 Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να φτάσουν οι ομάδες σε επιτυχημένο αποτέλεσμα 1

 Να υπάρχει γνώση βασικών αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων  Να γίνει επεξεργασία εκπαιδευτικής στρατηγικής που να επιτρέπει επίτευξη στόχων  Να επιλέγονται και να χρησιμοποιούνται μέσα και τεχνικές που να αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική στρατηγική 2

 Ο εκπαιδευτικός στόχος είναι ο τελικός προορισμός  Τα παιδαγωγικά ρεύματα είναι ο δρόμος που ακολουθούμε  Δεν μπορεί να αλλάξουν αλλά μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας  Η μέθοδος σχεδιασμού είναι η προετοιμασία που κάνουμε για την εκπαιδευτική διαδικασία 3

 Δημιουργία φιλικού κλίματος  Χειρισμός των μαθητών που αντιστέκονται στην αλλαγή  Χειρισμός των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους και των μαθητών με τον εκπαιδευτή/ εκπαιδευτικό  Γνώση από τον εκπαιδευτή των θεωριών εμψύχωσης της ομάδας  Γνώση της τυπολογίας των εκπαιδευομένων και πως εκδηλώνονται 4

 Ο Πιβετό αναγνωρίζει 4 παιδαγωγικά ρεύματα  : το παραδοσιακό  το συμπεριφοριστικό  το ανθρωπιστικό  το φανξιοναλιστικό. 5

 Στο παραδοσιακό ρεύμα η γνώση ανήκει στον εκπαιδευτή  Ο εκπαιδευτής να μεταφέρει τη γνώση στον εκπαιδευόμενο  Προφορική παρουσίαση Χρήση διαφανειών ταινιών ή άλλων εποπτικών μέσων ευνοείται η αφομοίωση του υλικού  Εδώ η έμφαση δίνεται στον εκπαιδευτή και στο προς μετάδοση μήνυμα 6

 Skiner  Μεταβολή της συμπεριφοράς του εκπαιδευομένου λόγω εξωτερικών ερεθισμάτων  Στάδια συμπεριφοράς και κάθε στάδιο επιβραβεύεται  Εφαρμογή της προγραμματισμένης διδασκαλίας  Έμφαση στην παιδαγωγική διαδικασία και στο εργαλείο 7

 Σκοπός του εκπαιδευτή είναι η αυτονομία του εκπαιδευομένου  Ο εκπαιδευόμενος έχει διάθεση να μάθει  Μαθαίνω = αλλάζω με τη βοήθεια του εκπαιδευτή Rogers  Έμφαση στον εκπαιδευόμενο 8

 Εκπαιδευτής =καθοδηγητής που πετυχαίνει εκπαιδευτικούς στόχους  Ο μαθητευόμενος γνωρίζει τους στόχους και το πρόγραμμα της μαθησιακής δραστηριότητας ώστε να ελέγχει την μαθησιακή του πορεία  Έμφαση εδώ στον εκπαιδευτικό στόχο και τις εκπαιδευτικές τεχνικές 9

 Επιλέξει πρακτικές εμψύχωσης  Διευρύνει το γνωστικό του πεδίο με παραπάνω από έναν εκπαιδευτικούς τρόπους.  Ποια εκπαιδευτική διαδικασία θα ακολουθηθεί αποφασίζεται βάσει  α) των προϋποθέσεων εκπαίδευσης ενηλίκων και β)των στόχων που έχουν τεθεί στην κάθε συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία 10

 α) Δεν θεωρούν δεδομένο το κύρος του εκπαιδευτή,  β) αρνούνται το σύστημα βαθμολόγησης γιατί συνδέονται με δυσάρεστες αναμνήσεις γ)Θέλουν να λαμβάνεται υπόψη η γνώση και η εμπειρία τους.  δ)Είναι φορείς μιας πραγματικότητας και ζητάνε ένα εργαλείο που θα τους βοηθήσει στην πορεία τους. 11

 Ο ενήλικάς μαθαίνει όταν καταλαβαίνει.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν η εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητά του.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ενεργεί και εμπλέκεται 12

 Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ο εκπαιδευτής ξέρει να χρησιμοποιεί και την αποτυχία και την επιτυχία  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν είναι ενταγμένος σε ομάδα. 13

 Παρουσιάσεις (παραδοσιακό ρεύμα), ασκήσεις ανακάλυψης συζήτηση σε ομάδες (ανθρωπιστικό ρεύμα )  Τεστ και ασκήσεις που βαθμολογούνται (συμπεριφοριστικό ρεύμα) και προσομοιώσεις (φανξοναλιστικό ρεύμα)  Η δοσολογία υλοποιείται μέσα από την εκπαιδευτική στρατηγική 14

 Η εκπαιδευτική στρατηγική είναι η επαγωγική υλοποίηση σειράς δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι.  Αυτό σημαίνει εναλλασσόμενες δραστηριότητες 15

 Ο προσδιορισμός των στόχων επιτρέπει :  Διαίρεση της ύλης σε διδακτικές ενότητες και Οργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνυπολογίζοντας την παράμετρο του χρόνου.  Διακρίνονται τριών ειδών εκπαιδευτικοί στόχοι: Ο γνωστικός ο ψυχοκινητικός (τεχνογνωσία ικανότητες), ο θυμικός (συμπεριφορά, αυτογνωσία) 16

