Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 « οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»
« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…» Σενάριο στο λόγο του Λυσία «Ὑπὲρ Μαντιθέου» 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

2 Επιδιώξεις των νέων διδακτικών πρακτικών
Οι μαθητές να αντιληφθούν πως η γνώση προκύπτει, πολλαπλασιάζεται και παγιώνεται μέσα από την προσωπική τους ενασχόληση και δράση. Όλοι οι εμπλεκόμενοι να αναγνωρίσουν την ανάγκη να αλλάξουν οι παραδοσιακοί ρόλοι τους και οι ταυτότητές τους. Να γίνει βίωμα η δραστηριοποίηση και η πρόσκτηση της γνώσης μέσα από τη συνεργασία. Να επιδιωχθούν κριτικοί γραμματισμοί σύμφωνα με τις νέες διδακτικές φιλοσοφίες. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

3 Λυσίου, «Ὑπὲρ Μαντιθέου», παρ. 18-19
13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

4 κριτήριο αξιολόγησης του πολίτη
κριτήριο αξιολόγησης του πολίτη Αφόρμηση σεναρίου: το πρότυπο του «καλοῦ κἀγαθοῦ» ενεργού πολίτη Ερωτήματα και προβληματισμοί : η ταυτότητα του πολιτευόμενου στην εποχή του Μαντίθεου. η ευκταία ταυτότητα του πολιτευόμενου σήμερα. η ταύτιση της εικόνας με την ουσία. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

5 Στόχοι του σεναρίου Η αποτελεσματική χρήση των ανοιχτών περιβαλλόντων μάθησης Η αναζήτηση και κατανόηση του πραγματολογικού πλούτου Η κριτική ματιά ως προς τις συμπεριφορές που περιγράφονται ή υπονοούνται και η αναγωγή τους στο σήμερα Η κριτική αξιολόγηση των μεθόδων και του ύφους του λογογράφου 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

6 α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση
Σύγκριση μεταφράσεων του αποσπάσματος Ερμηνεία λέξεων με τη βοήθεια ψηφιακών λεξικών 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

7 α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση
Ετυμολογική συγγένεια με νεοελληνικές λέξεις. Αρχαίο ελληνικό λήμμα Σημασία Ομόρριζες λέξεις ἀπελείφθην Παραμελώ, αφήνω κάτι, μένω πίσω από κάτι Έλλειψη, ελλειπτικός,έλλειμα, διάλειμμα διατετέλεκα Φέρνω εντελώς εις πέρας Τελετή, τελετουργικό, τελωνιακός κομᾷ, Τρέφω μακριά μαλλιά,περιποιούμαι, καλλωπίζω την κόμη μου Κομωτής,κομωτήριο ἀμπεχόμενοι Ντύνομαι, καλύπτομαι, περιβάλλομαι Μετεχω, κατοχικός, παροχή, ανέχεια εἰργασμένοι κοπιάζω, κυρίως ἐπὶ γεωργίας Εργασια, ανεργια, εργατης,ανενεργος 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

8 α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση
Α΄ μέρος Β΄ μέρος Εκφορά οὐδεμιᾶς ἀπελείφθην πώποτε ἀλλὰ πάντα τὸν χρόνον διατετέλεκα οὐδεμιᾶς - πάντα τῶν πρώτων μὲν τὰς ἐξόδους ποιούμενος, μετὰ τῶν τελευταίων δὲ ἀναχωρῶν μὲν - δὲ καίτοι χρὴ τοὺς φιλοτίμως καὶ κοσμίως πολιτευομένους ἐκ τῶν τοιούτων σκοπεῖν, ἀλλ’ οὐκ εἴ τις κομᾷ, διὰ τοῦτο μισεῖν καίτοι χρὴ - ἀλλ’ οὐκ εἴ τὰ μὲν γὰρ τοιαῦτα ἐπιτηδεύματα οὔτε τοὺς ἰδιώτας οὔτε τὸ κοινὸν τῆς πόλεως βλάπτει, ἐκ δὲ τῶν κινδυνεύειν ἐθελόντων πρὸς τοὺς πολεμίους ἅπαντες ὑμεῖς ὠφελεῖσθε μέν - δέ οὐκ ἄξιον ἀπ’ ὄψεως, ἀλλ’ ἐκ τῶν ἔργων οὐκ - ἀλλ’ ἐκ οὔτε φιλεῖν οὔτε μισεῖν ἀλλά σκοπεῖν οὔτε - ἀλλά πολλοὶ μὲν γὰρ μικρὸν διαλεγόμενοι , ἕτεροι δὲ τῶν τοιούτων ἀμελοῦντες καὶ κοσμίως ἀμπεχόμενοι μεγάλων κακῶν αἴτιοι γεγόνασιν, ἕτεροι δὲ τῶν τοιούτων ἀμελοῦντες πολλὰ κἀγαθὰ ὑμᾶς εἰσιν εἰργασμένοι. μεγάλων κακῶν-πολλὰ κἀγαθὰ Η χρήση του σχήματος αντίθεσης ως εργαλείο πειθούς. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

9 β) Πραγματολογική προσέγγιση
Η γνωριμία με πτυχές της ιδιωτικής και της δημόσιας ζωής των πολιτών της αρχαίας Ελλάδας και η συσχέτισή τους με τα πολιτειακά δεδομένα της εποχής. Τι ρόλο παίζει η εξωτερική εμφάνιση για το πολιτικό χαρακτηρισμό και τη συμπεριφορά των πολιτών της εποχής του Μαντίθεου; 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

10 β) Πραγματολογική προσέγγιση
Η διάκριση ή και αντίθεση ανάμεσα στο «φαίνεσθαι» και το «είναι». στερεότυπα και προκαταλήψεις 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

11 β) Πραγματολογική προσέγγιση
σημασία σε εξωτερικά στοιχεία των σύγχρονων πολιτικών image makers 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

12 β) Πραγματολογική προσέγγιση
Σχεδιαγραμματική αποτύπωση του προτύπου του πολιτευόμενου βουλευτή της αρχαίας Αθήνας. «μετρίως βεβιωκώς» «φιλοτίμως και κοσμίως πολιτεύεσθαι» Ἰσοκράτης, Πρὸς Νικοκλέα, 2, 15-26 Ἰσοκράτης, Ἀρχίδαμος, 6, 59 Θουκυδίδης, 2,65,1-2,65,13 Θουκυδίδης, 2,42,3 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

13 β) Πραγματολογική προσέγγιση
13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

14 γ) Δύναμη πειθούς Προβληματισμός σχετικά με την πειστική ικανότητα του ρήτορα και τα μέσα που αξιοποιεί. καταγραφή επιχειρημάτων και αξιολόγησή τους 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

15 γ) Δύναμη πειθούς τεχνικές του ρητορικού λόγου
ηθοποιία (σκιαγράφηση προσώπων) 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

16 γ) Δύναμη πειθούς παθοποιία (εντοπισμός παθών)
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΧΡΩΜΑ Αγάπη-ενδιαφέρον για την πατρίδα κόκκινο Αγνότητα-αθωότητα γαλάζιο Αδικία Γκρι Μίσος (προς του κατηγόρους) Κίτρινο Θαυμασμός (προς τις πράξεις και το πρόσωπο του Μαντίθεου) Φούξια Αγανάκτηση πορτοκαλί 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

17 «Κι έχει ένα τέτοιο φως!»
Σας ευχαριστώ πολύ! 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας


Κατέβασμα ppt "« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google