Κοινωνιογλωσσικές παρατηρήσεις Αρχαία Ελληνική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
Κλίση ουσιαστικών Β΄ κλίσης.
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
Η Κέρκυρα.
Platon, Le Timée Aide à la traduction Dominique Augé.
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Επιμέλεια: Βέρα Δακανάλη
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
ΑΣΚΗΣΗ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗΣ 2.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Κορυφαία εκκλησιαστική μορφή της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γεννήθηκε το 354 μ.Χ. και πέθανε το 507 μ.Χ. Το έργο του ανεκτίμητο και διαχρονικό,
Exercise 5.8, p Matthew 9:2 καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν ______ αὐτῶν εἶπεν τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον, ἀφίενταί σου αἱ ἁμαρτίαι. Matthew 9:22 ὁ δὲ Ἰησοῦς.
Η Αιτιατική ως ετερόπτωτος προσδιορισμός
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Η Β’ ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
ΕΡΩΣ ΑΤΕΛΕΣΦΟΡΟΣ Οι Ακαταμάχητοι Ιωσηφίδης Γρηγόρης Καπετάν Αθανάσιος
Vers οἶσθ ´ οὖν ἃ λέξαι σοί τε καὶ παισὶν θέλω ;
Η προσωπική αντωνυμία ἐγώ – σύ.
Πλέομεν ὅσον τριακοσίους σταδίους
Ο Σωκράτης για τη φιλία Χαρακτηριστικό παράδειγμα στενών φίλων ήταν ο Αχιλλέας και ο Πάτροκλος.
Anthony Kaldellis, The Christian Parthenon: Classicism and Pilgrimage in. Byzantine Athens, New York: Cambridge University Press, 2009, σ (κεφ.
Δικαστήρια στην Αθήνα των κλασικών χρόνων
Learning To Use New Testament Greek Lesson XXI. The disciple reads a parable about the kingdom. ajnaginwvskei oJ maqhth;V parabolh;n peri; th:V basileivaV.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα 2η Θυσία για την πατρίδα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα.
ΑΤΑΛΟΤΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ Γυμνασίου Ενότητα 6 Ελένη Αδαμοπούλου 3 ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Κείμενα Ελληνιστικής – Ρωμαϊκής περιόδου
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
1 Ἐν Λέσϐῳ θηρῶν, ἐν ἄλσει Νυμφῶν θέαμα εἶδον κάλλιστον ὧν εἶδον· εἰκόνα γραπτήν, ἱστορίαν ἔρωτος. Καλὸν μὲν καὶ τὸ ἄλσος, πολύδενδρον, ἀνθηρόν, κατάρρυτον·
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
John 3:16 οὕτως γὰρ ἠγάπησεν ὁ θεὸς τὸν κόσμον, this is how for loved God the world ὥστε τὸν υἱὸν τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, so that the Son the only he.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Αρχαίες Ελληνικές Επιγραφές
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ
Κ. Π. Καβάφης Ποσειδωνιάται. Εφαρμογή της μεθόδου του σκηνικού δοκιμίου στο ποίημα Ποσειδωνιάται του Κ.Π. Καβάφη.
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
Η συνταξη τησ αε.
Texte 1 : Platon - Hippias majeur - 290d-291a
Jesus Is the Son of God. Jesus Is the Son of God.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Exercise 9.
Croy 15 - Exercises 1. ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἦν ὁ υἱὸς αὐτῆς μικρός, νῦν δὲ γέγονεν ἄνθρωπος καὶ ἔχει αὐτὸς υἱόν.
« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»
Le DYSCOLOS (Ménandre)
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
Croy 14 - Exercises 1. ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἡμεις ἐπίομεν οἶνον
Croy 11 - Exercises 1. Οἱ οφθαλμοὶ τοῦ τέκνου ἐθεραπεύοντο
Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΕΛΕΥΚΙΔΩΝ
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνιογλωσσικές παρατηρήσεις Αρχαία Ελληνική

