Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ιστορία και Εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ο τομέας της Πληροφορικής
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βαρένα Μαρία ΑΕΜ 1640 Σαρπότα Μαρία ΑΕΜ  Μελέτη για την εξαγωγή και παρουσίαση συμπερασμάτων για τις απόψεις των φοιτητών και των καθηγητών που.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ: ΚΙΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΜΗΜΑ: ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Α.Μ.: Δ15311.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Παρουσίαση του κεφαλαίου «Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας μετα- υποχρεωτικής εκπαίδευσης» από το βιβλίο του Γιώργου Σταμέλου ‘Σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής’ Φοιτητής: Πάντσιος Χρήστος Α.Ε.Μ: 3187 Διδάσκουσα: Ηλιάδου Τάχου Σοφία Ακαδημαϊκό έτος: 2013-2014

Εισαγωγή Η παιδαγωγική κατάρτιση των Ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας μετα- υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΕΔΜΕ) έχει τρεις τουλάχιστον ιδιαιτερότητες: Αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού για όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας. Κατά κανόνα δεν συνδέεται με την αρχική τους εκπαίδευση. Υλοποιείται σε ένα μη πανεπιστημιακό, αδιαβάθμητο, εκπαιδευτικό ίδρυμα (ΠΑΤΕΣ= Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή).

Εκπαιδευτική προέλευση των εκπαιδευτικών ΕΔΜΕ Είναι έντονα διαφοροποιημένη κατά 2 έννοιες: Το επίπεδο σπουδών τους Επίπεδο σπουδών: Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ή Ανώτερη Εκπαίδευση (ΤΕΙ), Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΕΙ). Το ίδρυμα της αρχικής τους προέλευσης Έννοια διαφοροποίησης απολύτως αναμενόμενη, αφού πρόκειται για εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων.

Η ΣΕΛΕΤΕ: σύντομη ανασκόπηση Η ΣΕΛΕΤΕ (Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης) ήταν το ίδρυμα που είχε επιφορτιστεί με την παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαδευτικών των ΕΔΜΕ. Η ΣΕΛΕΤΕ: Ιδρύθηκε το 1959 με το ΝΔ. 3971. Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μεταρυθμίσεων για την αναδιάρθρωση και ανάπτυξη της της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ). Ο Στόχος της ΣΕΛΕΤΕ ήταν η στελέχωση της ΤΕΕ με καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Πρωτολειτούργησε το 1960 με μονοετή τμήματα για εργοδηγούς.Το 1964, με την αλλαγή της κυβέρνησης, έχουμε την κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ, η οποία όμως 2 χρόνια αργότερα επανιδρύεται.

Στόχοι της ΣΕΛΕΤΕ (σύμφωνα με το ΝΔ.789/70) Στη νέα αυτή περίοδο τα καινούργια δεδομένα είναι τρία: Οργάνωση εκπαιδευτικών κύκλων διάρκειας από 6 μήνες έως 4 χρόνια (δημιουργία της Ανώτερης Σχολής Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών). Το πτυχίο της ΣΕΛΕΤΕ γίνεται τυπικό προσόν για τον διορισμό διδακτικού προσωπικού της ΤΕΕ. Κατασκευάζονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις της σχολής. Στόχοι της ΣΕΛΕΤΕ (σύμφωνα με το ΝΔ.789/70) Η παιδαγωγική κατάρτιση διδακτικού προσωπικού της κατώτερης, μέσης και ανώτερης εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση σε επαγγελματικές ειδικότητες παράλληλα με παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικού προσωπικού που προορίζεται για επαγγελματικές σχολές των προηγούμενων βαθμίδων. Η παιδαγωγική μετεκπαίδευση και επιμόρφωση προσωπικού επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Με το άρθρο 2 του ίδιου ΝΔ ορίστηκε ότι η ΣΕΛΕΤΕ θα αποτελείται από 3 σχολές: Την Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή (ΠΑΤΕΣ), που περιελάμβανε 3 τμήματα: πτυχιούχων Ανώτατων Σχολών (με εξάμηνη φοίτηση), πτυχιούχων Ανώτερων Σχολών (με ετήσια φοίτηση) και πτυχιούχων Μέσων Σχολών (με ετήσια φοίτηση). Την Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (ΑΣΕΤΕΜ). Την Μέση Σχολή Εκπαιδευτικών Εργοδηγών, η οποία όμως δεν λειτούργησε.

