Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Advertisements

Scyles als vereerder van Dionysus (Hdt 4.79). 1 Ἐ πείτε δ ὲ ἔ δεέ ο ἱ κακ ῶ ς γενέσθαι, ἐ γένετο ἀ π ὸ προφάσιος τοι ῆ σδε. ἐ πεθύμησε Διονύσ ῳ Βακχεί.
IEE/08/631/SI Duur van het project: 36 maandenAugustus 2009 Εκπαιδεύοντας την επόμενη γενιά στην αειφόρο μετακίνηση
Μαθητές 5ου Γ/σιου Καλαμαριάς Εκπ/κος : Μπέκος Νικόλαος
De Skythen, Hdt De Scythen Volk in Centraal Azië Leefden van akkerbouw en veeteelt Gebruikten paarden voor de strijd Scythische ruiters met.
XHM 013 Φυσική I - Χειμερινό Εξάμηνο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚH AΣΚΗΣΗ 8 ΚΑΙ 9
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Δυναμική υλικού σημείου.
LOCAL CONTROL OF STEROID HORMONE BIOSYNTHESIS
A WT CD31Ki67CD31+Ki67 HET P53 PCNA GAPDH MI Sham WT HET B Double Positive Cells/Fields 5 # MI WT HET Normalized Protein/GAPDH P53.
MEDEA Vers
Regel 1-2  τα μεν ο ὐ ν ἐ ργα παραδοξως ἠ νυετο δια την πολυχειριαν και την ἁ παντων προθυμιαν.   Het werk vorderde tegen de verwachting in door de.
De list van Themistokles
Liever een Griek (Hdt 4.78). βασιλεύων δ ὲ Σκυθέων ὁ Σκύλης διαίτ ῃ ο ὐ δαμ ῶ ς ἠ ρέσκετο Σκυθικ ῇ, ἀ λλ ὰ πολλ ὸ ν πρ ὸ ς τ ὰ Ἑ λληνικ ὰ μ ᾶ λλον τετραμμένος.
Gewoonten van de Egyptenaren, Hdt ἔ ρχομαι δ ὲ περ ὶ Α ἰ γύπτου μηκυνέων τ ὸ ν λόγον, ὅ τι πλε ῖ στα θωμάσια ἔ χει [ ἢ ἡ ἄ λλη π ᾶ σα χώρη.
De val van Scyles (Hdt 4.80). 1 Ὡ ς δ ὲ μετ ὰ τα ῦ τα ἐ ξήλαυνε ὁ Σκύλης ἐ ς ἤ θεα τ ὰ ἑ ωυτο ῦ, ο ἱ Σκύθαι προστησάμενοι τ ὸ ν ἀ δελφε ὸ ν α ὐ το ῦ Ὀ.
Gereconstrueerde uitspraak van het Oudgrieks
Θεωρητικό πλαίσιο Συνεργατική μάθηση «Μια καλή διδασκαλία θα μπορούσε να αντισταθμίσει την έλλειψη τεχνολογικών μέσων, αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν.
ΑΚΤΙΝΕΣ Χ Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
Artists Γιοχάνες ΒερμέερΗ γαλατού (Het melkmeisje) (περ ), λάδι σε μουσαμά, 45,1x41 εκ., Κρατικό Μουσείο,
Χρήστος Αθανασόπουλος, Ph.D. Φυσικός - Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο 2 Απριλίου 2011 Εικονικά Εργαστήρια Φυσικής με χρήση Διαδραστικού Πίνακα : εφαρμογές.
Μια θεωρητική ματιά στο « Gravity » Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσάγκαρη Παναγιώτα Υπεύθυνη Μαθήτρια: Παπαβασιλείου Ελένη – Χρυσάνθη Τμήμα: Β’3 Σχολικό Έτος:
«Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» Δρ. Φραγκάκη, Μ. &
Μελέτη Περιβάλλοντος Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού Εποικοδομητική προσέγγιση
Βασικες Εννοιες Φυσικης Μηχανική. Την προηγουμενη φορα Μας απασχολησαν τα ιδανικά αέρια Είδαμε το πώς: Η συμπίεση και η εκτονωση αερίων συνδέεται με εισοδο.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Συνέχεια της Μηχανικής. Την προηγουμενη φορα (1/2) Κάναμε την πρώτη επαφή μας με τη μηχανική στο Πανεπιστήμιο Η κατανόηση της.
Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012.
Homeros: stijlfiguren We onderscheiden 2 soorten stijlfiguren: a) naar vorm: positie in de zin b) naar inhoud: inhoud van woorden of verbanden tussen woorden.
Δράση Γνωρίζοντας καλύτερα τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ολλανδία Του μαθητή: Γιάννη Γεωργακόπουλου-Τόλη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κωνσταντίνα Μαλάμου Τμήμα Β1.
De Karakterisering van Electra
Griekse werkwoorden: schema
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ: Μια ιστορία Τέχνης
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ
Het Imperfectum { presentatie grammatica }.
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Handelinge 2:1-21 Handelinge 2:1-21
EXPANDO Verwag en verkondig die wederkoms só om te kan groei
Chương 6 TỰ TƯƠNG QUAN.
ĐÁP ỨNG MIỄN DỊCH VACCIN Ở TRẺ NON THÁNG
Amyloidosis và da BSNT Trần Thị Huyền.
CHƯƠNG 7 Thiết kế các bộ lọc số
Máy lái GYLOT 107 Nhóm 6.
Hoofstuk 17 - Golwe II In hierdie hoofstuk bestudeer ons klankgolwe en ons gaan op die volgende onderwerpe konsentreer: Spoed van klankgolwe Interferensie.
HƯỚNG DẪN QUỐC GIA VỀ CÁC DỊCH VỤ CHĂM SÓC SKSS
Sintaksis Posisie van die werkwoord Woordsoorte
Biosinteza e aminoacideve
izr. prof. dr. Vojko KILAR asist. dr. David Koren marec, 2012
Johannes 19:17-42.
Võ Ngọc Điều Đại học Bách Khoa TP Hồ Chí Minh Lê Đức Thiện Vương
Corynebacterium diphtheriae
QUẢN TRỊ HÀNG TỒN KHO VÀ TIỀN MẶT
Hersiening – Meting van Area
GV: ThS. TRƯƠNG QUANG TRƯỜNG TRƯỜNG ĐẠI HỌC NÔNG LÂM TP.HCM
Arsimtari: Muhamer Ujkani
HERMENEUTIEK EN EKSEGESE EN HERMENEUTIEK EN GEMEENTE en gesprek en...
Hoofstuk 9 Massamiddelpunt en Liniêre Momentum
...onberekenbare antwoorde...
Johannes 15:1-8 PowerPoint agtergrond Wingerd, beskikbaar by
Herhaling van strofe 1 Sluit aan by strofe 1
Gen 1:3 En JHWH het gesê: Laat daar lig wees! En daar was lig.
SHKËMBIMI I INFORMACIONIT GJENETIK
Efesiërs 4 Ek druk julle dit op die hart, ek wat 'n gevangene is omdat ek die Here dien: Laat julle lewenswandel in ooreenstemming wees met die roeping.
❶ HULPBOEK 1.
Johannes 16:12-15 Oorsig Drie-eenheidsondag is die eerste Sondag van Koninkrykstyd en ook 'n feesdiens. Dit is 'n goeie geleentheid om te fokus op hoe.
Volume 20, Issue 4, Pages (July 2017)
‘N PROFETIESE BOODSKAP
LEGENDA = dit symbool geeft aan dat er bij de betreffende regel(s) of vers/verzen een inhoudelijke of grammaticale vraag in het boek gesteld is. = dit.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ https://www.youtube.com/watch?v=5Rv0TB4CevM