Κατάδεσμος K αταδω Αρισταιχομν το χλακεα Προςς τος κατω και Πρυριαν τον χαλκεια Και την εργασιαν αυτου και τας ψυχας Αυτων και Σωσια τον Λαμιον Και την εργασια και την ψυχην αυτου Και α ληγοσι και α δρωσ Και Αγησι την Βοιωτια

Ποιοι χρησιμοποιούσαν τους κατάδεσμους ; ἀγύρται δὲ καὶ μάντεις ἐπὶπλουσίων θύρας ἰόντες πείθουσιν ὡς ἔστι παρὰ σφίσιδύναμις ἐκ θεῶν πορι ζομένη θυσίαις τε καὶ ἐπῳδαῖς, εἴτε τι ἀδίκημά του γέγονεν αὐτοῦ ἢ προγόνων, ἀκεῖσθαιμ εθ᾽ ἡδονῶν τε καὶ ἑορτῶν, ἐάν τέ τινα ἐχθρὸν πημῆ ναιἐθέλῃ, μετὰ σμικρῶν δαπανῶν ὁμοίως δίκαιον ἀ δίκῳ βλάψειἐπαγωγαῖς τισιν καὶ καταδέσμοις, τοὺς θεούς, ὥς φασιν, πείθοντές σφισιν ὑπηρετεῖν. ἀγύρται δὲ καὶ μάντεις ἐπὶπλουσίων θύρας ἰόντες πείθουσιν ὡς ἔστι παρὰ σφίσιδύναμις ἐκ θεῶν πορι ζομένη θυσίαις τε καὶ ἐπῳδαῖς εἴτε τι ἀδίκημά του γέγονεν αὐτοῦ ἢ προγόνων ἀκεῖσθαιμ εθ᾽ ἡδονῶν τε καὶ ἑορτῶν ἐάν τέ τινα ἐχθρὸν πημῆ ναιἐθέλῃ μετὰ σμικρῶν δαπανῶν ὁμοίως δίκαιον ἀ δίκῳ βλάψειἐπαγωγαῖς τισιν καὶ καταδέσμοις τοὺς θεούς ὥς φασιν πείθοντές σφισιν ὑπηρετεῖν ( Πολιτεία, 364 b-c)

Επιστολή ( Αρχαία Αγορά ) Λησις επιστελλει Ξενοκλει και τηι μητρι μηδαμως περιιδεν αυτόν απολομενον εν τωι χαλκειωι, αλλα προς τος δεσποτας αυτο ελθεν και ενευρεσθαι τι βελτιον αυτωι. Ανθρωπωι γαρ παραδεδομαι πανυ πονηρωι, μαστιγομενος απολλυμαι, δεδεμαι, προπηλακιζομαι, μαλλον μαλλον.

Αντιλήψεις για την θέση της γυναίκας ἔσω τε μελάθρων κομψὰ θηλειῶν ἔπη οὐκ εἰσεφρούμην, τὸν δὲ νοῦν διδάσκαλον οἴκοθεν ἔχουσα χρηστὸν ἐξήρκουν ἐμοί. γλώσσης τε σιγὴν ὄμμα θ᾽ ἥσυχον πόσει παρεῖχον : ᾔδη δ᾽ ἁμὲ χρῆν νικᾶν πόσιν, κείνῳ τε νίκην ὧν ἐχρῆν παριέναι. ἔσω τε μελάθρων κομψὰ θηλειῶν ἔπη οὐκ εἰσεφρούμην τὸν δὲ νοῦν διδάσκαλον οἴκοθεν ἔχουσα χρηστὸν ἐξήρκουν ἐμοί γλώσσης τε σιγὴν ὄμμα θ᾽ ἥσυχον πόσει παρεῖχον ᾔδη δ᾽ ἁμὲ χρῆν νικᾶν πόσιν κείνῳ τε νίκην ὧν ἐχρῆν παριέναι ( Τρωάδες, ) δεῖγὰρ ἢ πρὸς τὸν ἄνδρα λαλεῖν ἢ διὰ τοῦ ἀνδρός, μὴ δυσχεραίνουσαν εἰ δι᾽ ἀλλοτρίας γλώσσης ὥσπερ αὐλητὴς φθέγγεται σεμνότερον. δεῖγὰρ ἢ πρὸς τὸν ἄνδρα λαλεῖν ἢ διὰ τοῦ ἀνδρός μὴ δυσχεραίνουσαν εἰ δι᾽ ἀλλοτρίας γλώσσης ὥσπερ αὐλητὴς φθέγγεται σεμνότερον ( Πλούταρχος, Con.Pr. 142d)

