Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΙΝ Προγραμματική Περίοδος Εισήγηση: Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή Μάιος 2013.
Advertisements

Πρόταση Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο πλαίσιο προετοιμασίας του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) ΕΔΑ Στερεάς Ελλάδας ΕΔΑ Στερεάς Ελλάδας.
Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο κατά τη Νέα Προγραμματική Περίοδο ( ) Βασικά σημεία και διερευνητικές προσεγγίσεις Ελένη Κρικέλα Προϊσταμένη Μονάδας.
Ράλλης Γκέκας Διευθύνων Σύμβουλος Ε.Ε.Τ.Α.Α. A.E. Ε.Ε.Τ.Α.Α. A.E.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
CEO & CSR Money Conference 2012 Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 Ρ. Σουλάκη Δντρια ΕΚΕ Ομίλου.
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης Ενημέρωση για τη διαδικασία σύνταξης του νέου Προγράμματος Ανάπτυξης περιόδου 2007 – 2013 της Περιφέρειας Ανατολικής.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
«Στρατηγική της Π.Ι.Ν. για τη νέα Προγραμματική Περίοδο » ενημέρωση Περιφερειακού Συμβουλίου - ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Π.Ι.Ν.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο κατά τη Νέα Προγραμματική Περίοδο ( ) Βασικά σημεία και διερευνητικές προσεγγίσεις Ελένη Κρικέλα Προϊσταμένη Μονάδας.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. Περιφερειακή.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Αθήνα, Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης, Στέλεχος Ε. Σ. Α. με Α. Το Υποέργο 1 «Συναντήσεις Τεχνικής Υποστήριξης για την ένταξη στα ΕΠ στοχευμένων.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ρόϊδω Μητούλα. Ρόϊδω Μητούλα.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Χαράλαμπος Κιουρτσίδης ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΑ/ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜAKEΔΟΝΙΑΣ 4 η Προγραμματική Περίοδος Κοινωνία της Πληροφορίας.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Τι είναι το πρόγραμμα ολοκληρωμένης παρέμβασης αστικής ανάπτυξης Αφορά :  Στην κοινωνική ένταξη & υποστήριξη ανέργων, μειονεκτικών & ευπαθών ομάδων πληθυσμού.
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Ετήσια Συνάντηση Ηράκλειο 28 Νοεμβρίου 2016
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Προγραμματική Περίοδος
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΙΝ Προγραμματική Περίοδος 2014 - 2020 Εισήγηση: Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή Μάιος 2013

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Αγορά εργασίας Ο Οικονομικά Ενεργός Πληθυσμός της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων υπολογίζεται σε 105,1 χιλ. άτομα το 2011 (51% του πληθυσμού). Την περίοδο έως το 2004 το μέγεθός του παραμένει περίπου σταθερό (96,6 χιλ.), ενώ στη συνέχεια παρατηρείται μια αυξητική τάση (με διακυμάνσεις) μέχρι το 2011, όπου και εμφανίζει την μέγιστη τιμή της περιόδου 2000-2011. Ο απασχολούμενος πληθυσμός της ΠΙΝ, το 2011 υπολογίζεται σε 90,2 χιλ. άτομα. Η συμμετοχή των γυναικών σε αυτόν κινείται γύρω στο 40,0%. Αντίθετα, η συμμετοχή των νέων ηλικίας 15-24 ετών, μετά το 2004 πέφτει (με κάποιες διακυμάνσεις) από το 10% στο 6,1%. Η πτώση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή τη διετία 2009-2011. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της απασχόλησης στην Περιφέρεια είναι η έντονη εποχικότητά της και ο προσανατολισμός της στον τριτογενή τομέα, με ρυθμούς υψηλότερους της χώρας,