Κριτική προσέγγιση της ΣΕΛΕΤΕ Η ΣΕΛΕΤΕ ως θεσμός Η ΣΕΛΕΤΕ ιδρύεται το 1959 για να καλύψει ένα μεγάλο κενό, την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ στην Ελλάδα. Ενώ τα πολιτικά κόμματα της εποχής ουσιαστικά συμφωνούσαν ότι έπρεπε να υπάρχει ένας φορέας για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, υπήρξαν διάφορες αντιπαραθέσεις μεταξύ τους για την μορφή που θα είχει ο εν λόγω φορέας. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τελική ανάπτυξη της ΣΕΛΕΤΕ να γίνει σε συνθήκες πολιτικής εκτροπής (χούντα). Η ΣΕΛΕΤΕ ιδρύθηκε σε μια εποχή όπου οι οικονομολόγοι υποστήριζαν ότι η οικονομική ανάπτυξη της χώρας ήταν άμεσα συνηφασμένη με την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σύστήματος και την παραγωγή ειδικοτήτων που είχε ανάγκη η οικονομία. Έτσι, η δημιουργία σχολής, η οποία θα προετοίμαζε τους ανθρώπους που θα στελέχωναν την ΤΕΕ ήταν απολύτως απαραίτητη.

2. Κριτική προσέγγιση των στόχων της ΣΕΛΕΤΕ Οι στόχοι του ιδρύματος δεν διευκόλυναν την αποσαφήνιση της φυσιογνωμίας του. Δημιούργησαν πολλά ερωτήματα που είχαν σχέση με την οργάνωση της ΣΕΛΕΤΕ και την φοίτηση ατόμων στις σχολές της (ΑΣΕΤΕΜ,ΠΑΤΕΣ). Επίσης, το γεγονός ότι οι στόχοι έμειναν αμετάβλητοι για πολλά χρόνια γέννησε πολλούς προβληματισμούς που είχαν σχέση με την σύνδεση της ΤΕΕ και των εκπαιδευτικών της με την αγορά εργασίας και με την ταχύρρυθμη παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών σε μια εποχή όπου υπάρχει υπερπαραγωγή καθηγητών ΤΕΕ.

Προβλήματα θεσμικής οργάνωσης Το Υπουργείο Παιδείας δεν επιθυμούσε τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου εκπαιδευτικού ιδρύματος, γεγονός που φαίνεται από το ότι η ΣΕΛΕΤΕ δεν είχε δική της εκλεγμένη διοίκηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ΣΕΛΕΤΕ να μην μπορεί να επιλύσει καίρια λειτουργικά και οργανωτικά της ζητήματα. Η ΠΑΤΕΣ εξακολουθούσε για πολλά χρόνια να παράγει πολλούς παιδαγωγικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς σε σύντομο χρονικά διάστημα. Αυτό συνέβαινε επειδή την περίοδο ίδρυσής της η ΤΕΕ είχε μεγάλη ανάγκη από διδακτικό προσωπικό. Το αποτέλεσμα αυτής της μαζικής κατάρτισης ήταν η συσσώρευση εκπαιδευτικών στις επετηρίδες των διαφόρων ειδικοτήτων και η άρνηση του ΔΣ της ΣΕΛΕΤΕ να εισάγει αποφοίτους Μέσων Σχολών την ακαδημαϊκή χρονιά 1994/95.

