Αξιολόγηση της Απόδοσης. Η εξελικτική πορεία των αξιολογήσεων απόδοσης Βαθμολόγηση αξίας (merit rating):άμεσα συνδεδεμένη με τις μισθολογικές αυξήσεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΣΤΡΕΣ
Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ManLab1 Ανάλυση & σχεδιασμός της εργασίας (1) Προσδιορισμός των αρχών σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακού συστήματος για το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η Αξιολόγηση απόδοσης Στόχοι Πρότυπα απόδοσης
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Best practices - Benchmarking
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση της Απόδοσης

Η εξελικτική πορεία των αξιολογήσεων απόδοσης Βαθμολόγηση αξίας (merit rating):άμεσα συνδεδεμένη με τις μισθολογικές αυξήσεις. Εκτίμηση απόδοσης (performance evaluation): χρησιμοποιείται σπάνια διότι υποδηλώνει υποκειμενικότητα. Αξιολόγηση ικανότητας (competency assessment), Αναφορά αποτελεσματικότητας (effectiveness report) Βαθμολόγηση υπηρεσιών (service rating). Αξιολόγηση απόδοσης (performance appraisal): υποδηλώνει μια αξιολόγηση για το πόσο ικανοποιητικά ασκούν οι εργαζόμενοι τα επαγγελματικά τους καθήκοντα, όπως αυτά ορίζονται από την περιγραφή της θέσης εργασίας τους.

Παράγοντες που Επηρεάζουν την Αποτελεσματική Αξιολόγηση της Απόδοσης Η αξιολόγηση πρέπει να βασίζεται σε κάποιο κριτήριο. Ο εργαζόμενος πρέπει να έχει πρόσβαση στην ανάπτυξη του κριτηρίου. Ο εργαζόμενος πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων το κριτήριο. Ο εργαζόμενος πρέπει να γνωρίζει τις πηγές των δεδομένων που έχουν συλλεγεί για την αξιολόγηση.

Παράγοντες που Επηρεάζουν την Αποτελεσματική Αξιολόγηση της Απόδοσης Ο κριτής πρέπει να είναι ένα άτομο, που έχει παρακολουθήσει τη δουλειά του υπαλλήλου. Ο κριτής πρέπει να είναι ένα άτομο, που χαίρει της εμπιστοσύνης και του σεβασμού του εργαζόμενου.

Στρατηγικές για αμερόληπτη και επακριβή αξιολόγηση (1) Ανάπτυξη αυτογνωσίας (awareness) σχετικά με τις προσωπικές συμπάθειες και προκαταλήψεις (biases and prejudices). Συχνή αναζήτηση συμβουλευτικής συνδρομής (consultation). Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται συστηματικά και ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Στρατηγικές για αμερόληπτη και επακριβή αξιολόγηση (2) Ακριβής τήρηση αρχείων Οι αξιολογήσεις πρέπει να εμπεριέχουν θετικά παραδείγματα ανάπτυξης και επιτευγμάτων και τομείς, που χρήζουν περαιτέρω ανάπτυξης Αυτο-αξιολόγηση Φαινόμενο Matthew

Τρεις κοινές παγίδες που ενέχει η αξιολόγηση: 1.Το φαινόμενο του φωτοστέφανου (the halo effect) 2.Το φαινόμενο της αντιπάθειας (the horns effect) 3.Η κεντρική τάση (central tendency trap)

Εργαλεία αξιολόγησης της απόδοσης (performance appraisal tools) Βαθμολογικές κλίμακες ιδιαίτερων χαρακτηριστικών (trait rating scales): Βαθμολογούν το άτομο βάσει ορισμένων κριτηρίων. Κλίμακες φάσματος εργασίας (job dimension scales): Βαθμολογούν την απόδοση βάσει των απαιτήσεων της συγκεκριμένης θέσης εργασίας. Συμπεριφοριστικές Βαθμολογικές Κλίμακες (behavior anchored rating scales - BARS): Βαθμολογούν τις επιθυμητές επαγγελματικές προσδοκίες σε μία κλίμακα σημαντικών στοιχείων για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας.

