Υπεύθυνη: Κατερίνα Κασιμάτη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
1 Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (PROJECT) Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ. Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη: Κατερίνα Κασιμάτη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ Project Υπεύθυνη: Κατερίνα Κασιμάτη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ

Τι είναι η Μέθοδος Project “Η μέθοδος Project ορίζεται ως μια σκόπιμη πράξη ολόψυχου ενδιαφέροντος που συντελείται σε ένα κοινωνικό περιβάλλον” (Kilpatrick, 1918) Μέθοδος Project TTE 2016/17

Project (σύγχρονος ορισμός) ή Σχέδιο εργασίας, ορίζουμε: κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα, στην εκπαιδευτική διαδικασία, κι έχει σαν στόχο, τη διερεύνηση, την οργάνωση και τη διαχείριση γνώσεων, υλικών, αξιών και δράσεων, στο πλαίσιο προσομοίωσης, πραγματικών καταστάσεων, που αφορούν τους μαθητές, είτε ως μεμονωμένα άτομα, είτε, ως μέλη κάποιας ομάδας. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Μέθοδος διδασκαλίας με βάση την επίλυση προβλημάτων (Dewey). Ρεύμα Πραγματισμού (κίνημα μεταρρυθμιστικό), ιδρυτής ο παιδαγωγός Kilpatrick (1918). Μέθοδος Project TTE 2016/17

Ετυμολογία Project = λατινικό ‘‘projicere’’ ή ‘‘projectum’’ = προβάλλω = ρίχνω προς τα εμπρός, σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου. Κάτι που σχεδιάζεται από προτάσεις, σκέψεις, επιθυμίες πολλών και εφαρμόζεται απ’ όλους. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Ιστορική Αναδρομή: Παραδοσιακή Διδασκαλία Ο Δάσκαλος επικοινωνεί με καθένα μαθητή. Ο Δάσκαλος είναι ο κεντρικός πόλος της διδακτικής διαδικασίας. Μέθοδος Project TTE 2016/17 (Αράπογλου, Μαβόγλου, Καραντενίζη, Οικονομάκος,2003)

Μέθοδος Project Δάσκαλος και μαθητές επικοινωνούν και συνεργάζονται όλοι μαζί. Ουσιαστικά όλα τα μέλη της ομάδας είναι ισοδύναμα. Μέθοδος Project TTE 2016/17 (Αράπογλου,Μαβόγλου,Καραντενίζη,Οικονομάκος,2003)

Σχηματική απεικόνιση της βασικής δομής της μεθόδου Project (Αράπογλου, Μαβόγλου, Καραντενίζη, Οικονομάκος, 2003) Η εφαρμογή της μεθόδου Project, στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό στη δομή που περιγράφεται από τον Frey (1999). Μέθοδος Project TTE 2016/17

Μέθοδος Project µία σύνθετη µορφή διδασκαλίας, µάθησης και έρευνας κύρια χαρακτηριστικά την πρωτοβουλία των µαθητών την αυτονοµία και την αυτενέργειά τους τη σύνδεση πνευµατικής και χειρωνακτικής εργασίας την οµα-δική δράση τη συµµετοχή όλων στη διδακτική διαδικασία

ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Προβληματισμός ή σχεδιασμός (planning) Εκτέλεση (preparation) ή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων Παρουσίαση (presentation) Αξιολόγηση (assessment)

Χαρακτηριστικά των Project Είναι μαθητοκεντρικές δραστηριότητες Ανακαλύπτουν γνώσεις που ήδη προϋπάρχουν Ανατρέχουν σε επιστημονικές πηγές Για να οδηγηθούν στη νέα γνώση, μέσα από την δική τους έρευνα ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Μέθοδος Project TTE 2016/17

Η ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ περιλαμβάνει μια εκπαιδευτική κοινότητα που: • αποφασίζει να ασχοληθεί με ένα συγκεκριμένο θέμα • προγραμματίζει μόνη της την πορεία των ενεργειών της • και ενεργεί με σκοπό την ολοκλήρωση του στόχου που έχει προγραμματίσει. Μέσα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο μαθητής: Συσχετίζει τη νέα γνώση, με την καθημερινή ζωή. γίνεται ενεργό κομμάτι μιας ζωντανής διαδικασίας απόκτησης της γνώσης (Βιωματική- Επικοινωνιακή διδασκαλία). Δραστηριοποιείται. μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας αναζητούν οι ίδιοι τη γνώση, και την οριοθετούν Μέθοδος Project TTE 2016/17

