Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ 2014-2015
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ

2 Η ΑΡΧΗ Το σημερινό Internet αποτελεί εξέλιξη του ARPANET, ενός δικτύου που άρχισε να αναπτύσσεται πειραματικά στα τέλη της δεκαετίας του 60 στις ΗΠΑ. Δεκαετία ‘60: ένα ενδιαφέρον πείραμα ξεκινά Στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ οι ερευνητές ξεκινούν να πειραματίζονται με τη διασύνδεση απομακρυσμένων υπολογιστών μεταξύ τους. Το δίκτυο ARPANET γεννιέται το 1969 με πόρους του προγράμματος ARPA του Υπουργείου Άμυνας, με σκοπό να συνδέσει το Υπουργείο με στρατιωτικούς ερευνητικούς οργανισμούς και να αποτελέσει ένα πείραμα για τη μελέτη της αξιόπιστης λειτουργίας των δικτύων.

3 Στόχος ήταν η δημιουργία ενός διαδικτύου που θα εξασφάλιζε την επικοινωνία μεταξύ απομακρυσμένων δικτύων. Κάθε πακέτο θα είχε την πληροφορία που χρειάζονταν για να φτάσει στον προορισμό του, όπου και θα γινόταν η επανασύνθεσή του σε δεδομένα τα οποία μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο τελικός χρήστης. Δεκαετία ‘70: οι πρώτες συνδέσεις Το 1973, ξεκινά ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα που ονομάζεται Internetting Project προκειμένου να ξεπεραστούν οι διαφορετικοί τρόποι που χρησιμοποιεί κάθε δίκτυο για να διακινεί τα δεδομένα του. Στόχος είναι η διασύνδεση πιθανώς ανόμοιων δικτύων και η ομοιόμορφη διακίνηση δεδομένων από το ένα δίκτυο στο άλλο. Από την έρευνα γεννιέται μια νέα τεχνική, το Internet Protocol  (Πρωτόκολλο Διαδικτύωσης), από την οποία θα πάρει αργότερα το όνομά του το Internet. Διαφορετικά δίκτυα που χρησιμοποιούν το κοινό πρωτόκολλοIP μπορούν να συνδέονται και να αποτελούν ένα διαδίκτυο.

4 Δεκαετία ‘80: ένα παγκόσμιο δίκτυο για την ακαδημαϊκή κοινότητα
Δεκαετία ‘80: ένα παγκόσμιο δίκτυο για την ακαδημαϊκή κοινότητα Το 1983, το πρωτόκολλο TCP/IP (δηλ. ο συνδυασμός των TCP και IP) αναγνωρίζεται ως πρότυπο από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ. Η έκδοση του λειτουργικού συστήματος Berkeley UNIX το οποίο περιλαμβάνει τοTCP/IP συντελεί στη γρήγορη εξάπλωση της διαδικτύωσης των υπολογιστών. Εκατοντάδες Πανεπιστήμια συνδέουν τους υπολογιστές τους στο ARPANET, το οποίο επιβαρύνεται πολύ και το 1983, χωρίζεται σε δύο τμήματα: στο MILNET (για στρατιωτικές επικοινωνίες) και στο νέο ARPANET (για χρήση αποκλειστικά από την πανεπιστημιακή κοινότητα και συνέχιση της έρευνας στη δικτύωση).

5 Δεκαετία ‘90: ένα παγκόσμιο δίκτυο για όλους
Όλο και περισσότερες χώρες συνδέονται στο NSFNET, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα τo 1990. Το 1993, το εργαστήριο CERN στην Ελβετία παρουσιάζει το World Wide Web (WWW) (Παγκόσμιο Ιστό) που αναπτύχθηκε από τον Tim Berners-Lee. Πρόκειται για ένα σύστημα διασύνδεσης πληροφοριών σε μορφή πολυμέσων που βρίσκονται αποθηκευμένες σε χιλιάδες υπολογιστές του Internet σε ολόκληρο τον κόσμο και παρουσίασής τους σε ηλεκτρονικές σελίδες. Η ανακάλυψη του WWW σε συνδυασμό με την ευκολία απόκτησης πρόσβασης στο Internet προσέλκυσε έναν μεγάλο αριθμό καινούργιων χρηστών και έφερε την “έκρηξη” που παρακολουθήσαμε τα τελευταία χρόνια.

