Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

2 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό, εκπαιδευτικές εφαρμογές ή εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; Με ποια κριτήρια κατηγοριοποιούνται;

4 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Τι εννοούμε με τον όρο κατηγοριοποίηση; Κατηγορία α δυνατότητες β Κατηγορία β ? δυνατότητες α Ή Κατηγορία γ δυνατότητες γ Κατηγορία δ

5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδες κριτηρίων Α. με βάση της υποκείμενες θεωρίες μάθησης και τις συνεπαγόμενες διδακτικές πρακτικές Β. με βάση τις τεχνολογίες ανάπτυξης και τα παιδαγωγικά ρεύματα Γ. μικτή θεώρηση με βάση την ύπαρξη ενός αριθμού περιβαλλόντων με μια κοινή προβληματική ή ένα κοινό χαρακτηριστικό, σημαντικό από διδακτική / μαθησιακή άποψη

6 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Α Συμπεριφοριστικές Θεωρίες Καθοδηγούμενης διδασκαλίας (tutorials) Πρακτικής κι εξάσκησης (drill & practice) Εποικοδομιστικές Θεωρίες Καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Περιβάλλοντα δημιουργίας, Έκφρασης, επικοινωνίας και συνεργασίας

7 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Β Υπολογιστής Δάσκαλος (Computer-Aided Instruction) Κλειστά περιβάλλοντα Οργάνωση και δόμηση της Πληροφορίας Μετάδοση Γνώσης (Συμπεριφορισμός) Υπολογιστής Εργαλείο Ανοιχτού τύπου δραστηριότητες που μπορεί να επιτελέσει ο μαθητής Διερευνητικά Περιβάλλοντα για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα Εγκάρσιες δεξιότητες υψηλού επιπέδου (π.χ. μοντελοποιήσεις) Λογισμικά Γενικής Χρήσης Υπολογιστής Μαθητής Προγραμματισμός ως ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματιστικών δεξιοτήτων Προγραμματισμός ως εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου που είναι ανεξάρτητες από την προγραμματιστική δραστηριότητα (π.χ. Logo)

8 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Απλές πηγές πληροφόρησης Ευκολία πρόσβασης «στόχευση» της πληροφορίας Οργάνωση – δόμηση της πληροφορίας «διδακτική πρόθεση» της πληροφορίας Ευκολία αναζήτησης και εντοπισμού Μικρό έως μηδενικό κόστος χρήσης Εύρος και βάθος πληροφορίας Δυνατότητα επικαιροποίησης της πληροφορίας

9 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Λογισμικά για διδασκαλία (tutorials, διδακτισμικά) Πολύ διαδεδομένη κατηγορία Όχι αποκλειστικά για σχολική χρήση

10 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Περιβάλλοντα πρακτικής κι εξάσκησης (drill and practice) Τα πιο δημοφιλή και διαδεδομένα Εύκολα στην κατασκευή Πιο εύκολα στο να δίνουν απτά «αποτελέσματα» Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Καταγραφή προόδου του εκπαιδευόμενου Μπορεί να υπάρχει και η διάσταση του χρόνου και της βελτίωσής του Κλειστά λογισμικά «συμπεριφοριστικής» λογικής

11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Περιβάλλοντα διαχείρισης πολυμεσικού υλικού και δημιουργίας απλών εφαρμογών παρουσίασης Power Point Multimedia Builder Microworlds. Pro Κλπ.

12 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Περιβάλλοντα προσομοίωσης (π.χ. «ΓΑΙΑ ΙΙ») Μεγάλες δυνατότητες πιστότητας τα τελευταία χρόνια Μπορεί να προσομοιώνουν και περιβάλλοντα που δεν υφίστανται, αρκεί να υπάρχουν οι προδιαγραφές τους Επιτρέπουν συχνά την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων Υποστηρίζουν, κατά κανόνα, τις διερευνητικές δραστηριότητες

13 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Εργαλεία γενικής χρήσης Εφαρμογές γραφείου οι οποίες δε σχεδιάστηκαν για εκπαιδευτική χρήση, αλλά αξιοποιούνται σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες Απλοποιημένες βάσεις δεδομένων (π.χ. Tabletop & Tabletop Junior) Απλοποιημένα λογισμικά οργάνωσης ιδεών και projects (π.χ. Inspiration & kids Inspiration)

14 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Προγράμματα προσωπικής έκφρασης, δημιουργικότητας και φαντασίας Στο γραπτό λόγο (π.χ. «Με τα φτερά του Πήγασου» και «Ιδεοκατασκευές») Στην καλλιτεχνική δημιουργία (π.χ. Revelation Natural Art) Στην κατασκευή απλών πολυμεσικών εφαρμογών (π.χ. Microworlds Pro, Multimedia Builder, Hyper Studio)

15 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Ανοιχτοί μικρόκοσμοι Ανοιχτά περιβάλλοντα Βασικές οντότητες σε αυτά (π.χ. χελώνα) Ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει, εκ του μηδενός, συνδυάζοντας ή συνθέτοντας, νέες οντότητες, νέα αντικείμενα, σχέσεις και να μελετήσει αλληλεπιδράσεις «Χελωνόκοσμος», Microworlds Pro Cabri, Geometer’s Sketchpad Function Probe, Excel Modellus Interactive Physics Εκπαιδευτική Ρομποτική

16 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Λογισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Λογισμικά επικοινωνίας και πρόσβασης σε κατανεμημένους ψηφιακούς πόρους Video on demand, Skype, , Forums, Web2.0 (social networking sites, wikis, blogs) Λογισμικά διευκόλυνσης και πρόσβασης Λογισμικά διευκόλυνσης ΑΜΕΑ (π.χ. μεγέθυνσης χαρακτήρων, φωνητικής πληκτρολόγησης και μετατροπείς κειμένου σε ομιλία) Μεταγλωτιστές ιστοσελίδων και αυτόματοι μεταφραστές

17 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ομάδα κριτηρίων Γ Γλώσσες προγραμματισμού C ++ Java Flash Περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών Αβάκιο Hyper Studio Multimedia Builder Microworlds.Pro Power Point (VBA)

18 Δικτυογραφία


Κατέβασμα ppt "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google