Η ιστορία της Άννας Φρανκ Νεαρή Γερμανοεβραία, ένα από τα πιο γνωστά και πολυσυζητημένα θύματα του Ολοκαυτώματος. Η Ανελίς «Άνε» Μαρί Φρανκ γεννήθηκε στη Φραγκφούρτη στις12 Ιουνίου του 1929. Ήταν η δεύτερη κόρη του επιχειρηματία Ότο Φρανκ (1889-1980) και της Εντίτ Χολέντερ (1900-1945). Η πρωτότοκη κόρη της οικογένειας ονομαζόταν Μαργκότ (1926-1945) και ήταν τρία χρόνια μεγαλύτερη από την Άννα. 

Μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία το 1933, η οικογένεια Φρανκ μετακόμισε στο Άμστερνταμ. Αρχικά, ο Ότο Φρανκ δούλεψε σε μία εταιρεία παραγωγής πηκτίνης και το 1938 ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση, ασχολούμενος με το χονδρεμπόριο φρούτων. Όταν οι Γερμανοί κατέλαβαν την Ολλανδία το 1941, η Άννα αναγκάστηκε να μεταγραφεί από το Μοντεσοριανό σχολείο, στο οποίο φοιτούσε, σ’ ένα ειδικό σχολείο για Εβραίους.

Αντιμετωπίζοντας την απειλή της εκτόπισης σε στρατόπεδο καταναγκαστικών έργων, ο Ότο Φρανκ και η οικογένειά του αποφάσισαν να κρυφτούν στην αποθήκη της επιχείρησής τους στο Άμστερνταμ (9 Ιουλίου 1942). Έχοντας εξασφαλισμένη τη διατροφή και τη βοήθεια ορισμένων φίλων τους μη Εβραίων, παρέμειναν στο κρησφύγετό τους έως τις 4 Αυγούστου του 1944, οπότε τους ανακάλυψε η Γκεστάπο και τους συνέλαβε. Οι τέσσερις βοηθοί με τον Όττο Η επιχείρηση-Το κρησφύγετο

Το εσωτερικό του κρησφύγετου

Η οικογένεια Φρανκ οδηγήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς, όπου η μητέρα της Άννας, Εντίτ, πέθανε από τις κακουχίες στις 6 Ιανουαρίου του 1945. Η Άννα και η αδελφή της μεταφέρθηκαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μπέργκεν- Μπέλσεν και πέθαναν εκεί από τύφο, η μεν Μαργκότ στις 9 Μαρτίου 1945, η δε Άννα τρεις ημέρες αργότερα. Ο Ότο Φρανκ ήταν το μόνο μέλος της οικογένειας που επέζησε. Βρέθηκε ζωντανός στο Άουσβιτς και απελευθερώθηκε από τον Κόκκινο Στρατό.

Μετά τη σύλληψη των Φρανκ στο Άμστερνταμ, φίλοι της οικογένειας ερεύνησαν το κρησφύγετο και παρέδωσαν στον Ότο Φρανκ διάφορα έγγραφα, μεταξύ των οποίων και το ημερολόγιο της Άννας, που ήταν γραμμένο στα ολλανδικά. Ο πατέρας της το εξέδωσε το 1947 με τον τίτλο Het Achterhuis (Το πίσω σπίτι) ή όπως είναι γνωστό στη χώρα μας Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ. Έγινε μπεστ- σέλερ και ακολούθησαν μεταφράσεις στη γερμανική, την ιταλική, την ισπανική, τη ρωσική, την ιαπωνική και την ελληνική γλώσσα. Το βιβλίο που βασίστηκε στο ημερολόγιο κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ το 1955, και η ταινία που ακολούθησε απέδωσε στη Σέλλεϋ Γουίντερς βραβείο Όσκαρ για την ερμηνεία της. 

Το ημερολόγιο ως λογοτεχνικό είδος Η συστηματική καταγραφή από έναν άνθρωπο των συναισθημάτων, των σκέψεων και των γεγονότων της προσωπικής ζωής του ή και της δημόσιας ζωής. Ο χαρακτήρας τους είναι προσωπικός κι έτσι η γλώσσα του μπορεί να είναι συνθηματική και η γραφή τους υπαινικτική και ελλειπτική. Χαρακτηριστικό των ημερολογίων είναι ο εξομολογητικός τόνος, η υποκειμενική ματιά, η αποσπασματικότητα και η κυριαρχία του α' προσώπου. Τέλος, ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο των ημερολογίων είναι ο ακριβής προσδιορισμός του χρόνου συγγραφής κάθε καταχώρησης. "Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ" είναι το πιο γνωστό ημερολογιακό κείμενο της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

ΘΕΜΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Τα παράπονα της Άννας στο ημερολόγιό της για τη μεροληπτική, όπως νομίζει, στάση των γονιών της υπέρ της αδερφής της και οι γενικότερες σκέψεις και κρίσεις της για τους γονείς και τον εαυτό της. Η ψυχολογία των εφήβων και οι σχέσεις τους με την οικογένεια.

ΔΟΜΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Αγαπητή Κίτυ… διάθεση της Μαργκότ». Πλαγιότιτλος :Τα παράπονα της Άννας με αφορμή το επεισόδιο με τη Μαργκότ. 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Δεν τις αγαπώ… με τα ελαττώματά της». Πλαγιότιτλος : Η σχέση της Άννας με τον πατέρα της. 3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Περισσότερο απ’ όλους… στα παιδιά τους». Πλαγιότιτλος : Η άποψη της Άννας για τη μητέρα της. 4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Μερικές φορές… Δική σου, Άννα». Πλαγιότιτλος : Οι συναισθηματικές ανάγκες της Άννας και η διάθεση αυτοκριτικής.