Αγορά εργασίας Η Ανεργία, την περίοδο 2005-2010 βρίσκεται σταθερά πάνω από το εθνικό μέσο όρο, παρουσιάζοντας μάλιστα το 2010 το δεύτερο υψηλότερο δείκτη μεταξύ των Περιφερειών της χώρας (14,8%). Ωστόσο, στη συνέχεια εμφανίζει «σταθεροποίηση» στο 14,2%, σε αντίθεση με την εξέλιξή της στο επίπεδο της χώρας (από 12,6% το 2010, στο 17,7% το 2011). Η ανεργία των γυναικών ακολουθεί ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, φθάνοντας το 21,4% (2011), ενώ η ανεργία των νέων ανήλθε το 2011 στο 25,8%, το χαμηλότερο μεταξύ των Περιφερειών της χώρας. Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ 2013 Ανεργία 2 2

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Εκπαίδευση Στον τομέα της «Εκπαίδευσης», η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εμφανίζει σημαντικές εγγενείς αδυναμίες, όπως το σχετικά χαμηλό επίπεδο σπουδών των κατοίκων της. Αυτό αποτυπώνεται τόσο με τη μορφή της υψηλής σχολικής διαρροής (22,5% στις ηλικίες 18-24), κατατάσσοντας την Περιφέρεια στην τρίτη χειρότερη θέση, όσο και με το σχετικά χαμηλό ποσοστό αποφοίτων γ’βάθμιας εκπαίδευσης (17,0% περίπου)   2006 2007 2008 2009 2010 2011 ΓΥΝΑΙΚΕΣ Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 23,0 23,8 24,7 25,8 26,7 27,7 Ελλάδα 20,8 21,2 22,3 22,9 24,1 25,6 Ιόνια Νησιά 11,9 12,2 12,4 11,2 14,1 17,8 ΑΝΔΡΕΣ  23,3 24,4 25,0 22,2 22,8 22,7 23,7 25,2 14,2 12,3 13,5 15,7 16,0 Πηγή: Eurostat 2013 – Regional Statistics

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Εκπαίδευση Η υποχρεωτική η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο δημιουργεί ανάγκες δημιουργίας κτιριακής υποδομής αφού ικανός αριθμός κτιρίων είναι ενοικιαζόμενα (λύσεις ανάγκης) και υστερούν στις προδιαγραφές. Στις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης, η ΠΙΝ παρουσιάζει: ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά συστεγαζόμενων σχολείων, σε σχέση με τις υπόλοιπες Περιφέρειες χαμηλό δείκτη αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό, ενώ επίπεδο υποδομών πληροφορικής και δικτύων επικοινωνιών στο μέσο όρο της χώρας. Παρόλα αυτά, συνεχίζουν να υφίστανται προβλήματα λόγω της παλαιότητας αρκετών υποδομών, αλλά και των συνεχών «αναδιαρθρώσεων»,. Το χαμηλό εκπαιδευτικό επίπεδο σε συνάρτηση με τη μη εξακτίνωση των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, οδηγεί και σε ανάλογα χαμηλά ποσοστά συμμετοχής σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. 4 4

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Εκπαίδευση Στην Περιφέρεια λειτουργεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο παρουσιάζει το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 συμμετοχή 2.300 φοιτητών και 600 μεταπτυχιακών φοιτητών, ενώ στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων παρακολουθούν μαθήματα 3.078 σπουδαστές. Τα δύο Ιδρύματα εμφανίζουν «ανοικτά» και επείγοντα θέματα στέγασης & ειδικού εξοπλισμού, ενώ αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική για την «έξυπνη εξειδίκευση» της Περιφέρειας. Εκτός από τα παραπάνω, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων λειτουργεί μικρός αριθμός δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 5 5