6 Η επικοινωνία μέσω του διαδικτύου.
Οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν εύκολα να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτός ο εύκολος τρόπος επικοινωνίας έχει ιδιαίτερη απήχηση στους νέους. Αναλυτικότερα: Το Facebook Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε το Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών. Η εγγραφή είναι δωρεάν, και όπως έχει δηλώσει ο δημιουργός του «είναι δωρεάν και θα είναι για πάντα».

7 Skype Το Skype είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή VoIP με εκατομμύρια χρήστες από όλον τον κόσμο. Αρχικά ήταν για επικοινωνία από Η/Υ σε Η/Υ. Πλέον προσφέρει κλήσεις σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιοδήποτε δίκτυο τηλεφωνίας, σταθερής και κινητής, με χαμηλές χρεώσεις, Instant Messenger, δυνατότητα αποστολής SMS, αποστολής αρχείων και δυνατότητα συνδιάσκεψης. Διατίθεται σε εκδόσεις για Windows, Mac και Linux. Twitter Το Twitter (Τουίτερ) είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες του να στέλνουν και να διαβάζουν σύντομα μηνύματα, τα οποία ονομάζονται τουίτς (Tweets). Δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2006 από τον Τζακ Ντόρσεϊ και δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Η υπηρεσία έγινε γρήγορα δημοφιλής και σήμερα έχει 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Είναι ένας από τους δέκα πιο δημοφιλείς ιστοτόπους του διαδικτύου.Το Twitter έχει πάνω από 250 εκατομμύρια χρήστες .

8 Instagram Το Instagram είναι μια δωρεάν εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που δίνει την δυνατότητα λήψης, επεξεργασίας και κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο στο διαδίκτυο. Οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο με τους ακολούθους τους, να σχολιάζουν και να δηλώνουν ότι μια δημοσίευση τους αρέσει. Ο χρήστης μπορεί να τραβήξει μια φωτογραφία μέσω της εφαρμογής ή να χρησιμοποιήσει κάποια που έχει ήδη αποθηκευμένη στο τηλέφωνό του. Tumblr Το Tumblr είναι μια ιστοσελίδα στην οποία δημιουργείς το δικό σου μπλογκ.Ιδρύθηκε το 2007 στην Νέα Υόρκη από τον Ντέιβιντι Καρπ.Η ιστοσελίδα επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν δημοσιεύσεις,εικόνες βίντεο,αποφθέγματα και ηχητικά μηνύματα στο μπλογκ τους.Οι χρήστες μπορούν να ακολουθήσουν άλλους χρήστες

9 Επίσης, ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω του διαδικτύου. Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι δισδιάστατα ή τρισδιάστατα παιχνίδια που παίζονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στις παιχνιδομηχανές (π.χ. Playstation) και, μέσω του διαδικτύου, ο χρήστης μπορεί να παίζει και να αλληλεπιδρά με χρήστες από διάφορες χώρες, πολύ συχνά, σε έναν ενιαίο, εικονικό κόσμο. Οι έρευνες δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου που παρουσιάζουν υπεραπασχόληση ή εθισμό σε αυτό, είναι παίκτες διαδικτυακών παιχνιδιών. Πράγματι, τα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών και των κινήτρων για τα οποία παίζει κανείς, έχουν ταυτιστεί με τον εθισμό στο διαδίκτυο, αφού στα παιχνίδια συγκεντρώνονται τόσο διαδικτυακές, όσο διαδραστικές-κοινωνικές συνθήκες, που αυξάνουν πολύ τις πιθανότητες για ανάπτυξη εθισμού.