Σκοπός των project Καλλιέργεια πνεύματος αναζήτησης και έρευνας. Ανάπτυξη συνθετικής και δημιουργικής ικανότητας. Προώθηση ειδικών κλίσεων, ταλέντων και ενδιαφερόντων, καθώς και της χειρωνακτικής νοημοσύνης. Ενθάρρυνση συστηματικής και υπεύθυνης εργασίας. Ανάπτυξη της ικανότητας του μαθητή να μαθαίνει μόνος του. Ανάπτυξη της σύνθετης και κριτικής σκέψης. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Σε σύγκριση με άλλες μεθόδους Βασικά Χαρακτηριστικά Σε σύγκριση με άλλες μεθόδους Γενικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα Σχέση με βιωματικές καταστάσεις Προσανατολισμός στα ενδιαφέροντα των μελών της ομάδας Αυτοοργάνωση, υπευθυνότητα Κοινωνική σημασία Συστηματική οργάνωση Δημιουργία, παραγωγή ενός προϊόντος Συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων αισθήσεων Κοινωνική μάθηση Διακλαδικό μάθημα Σύνδεση με τα μαθήματα Ελευθερία των μελών να προτείνουν ένα θέμα. Από κοινού διαμόρφωση του προγράμματος. Από κοινού διεξαγωγή του προγράμματος. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Βασικές Προϋποθέσεις Σύνδεση του προς διδασκαλία αντικειμένου με την καθημερινή ζωή Δραστηριοποίηση των μαθητών Καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης Διαθεματική προσέγγιση Άνοιγμα της σχολική ζωής στην πολιτεία Μέθοδος Project TTE 2016/17

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Ο ρόλος του διδάσκοντα είναι συμβουλευτικός, καθοδηγητικός, εμψυχωτής στην προσπάθεια των μαθητών για σύνθεση και δημιουργία. Σκοπό έχει τη διατήρηση του θέματοςεντός των ορίων, για την επίτευξη των στόχων της εργασίας και την ολοκλήρωσή της. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Ρόλος Μαθητή & Εκπαιδευτικού Ρόλος εκπαιδευτικού Συζητά & συναποφασίζει για το ρόλο & τις ευθύνες του Συμμετέχει στην επιλογή θέματος Οργανώνει σχέδιο εργασίας Συμμετέχει στην παραγωγή του τελικού προϊόντος Εμπλέκεται στη διαδικασία συνεχούς αξιολόγησης Αναπτύσσει δεξιότητες για αυτόνομη μάθηση, συνεργασία, προγραμματισμό & υπευθυνότητα Παρουσιάζει την εργασία Σύμβουλος - συνερευνητής  Δίνει κατευθύνσεις Συντονίζει όλο το έργο Καθοδηγεί & διευθύνει το σωστό προγραμματισμό Φροντίζει να εμπλέκει όλους τους μαθητές στο project Εμπνέει Έχει ευθύνη για την ίση κατανομή των ευθυνών στα μέλη της ομάδας project Εξασφαλίζει ότι οι μαθητές έχουν σαφή αντίληψη των στόχων του project Μέθοδος Project TTE 2016/17

Φρυδάκη, 2009, Κασιμάτη, Πετροπούλου, Ρετάλης, 2015 ΦΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ - ΑΦΟΡΜΗΣΗ (Decide) 2 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Design) 3 ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ (Do) 4 4.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ (Present) 5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Evaluate) Φρυδάκη, 2009, Κασιμάτη, Πετροπούλου, Ρετάλης, 2015

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΑΦΟΡΜΗΣΗ (Decide) 1ο στάδιο της υλοποίησης Επιλογή του θέματος: Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές προτάσεις θεμάτων εργασίας ,ενώ ταυτόχρονα προτείνει και ο ίδιος θέματα. Ιδανικός σε αυτό το στάδιο είναι ο καταιγισμός ιδεών (brainstorming) Συζήτηση μαθητών, ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμός σχετικά με τα θέματα. Ο εκπαιδευτικός βοηθάει τους μαθητές να καταλήξουν στην επιλογή του θέματος. Μέθοδος Project TTE 2016/17