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Ποσοτικοί Δείκτες Υγείας 2009 Υγεία - Πρόνοια Στον τομέα της «Υγείας», το 2009 στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, υπήρχαν 753 νοσοκομειακές κλίνες στα Γενικά Νοσοκομεία (στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ψυχιατρικές). Ήδη, μετά τον εκσυγχρονισμό των νοσοκομειακών κλινών στην Κέρκυρα, ολοκληρώνεται αντίστοιχη προσπάθεια στη Ζάκυνθο και εξελίσσεται στη Λευκάδα, το δε Ειδικό Νοσοκομείο (Ψυχιατρικό) Νοσοκομείο Κέρκυρας, έχει μετασχηματισθεί στο πλαίσιο της διαδικασίας από-ασυλοποίησης. Ποσοτικοί Δείκτες Αριθμός Ποσοστό % Αριθμός ανά 1000 κατοίκους Αριθμός νοσοκομειακών κλινών Ιονίων Νήσων 753 1,39 3,65 Αριθμός νοσοκομειακών κλινών Χώρας 54.074 100,00 5,01 Ιατροί-Οδοντίατροι Ιονίων Νήσων, εκ των οποίων 897 1,30 4,34 Ζακύνθου 166 18,51 4,08 Κέρκυρας 498 55,52 4,82 Κεφαλονιάς-Ιθάκης 152 16,94 3,92 Λευκάδας 81 9,03 3,41 Ιατροί-Οδοντίατροι Χώρας 69.030 6,40 Νοσηλευτικό Προσωπικό Ιονίων Νήσων 512 1,28 2,48 Νοσηλευτικό Προσωπικό Χώρας 39.932 3,70 Ποσοτικοί Δείκτες Υγείας 2009 Πηγή: Eurostat 2013 – Regional Statistics 6 6

Υφιστάμενη Κατάσταση ΠΙΝ Υγεία - Πρόνοια Όσον αφορά την α’θμια φροντίδα υγείας, τα Κέντρα Υγείας και τα Περιφερειακά Ιατρεία, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Περιφέρειας, φαίνεται ότι είναι ικανοποιητικά χωροθετημένα. Όμως, ορισμένα από αυτά παρουσιάζουν ελλείψεις ως προς τον αριθμό και το είδος των εργαστηρίων τους. Η ενίσχυση της λειτουργίας ειδικά των Κ.Υ αναμένεται ότι θα συμβάλλει και στην αποσυμφόρηση των εξωτερικών ιατρείων των Γενικών Νοσοκομείων, ενώ ταυτόχρονα η ενδυνάμωση της προληπτικής ιατρικής θα επιτρέψει τη μείωση της ζήτησης υπηρεσιών υγείας. Η παροχή υπηρεσιών κοινωνικής μέριμνας και ένταξης, πραγματοποιείται με τη λειτουργία περιορισμένων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, που προσφέρουν βοήθεια σε εργαζόμενες μητέρες, με την ανάπτυξη και υποστήριξη δομών φιλοξενίας ατόμων τρίτης ηλικίας, με τις υπηρεσίες από τα Ειδικά Κέντρα που παρέχουν συμβουλευτική και θεραπευτική υποστήριξη σε άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς και από Κέντρα Αποθεραπείας - Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης 7 7

Αξιολόγηση Υφιστάμενης Κατάστασης ΠΙΝ Δυνατά Σημεία Αύξηση του οικονομικά ενεργού πληθυσμού Υψηλό ποσοστό και τάση αυτό-απασχόλησης Ύπαρξη ορισμένων βασικών υποδομών για παροχή κοινωνικών υπηρεσιών Εμπειρία στη διαχείριση-λειτουργία Κοινωνικών Δομών Λειτουργία Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων Σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης Ευκαιρίες Δυνατότητες ανάπτυξης αναδυόμενων νέων τομέων (βιώσιμος τουρισμός κλπ) Δυνατότητες ανάπτυξης της «κοινωνικής» οικονομίας Αξιοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης συνεργασιών των ΑΕΙ/ΑΤΕΙ Αξιοποίηση υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού & ΤΠΕ για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την προώθηση της δια βίου μάθησης