Εργαλεία αξιολόγησης της απόδοσης (performance appraisal tools) Κατάλογοι ελέγχου (checklists): Βαθμολογούν την απόδοση σύμφωνα με μια ομάδα επιθυμητών επαγγελματικών συμπεριφορών. Γραπτές αναφορές (essays): Αφηγηματικές αξιολογήσεις επαγγελματικών αποδόσεων. Αυτοαξιολογήσεις (self appraisals): Αξιολόγηση της απόδοσης από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Εργαλεία αξιολόγησης της απόδοσης (performance appraisal tools) Διοίκηση βάσει στόχων (Management by Objectives - MBO): Ο εργαζόμενος και η διοίκηση συμφωνούν από κοινού για τους στόχους της απόδοσης, που πρέπει να επιτευχθούν. Αξιολόγηση από ομοιόβαθμους (peer review): Αξιολόγηση της επαγγελματικής απόδοσης, η οποία διεξάγεται από ομοιόβαθμους. Αξιολόγηση των 360 μοιρών (360 degree evaluation)

Εργαλεία αξιολόγησης της απόδοσης (performance appraisal tools) Κλίμακες φάσματος εργασίας (job dimension scales) Βαθμολογική Κλίμακα Φάσματος Εργασίας για Νοσηλευτή Εργαζόμενο σε Βιομηχανία Φάσμα ΕργασίαςΒαθμολογία Παρέχει τις πρώτες βοήθειες και περιθάλπει τραυματισμούς από εργατικά ατυχήματα και ασθένειες Διατηρεί τμήματα φυσικής αγωγής για τους εργαζόμενους Παρέχει επιμόρφωση σε τμήματα υγείας και διατροφής Διεξάγει ετήσιες ιατρικές εξετάσεις στους εργαζόμενους Διατηρεί τον εξοπλισμό σε καλή κατάσταση και τηρεί λεπτομερή κατάλογο εξοπλισμού Τηρεί τα απαραίτητα αρχεία ιστορικών Παρέχει φαρμακευτική και θεραπευτική αγωγή για μικροτραυματισμούς 5 = Άριστα 4 = Καλά 3=Ικανοποιητικά 2 = Μέτρια 1=Ανεπαρκώς

Σχεδιασμός της συνέντευξης αξιολόγησης Πριν τη Λήψη της Συνέντευξης Κατάλληλες συνθήκες (πχ ο εργαζόμενος είναι γνώστης των κριτηρίων βάσει των οποίων αξιολογείται η εργασία του) Κατάλληλος χρόνος για τη συνέντευξη αξιολόγησης. Έγκαιρη ενημέρωση και ψυχολογική προετοιμασία εργαζόμενου. Διεξαγωγή της συνέντευξης σε έναν απομονωμένο, ήσυχο και άνετο χώρο. Διαμόρφωση των θέσεων, έτσι ώστε να εκφράζει συναδελφικότητα, παρά δύναμη.

Σχεδιασμός της συνέντευξης αξιολόγησης Κατά τη Διάρκεια της Συνέντευξης Εγκάρδια υποδοχή- ευχάριστος, ανεπίσημος τόνος. Ζητήστε από τον εργαζόμενο να σχολιάσει την πρόοδο, που σημείωσε από την τελευταία συνέντευξη αξιολόγησής του. Εάν τα προβλήματα, που πρέπει να του επισημάνετε, είναι πάρα πολλά, επιλέξτε τα σημαντικότερα. Διεξάγετε τη συνέντευξη με συμμετοχικό και μη κατευθυνόμενο τρόπο. Επικεντρωθείτε στην απόδοση του εργαζόμενου και όχι στα προσωπικά του χαρακτηριστικά. Αποφύγετε τις ασαφείς γενικότητες, θετικές ή αρνητικές, όπως «οι δεξιότητές σας απαιτούν κάποια ανάπτυξη» ή «η απόδοσή σας είναι εξαιρετική». Προετοιμαστείτε με συγκεκριμένα παραδείγματα απόδοσης. Κατά την παροχή πληροφοριών ανάδρασης, να είστε σαφείς και να διατυπώνετε τις ανησυχίες σας άμεσα, έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η επικοινωνία ή να συγχέεται το νόημα του μηνύματος.

Σχεδιασμός της συνέντευξης αξιολόγησης Κατά τη Διάρκεια της Συνέντευξης Εγκάρδια υποδοχή- ευχάριστος, ανεπίσημο τόνος. Ζητήστε από τον εργαζόμενο να σχολιάσει την πρόοδο που σημείωσε από την τελευταία συνέντευξη αξιολόγησής του. Εάν τα προβλήματα που πρέπει να του επισημάνετε είναι πάρα πολλά, επιλέξτε τα σημαντικότερα. Διεξάγετε τη συνέντευξη με συμμετοχικό και μη κατευθυνόμενο τρόπο. Επικεντρωθείτε στην απόδοση του εργαζόμενου και όχι στα προσωπικά του χαρακτηριστικά. Αποφύγετε τις ασαφείς γενικότητες, θετικές ή αρνητικές, όπως «οι δεξιότητές σας απαιτούν κάποια ανάπτυξη» ή «η απόδοσή σας είναι εξαιρετική». Προετοιμαστείτε με συγκεκριμένα παραδείγματα απόδοσης. Κατά την παροχή πληροφοριών ανάδρασης, να είστε σαφής και να διατυπώνετε τις ανησυχίες σας άμεσα, έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η επικοινωνία ή να συγχέεται το νόημα του μηνύματος.

Σχεδιασμός της συνέντευξης αξιολόγησης Κατά τη Διάρκεια της Συνέντευξης Τα ζητήματα ισχύος και κύρους πρέπει να ελαχιστοποιούνται - επικέντρωση της αξιολόγησης στην απόδοση και τις ανάγκες του υφισταμένου. Ενημερώστε τον εργαζόμενο ότι ο οργανισμός και ο προϊστάμενος γνωρίζουν τη μοναδικότητά του, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και την πολύτιμη συμβολή του στη μονάδα. Χρησιμοποιήστε ορολογία και γλώσσα, που είναι σαφώς κατανοητές και έχουν το ίδιο νόημα και για τις δύο πλευρές. Αποφύγετε λέξεις που έχουν αρνητική σημασία. Καθορίστε από κοινού τους στόχους για περαιτέρω ανάπτυξη ή βελτίωση της απόδοσης του εργαζόμενου. Προγραμματίστε πότε θα είστε διαθέσιμος για τους εργαζόμενους, ώστε αυτοί να επιστρέψουν για να συζητήσετε περαιτέρω τη διαδικασία αξιολόγησης.

Σχεδιασμός της συνέντευξης αξιολόγησης Μετά τη Συνέντευξη Ο προϊστάμενος και ο εργαζόμενος πρέπει να υπογράψουν τη φόρμα αξιολόγησης Ολοκληρώστε τη συνέντευξη σε ευχάριστο τόνο. Καταγράψτε τους στόχους για περαιτέρω ανάπτυξη, οι οποίοι συμφωνήθηκαν και από τις δύο πλευρές. Εάν η συνέντευξη αποκαλύψει ειδικές ανάγκες μακροπρόθεσμης καθοδήγησης, ο προϊστάμενος οφείλει να αναπτύξει μια μέθοδο συνεχούς ελέγχου (follow-up)

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ (ONGOING PERFORMANCE MANAGEMENT) Οι αξιολογήσεις καταργούνται και ο προϊστάμενος εστιάζει τις προσπάθειές του στη συνεχή καθοδήγηση, στον καθορισμό κοινών στόχων και τη διοικητική εξάσκηση των υφισταμένων.

ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ (COACHING ) Μεταφορά του πνεύματος των ηγετικών και διοικητικών ρόλων στις ανεπίσημες καθημερινές αξιολογήσεις απόδοσης, οι οποίες προάγουν τη βελτιωμένη επαγγελματική απόδοση και την ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος.

Να είστε συγκεκριμένος, όχι γενικόλογος, κατά την περιγραφή της συμπεριφοράς, που χρήζει βελτίωσης. Να είστε περιγραφικός, όχι επικριτικός, όταν περιγράφετε τι ήταν λανθασμένο στην επαγγελματική απόδοση του εργαζόμενου. Τακτικές για αποτελεσματική καθοδήγηση

Να επιβεβαιώνετε ότι οι πληροφορίες ανάδρασης δεν αποτελούν αυτοσκοπό, αλλά ανταποκρίνονται στις ανάγκες του εργαζόμενου. Κατευθύνετε τις πληροφορίες ανάδρασης προς τη συμπεριφορά, που χρήζει αλλαγής. Τακτικές για αποτελεσματική καθοδήγηση

Επιδεικνύετε ευαισθησία ως προς το χρόνο συγκέντρωσης των πληροφοριών ανάδρασης. Βεβαιωθείτε ότι ο εργαζόμενος έχει κατανοήσει με σαφήνεια τις πληροφορίες ανάδρασης και ότι και ο ίδιος έχει γίνει απολύτως κατανοητός. Τακτικές για αποτελεσματική καθοδήγηση