Αντιλήψεις για τον γυναικείο λόγο φιλοτιμίᾳ μὲν οὐδεμιᾷ μὰ τὼ θεὼ λέξουσ᾽ ἀνέστην ὦ γυναῖκες : ἀλλὰ γὰ ρ βαρέως φέρω τάλαινα πολὺν ἤδη χρό νον προπηλακιζομένας ὁρῶς ἡμᾶς ὑπὸ Εὐριπίδου τοῦ τῆς λαχανοπωλητρίας καὶ πολλὰ καὶ παντοῖ᾽ ἀκουούσας κακ ά. τί γὰρ οὗτος ἡμᾶς οὐκ ἐπισμῇ τῶν κακ ῶν ; ποῦ δ᾽ οὐχὶ διαβέβληχ᾽, ὅπουπερ ἔμβρ αχυ εἰσὶν θεαταὶ καὶ τραγῳδοὶ καὶ χοροί, τὰς μοιχοτρόπους, τὰς ἀνδρεραστίας καλῶν, τὰς οἰνοπότιδας, τὰς προδότιδας, τὰς λάλους, τὰς οὐδὲν ὑγιές, τὰς μέγ᾽ ἀνδράσιν κα κόν : φιλοτιμίᾳ μὲν οὐδεμιᾷ μὰ τὼ θεὼ λέξουσ᾽ ἀνέστην ὦ γυναῖκες ἀλλὰ γὰ ρ βαρέως φέρω τάλαινα πολὺν ἤδη χρό νον προπηλακιζομένας ὁρῶς ἡμᾶς ὑπὸ Εὐριπίδου τοῦ τῆς λαχανοπωλητρίας καὶ πολλὰ καὶ παντοῖ᾽ ἀκουούσας κακ ά τί γὰρ οὗτος ἡμᾶς οὐκ ἐπισμῇ τῶν κακ ῶν ποῦ δ᾽ οὐχὶ διαβέβληχ᾽ ὅπουπερ ἔμβρ αχυ εἰσὶν θεαταὶ καὶ τραγῳδοὶ καὶ χοροί τὰς μοιχοτρόπους τὰς ἀνδρεραστίας καλῶν τὰς οἰνοπότιδας τὰς προδότιδας τὰς λάλους τὰς οὐδὲν ὑγιές τὰς μέγ᾽ ἀνδράσιν κα κόν ( Θεσμ., ) Πραξάγορα οὐκοῦν ἐπίτηδες ξυνελέγημεν ἐνθάδε, ὅπως προμελετήσωμεν ἁκεῖ δε ῖ λέγειν. οὐκ ἂν φθάνοις τὸ γένειον ἂν περιδουμένη ἄλλαι θ᾽ ὅσαι λαλεῖν μεμελετή κασί που. Πραξάγορα οὐκοῦν ἐπίτηδες ξυνελέγημεν ἐνθάδε ὅπως προμελετήσωμεν ἁκεῖ δε ῖ λέγειν οὐκ ἂν φθάνοις τὸ γένειον ἂν περιδουμένη ἄλλαι θ᾽ ὅσαι λαλεῖν μεμελετή κασί που Γυνὴ Α τίς δ᾽ ὦ μέλ᾽ ἡμῶν οὐ λαλεῖν ἐπίσταται ; Γυνὴ Α τίς δ᾽ ὦ μέλ᾽ ἡμῶν οὐ λαλεῖν ἐπίσταται ( Εκκλ., )