 Εκπαιδευτική στρατηγική μαθησιακά στάδια  Ο ενήλικος μαθαίνει κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις  Κατάκτηση της μάθησης μέσα από 4 χρονολογικά στάδια 17

 Στάδιο Ασύνειδης ανικανότητας Δεν ξέρω κάτι που δεν έχω προσπαθήσει ποτέ να κάνω Πρωταρχικό στάδιο κάθε μάθησης.  Στάδιο συνειδητής ανικανότητας Απαραίτητο να περάσουν αυτό το στάδιο για να φτάσουν στο επόμενο. Εκτιμούν ότι πρέπει να μάθουν τη νέα πληροφορία. Ενέχει τον κίνδυνο της απόρριψης και της αποθάρρυνσης  Στάδιο συνειδητής ικανότητας Καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος Περιλαμβάνει εξάσκηση και εφαρμογή. 18

 Φτάνουμε σε αυτό το στάδιο με την εξάσκηση και την αυτομόρφωση.  Αν είναι το πρόβλημα βραχυχρόνιο δεν φτάνει αυτό το στάδιο.  Κάθε πρόγραμμα στοχεύει να φτάσει τους εκπαιδευόμενους στο στάδιο της συνειδητής ικανότητας σε σχέση με τις περισσότερες διδακτικές ενότητες  Άρα πρέπει να προσφέρεται το υλικό που θα τους βοηθήσει να φτάσουν στην υποσυνειδη ικανότητα στο μέλλον. 19

 Δραστηριότητα διερεύνησης- ανακάλυψη  Δραστηριότητα επίδειξης -παρουσίαση  Δραστηριότητα εφαρμογής -εξάσκηση 20

 Τεχνικές εργασία σε υπό-ομάδες προβληματισμό ανά δυο ομαδική συζήτηση ή και ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής  Ενέχει προβληματισμό  Εξηγεί στην αρχή πως θα χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες  Τέλος ο εκπαιδευτής συγκεντρώνει τις πληροφορίες που έδωσε η ομάδα διευκρινίζει τον επιδιωκόμενο στόχο και την βασική ορολογία και συνδέει αυτά που ειπώθηκαν από τους μαθητές με την πληροφορία που αυτός θέλει να μεταδώσει. 21

 βοηθά στο συσχετισμό της εμπειρίας των εκπαιδευομένων με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται αλλά και της καθημερινότητας των εκπαιδευομένων με την εκπαιδευτική πράξη  οδηγεί στη δραστηριοποίηση των εκπαιδευομένων και την εμπλοκή τους μέσα από την παρουσίαση των γνώσεων τους  ενισχύει τη συνεργεία μέσα στην ομάδα με την ανταλλαγή εμπειριών  ωθεί στην αυτονομία αποδεικνύοντάς τους ότι η γνώση βρίσκεται μέσα τους  βοηθά στην ενεργητική συμμετοχή τους στη συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος 22

 Περιλαμβάνει παρουσίαση ταινία επίσκεψη σε site η επίδειξη σε μηχάνημα.  Μπορεί να γίνει και πριν τη δραστηριότητα διερεύνησης  Ο εκπαιδευτής πρέπει να συνδέσει ότι ειπώθηκε από την ομάδα με την παρουσίαση  Ανήκει στο παραδοσιακό ρεύμα και βοηθά στην κατανόηση και αφομοίωση του μηνύματος που προκύπτουν από τη διερεύνηση 23

 Ενεργητική εκπαιδευτική μέθοδος  Τεστ βιντεοσκοπημένες προσομοιώσεις χρήση εργαλείων και μηχανημάτων  Δράση  Αντιμετώπιση επιτυχίας –αποτυχίας  Όχι μόνο νοητική αντίληψη της διδασκόμενης ύλης αλλά οικειοποίησή της  Συμπεριφοριστικό ρεύμα  Στάδιο συνειδητής ικανότητας  Συνήθως δραστηριότητες διερεύνησης προηγούνται της παρουσίασης της νέας γνώσης ή τεχνικής και ακολουθούν δραστηριότητες εφαρμογής 24

 Ένας ενήλικος δεν μπορεί να κατά το βέλτιστο των δυνατοτήτων του για περισσότερο από 45 λεπτά  Η στρατηγική που θα επιλεγεί πρέπει να σέβεται τους ρυθμούς των συμμετεχόντων  Πρέπει να υπολογίζει διαστήματα συγκέντρωσης και χαλάρωσης  Ο ενήλικας όταν δεν συμμετέχει συγκρατεί μόνο μέρος των πληροφοριών που μεταδίδονται Μετά τα 20 λεπτά η συγκέντρωση και τα κίνητρά του μειώνονται σταδιακά Έτσι με γνώμονα 90 λεπτών προτείνεται  Άσκηση ανακάλυψης 25 σύνθεση 10 παρουσίαση 15 άσκηση εφαρμογής 30 και σύνθεση 10 αντίστοιχα. 25