Αν ταξίδευε το σεντούκι το 2016, ποιες περιοχές της γης θα επισκεπτόταν και τι θα συναντούσε εκεί; Σε αυτό το ερώτημα τα παιδιά της Δ, Ε και Στ των ΚΕΣΠΕΜ απάντησαν ότι θα έπρεπε να δει τα καραβάνια των προσφύγων να ταξιδεύουν για μια καλύτερη ζωή. Έτσι, σε κάθε ΚΕΣΠΕΜ, κατασκευάστηκε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι: «ο γύρος του κόσμου μ’ ένα σεντούκι» όπου το σεντούκι ταξιδεύει και πάλι και μας βοηθάει αφενός να προβληματιστούμε γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, αφετέρου να απολαύσουμε το ταξίδι και την περιπέτεια, γνωρίζοντας άλλους πολιτισμούς. Κι όλα αυτά τελικά δίνουν έναυσμα και δημιουργούν κίνητρο για την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, την ενδυνάμωση της ομάδας και το άνοιγμα στον κόσμο.
Με αφετηρία και τερματισμό του παιχνιδιού τα ίδια τα ΚΕΣΠΕΜ, τα παιδιά «ταξίδεψαν» σε όλες σχεδόν τις ηπείρους και έγραψαν εντολές για το επιτραπέζιό τους, αντλώντας πληροφορίες από τα κείμενα του σεβντά και από το διαδίκτυο.
Τα ταξίδια στα Βαλκάνια ανέδειξαν το προσφυγικό ζήτημα και τα σημερινά δραματικά γεγονότα. Τα παιδιά... έγραψαν κείμενα και διαλόγους για το πώς μπορεί να νιώθουν οι πρόσφυγες, τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουν, ανέφεραν διάφορα γεγονότα που είχαν ακούσει και δει από την τηλεόραση, μιλήσανε για την απελπισία των ανθρώπων αυτών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. (Από καταγραφή εκπ/κου του Ε2 Ξάνθης) ….ενώ τα ταξίδια στην Ευρώπη και στην Αμερική ανέδειξαν το ζήτημα της μετανάστευσης... Τα παιδιά αναφέρθηκαν στην ανεργία και κατέθεσαν τις δικές τους εμπειρίες (μπαμπάδες που λείπουν στη Γερμανία για δουλειά). Έγραψαν για τα προβλήματα των μεταναστών αλλά και πώς βρήκαν τρόπους να μάθουν τη γλώσσα της νέας τους πατρίδας, να κάνουν νέους φίλους αλλά και να μιλάνε με δικούς τους στο skype και να τους στέλνουν λεφτά. (Από καταγραφή εκπ/κου του Στ1 Ξάνθης)
Επειδή όμως τα ταξίδια έχουν και απολαύσεις τα παιδιά εστίασαν στις γεύσεις και με τη βοήθεια του διαδικτύου έγραψαν συνταγές των χωρών από τις οποίες πέρασε …το σεντούκι! Τα ταξίδια αυτά οδήγησαν στην προσπάθεια κατανόησης και δύσκολων εννοιών, όπως ο ρατσισμός, πάντα με τη βοήθεια επιλεγμένων κειμένων του Σεβντά… τα παιδιά μίλησαν για τις διακρίσεις και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και έφτιαξαν με τα σώματά τους συνθήματα κατά του ρατσισμού (Από καταγραφή εκπ/κου του Ε-Στ Ιάσμου)
Βιντεάκι από το επιτραπέζιο παιχνίδι στο Ε-Στ τμήμα (ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης)