Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Πώς να γράψετε μια έκθεση
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσιάσεων Δρ. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΔΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΚΔΔΑ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Μάθημα: Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Τίτλος εκπαιδευτικής έρευνας
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2016 – 17) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSH208

Διάρθρωση της διατριβής σας

Εμπειρική έρευνα Περίληψη (Abstract) 1. Εισαγωγή Κεφάλαιο Έκταση Τίτλος Διατριβής 8 – 10 λέξεις max Περίληψη (Abstract) 250 - 500 λέξεις 1. Εισαγωγή 800 – 1.500 λέξεις 2. Ανασκόπηση βιβλιογραφίας 3.000 – 4.000 λέξεις 2.1 Ερευνητικά ερωτήματα/ Ερευνητικές υποθέσεις 3. Μεθοδολογία 3.000 – 3.500 λέξεις 4. Συζήτηση ευρημάτων 800 – 2.000 λέξεις 4.1 Επιπτώσεις των ευρημάτων (Ερευνητικές και πρακτικές 4.2 Περιορισμοί και κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα 400 – 800 λέξεις 5. Συμπεράσματα – Προτάσεις ΣΥΝΟΛΟ ~ 15.000 λέξεις Κατάλογος βιβλιογραφικών πηγών Παραρτήματα

Περίληψη (Abstract) Μια σύνοψη της εργασίας σας. Η περίληψη συνήθως δημοσιεύεται χωριστά από την κυρίως εργασία και συνεπώς πρέπει να μπορεί να σταθεί μόνη της και να είναι κατανοητή χωρίς αναφορά στο κυρίως κείμενο της διατριβής σας. Πρέπει να αναφέρει τα πραγματικά περιστατικά και δεν θα πρέπει να υπερβάλλει ή να υπόσχεται πράγματα που δεν υπάρχουν στην διατριβή. Πρέπει να λειτουργεί ως εργαλείο αναφοράς που επιτρέπει στον αναγνώστη να αποφασίσει αν θα διαβάσει ή όχι το πλήρες κείμενο.

Περίληψη (Abstract) _ προτεινόμενη δομή Σκοπός: Περιγραφή των κύριων στόχων της έρευνας Σχεδιασμός / μεθοδολογία / προσέγγιση: Κύρια μέθοδος (-οι). Προσέγγιση του θέματος. Θεωρητικό πεδίο. Ευρήματα: Κύρια ευρήματα (ανατρέξτε στη συζήτηση των αποτελεσμάτων) Πρακτικές επιπτώσεις (εάν υπάρχουν) Κοινωνικές επιπτώσεις (εάν υπάρχουν) Περιορισμοί έρευνας / επιπτώσεις (κατά περίπτωση): Προτάσεις για το μέλλον της έρευνας και τους περιορισμούς της Πρωτοτυπία / Αξία: Τι είναι καινούργιο στη μελέτη σας; Αναφέρετε την αξία της έρευνάς σας και για ποιον.

Εισαγωγή (τι να περιλαμβάνει) ... Δώστε απαντήσεις στα ακόλουθα: Τι αφορά η έρευνά; Γιατί είναι σημαντική; Ποιος θα ωφεληθεί από τα αποτελέσματα; Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε για το θέμα; Γιατί μια κατάσταση, μέθοδος, μοντέλο κλπ πρέπει να βελτιωθεί; (Αιτιολογία) Τι δεν ξέρουμε; Ποιο γνωστικό κενό θα καλύψει αυτή η έρευνα; Τι πρέπει να βελτιωθεί; Ποιο πρόβλημα θα λύσουμε; (Ερευνητικό ερώτημα - Σκοπός) Πώς θα προσπαθήσετε να καλύψετε αυτό το κενό ή να βελτιώσετε την κατάσταση; (Στόχοι) Ποιες είναι οι θεωρητικές βάσεις της προσέγγισης; Ποιοι είναι οι τομείς βιβλιογραφίας που πρέπει να ανασκοπηθούν; Υπάρχει κάποια πτυχή του προβλήματος που δεν θα προσεγγίσετε; Περιορίζεται η έρευνά σας σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή ή σε ορισμένες μόνο πτυχές της κατάστασης; (Πεδίο εφαρμογής)