Η ηρωίδα του ημερολογίου Άννα Φρανκ: η δεκατριάχρονη προέφηβη επινοεί μια φίλη που την ονομάζει Κίτυ. Νιώθει πληγωμένη από τη στάση των γονιών της, μόνη, ανυπεράσπιστη και αποξενωμένη. Βρίσκει διέξοδο στη μοναξιά της και ανακουφίζει την ψυχή της γράφοντας τις σκέψεις της στο ημερολόγιο. Έχει αναπτυγμένη κριτική σκέψη και ωριμότητα για τις απόψεις της για το μητρικό ρόλο, ωριμότητα που φανερώνει η αυτοκριτική της, με διάθεση που χαρακτηρίζεται από αστάθεια. Είναι ζηλιάρα, πεισματάρα, έξυπνη, ειλικρινής, εγωίστρια.

Οι σχέσεις της με τα άλλα μέλη της οικογένειας. Με τη μητέρα της: δεν έχει καλή σχέση, αλλά προβληματική. Πιστεύει πως δείχνει προτίμηση στην άλλη κόρη της, ότι δεν ανταποκρίνεται στην εικόνα της μητέρας που έχει πλάσει η ίδια στο μυαλό της. Νιώθει ότι είναι απούσα από τη ζωή της και ότι τη μεταχειρίζεται με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. Δηλώνει ότι η μητέρα της με τον χαρακτήρα της και τα ελαττώματά της της πλακώνει την καρδιά. Είναι αντίθετοι χαρακτήρες και αυτή η ασυμφωνία δυσχεραίνει την επικοινωνία μεταξύ τους.

Με τον πατέρα της: αγαπάει τον πατέρα της, νιώθει απεριόριστο θαυμασμό, αλλά δεν εισπράττει από μέρους του τη συναισθηματική στήριξη που λαχταράει. Πληγώνεται όταν ο πατέρας της δείχνει την προτίμησή του στη Μαργκότ και επιδοκιμάζει τις πράξεις της. Ενοχλείται και απογοητεύεται, όταν ο πατέρας της την αγάπη του και την αληθινή στοργή του. Πικραίνεται, γιατί ο πατέρας της αρνείται να ακούσει τα παράπονα που έχει η ίδια από την μητέρα της. Νιώθει ότι λείπει από τη ζωή της. Με την αδερφή της: έχει ανταγωνιστική σχέση και εκδηλώνει ζήλια. Θεωρεί ότι καταφέρνει να έχει τους γονείς με το μέρος της εξαιτίας του μισοκακόμοιρου ύφους και της γκρινιάρικης διάθεσής της. Αγανακτεί πολλές φορές με την αδερφή της.

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Θέση αφηγητή: ο αφηγητής και ο συντάκτης του ημερολογίου ταυτίζονται. Το ημερολόγιο αποτελεί για την Άννα ένα σιωπηλό συνομιλητή. Εξομολογείται με ειλικρίνεια τις σκέψεις και τα συναισθήματά της. Είδος αφήγησης: Πρωτοπρόσωπη αφήγηση με εσωτερική εστίαση. Έχει τη μορφή αλληλογραφίας, με την οποία απευθύνεται στην φανταστική της φίλη, Κίτυ.

Γλωσσικές παρατηρήσεις Γλώσσα: είναι απλή δημοτική (από μετάφραση). Η γραφή αποκαλύπτει εκφραστική άνεση και αφηγηματική ικανότητα. Ύφος: Εξομολογητικό με ειρωνικό και επικριτικό τόνο σε ορισμένα σημεία. Σχήματα λόγου: Τα εκφραστικά μέσα είναι μεταφορές , παρομοιώσεις και πολλά επίθετα.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ Πώς αντιλαμβάνεστε το νόημα της φράσης « Για μένα η μητέρα μου δεν είναι πάντα η μητέρα κι έτσι αναγκάζομαι να εκπληρώσω αυτό τον ρόλο μόνη μου ». 2. Γράψτε σε μορφή ημερολογίου τα παράπονα που έχετε ως έφηβοι από τη στάση των γονιών σας απέναντί σας.