Θρησκειοπαιδαγωγική θεώρηση και παραδείγματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Διδακτικά σενάρια.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ 4 ο ΕΤΟΣ (Δ΄ΤΑΞΗ - S4)
Η Διδακτική του Νέου Σχολείου Επιστημολογία + Διδακτική 2016.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΟ ΟΥΔΕΤΕΡΟΘΡΗΣΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Καλωσήρθατε!!!.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άξονες Συνέντευξης.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θρησκειοπαιδαγωγική θεώρηση και παραδείγματα «Για ποιον λόγο οι μετανεωτερικές κοινωνίες δεν μπορούν να αρνηθούν το Ομολογιακό Μάθημα των Θρησκευτικών. Θρησκειοπαιδαγωγική θεώρηση και παραδείγματα» Θρησκειοπαιδαγωγική θεώρηση και παραδείγματα Απόδοση στα ελληνικά: Αθ. Στογιαννίδης Επικ. Καθηγητής – Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ Παρασκευή, 11.11.2016 Εισήγηση στο Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ

Ερωτήματα που πραγματεύεται η εισήγηση: Με ποιον τρόπο προβάλλει το θρησκευτικό φαινόμενο στη ζωή των μετανεωτερικών κοινωνιών ; Προκλήσεις και ευθύνη για τις μετανεωτερικές κοινωνίες. Ποιο είναι το προφίλ της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πράξης του δημόσιου σχολείου;

Διαδικασίες θρησκευτικού πλουραλισμού στη Μετανεωτερικότητα – Κοινωνικές απαιτήσεις και απαντήσεις Από τη μια πλευρά, οι κοινωνίες συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότερο τη σημασία της θρησκευτικότητας ως κοινωνικού παράγοντα• από την άλλη, το θρησκευτικό φαινόμενο καθίσταται ολοένα και περισσότερο ασαφές (Diffundierung des Religiösen) και συγκεχυμένο. Από τη μια πλευρά, παρατηρούμε ότι το θρησκεύειν συνιστά κυρίαρχη τάση, όπως επίσης και η σημασία της θρησκείας στον δημόσιο χώρο γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Από την άλλη, βιώνουμε μία, τρόπον τινά, αποκέντρωση του θρησκευτικού φαινομένου. Από τη μια πλευρά, οι βιοθεωρίες γίνονται ολοένα και περισσότερο πλουραλιστικές και αυτόνομες• από την άλλη, οι ίδιες αυτές βιοθεωρίες αναπτύσσονται λαμβάνοντας ολοένα και μεγαλύτερη απόσταση από τις θεσμοποιημένες θρησκευτικές κοινότητες . Από τη μια πλευρά, το θρησκευτικό φαινόμενο διακρίνεται για την πλουραλιστικότητά του• από την άλλη παρατηρείται μία αμηχανία, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίον τα μέλη της κοινωνίας θα πρέπει να διαχειριστούν την πολυπολυτισμικότητα και την πολυθρησκευτικότητα.

Η θρησκεία καθίσταται και πάλι παράγοντας της δημόσιας σφαίρας και ταυτόχρονα κάτι το ασαφές και απόμακρο – η ευθύνη της κοινωνίας και δυνατές απαντήσεις Το επιχείρημα που υποστηρίζει τη θρησκεία ως παράγοντα εκπολιτισμού.

Η θρησκεία καθίσταται και πάλι παράγοντας της δημόσιας σφαίρας και ταυτόχρονα κάτι το ασαφές και απόμακρο – η ευθύνη της κοινωνίας και δυνατές απαντήσεις H λογικά δομημένη ανάλυση της θρησκείας

Μεταξύ κυρίαρχης τάσης, αποκέντρωσης, πλουραλισμού και απομάκρυνσης από την παράδοση – το έργο και η ευθύνη της κοινωνίας. Προτεινόμενες λύσεις. Να εντοπίσουμε και να επεξεργαστούμε την ανασφάλεια ως προς τους αξιακούς προσανατολισμούς. Οι Εκκλησίες και οι θρησκευτικές κοινότητες θα πρέπει να μεταφέρουν στον δημόσιο χώρο τις διδασκαλίες τους ως δυνατότητες ανεύρεσης νοήματος.

Αξιοποίηση διδακτικών θεωριών για τη διαθρησκειακή αγωγή Από τη μια πλευρά, ο θρησκευτικός πλουραλισμός που βιώνουμε στην καθημερινότητα• από την άλλη, κοινωνικο-πολιτική αμηχανία ως προς τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας και πολυθρησκευτικότητας – Η ευθύνη και το έργο της κοινωνίας και τρόποι αντιμετώπισης. Αξιοποίηση διδακτικών θεωριών για τη διαθρησκειακή αγωγή

Ένα πρώτο συμπέρασμα: Οι κοινωνίες δεν μπορούν να αρνηθούν τον διάλογο με τη θρησκεία. Η θρησκεία έχει καταστεί και πάλι ένα δημόσιο ζήτημα  Αναγκαιότητα ενός δημοσίου διαλόγου μαζί της, όπως επίσης και η αναγκαιότητα παροχής θρησκευτικής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο. Ποιο είναι το προφίλ που θα πρέπει να έχει η Θρησκευτική Εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο;

Ποιοι είναι οι προσανατολισμοί του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) ; (ομολογιακή προσέγγιση) Κατήχηση ; Ομολογιακό Μάθημα με συγκεκριμένες θέσεις ως διδακτικό πλαίσιο / σημείο αφόρμησης; Πολύ-θρησκευτική προσέγγιση; Πληροφοριακό Μάθημα;

Ποιοι είναι οι προσανατολισμοί του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) ; RU (ομολογιακή προσέγγιση) Κατήχηση ; Ομολογιακό Μάθημα με συγκεκριμένες θέσεις ως διδακτικό πλαίσιο; Πολύ-θρησκευτική προσέγγιση; Πληροφοριακό Μάθημα; learning in religion Ανάλυση της Θρησκείας με σημείο αφετηρίας μία συγκεκριμένη θρησκευτική παράδοση learning from and through religion learning about religion

Για ποιον λόγο το Ομολογιακό Μάθημα με συγκεκριμένες θέσεις ως διδακτικό πλαίσιο / σημείο αφόρμησης είναι απαραίτητο; Ομολογιακό Μάθημα με συγκεκριμένες θέσεις ως διδακτικό πλαίσιο / σημείο αφόρμησης Τεκμηριώνεται με βάση τη θεωρία της θρησκείας Τεκμηριώνεται με βάση της θεωρία της μόρφωσης / παιδείας Τεκμηριώνεται με βάση την Ερμηνευτική Προτιμήσεις των μαθητών;

Αντί ενός δεύτερου συμπεράσματος: Μου αρέσει αυτό, «διότι μας επιτρέπει να στοχαστούμε με πιο προσωπικό τρόπο».

Αντί ενός δεύτερου συμπεράσματος: Μου αρέσει αυτό, «διότι μας επιτρέπει να στοχαστούμε με πιο προσωπικό τρόπο». I hadn’t used this sentence before, ever. But I think, that the psalmist intends to express that one is saved out of a precarious situation. And is therefore able to run flee into freedom.

Anstelle eines zweiten Fazits: Ich mag das, „weil wir persönlicher in uns gehen durften“ When there was a bad time in my life, and I didn’t feel like doing anything, I sometimes prayed to God for helping me to escape my grief. And then I’ve managed to go on and to pick myself up. by God