Εισαγωγή (τι δεν πρέπει) ... Δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να αναπτύξετε το υπόβαθρο της έρευνάς σας ή να δώστε συγκεκριμένα στοιχεία. Δεν πρέπει να είναι υπερβολικά μεγάλη (max 2 σελίδες). Δεν πρέπει να ξεκινάτε με μια μεγάλη γενίκευση. Δεν πρέπει να ξεκινάτε με ορισμούς

Βιβλιογραφική ανασκόπηση ….. τι είναι! Ένας απολογισμός του τι έχει δημοσιευθεί για το θέμα από έγκυρους ακαδημαϊκούς και ερευνητές. Παρέχει το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνάς σας. Τοποθετεί και συσχετίζει τη δική σας έρευνα στο πλαίσιο της υπάρχουσας έρευνας. Ομαλά σας οδηγεί στη διατύπωση των υποθέσεών σας ή / και στη μεθοδολογία σας.

Βιβλιογραφική ανασκόπηση ….. τι δεν είναι! Μια έκθεση στην οποία περιγράφονται περιληπτικά σχετικά άρθρα και βιβλία ένα - ένα διαδοχικά. Μια συζήτηση της κάθε πηγής σε κενό και ανεξάρτητα από όλες τις άλλες.

Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων……. Οι ερευνητικές υποθέσεις είναι προβλέψεις των εμπειρικών αποτελεσμάτων της έρευνας. σε κάθε μία από τις υποθέσεις σας θα πρέπει να κάνετε μια εισαγωγή, μίας ή δύο παραγράφων, που θα παρέχει το σκεπτικό. Τι είναι αυτό στη βιβλιογραφία που οδηγεί σε αυτή την υπόθεση; Η ενότητα / υπο-ενότητα «Ερευνητικές Υποθέσεις» συνήθως τοποθετείται μεταξύ των κεφαλαίων «Βιβλιογραφική Ανασκόπηση» και «Μεθοδολογία».

Μεθοδολογία Προτεινόμενη διάρθρωση κεφαλαίου Περιγραφή ερευνητικού πλαισίου (μερικοί το προτιμούν αυτό στην εισαγωγή) Ερευνητικά εργαλεία (σε σχέση με τη βιβλιογραφία και τις ερευνητικές ερωτήσεις/υποθέσεις) Αναλυτικές μέθοδοι και λογισμικό (σε σχέση με τη βιβλιογραφία και τις ερευνητικές ερωτήσεις/υποθέσεις) Απαιτήσεις δεδομένων (σε σχέση με τη βιβλιογραφία, τις ερευνητικές ερωτήσεις/υποθέσεις και τις αναλυτικές μεθόδους) Πηγές δεδομένων και μεθοδολογία συλλογής (σε σχέση με τη βιβλιογραφία, τις ερευνητικές ερωτήσεις/υποθέσεις και τις αναλυτικές μεθόδους) Συζήτηση των δεδομένων (σε σχέση με τη βιβλιογραφία, τις ερευνητικές ερωτήσεις/υποθέσεις και τις αναλυτικές μεθόδους) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων

Συζήτηση ευρημάτων Συζητήστε τα ευρήματά σας σε σχέση με τα ερευνητικά ερωτήματα / υποθέσεις σας και την υφιστάμενη βιβλιογραφία. Προσδιορίστε τη νέα γνώση που η έρευνα σας δημιούργησε. Συζητήστε πώς και σε ποιο βαθμό τα ευρήματά σας ενισχύουν τη θεωρητική γνώση (ερευνητικές επιπτώσεις) Συζητήστε τις πρακτικές, κοινωνικές κλπ επιπτώσεις των ευρημάτων σας. Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν στην πράξη;

Περιορισμοί – Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα Συζητήστε τυχόν περιορισμούς της έρευνάς σας με έμφαση στη μεθοδολογία Προτείνετε κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα

Συμπεράσματα - Προτάσεις Σύντομη σύνοψη των κύριων σημείων των κεφαλαίων: Συζήτηση ευρημάτων Επιπτώσεις Περιορισμοί - Περαιτέρω έρευνα Περιγράψτε τα ευρήματά σας με λόγια και όχι με αριθμούς. Συζητήστε που και πως ταιριάζουν τα ευρήματά σας με τη βιβλιογραφία, όπως και το πώς συμβάλλουν στην περαιτέρω κατανόηση του θέματος. Παρουσιάστε τα δυνατά και αδύνατα σημεία της εργασίας σας.

Παραρτήματα … Περιλαμβάνουν Ερευνητικά εργαλεία (ερωτηματολόγια κλπ) Πίνακες, γραφήματα. Βεβαιωθείτε ότι τα πάντα στα παραρτήματά σας συζητούνται στο κύριο σώμα. Μη βάζετε περιττά πράγματα.

Μη-εμπειρική διατριβή Δεν είναι άλλο παρά εξαντλητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Αυτό το είδος της διατριβής έχει απλή οργάνωση, που αποτελείται από: περίληψη, εισαγωγή, βιβλιογραφική επισκόπηση συμπεράσματα βιβλιογραφική λίστα και παραρτήματα (αν υπάρχουν). Μιλήστε με τον επόπτη σας σχετικά με τις προσδοκίες του.

Ομιλία Μπροστά σε Κοινό Στόχοι της παρουσίασης Χρήση οπτικοακουστικών μέσων Παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της παρουσίασης Γλώσσα του σώματος των ακροατών 1. Προετοιμασία πριν την παρουσίαση 2. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης

Πριν τη Παρουσίαση της Πτυχιακής Βεβαιωθείτε ότι έχετε στην διάθεση σας όλα τα απαραίτητα αρχεία (CDs, αντίγραφα πτυχιακής, φόρμες κτλ). Προετοιμαστείτε για όλα τα ενδεχόμενα Π.χ., εάν οι αξιολογητές σας ζητήσουν να μην παρουσιάσετε την πτυχιακή σας μέσω παρουσίασης αλλά να αναφέρετε τα πιο σημαντικά κομμάτια της προφορικά Προετοιμαστείτε σχετικά με τον χρόνο (διάρκεια της πτυχιακής) Να γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι θα σας πάρει 13 λεπτά (θα εντυπωσιάσετε….) Προετοιμάστε την παρουσίαση σας σε «πραγματικές» συνθήκες. Μόνο τότε αντιλαμβάνεστε τι δουλεύει και τι όχι. Επιβεβαιώστε ότι όλα τα οπτικοακουστικά μέσα λειτουργούν σωστά και όπως θέλετε.

Κατά τη Διάρκεια της Πτυχιακής Να είστε ψύχραιμοι/ες. Είναι δική σας εργασία, άρα θεωρητικά έχετε τις περισσότερες γνώσεις για το αντικείμενο που θα μιλήσετε από οποιονδήποτε άλλο στην αίθουσα… Πέρα από την εμφάνιση της πτυχιακής φροντίστε και την δική σας. Πρόκειται να ολοκληρώσετε μια επαγγελματική παρουσίαση… μια προσεγμένη εμφάνιση κάνει την διαφορά Μην διαβάζετε από το χαρτί τις σημειώσεις σας (ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ) Φροντίστε να τονίσετε τα σημαντικά σημεία της πτυχιακής σας εργασίας. Δεν ενδιαφερόμαστε για την ιστορία της Καλαμπάκας ή την κατανομή των ξεν/κων κλινών στα Γρεβενά… Να έχετε μια θετική στάση σώματος (και αυτό είναι σημαντικό…) Εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι (π.χ., μια ερώτηση, ζητήστε επεξήγηση) Συχνά οι ερωτήσεις δεν αφορούν το θέμα σας, αλλά την δικαιολόγηση του τι κάνατε και πως το κάνατε; Π.χ., «εάν θα ξανακάνατε την εργασία τι διαφορετικό θα κάνατε»  Ποια είναι η σωστή απάντηση;;;;

Με το Τέλος της Πτυχιακής Εάν ολοκληρώστε την διαδικασία χωρίς αλλαγές, τότε μπράβο και συγχαρητήρια. Καλή επιτυχία! Εάν σας ζητήσουν διορθώσεις, βεβαιωθείτε ότι τις έχετε καταγράψει με ακρίβεια και έχετε γνώση του χρονικού περιθωρίου που σας δίνεται Από εκεί και μετά ολοκληρώστε τις αλλαγές όσο πιο γρήγορα γίνεται…