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Design) 2ο στάδιο της υλοποίησης Καθορισμός σκοπού και βασικών στόχων του project. Καθορισμός χρονικής διάρκειας Ορισμός μέσων χρήσης και μεθόδων για την διεκπεραίωση της δραστηριότητας Καθορισμός ρόλων και καταμερισμός εργασιών στο πλαίσιο της ομάδας, με βάση τις δυνατότητες και τις δεξιότητες του κάθε μαθητή. Μέθοδος Project TTE 2016/17

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ (Do) 3ο στάδιο της υλοποίησης Έρευνα, συλλογή και ταξινόμηση υλικού - επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων. Ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, έκθεση των δυσκολιών για να την από κοινού αντιμετώπιση τους. Ανταλλαγή πληροφοριών και ιδεών για την τελική παρουσίαση Διαμόρφωση της τελικής μελέτης από τους ίδιους τους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός έχει υποστηρικτικό ρόλο. Μέθοδος Project TTE 2016-17

Παρουσίαση (Present) 4ο στάδιο της υλοποίησης Η ομάδα έχει περατώσει τα σχέδια δράσης της. Παρουσίαση του project εντός της τάξης ή Παρουσίαση σε μεγαλύτερο κοινό στην ευρύτερη σχολική κοινότητα. Μέθοδος Project TTE 2012/13

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Evaluate) 5ο στάδιο της υλοποίησης Ποιοτική-Περιγραφική Ποσοτική Εξωτερική Ετερο-αξιολόγηση Αλληλο-αξιολόγηση Αυτό-αξιολόγηση Ατομική Ομάδας Μέθοδος Project TTE 2012/13

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Evaluate): Άλλες πτυχές Δυνατότητα αυτοκριτικής, Απολογισμός (reflection) της εμπειρίας, Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, Εξέταση της επίτευξης ή μη, των στόχων που αρχικά είχαν τεθεί, προτάσεις βελτίωσης, Διάκριση θετικών και αρνητικών στοιχείων της όλης διαδικασίας, Συμβουλές για τα επόμενα projects, Συνειδητοποίηση της γνώσης που αποκομίστηκε. Μέθοδος Project TTE 2016/17

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Evaluate): Άλλες πτυχές Υπάρχει η δυνατότητα από πλευράς του εκπαιδευτικού για τη χρήση διάφορων εργαλείων, όπως: ελεύθερη συζήτηση, ερωτηματολόγιο, φύλλο αξιολόγησης του μαθητή για την αξιολόγηση του project. Μέθοδος Project TTE 2016/17

Τελική Αξιολόγηση – Αποτίμηση Εφαρμογής Μέθοδος Project TTE 2016/17

Τελική Αξιολόγηση – Αποτίμηση Εφαρμογής Μέθοδος Project TTE 2016/17

Οφέλη για τους μαθητές Συνεργασία Υπευθυνότητα Δημιουργικότητα Εμπιστοσύνη σεβασμό στις απόψεις του άλλου ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Μέθοδος Project TTE 2016/17

Οφέλη για τους μαθητές Κατά τη διαδικασία του project οι μαθητές «εμπλέκονται με ενεργητικό και βιωματικό τρόπο στη διαχείριση σύνθετων εργασιών και αναπτύσσουν ισχυρές γνωστικές, επικοινωνιακές και μεταγνωστικές δεξιότητες» (Πετροπούλου, Κασιμάτη, Ρετάλης, 2015:89). Γνωστικές: αναζητούν λύσεις σε προβλήματα, αποσαφηνίζουν και προσεγγίζουν τη γνώση δημιουργικά και κριτικά, συλλέγουν, αξιοποιούν και αξιολογούν πληροφορίες και πέρα από το σχολικό βιβλίο. Επικοινωνιακές: ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ συμμαθητών και μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικού, συνεργατικό κλίμα, αλληλοσεβασμός, αλληλοκατανόηση Μεταγνωστικές: αναστοχαστός πάνω σε όσα δημιούργησαν και να κρίνουν αν εφάρμοσαν τους στόχους που είχαν θέσει μέσα από την αυτοαξιολόγηση και την ετεροαξιολόγηση. Μέθοδος Project TTE 2016/17