Η ένταξη της ΣΕΛΕΤΕ στο επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι 2 ήταν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η ΣΕΛΕΤΕ ως θεσμός: το πρώτο είχε να κάνει με την ένταξη της ΣΕΛΕΤΕ στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και το δεύτερο αφορούσε το σπουδαστικό πληθυσμό της ΠΑΤΕΣ. Η ένταξη της ΣΕΛΕΤΕ στο επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Η σχολή βρέθηκε στη δίνη πολλαπλών διαπλεκομένων συμφερόντων λόγω και του ερμαφρόδιτου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της. Πολλοί φορείς, όπως Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προσπάθησαν να πάρουν υπό την προστασία τους την ΣΕΛΕΤΕ, ενώ τα πολιτικά κόμματα την ήθελαν εξαρτημένη από τις επιλογές τους. Το 1989 δημιουργήθηκε η ομάδα εργασίας για «τη μελέτη των προοπτικών εξέλιξης της ΣΕΛΕΤΕ» από το ΥΠΕΠΘ, η οποία κατέθεσε δύο προτάσεις: η μία ήθελε την ένταξη της ΣΕΛΕΤΕ στις Πανεπιστημιακές σχολές και η άλλη τη διατήρηση της ΣΕΛΕΤΕ/ΠΑΤΕΣ ως αδιαβάθμιτης σχολής. Τελικά, καμία πρόταση της ομάδας εργασίας δεν εγκίθηκε και η ΣΕΛΕΤΕ συνέχισε να λειτουργεί όπως πριν.

Επιλογή του σπουδαστικού πληθυσμού της ΠΑΤΕΣ Η ΠΑΤΕΣ σα σχολή δεν είχε κατασταλάξει στον τύπο των σπουδαστών που επιθυμούσε να έχει. Πολλά ήταν τα ερωτήματα που είχαν σχέση με τις ειδικότητες και το επίπεδο σπουδών των υποψηφίων σπουδαστών που θα επιλέγονταν, καθώς οι ανάγκες της ΤΕΕ και της κοινωνίας άλλαζαν διαρκώς και οι υπεύθυνοι του ιδρύματος δεν πραγματοποιούσαν τις απαραίτητες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό της ΠΑΤΕΣ. Σύμφωνα με τον Σταμέλο, τέσσερις ήταν οι τύποι υποψηφίων σπουδαστων στην ΠΑΤΕΣ: Πτυχιούχοι με επαγγελματική και διδακτική εμπειρία Πτυχιούχοι μόνο με επαγγελματική εμπειρία Πτυχιούχοι μόνο με διδακτική εμπειρία Νέοι πτυχιούχοι χωρίς επαγγελματική και διδακτική εμπειρία

Από τους παραπάνω τύπους σπουδαστικού πληθυσμού της ΠΑΤΕΣ γίνεται φανερό ότι δημιουργήθηκαν πολλές αντιπαραθέσεις σχετικά με την όποια εμπειρία ή απειρία είχαν οι σπουδαστές της. Οι σπουδαστές που είχαν επαγγελματική εμπειρία επιλέγονταν με σκοπό να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στην ΤΕΕ και στην αγορά εργασίας, μιας και γνώριζαν τις ανάγκες και τις τεχνικές της αγοράς. Στην πραγματικότητα, όμως, τα άτομα αυτά δεν ανταποκρίθηκαν σε μεγάλο βαθμό στο ρόλο τους, καθώς επέλεξαν την εκπαίδευση για καθαρά βιοποριστικούς λόγους. Από τη στιγμή που λειτουργούσε η ΣΕΛΕΤΕ για σχεδον 40 χρόνια δεν θα έπρεπε να υπάρχουν σπουδαστές με διδακτική εμπειρία. Το γεγονός αυτό έδειχνε την αναξιοπιστία των αρμόδιων φορέων και του ίδιου του κράτους.

Λαμβάνοντας υπόψην μας τα παραπάνω, καταλήγουμε στο ότι ο θεσμός της ΣΕΛΕΤΕ αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, τόσο φυσιογνωμικά όσο και λειτουργικά. Από την ίδρυση μέχρι και την αντικατάσταση του θεσμού από την ΑΣΠΑΙΤΕ, η ΣΕΛΕΤΕ δεν κατάφερε να εδραιώσει τη θέση της στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, γεγονός που οφείλεται στους λανθασμένους πολιτικούς χειρισμούς των εκάστοτε κυβερνήσεων και στην ολιγωρία από την πλευρά των διοικήσεων του θεσμού να προσαρμόσουν τους στόχους και τη λειτουργία της ΣΕΛΕΤΕ στις ανάγκες της κάθε εποχής.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!