Ενδείξεις για χαρακτηριστικά « γυναικείου λόγου » ( Εκλλ ) Γυνὴ Β ἐβουλόμην μὲν ἂν ἕτερον τῶν ἠθάδων λέγειν τὰ βέλτισθ᾽, ἵν᾽ ἐκαθήμην ἥσυχος : νῦν δ᾽ οὐκ ἐάσω κατά γε τὴν ἐμὴν μίαν ἐν τοῖς καπηλείοισι λάκκους ἐμποιεῖν ὕδατος. ἐμοὶ μὲν οὐ δοκεῖ μὰ τὼ θεώ. Γυνὴ Β ἐβουλόμην μὲν ἂν ἕτερον τῶν ἠθάδων λέγειν τὰ βέλτισθ᾽ ἵν᾽ ἐκαθήμην ἥσυχος νῦν δ᾽ οὐκ ἐάσω κατά γε τὴν ἐμὴν μίαν ἐν τοῖς καπηλείοισι λάκκους ἐμποιεῖν ὕδατος ἐμοὶ μὲν οὐ δοκεῖ μὰ τὼ θεώ Πραξάγορα μὰ τὼ θεώ ; τάλαινα ποῦ τὸν νοῦν ἔχεις ; Πραξάγορα μὰ τὼ θεώ τάλαινα ποῦ τὸν νοῦν ἔχεις Γυνὴ Β τί δ᾽ ἔστιν ; οὐ γὰρ δὴ πιεῖν γ᾽ ᾔτησά σε. Γυνὴ Β τί δ᾽ ἔστιν οὐ γὰρ δὴ πιεῖν γ᾽ ᾔτησά σε Πραξάγορα μὰ Δί᾽ ἀλλ᾽ ἀνὴρ ὢν τὼ θεὼ κατώμοσας, καίτοι τά γ᾽ ἄλλ᾽ εἰποῦσα δεξιώτατα. Πραξάγορα μὰ Δί᾽ ἀλλ᾽ ἀνὴρ ὢν τὼ θεὼ κατώμοσας καίτοι τά γ᾽ ἄλλ᾽ εἰποῦσα δεξιώτατα Γυνὴ Β ὢ νὴ τὸν Ἀπόλλω. Γυνὴ Β ὢ νὴ τὸν Ἀπόλλω Πραξάγορα παῦε τοίνυν, ὡς ἐγὼ ἐκκλησιάσουσ᾽ οὐκ ἂν προβαίην τὸν πόδ α τὸν ἕτερον, εἰ μὴ ταῦτ᾽ ἀκριβωθήσεται. Πραξάγορα παῦε τοίνυν ὡς ἐγὼ ἐκκλησιάσουσ᾽ οὐκ ἂν προβαίην τὸν πόδ α τὸν ἕτερον εἰ μὴ ταῦτ᾽ ἀκριβωθήσεται Γυνὴ Β φέρε τὸν στέφανον : ἐγὼ γὰρ αὖ λέξω πά λιν. οἶμαι γὰρ ἤδη μεμελετηκέναι καλῶς. 165 ἐμοὶ γὰρ ὦ γυναῖκες αἱ καθήμεναι — Γυνὴ Β φέρε τὸν στέφανον ἐγὼ γὰρ αὖ λέξω πά λιν οἶμαι γὰρ ἤδη μεμελετηκέναι καλῶς ἐμοὶ γὰρ ὦ γυναῖκες αἱ καθήμεναι Πραξάγορα γυναῖκας αὖ δύστηνε τοὺς ἄνδρας λέγεις ; Πραξάγορα γυναῖκας αὖ δύστηνε τοὺς ἄνδρας λέγεις Γυνὴ Β δι᾽ Ἐπίγονόν γ᾽ ἐκεῖνον : ἐπιβλέψασα γὰρ ἐκεῖσε πρὸς γυναῖκας ᾠόμην λέγειν. Γυνὴ Β δι᾽ Ἐπίγονόν γ᾽ ἐκεῖνον ἐπιβλέψασα γὰρ ἐκεῖσε πρὸς γυναῖκας ᾠόμην λέγειν

Ερωτήσεις Ηχώ ταῦτ ’ οὐδεπώποτ ’ εἶφ ’ (= είπε ) — ὁρᾶτ ’; — Εὐριπίδης · ( Θεσμ. 490)