ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Διδακτικοί στόχοι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η΄ΕΡΩΤHΜΑΤΙΚΗ (ερωτήσεις –απαντήσεις) ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διαχείριση Σχολικής Τάξης
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Δημιουργία σεναρίου.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD

Τοπρόγραμμαείναιαπαραίτητοόταν :  Υπάρχουνστόχοιπουπρέπειναεκπληρωθούν καιαντιστοιχούνσεεπιστημονικάεξακριβωμ ένεςανάγκες  πρέπεινααξιοποιηθείηπροηγούμενηεμπειρί απρέπειναοργανωθούνποικιλόμορφεςενέργ ειες

Διευκρινίσεις για την κατανόηση της έννοιας του προγραμματισμού  Το πρόγραμμα αφορά ενέργειες ( δραστηριότητες )  Πριν από κάθε συνειδητή πράξη προηγείται κάποια σκέψη ( προπαρασκευή )  Πριν την εκπλήρωση ενός στόχου πρέπει να προηγηθεί η αναγκαία προπαρασκευή ( πρόγραμμα )

Είναι θεωρητικές ένοιες και αναφέρονται σε μελλοντικές καταστάσεις ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΘΟΔΟΣ ΟΡΙΟ π ου θέλουμε να φτάσουμε Διαδοχικές ενέργειες με τις ο π οίες θα π ετύχουμε το στόχο Τρό π ος οργάνωσης κάθε ενέργειας

Προγραμματισμός είναι η διαδικασία εκ π όνησης π ρογράμματος Πρόγραμμα σημαίνει καταγραφή ενεργειών π ου π ρόκειται να π ραγματο π οιηθούν σε ορισμένο χρόνο

Σχεδιασμός είναι η διαδικασία εκ π όνησης σχεδίου Σχεδιασμός σημαίνει διάταξη των μέσων και του έμψυχου υλικού, με την καταλληλότερη σχέση στο διαθέσιμο χρόνο και χώρο, με ταυτόχρονο καθορισμό των ενεργειών π ου π ρέ π ει να γίνουν για την ε π ίτευξη του π ροκαθορισμένου στόχου

Με το σχεδιασμό και τον π ρογραμματισμό ε π ιτυγχάνεται η ορθολογιστική διαχείριση του χρόνου, του χώρου χώρου, του έμψυχου υλικού και των διαθέσιμων μέσων για την ε π ίτευξη π ροκαθορισμένων στόχων

Παράγοντες π ου ε π ηρεάζουν τον π ρογραμματισμό  Το ιδανικό της αγωγής και ο γενικός σκοπός της παιδείας  Ειδικό θεσμικό πλαίσιο  Οι δυνατότητες των παιδιών  Η δομή του σχολικού έτους  Οι καιρικές και κλιματολογικές συνθήκες  Η υλικοτεχνική υποδομή  Οι προβλεπόμενες ώρες  Η υλικοτεχνική υποδομή του πλησιέστερου περιβάλλοντος

Αρχές σχεδιασμού και προγραμματισμού Τι σημαίνει αρχή ;

Αρχή σημαίνει... Αφετηρία, το σημείο εκκίνησης, την π ολιτική εξουσία … Η π ρώτη αιτία, η π ρώτη ύλη, ο γενικός νόμος π ου διέ π ει μια π ραγματικότητα … Οι αρχές στην Παιδαγωγική και τη Διδακτική ισχύουν ακόμη και όταν τις αγνοούμε και μας εκδικούνται όταν δεν τις εφαρμόζουμε ( Βώρος, 1977)

ΑΡΧΗ #1 Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

Να ακολουθούμε π ορεία α π ό το γνωστό στο άγνωστο, α π ό το βατό στο άβατο, α π ό το α π λό στο σύνθετο, α π ό το συγκεκριμένο στο αφηρημένο, α π ό το τωρινό στο π ερασμένο …( Βώρος, 1997) Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

Αν η διδασκαλία δεν σέβεται αυτή την αρχή, η κό π ωση και η ανία έρχονται σύντομα και η μαθησιακή διαδικασία δεν φτάνει στο τέρμα …( Βώρος, 1997) Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

ΑΡΧΗ #2 Αρχή της θεματοποιημένης εργασίας Το έργο του καθηγητή Φ. Α. είναι μία αλυσίδα θεμάτων

ΘΕΜΑ : κύριο δομικό στοιχείο του προγραμματισμού Ορισμός : Θέμα είναι οποιοδήποτε σχετικά αυτοτελές και εξειδικευμένο αντικείμενο προς μάθηση ή ανάπτυξη ή εμπέδωση

ΑΡΧΗ #3 Αρχή του ολοκληρωμένου θεματικού κύκλου Σταθερή αφομοίωση γνώσεων και δεξιοτήτων και βιολογικές προσαρμογές έχουμε μόνο όταν ο μαθητής, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δέχεται μια σειρά συγγενών ερεθισμάτων καθορισμένης έντασης

Ολοκληρωμένος Θεματικός κύκλος ( Ο. Θ. Κ.) Είναι μια σειρά μαθημάτων που αντιστοιχεί σε μια σειρά συναφών θεμάτων. Κάθε ολοκληρωμένος θεματικός κύκλος αποτελεί μια σχετικά ανεξάρτητη και αυτοτελή προγραμματική ενότητα

Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία των εξαρτημένων αντανακλαστικών του Pavlov Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Σε περίπτωση που διακοπεί το εξαρτημένο ερέθισμα ή αλλάξει σημαντικά η μορφή και το περιεχόμενό του, η μάθηση αναστέλλεται …

Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία του δυναμικού στερεότυπου του Anohin « Λειτουργική μίτρα » που περιέχει την ακολουθία και την ένταση των ερεθισμάτων. Μια αντίδραση σε ένα ερέθισμα σηματοδοτεί την έλευση του επόμενου ερεθίσματος, το οποίο ο εγκέφαλος αναμένει και για το οποίο προετοιμάζεται ν ’ αντιδράσει.

Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία του επι κυρίαρχου ερεθίσματος του Uhtomski Κάθε φορά που εμφανίζονται δύο ή περισσότερα ερεθίσματα διαφορετικής σημασίας, τότε η προσοχή μετακινείται σ ’ αυτό που έχει την πιο μεγάλη σημασία … Υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στη δυναμική της διέγερσης και τη δυναμική της προσοχής.

Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία της κοινωνικογνωστικής μάθησης του Bandura. Θεωρία της στοχο προσανατολισμένης συμπεριφοράς του Hunt Η μάθηση επηρεάζεται από τις κοινωνικές συνθήκες και τις γνωστικές ικανότητες του ατόμου και από το βαθμό ασυμφωνίας ανάμεσα στην προτιθέμενη ( στόχος ) και την πραγματική κατάσταση ( αποτέλεσμα ).

Έντυπα σχεδιασμού και προγραμματισμού Ετήσιο πρόγραμμα Θεματικός κατάλογος Ημερήσιο πρόγραμμα

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ !