Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Διαδικασία.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Φοιτήτρια: Αθανασία Τσιάρα
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Βαρένα Μαρία ΑΕΜ 1640 Σαρπότα Μαρία ΑΕΜ  Μελέτη για την εξαγωγή και παρουσίαση συμπερασμάτων για τις απόψεις των φοιτητών και των καθηγητών που.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Άξονες σχολιασμού συνέντευξης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος Όχι έκθεση ιδεών Συγκεκριμένη δομή Βιβλιογραφική τεκμηρίωση Όχι μόνο παρουσίαση της κάθε έρευνας αλλά και σύνθεση Ανάδειξη νέων ζητημάτων

Τεκμηρίωση ερευνητικού προβλήματος Η ανατροφοδότηση αποτελεί σημαντικό παράγοντα της μαθησιακής διαδικασίας, ιδιαίτερα στην εξΑΕ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του ΕΑΠ, στα οποία οι ΓΕ προετοιμάζουν τους φοιτητές για τις εξετάσεις και η βαθμολογία τους καθορίζει εν μέρει την εξέλιξή τους στο πρόγραμμα (Σιούλης & Γαρδικιώτης, 2013). Θεωρείται επίσης ότι η ανατροφοδότηση μπορεί να επηρεάσει θετικά την κριτική σκέψη των φοιτητών και να ανταποκριθεί στην ανάδειξη και άλλων παραμέτρων της μάθησης (Price, 1997. Wion, 2008). Πολλοί ερευνητές επίσης συμφωνούν στη σημασία της ανατροφοδότησης στη μάθηση και στην επιτυχία των προγραμμάτων στην εξΑΕ και τη θεωρούν θεμέλιο λίθο της εξέλιξης των φοιτητών (Weaver, 2006. Hattie, Biggs & Purdie, 1996. Hattie & Jaeger, 1998. Hounsell, 2003).

Τεκμηρίωση ερευνητικού προβλήματος Η ανατροφοδότηση παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς βελτιώνει την απόδοση των φοιτητών στις ΓΕ τους (Espasa, Guasch & Kirschner, 2013) και συνδέεται με την επιτυχή φοίτηση τους στην εξΑΕ (Koustourakis, 2015). Όπως αναφέρουν οι Furnborough & Truman (2009), η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών για την ανατροφοδότηση αναδεικνύει τι είναι αυτό που τους παρέχει κίνητρο και τους ωθεί θετικά και τι είναι αυτό που λειτουργεί αρνητικά στη φοίτηση τους στην εξΑΕ. Με βάση τα παραπάνω, για την κατανόηση αυτής της διαφοροποίησης θεωρείται σημαντικό να ερευνηθούν οι απόψεις των φοιτητών για την ποιότητα της ανατροφοδότησης που τους παρέχεται στις ΓΕ τους στην εξΑΕ.

Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Ανά εργασία ανάπτυξη Οι Χχχχχ και Ψψψψ (ΧΧΧΧ) στο άρθρο τους για την ανατροφοδότηση αναδεικνύουν την κυρίαρχη άποψη των φοιτητών εξΑΕ ότι η ανατροφοδότηση των ΓΕ τους υστερεί σε ποιότητα και ιδιαίτερα σε τομείς όπως η σαφήνεια και η στόχευση. [...] Στην έρευνα τους που στηρίζεται σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις ... Οι Ννννν και Ξξξξξ(ΧΧΧΧ) στην έρευνα τους μελέτησαν τις απόψεις φοιτητών εξΑΕ για την ανατροφοδότηση των ΓΕ τους και κατέληξαν ότι η ποιότητα της παρεχόμενης ανατροφοδότησης δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. [...] Η έρευνα έλαβε χώρα σε 10 πανεπιστήμια και συμμετείχαν 3200 φοιτητές εξΑΕ συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο ... Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Γενικότερα, η ποιότητα ανατροφοδότησης των ΓΕ στην εξΑΕ δεν θεωρείται ότι ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των φοιτητών όπως αναδεικνύεται σε διάφορες έρευνες (Ννννν & Ξξξξξ, ΧΧΧΧ. Χχχχχ &Ψψψψ, ΧΧΧΧ). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι δύο παραπάνω έρευνες καταλήγουν σε παρεμφερή συμπεράσματα ακολουθώντας διαφορετική μεθοδολογική προσέγγιση. Οι Χχχχχ και Ψψψψ (ΧΧΧΧ) υιοθετούν ποιοτική προσέγγιση με χρήση ημι-δομημένης συνέντευξης από 5 φοιτητές ενός πανεπιστημίου, ενώ οι Ννννν και Ξξξξξ (ΧΧΧΧ) εφαρμόζουν ποσοτική προσέγγιση με χρήση ερωτηματολογίου σε ένα μεγάλο δείγμα φοιτητών από 10 πανεπιστήμια.

Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Ανά εργασία ανάπτυξη Η πρώτη έρευνα (Χχχχ, ΧΧΧΧ) έδειξε ότι το να λαμβάνουν οι φοιτητές λεπτομερή σχόλια συνήθως ενισχύει τη χρηστικότητα της ανατροφοδότησης […] Στην έρευνα της Νννν (ΧΧΧΧ) οι φοιτητές απάντησαν ότι ψάχνουν για έναν καθηγητή που θα παρέχει εποικοδομητική ανατροφοδότηση κάτι που οφείλεται στην ανάγκη να μάθουν τι μπορούν να βελτιώσουν, ότι όταν λαμβάνουν μια εργασία κοιτάζουν πρώτα τα σχόλια, ότι εκτιμούν τα θετικά σχόλια για την εργασία τους ώστε να ξέρουν ότι εκπληρώνουν τις προσδοκίες του καθηγητή και του μαθήματος. Η έρευνα της Ψψψψ (ΧΧΧΧ) αποκάλυψε ότι οι φοιτητές βρίσκουν κάποιους τύπους σχολίων σημαντικά πιο εύχρηστους ... Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η έρευνα του Χχχχ (ΧΧΧΧ) όπου οι φοιτητές είχαν ανάγκη από λεπτομερή σχολιασμό στη διόρθωση των εργασιών τους, κάτι που στην έρευνα της Οοοο (ΧΧΧΧ) δεν αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα στη χρήση της ανατροφοδότησης. Επίσης, ο Χχχχ (ΧΧΧΧ) αναδεικνύει την ανάγκη των φοιτητών για συχνή συνεργασία – αλληλοεπικοινωνία με τον ΚΣ, κάτι που υποστηρίζουν και άλλες έρευνες (Νννν, ΧΧΧΧ. Οοοο, ΧΧΧΧ).

Συνθετική παρουσίαση αποτελεσμάτων Οι έρευνες που εξετάστηκαν (... αναφέρονται όλες οι έρευνες...) συμφωνούν ότι η ανατροφοδότηση των ΓΕ αποτελεί ανάγκη των φοιτητών, με χρηστικά σχόλια, που θα διορθώνει τα λάθη τους, θα αναδεικνύει τα θετικά τους σημεία, θα προτείνει τρόπους βελτίωσης, εστιασμένα στην εργασία τους και όχι γενικότητες και θα δικαιολογεί απόλυτα την αριθμητική βαθμολογία τους. Τα έντονα αρνητικά ή επικριτικά σχόλια έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα (Νννν, 2013. Ξξξξ, 2015. Οοοο, 2006, Ππππ & Μμμμ, 2011), ενώ μεγάλη σημασία έχει για τους φοιτητές να λαμβάνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα την ανατροφοδότηση, αλλιώς θεωρούν ότι δεν είναι τόσο βοηθητική (Νννν, 2013, Οοοο, 2006. Ψψψψ, 2015). Τέλος, οι περισσότερες έρευνες συμφωνούν στο να υπάρχει ένας κοινός σχεδιασμός για την ανατροφοδότηση από το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα. (Οοοο, 2006. Χχχχ & Αααα, 2010. Ψψψψ, 2015), κάτι που δεν αναδείχθηκε σε σημαντικό παράγοντα στην έρευνα του Νννν (2013).

Κριτική αποτίμηση - παράδειγμα Η έρευνα του Νννν (2017) ανέδειξε την έλλειψη συχνής επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών και ΚΣ στην εξΑΕ και την επίδραση της στην απόδοση των φοιτητών. Όμως η ποιοτική προσέγγιση της έρευνας που έγινε με συνεντεύξεις 4 φοιτητών ενός μόνο τμήματος του ΕΑΠ, δεν βοηθάει στη γενίκευση των αποτελεσμάτων της. Αντίθετα, η έρευνα του Ξξξξ (2013) που είχε αναδείξει ότι η συχνότητα επικοινωνίας φοιτητών με τους ΚΣ δεν είναι σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη τους έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα φοιτητών εξΑΕ της Αγγλίας. Όμως, επειδή η παραπάνω έρευνα δεν έχει επιβεβαιωθεί και σε φοιτητές άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων.