δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στο κυρίως κείμενο της εργασίας μας Υ.Γ. Δεν είναι πάντα απαραίτητο