Στρατηγικοί Στόχοι Αντιμετώπιση Βελτίωση Δημιουργία κοινωνικού Ενδυνάμωση του κοινωνικού ιστού στο πλαίσιο μιας στρατηγικής «ίσων ευκαιριών» Βελτίωση της Ποιότητας των κοινωνικών υπηρεσιών Δημιουργία βιώσιμης απασχόλησης Αντιμετώπιση κοινωνικού αποκλεισμού & της φτώχειας Με εργαλεία: Ταυτότητα Ποιότητα Καινοτομία Δικτύωση Ποιοτική αναβάθμιση των συστημάτων εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης, περίθαλψης κλπ Ενίσχυση της απασχόλησης & της αυτό-απασχόλησης σε αναδυόμενους τομείς, προώθηση της Κοινωνικής Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας Δημιουργία δικτύων για την αντιμετώπιση φαινομένων φτώχειας & αποκλεισμού, καθώς και υλοποίηση τοπικών προγραμμάτων κοινωφελούς σκοπού

Κατευθύνσεις Πολιτικής Απασχόληση και Κινητικότητα Εργαζομένων Στήριξη της ένταξης των νέων στην αγορά εργασίας και καταπολέμηση της μακροχρόνιας ανεργίας Υποστήριξη της αυτό-απασχόλησης και της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων με έμφαση στους τομείς του «βιώσιμου τουρισμού», της «πράσινης» και «κοινωνικής» οικονομίας κλπ Προσαρμογή εργαζομένων και επιχειρηματιών στην οικονομική αλλαγή Ανάπτυξη του τοπικού δυναμικού ως μέρος χωρικής στρατηγικής (παρεμβάσεις σε επίπεδο γειτονιάς αστικού κέντρου ή υποβαθμισμένης περιοχής) για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης Ενίσχυση της λειτουργίας κοινωνικών δομών για την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας Ενθάρρυνση της φιλικής προς την απασχόληση, ανάπτυξης σε τομείς ιδιαίτερου τοπικού ενδιαφέροντος

Κατευθύνσεις Πολιτικής Εκπαίδευση, Δεξιότητες και Δια Βίου Μάθηση Πολιτικές και δράσεις για την πρόληψη-μείωση της σχολικής διαρροής Υποδομές και εξοπλισμός εκπαίδευσης με ενσωμάτωση βιοκλιματικών χαρακτηριστικών, ΤΠΕ και καινοτόμων προγραμμάτων & μέσων Δια Βίου μάθηση τοπικού πληθυσμού Δημιουργία προγραμμάτων «ανοικτού» χαρακτήρα (π.χ. θερινά τμήματα ΑΕΙ, σεμινάρια, κλπ.), συνεργασίες με ευρωπαϊκά ΑΕΙ και επένδυση στο brand name των ιδρυμάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ για προσέλκυση φοιτητών υψηλού επιπέδου και εκτός τω συνόρων. Προγράμματα σύνδεσης εκπαίδευσης & κατάρτισης με την αγορά εργασίας

Κατευθύνσεις Πολιτικής Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης, Κοινωνική Πρόνοια, Καταπολέμηση της Φτώχειας και Υγειονομική Περίθαλψη Υποδομές υγείας και κοινωνικές υποδομές, με έμφαση στην α’ θμια περίθαλψη Υποστήριξη «κοινωνικής οικονομίας & επιχειρηματικότητας» και δημιουργία δικτύων κοινωνικής στήριξης Τοπικά προγράμματα για την κοινωνική ένταξη και απασχόληση - κοινωνική καινοτομία

Στρατηγική της Χωρίς Αποκλεισμούς Ανάπτυξης Ευρώπη 2020 Τα παραπάνω προωθούνται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την: Προώθηση της Απασχόλησης και την υποστήριξη της κινητικότητας του Εργατικού Δυναμικού Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και την καταπολέμηση της φτώχειας Επένδυση στην εκπαίδευση, στις δεξιότητες και στη δια βίου μάθηση 13 13