10 Η θεματολογία τους ποικίλει, όμως τα περισσότερα και πιο διαδεδομένα διαδικτυακά παιχνίδια είναι παιχνίδια ρόλων και παρουσιάζουν ένα πλαίσιο Ηρωικής Φαντασίας. Κάποια αρκετά διαδεδομένα παιχνίδια μπορεί να παίζονται διαδικτυακά, αλλά δεν είναι αμιγώς διαδικτυακά, μπορούν να παιχτούν και σε ατομικό υπολογιστή ή τοπικό δίκτυο (LAN). Παραδείγματα πολύ γνωστών παιχνιδιών είναι το World of Warcraft (WοW), Lineage, Warhammer Online, Guild Wars, Lord of the Rings Online κ.α.

11 Τα παρακάτω γραφήματα αντιστοιχούν σε μερικές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές της Β’ λυκείου σε ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν:

12

13

14

15 ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ Παρά τα θετικά του διαδικτύου, το έγκλημα παραμονεύει και εκεί. Πρόκειται για μια εγκληματική και παράνομη πράξη προσβολής περιουσιακών ή άλλων δικαιωμάτων φυσικών και νομικών προσώπων που γίνεται μέσω της χρήσης μιας οποιασδήποτε συσκευής ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων.). Η πράξη αυτή έχει συνήθως ως στόχο την καταστροφή αρχείων ή την αποκομιδή αθέμιτου περιουσιακού οφέλους του προσβολέα σε βάρος του θιγομένου φυσικού ή νομικού προσώπου, επιχείρησης ή ιδιώτη, ενώ δεν αποκλείονται περαιτέρω κίνδυνοι για την υγεία, την ασφάλεια ακόμα και για την ίδια τη ζωή του θύματος, ιδιαίτερα δε των ανηλίκων.

16 ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ή να γίνεται η ίδια η συσκευή στόχος της εγκληματικής επίθεσης (αθέμιτη πρόσβαση υποκλοπή και αλλοίωση δεδομένων, αθέμιτη χρέωση λόγω τηλεπικοινωνιακής απάτης, καταστροφή λειτουργικών προγραμμάτων, παγίδευση ζωτικών λειτουργιών συστημάτων ελεγχομένων από υπολογιστή κλπ). Το διαπραττόμενο αδίκημα μπορεί να συνίσταται νομικά σε απάτη, πλαστογραφία, παράνομη πρόσβαση, αθέμιτη παγίδευση, αθέμιτη επέμβαση σε σύστημα η δεδομένα, υποκλοπή στοιχείων, παραβίαση κρατικών ή ιδιωτικών απορρήτων. Προσβολές πνευματικής ή βιομηχανικής ιδιοκτησίας κλπ.

17 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ
Τα άτομα που γνωρίζετε στο διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας. Μη δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιείτε.  Να είστε επιφυλακτικοί ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας. Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο. Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, βίντεο κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του διαδικτύου είναι παράνομη πράξη. Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software). Μην ανοίγετε μηνύματα και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα Μη χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή.

18 Παναγιώτης Κατσαμπίρης Μαρίνος Τράγκας Βασίλης Χατζηλιάδης
Στο project συμμετείχαν: Μαριάντζελα Ζαχαράκη Θεανώ Βασιλειάδη Μάνος Σάμιος Θανάσης Κοσμάς Παναγιώτης Κατσαμπίρης Μαρίνος Τράγκας Βασίλης Χατζηλιάδης Τάσος παπουτσής Άγγελος Κατσικίδης Νικόλ Χαλκίδου Γιονίσα Μέτας Ζωή Μπουτρογιόφσκι Γιάννης Χάλαρης Νικηφόρος Παπαδόπουλος Σάββας Παπαθεοδώρου Σαββίνα Παυριανίδου


Κατέβασμα ppt "PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google